Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

V fren lastik kitlemesi

Kadir Özen

Daimi Üye
Kayıt
22 Mayıs 2010
Mesaj
226
Tepki
102
Şehir
Eskişehir
toprak-taş ve yokuş aşağı olan bi yolda giderken çok pro olmadığım için frenleyerek gidiyorum. vfren kullanıyorum geçen gün çok ciddi bi düşüşten kurtuldum. 25-28 le inerken arka tekeri çok sıktım ve kilitlendi arka teker 3-4 kere "s" çizdi. dengemi zar zor topladım. frene basmadığım takdirde çok hızlanıyorum ve yerde 15 cm ye yakın taşlar var. hızlı gidersem yoldan çıkacağım kesin. yavaşlamak için frene bastığımdada teker kilitleniyor. tavsiyeniz??
 
Scudo
Kilitleme noktasını hissetmeniz ve dengeli frenleme yapmanız gerekiyor. Ama bu yazarak nasıl açıklanabilir bilemiyorum. Belki arazi sürüşü için lastiklerinizi değiştirmek işinizi kolaylaştırabilir.
 
Ben de bu durumu düşünüyorum, benim frenler cantilever sistem, frenlere uyguladığım gücü daha rahat kontrol edebiliyorum. V frenli bisiklete bindiğimde frenler aşırı yumuşak geliyor ve tekerleri kilitleyebiliyorum fren yaparken. Bir süre sonra alışırsın kilitleme noktasına herhalde. Eski tip terazi fren bence bu konuda daha toleranslı. Ön freni sıkıp merdiven inebiliyorum mesela sorunsuz bir şekilde.
 
Frenin çok yumuşak olamasından olabilir çünkü kadir bahsettiği kentorman ordan inerken birden elinin ayarı kaçabiliyor ayar vidasını sıkmak bence biraz olsun yeterli olur yada ben aynı işi fren bacaklarındaki yayı sıkarak yapmıştım
 
fren pabuçlarını baradine deneyin bir de sizi asıl yavaslatacak olan ön frendir,arka genelde cabuk kitlenlir agirlik merkezini arkaya alirsaniz arkanin durdurma gücü artar
 
  • Beğen
Tepkiler: enderyigit89
@Yunus K.

yunus arkadaşa katılıyorum yokuş inerken arka frenin nerdeyse hiç etkisi olmuyor fren gücünün %80 ini önde kalıyor (eğim açısına göre değişir)arkada yük olmadığından hemen kızaklama yapıyor.böbürlenmek gibi olmasın ama toprak yokuşlarda inerken her iki tekeri de tam kızaklamaya yakın bir şekilde tutabiliyorum hatta bir çok kişinin yavaşlayamadığı yerde ben tamamem durabiliyorum bu iş için tabikide tecrübe gerekli ama bence en önemlisi bisikletini hissetmektir, bisikletten gelen seslere kulak vermek en ufak titreşimi hissetmek onla bir bütün olmak gerekli bu konuyu abartıyormuşum gibi görülebilir ama gerçekten bisikletiniz sevmek üzerine oturduğunuda bütün parçalarını sizin bir organınızmış gibi hissetmeye çalışmak müşhiş bir histir ve size neyin eksik olduğunu söyler önünüze dik bir yamaç çıktığında inip inemiyeceğini bisikletiniz size söyler.kadir ben seni burdan aşşa güvenle indiremem diye :) bu anlattıklarım şaka gibi biliyorum ama haklı olduğumu da hepiniz biliyorsunuz. iyi günler, teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletciiii
katılıyorum ender89 bisikleti gerçekten hissetmek gerekiyor baktın arka artık yeter diyor biraz salıp önü sıkmak yada tam tersi yada vites aynı kılıç kullanmak gibi aslında vücudun bir uzantısı , ben hondamızı bakıma götürdüğümüzde arabanın fren prensiplerini filan sorup öğrenmiştim bisiklette uyguladım birazda kendim kattım harika bir verim var :)
 
v frenin kollarının gerginliğini ayarlamanız lazım. yani iki fren kolu da bırakıldığında aynı anda pabuclarla dokunacak sonra da ayrılacak. fren üzerinde bağlantı kısımlarını (dönen kısımlar) ince bir yağla bir kaç damla yağlamanız da iyi olacaktır.

aslında bu konu biraz uzun olduğu için sadece bu kadar yazdım. ama daha ayrıntılı olarak v fren ayarlarının nasıl yapılacağını buradan bulabilirsiniz:

(link)

(link)

ben ön frenin çok sıkı olmasının doğru olmadığını düşünüyorum. hatta iki fren de gevşek bende. fren yaparken her zaman ilkönce arka freni kullanıyorum sonra gerekiyorsa ön freni sıkıyorum. sadece yavaşlamak istediğim zamanlarda sadece arka freni kullanıyorum :in:
 
