Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

V fren mi hd mi?

bence şahsi bir şey bu v fren disk fren seçimi kişiden kişiye değişen birşey herkes kendi kullandığını över bu doğamızda var oturup bir sakince düşünürsek ve kendimize şu soruları sorarsak herşey hallolur ben ne tür bir bisiklet kullanıyorum ? nasıl kullanıyorum ? nerlerde kullanıyorum ? disk fren kullanırsam ne olur ? v fren kullanırsan nolur ?

ben oturdum düşündüm ben uzun turlar yapmak istiyordum bundan önceki bisikletim disk frendi ve sırf bu yüzden sattım bisikletimi... bana yeterli gelmedi hidrolik fren yolda giderken sürtmesidir hava yapmasıdır beni bıktırdı vee en sonunda satıp çelik kadro v fren bir bisiklet topadım ve iyiki yapmışım...
v fren güçlü frenleme yapmıyor!!! abicim sen gidip no name v fren seti takarsan veya düşük seviye fren seti takarsan tabiki güçlü frenleeme yapamazsın aynı şey hidrolik disk fren içinde geçerli ben avid elixir 1 fren seti kullanıyordum çok iğrençti gerçekten şimdi shimano lx v fren seti kullanıyorum bin basar...:) bu tamamen şahsi olarak kendi yaşadıklarımdam çıkarttığım sonuçtur...
 
Scudo
Bisikletim v fren aldığımdan(11 ayda) beri 2 çift baradine pabuç 45tl + 1 çift kartuş 10tl + fren teli 2tl = 57 tl ye 5500km yol yaptı. 70km hıza çıktığımda oldu, kar hariç her hava koşulunda kullanıldı. v fren candır.
 
Hidrolik fren daha konforlu bir his veriyor kesinlikle ama yinede sadelik sevdigim icin v frenden vazgecemiyorum. V frenin bir dezavantajini gormedim. Sorun ne olursa olsun cozup devam ediyorsun ( en kotusu jant yamulmasi ondada iptal edip yine devam)
 
Saglam ve kaliteli hd olmazsa nasil begenmiyorsaniz ve her hd fren hd fren degildir diyorsaniz v fren de de aynisi gecerli. V fren jant tellerinden guc aktarmaz cemberden direkt lastige oradan da yere aktarir. Frenlerken harcanan guc bisikletin hizi ve agirliginin yani sira surucunun agirligi da hesaba katildigindan gobekten frenleyen disk tum agirligi jant tellerine de bindirir. Yani statik halde tellere surucu agirligi da biner disk frende bir de o kutlenin ivmesinin olusturdugu guc sonumlenir.
Bu yuzden de disk fren v freninde maruz kaldigi gucu kadroya ve jant cemberine aktarirken ek larak telleri de zorlar.
Onemli olan ne nerede nasil olmali sorularina bakmak.
Bende her iki tur bisiklette var ama vfren bana daha guvenilir ve ekipmani az yoran taraf olarak geliyor. Yillar once vfreni komple shimano olarak degistirdigimden bu yana durmama performans kaybetme ve kritik yerlerde sorunlu calisma gibi hicbir durumla karsilasmadim
 
Ben merida crossway 100 alacam v fren yok hd fren galiba ustundeki . Nerden nasil temin edecem acaba v frene uyumlu mu bilmiyorum ? :s
 
Vfren uyumlu bisiklett
1- Kadro ve masada vfren ayaklarinin takildigi cikintilar olur.
2- Jantlarin kenarinda fren pabuclarinin basacagi boyasiz ve duz bir alan olur. Disk fren uyumlu jantlarin kesidi egimlidir.

Bir de hd mi md mi diye soranlar var. Md de v frenlerdeki gibi tel olur.
 
Konuya eskiden geyik bir mesaj yazmıştım, sonra baktım konu tekrar ortaya çıkmış teknik muhabbetler dönmüş 2 satır daha yazayım dedim.

Hidrolik ile tel kuvvetini düşününce hidrolik çok güçlü görünüyor. Hidrolik ile ön tekeri bile ani frenlemede çok kolay kilitlersiniz, aynı şekilde shimanonun giriş seviyesi sayılacak br m422 v fren bacakları ve baradine 3 renk papuç takımı ile ön tekeri birkaç kere kilitlemişliğim var. Peki ön teker kilitlenince ne oluyor? refkelsleriniz iyi değilse bisiklet duruyor ve siz yola devam ediyorsunuz :D yani asfaltta giderken sorun frenleme gücü değil, ağırlığı ve lastikleri aynı olan 2 bisikletin biri hidrolik öbürü v olsun kuru asfaltta aynı mesafede dururlar. Frenlerimiz lastikleri kitleyecek kadar iyi sıkıyorsa yapmamız gereken daha iyi daha yumuşak lastikler takmaktır. Çamuru ve araziyi ayrı tutuyorum orada işler değişir. Yapısı itibariyle v fren arazi için uygun değildir ama asfaltta bisiklet kullanırken ihtiyacınız olan temel frenleme gücünü fazlasıyla sağlar, bunu en basit şekilde sağlaması kullanım ve bakım kolaylığı açısından artı puan verir.

