Çok teşekkür ederim Barış bey şöyle bir model buldum internette bu da uyumlu olur mu bakabilir misiniz?
(link)
Shimano'nun sitesindekinde "New" ibaresi var, ancak ilandaki ile görünüm aynı. Tüm 4700 seri frenler mi dual pivot acaba? Dual pivot sistemi 105'lerde başlıyor diye biliyordum. Bunun dışında, dual pivot Tiagra, 105'ten farklı görünüyor.Uygun olur, üstelik oldukça iyi bir model.
(link)
Shimano serisinde epey eski modeller ve yakın zamanlarda çıkan diğer markaların modelleri 28 mm lastiğe kadar destek vermeyebiliyor. Sizin 610'daki lastikler orijinalindeki gibi 23 mm ise eski-yeni her model olur, genişlettiyseniz bu yeni Claris, Sora, Tiagra, 105, Ultegra modellerinin hepsi olur.
Shimano'nun sitesindekinde "New" ibaresi var, ancak ilandaki ile görünüm aynı. Tüm 4700 seri frenler mi dual pivot acaba? Dual pivot sistemi 105'lerde başlıyor diye biliyordum. Bunun dışında, dual pivot Tiagra, 105'ten farklı görünüyor. 304404 dosyayı görüntüle304405 dosyayı görüntüle
Orjinal 23mm çok teşekkür ederim vaktiniz ve yardımınız için.Uygun olur, üstelik oldukça iyi bir model.
(link)
Shimano serisinde epey eski modeller ve yakın zamanlarda çıkan diğer markaların modelleri 28 mm lastiğe kadar destek vermeyebiliyor. Sizin 610'daki lastikler orijinalindeki gibi 23 mm ise eski-yeni her model olur, genişlettiyseniz bu yeni Claris, Sora, Tiagra, 105, Ultegra modellerinin hepsi olur.
Dual pivot bakıyordum bir süredir, 105 bir miktar pahalı geliyordu. 4700 serisine de bakmaya başlayayım o zaman.
O zaman, asimetrik dual'in normal frenden ne farkı kalıyor? Dual, aslında pabuçların homojen bir şekilde basarak frenleme sağlaması için tasarlanmamış mıydı? Shimano ilginç bir şey denemiş demek.
Yemek üstü çayını içerken biraz mekanik bilgisi parçalayalım. "Normal fren"den asimetrik pivotluyu kastediyosun diye alıyorum. Hiç simetrik pivot kullanmadım ama biraz bakınarak nasıl çalıştığını anladım. Diyeceğim şu, asimetrik fren pabuçlar sürttü sürtecek şekilde, yani çok hassas ayarlandığında ikisi arasında hissedilir bir fark olmaz. Çünkü, asimetrik olanın pivot noktaları, pabuçlar arasında 24-25 mm olduğu anda iki pabucun temas yüzeyinin çevresel hızı aynı olacak şekilde konumlandırılıyor.O zaman, asimetrik dual'in normal frenden ne farkı kalıyor? Dual, aslında pabuçların homojen bir şekilde basarak frenleme sağlaması için tasarlanmamış mıydı? Shimano ilginç bir şey denemiş demek.
Direct mount dedikleri bu mu oluyor? Üst orta yerine maşanın iki yanına sabitlenen fren sistemleri sanırım?Yemek üstü çayını içerken biraz mekanik bilgisi parçalayalım. "Normal fren"den asimetrik pivotluyu kastediyosun diye alıyorum. Hiç simetrik pivot kullanmadım ama biraz bakınarak nasıl çalıştığını anladım. Diyeceğim şu, asimetrik fren pabuçlar sürttü sürtecek şekilde, yani çok hassas ayarlandığında ikisi arasında hissedilir bir fark olmaz. Çünkü, asimetrik olanın pivot noktaları, pabuçlar arasında 24-25 mm olduğu anda iki pabucun temas yüzeyinin çevresel hızı aynı olacak şekilde konumlandırılıyor.
Simetrik pivotlular tamamen simetrik fren değil zaten. Telin çektiği (sağ) bacak diğer bacağı tahrik ediyor, yani sol bacakta dolaylı bir kuvvet aktarımı var. Kaliper frenlerde en güçlü frenleme sağlayan fren tipi telin ortadan geldiği tam simetrik frenler. Tedavülden kalktılar nedense.