Benim tavsiyem ön frenin her zaman daha sağlam olsun. yani önü kullan dediğin gibi yollarda çok geziyorum ben ve bende de v-fren var. Şimdiye kadar da böyle bir kilitleme hiç yaşamadım
 
evet yokus inerken arka frenin etkisi olmuyor aksine lastiği kilitleyip dengeyi bozuyor ben 2 frenide değişik oranlarda sıkıyorum nasıl tarif ederim bilmiyorum ama şöyle söyliyim arka freni % 60-70 kadar sıkıyorum ön freni % 40-50 kadar sıkıyorum böylece hem yavaşlıyorum hemde yoldan cıkmıyorum dengemi kaybetmiyorum özellikle kentorman balkon inişinde çok işe yarıyor (eskişehir)
 
Arkadaşar benim de bir sorum var sizlere, ben bazen arazide dik yokuşlardan inerken arka freni ne kadar sıkarsam sıkayım kızaklamıyor, normal durumlarda biraz sıksam bile lastik çok rahat dönüyor. Bunun sebebi ağırlığımı arkaya vermemden kaynaklanabilir mi?
 
bu şundan kaynaklanıyor. bisikletin yavaşlaması ağırlık merkezinin ön tekerleğe kaymasını sağlıyor. ayrıca ön tekerde daha fazla çekiş gücü var. durma kuvvetinin %75'ini ön fren, %25'ini arka fren sağlıyor.

profesyonel bisikletçilerin bazıları iyi asfalt bir yolda sadece ön freni kullanarak fren yapabiliyorlar. ama bu biraz teknik işi ve duruma göre değişiyor. eğer yanlışlıkla çok fazla ön frene kuvvet uygularsanız gidonun üzerinden uçmanız olası. bazı farklı görüşler de var bu konuda...

ama ben kendim pratik olarak diyebilirim ki her zaman önce arka sonra ön freni kullanmak daha güvenli. bir gün bir bayan sürücünün yaptığı bir hata yüzünden acil fren yapmak zorunda kaldım ve büyük ihtimal panikle ilk elimi ön frene attım. bisikletin arkası spin attı :) yani 25-30 cm sağa ya da sola kaydı. sanırım o hareketi bir daha istesem de hayatta yapmama imkan yok. o yüzden arka sonra ön güvenli diye düşünüyorum ben..
 
dış kablonun içini yağlayın iç tel paslanmışsa yenisini takın takrken gres le yağlamayı ihmal etmeyin
 
arka fren kilitlemesi ağırlığı iki tekere dağıtarak arka fren yapınca çok iyi bir performans sağlıyor hiçbir denge sorunuda olmuyor :)
 
@ender89

Çok güzel anlatmışsınız aksine.
Bu gün Sedona 321'im ile yokuş iniyordum.
En dik yerinde viraj var (eğim normalde o yolda yaklaşık %11 kadar, bu kısım yolun genelinden çok daha dik)
2 freni birden sıktım her zamanki gibi.

Ön freni biraz fazla sıkarsanız bisiklet öne doğru yığılmaya başlıyor. Hissediliyor bu çok rahat. Ben bisikletin limitte olduğumu anladım dengesinden.

Arka freni biraz fazla sıkarsanız da tekerin sesinden ve frenin sertliğinden kaymaya başladığınızı anlıyorsunuz. Arkamdan gelen arkadaşın dediğine göre arka tekerim fren yaparken normalden daha az devir yapıyormuş. Yani kitlenme ile kitlenmeme arasında dönüyordu. Arka frenin limitini de burada test etmiş oldum.

Daha önce yokuşlarda çok fren yaptım fakat ilk defa bu kadar zor bir yerde acil fren yapmam gerekti. Çok güzel tecrübe ettim bahsettiklerinizi :)

Ek olarak; lastiklerimin MTB'lere göre ince olması frenleme performansını çok etkiliyor


NOT: Kalın ile yazdıklarım nasıl farkedebileceğinize yöneliktir.
 
%60 arka fren %40 ön frene basmanız lazım ki lastikler kilitlenmeden frenleyebilesiniz.
 
@Hasan Kuru

%80 ön %20 arka fren kullanıyorum ben ne alaka arkadaşım bilmiyosan yorum yapma :boese157: :)
 
benim de aynı ya arka shimano v-fren ön mekanik disk.ön fren dibine kadar asılsam da iyi çok iyi tutmadığı için kasımıyor ama arkayı görmeniz lazım taş gibi mübarek!!!!ama sıkıyorum biraz daha hızlı durayım dediğimde ve biraz daha asılında bu sefer de kasıyor.ön frenin nasıl tuttuğunu da bugün deneyeceğim ayrıca %30 eğimli 200 metrelik yokusu ineceğim :D :D
 
Yawaş Yawaş Bas. Sert basman gerekirsede Sert bas Bırak. Kitler Bırakır ( Tbi ki arka )
 
Geri