Yağmurda tutmuyor diye düşünen arkadaşlara hızlarını %20 kadar düşürmelerini öneririm :D yağmurda sadece fren değil lastikler de yere tutunamaz yani yağmurda iyi tutan frenler iyi tutunamayan lastikler yüzünden bir önem arz etmez. ıslak zeminde V frenle ilk frene basıldığı anda jantın üstündeki su yüzünden anlık fren boşluğu yaşanır, o boşluğu telafi etmek için yerler ıslak olunca hızımızı düşürüyoruz. Benim acayip frenlere ihtiyacım var o anlık boşluk bile beni tehlikeye atar, yarım saniyelik boşlukla hayatım kurtulur mantığı ile düşünüyorsanız bindiğiniz şeyin bisiklet olduğunu hatırlatır ve kazasız belasız güzel günler görmenizi dilerim.

40km hızla yapılan testi ekleyeyim. günlük hayatta trafiğe açık yollarda yağmurlu bir havada 40km ve üzeri hızla bisiklet sürüyorsanız hidrolik frene ihtiyacınız olabilir :D Arazi kullanımını göz ardı ediyorum zaten arazide v fren ile performans alınmaz.
 



bu videoda karbon jantlar ve hd karşılaştırılmış, aluminyum jant ve mtblerin geniş ve büyük diskleriyle daha büyük farklar oluşabilir. HD frenlerle frenleme hissyatı hd oluyor :) diskin asıl amacı kitlenmeleri önlemek, evet isterseniz daha kolay kitleyebilirsiniz ama pabuç frenlerde olduğu kadar beklenmedik anlarda olmaz. tekeri v frende de kitleyebilirsiniz.
son olarak v fren kadro ve maşa pivotlarına baskı yapar, esnetir. HD frenler daha hassas ve güçlü frenleme sağlar, jantın eğiminden ya da birleşim noktasından etkilenmez. kaliper ve v frenlerin fiyat dışında çok avantajı kalmadı artık herhalde ?
 
v-fren ile mutluyum mutluluk yaşıyorum
 
@Tasogare Disk frenlerin daha fazla ısındığını, kaza halinde çok ciddi tehlikeler barındırdığını, disk frenlerin jant tellerini parçalama eğiliminin olduğunu, disk frenin tamir ve bakımı için özel bilgi ve ekipmanı gerektiğini yazmayı unutmuşsunuz.

Tek taraflı yazılınca hoş olmuyor.

Disk frenlerin v frenlere kıyasla tek bir ciddi avantajı var: Çamurlu ortamdaki tutuşu. Bunun haricinde disk frenin frenleme mesafesi daha kısa ama cüzi miktarda. Balataları daha uzun gidiyor deniyor, iyi bir v fren balatasını da 6 aydan evvel değiştirmiyorsunuz ve fiyatı daha ucuz. V frenlerin bakımı, tamirini yolda kaldığınız herhangi bir anda elinize alacağınız alyenle hiç bilmemenize rağmen kıvırabilirsiniz, diskte ise yemezler.

Hidrolik ve mekanik tartışması bambaşka bir şey. Mekanik bakım kolay, hidrolik bakım tamir zor ama daha az mdahale gerektirir. Mekaniğe kıyasla hidrolikte frenleme bir tık daha kolay ama iş gene fren pedleri/baltalara bakıyor. Şu an magura hidro v fren kullanıyorum, alivio bracco pabuçlu v fren özelikle yağmurlu havalarda maguradan daha iyi frenleme yapıyor. Ki magurada 2 renk hem ıslak hem kuru hava için olan pedlerden kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Metro
güven için disk, tamir-bakım için V...V for vandetta kısaca..😁
 
@HakanAydn Disk fren olmadan once v-fren bisiklet vardı ozaman insanlarda güvende değilmiydi :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@Metro kağnıda hiç fren yoktu güvensizmiydi? arttıran? 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
V fren pabuçlarının sık aşındığından bahsediliyor lakin bu yanlış.

Bende 1989 model V fren tur bisikleti var, üstünde Shimano pabuçlar var. Bisiklet ömrünün yaklaşık yarısını grajda geçirdiyse de, kalanında aktif olarak kullanıyorum. Tam yüklü vaziyette Avrupa turu, birkaç defa Türkiye turu yaptım. Günlük turlarda aktif kullanıyorum. Çarşı pazar dahil her işimi bu bisikletle görüyorum. Belki 20.000 km yapmışımdır. Hala üstünde orijinal V fren pabuçları duruyor. Aşınmanın emaresi yok. Görünüşe bakılırsa bir 100 sene daha gidecek gibi duruyor.

Düzgün pabuç kullanırsanız ömür boyu yeter.
 
Son düzenleme:
V fren pabuçlarının sık aşındığından bahsediliyor lakin bu yanlış.

Bende 1989 model V fren tur bisikleti var, üstünde Shimano pabuçlar var. Bisiklet ömrünün yaklaşık yarısını grajda geçirdiyse de, kalanında aktif olarak kullanıyorum. Tam yüklü vaziyette Avrupa turu, birkaç defa Türkiye turu yaptım. Günlük turlarda aktif kullanıyorum. Çarşı pazar dahil her işimi bu bisikletle görüyorum. Belki 20.000 km yapmışımdır. Hala üstünde orijinal V fren pabuçları duruyor. Aşınmanın emaresi yok. Görünüşe bakılırsa bir 100 sene daha gidecek gibi duruyor.

Düzgün pabuç kullanırsanız ömür boyu yeter.
Amca bisikleti torunlarına bırakırsın miras olarak artık 😊
V fren candır.
 
Geri