Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Uzun tur için katlanır bisiklet önerisi

@mutkugurler
Valla ben 70 kg civarında olduğum için hiç düşünmediğim ve de çalışmadığım yerden sordunuz. Net bir şey söyleyemeyeceğim. Ben o riski almazdım herhalde.
 
  • Beğen
Tepkiler: mutkugurler
Scudo
Bir vitesse d8 kullanıcısı olarak yorumlarsam; vitesse d8 tur için tam uygun diyemeyeceğim. 8'li vites sistemi ve devasa aynakol sebebiyle yokuşlarda yükle beraber bisiklet ciddi anlamda yorucu oluyor. Bozuk yollar için yukarıda da bahsedildiği gibi 1,75" lastiklerin altı sıkıntı yaratıyor. Kendim 1.60" lastiklerle kullanıyorum ve özellikle kum vb. alanlardan geçerken zorluyor.Naçizane tavsiyem daha geniş vites aralığına sahip bir model bakmanız olacaktır, saygılarımla.
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril
Katlanır bisiklette vites sayısını daha sonradan arttırma gibi bir ihtimal var mıdır? Mesela vitesse d8 için.
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril
@mutkugurler
Vitesse D8'in aynakolunu 2'liye çevirmeyi düşünüyorum.50x34 aynakol aldım.Ön aktarıcıyi kadroyu bağlamak için ek bir parça imal ettireceğim.Yakında burada paylaşırım inşallah.
 
@mutkugurler Ben 104 kg geliyorum ve Dahon vybe 7 yi bir yıl kullandım. sorun olmadı. Dahon u satıp Tern link d8 aldım. Tern lerde 5 kg daha fazla taşır ibaresi var. Kişisel kanaatim Dahon ve Tern markalarında problem olmaz .
 
  • Beğen
Tepkiler: mutkugurler
@burhan çetin

Bu konuyu önceden çok araştırdım ama ayar tutturmak çok zor. Ön aktarıcıyı kadroya bağlamak için parçalar uygun fiyata satılıyor aliexpress'de falan. Ben şundan almıştım ama bu parçanın olması yetmiyor.
(link)

Tabii yetmiyor derken ben kendim anlamadığım ve elimden iş gelmediği için bisikletçilere gittim ancak kimse uğraşmadı doğal olarak. Çünkü aktarıcı takmakla iş bitmiyor; özellikle zincir ayarı ve atmaması için duruma göre tasarım da uygun olması gerekiyor(muş). Şimdiki bisikletimin ön aynakolunda ilava bir parça kaynak edilmiş mesela zincir dengesi için; tek yapraklı aynakol tern'lerde yok bu parça mesela.
 
@Musa1 teşekkürler yorum için, gerçekten canlı kanlı örnek görmek çok iyi oldu benim için. Ne kadar kurumsal firmalar da olsalar bizim gibi sınırdaki insanları tatmin edici bilgilendirmeler sunmuyorlar maalesef. Tern i ben de düşündüm ancak ternin bisikletlerinde açıklamada max ağırlık 110 kg yazıyor, ben 110 kg ı muhtemelen geçeceğim. Ancak dahon max kullanıcı ağırlığı üzerine bilgi vermiş 105 kg olarak. O kadar farkedeceğini sanmıyorum zaten ama şansımı dahondan yana kullanacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Musa1
Arkadaşlar merhaba sizlere sorum olacak. Şuan sportive 224 kullanıyorum ve koyacak yerde sıkıntı çektiğim için mosso marine 26 modelini beğendim ancak sorularım olacak. Bu bisikletle en fazla ne kadar yol katedebilirim? yani uzun süre kullanımda rahatsızlık verecek bir yapısı var mı? Jant, lastik, frenler ve vites fiyatına göre kalitelimi yoksa kesinlikle değiştirilmesimi gerek? Alırsam kesinlikle ön ve arkada portbagaj ile kullanacağım boyum 180 ve 75 kilodayım kısacası sizce benim için sağlıklı bir bisiklet olur mu? Son olarakta bu bisikletde ortalama kaç km hız ile gidilir? şuan 224 ile şehir içi kullanımda 25km civarında gitmekteyim ve bu bisikletlede 20-25 civarında olmasını istiyorum. Birde geotech fold up 26d diye bir model var 400tl filan bir fiyat farkı oluyor ancak değermi? Zaten bu fiyata yakın bir fiyatda eminim aksesuarlara harcanacaktır. Yada önerdiğiniz başka bir bisiklet var mı? Herkese şimdiden teşekkürler :)
 
Belki ilginizi çeker bu linkteki bisiklete bir bakın bugün magazada gördüm gayet hafifti.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril
@Musa1 ben vitesse d8 2015 aldım ancak aklım tern link d8de kaldı. Bir kaç soru sormak isterim daha kanlı canlı çok inceleyemedim çünkü eğer aklıma yatarsa dahonu satıp tern almak istiyorum. Gidon boyu ayarlanabilir mi? Orjinal sitesinde andros stem kullanılmış diyor Türkiye modellerinde de böyle mi? Bir de gidon katlanınca iki teker arasında mı kalıyor dışta mı kalıyor? Şimdiden teşekkürler. Dahon gayet güzel bir bisiklet ancak ben fazla büyük geldim onun için eğer tern'de bu özellikşer varsa parça değişimi yapmaya uğtaşmaktansa tern almak daha mantıklı geldi.

Bir de bende şehirlerarası turlar düşünüyorum. Tern'e ya da dahon'a bu tarz bir sistem mümkün müdür? Benim de gideceğim en uzun yol bruges gent ve gent brüksel arası olacak o yüzden dengedir perfırmanstır çok önemli değil çantayı bağlayabiliyorsam.
 

Dosyalar

  • 8062173316_6dd8faf97f_z.jpg
    8062173316_6dd8faf97f_z.jpg
    97,2 KB · Okunma: 74
  • Beğen
Tepkiler: Groims
@mutkugurler Ben de dahon ve tern d8 arasında kalmıştım. Tern d8 i forumdan bir arkadaşımın @eAgLeM 'in teklifiyle inceleme hatta sürüş şansım oldu. Buradan kendisine selamlarımı iletiyorum. Kimse yapmaz bunu. Ternde andros stem denen parça var gidonda. Gidon yükseklik ayarı yok ama andros stem ile gidonu öne, arkaya yatırarak veya dik şekilde kullanmak mümkün. Çok güzel ve kaliteli bir bisiklet tern d8. Çok sevmeme rağmen Dahon d8 aldım gidon içe yani iki teker arasına katlandığından. Sebebi ise toplu taşımada da kullanacak olmamdır. Ternde ise dışa katlanıyor. Sonuç olarak her ikisi de tereddütsüz alınabilecek bisiklettir. Kullanım amacınızı belirlemek yeterli.
Çanta bağlama konusunda bir fikrim yok maalesef.

Ekleme: Dahon d8 de andros stem olsa tadından yenmezdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf'san
@Yusufclp teşekkürler yorumunuz için. Ben de yaz hariç şehir içinde özellikle metrobüste sıklıkla kullacağım, gidonun dışa katlanması neden kötü bir şey anlayamadım toplu taşıma için. Dışa katlanırsa gidon farklı gidon türleri ile değiştirilebilir, o yüzden o özelliği beni cezbediyor.
 
@mutkugurler
Gidonun dışa katlanması kötü değil. Fakat katlı haldeki ölçüleri dahona göre biraz fazla. Fren ve vites kabloları da sarkık duruyor onları da ayrıca sabitlemek gerekiyor. Metrobüs kullanıyorum ben de katlayıp. Arada bir olsa sıkıntı olmaz ama haftada 4-5 gün olunca biraz daha derli toplu olsun istediğimden dahonu tercih ettim. Tern d8 in kadro tasarımı ve görüntüsünü dahona göre daha başarılı buluyorum.
 
@Yusufclp bu detayı öğrendiğim de iyi oldu, bu hafta bir gün kanlı canlı inceleyip bir sonuca varacağım. Teşekkür ederim tekrardan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
@mutkugurler Yakından incelediğinizde tern d8in çekiciliğinin daha fazla olduğunu göreceksiniz. Seçiminizi kullanım amacınıza göre yapın. Her ikisinden de memnun olursunuz. Bir ilave daha yapmak gerekirse; boyunuz kaç bilmiyorum ama 1.75 boy ve üzeri için yükseklik ayarlı gidon borulu yada andros stemli bir model seçmek doğru olacaktır.
 
Tern D8 için , ben ido'ya falan bildiğim vakit zaten gidonu hiç katlamıyorum dik kalıyor. Böylece daha dengeli bir hal alıyor en azından ayaktayken de tutabiliyorsunuz. Yine gidon açıkken kucaklayıp götürme şansınız da var. Ben öyle yapıyorum en azından :)
 
@nonsteril youtube dan cagdasevliyacelebi hesabındaki vlog ları incele derim kapıdag yarımadası turumuz
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril
Geri