Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

v fren ve yüksek hız

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.777
Tepki
900
Yaş
29
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
60-70 km'de v fren ne kadar mesafede durdurur ve jantı çok fazla ısıtır mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: ali tekintüre
Scudo
Jantı bilmem ama fren pabuçları bu durumda erir gibi geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
Ne kadar mesafede durur konusu senin ağırlığına,rüzgarın durumuna, lastik çapına,bisikletin üstündeki duruş şekline,lastik hava basıncına,papuç kalitene,frenleme tekniğine ve şu an aklıma gelmeyen bir sürü etkene bağlıdır.Jant ısınırmı konusu ise aşağı yukarı yine aynı şartlara bağlı kalır.Arkadaşın söylediği fren papuçları kesinlikle erimez.
 
@ferhat köse

Pabuçların erimeyeceğinden eminim zaten erise o malzemeden pabuç yapılmaz.
 
Baradine pabuçlarla yüksek hızlara çok çıktım, eğer bayır aşağı çok dik iniş yoksa ve durucaksan sorun yok, dik ve keskin virajlı yerlerde sürekli frenleme yapmaktan dolayı jant yanağı çok ısınıyor, baradine lerle frenleme performansı çok aşırı düşmüyor açıkcası (83 kiloyum) . (Hidrolik disklerin balataları bu tür durumlarda jant yanaklarından daha da fazla ısınıyor) En azından ön pabuçlarını baradine yap shimano pabuçlara göre her ortamda gerçekten iyiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
Allah kerim abi sen bi sık bakalım durmadı dua edersin :) Allah korusun ama eskiden yaptıklarım geldi aklıma yokuş aşagı uyduruk bmx imle bile o kadar hızlı gideken daha hızlı gidecem diye pedal çevirirdim kötü pacuclar bile beni durduruyorsaki bundan 7-8 sene önce şimdiki teknolojiyle senin rahatlıkla fren yapmanı saglar İçin rahat olsun...
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
Hocam arkadaşlar zaten söylemiş dedikleri gibi bisiklete, üzerindeki ağırlığa, yolun yapısına, sıcaklığa vs birçok faktöre bağlı olarak değişir. Pabuçların eriyeceğini söyleyen arkadaş acaba yol bisikletlerinin paraşütle mi durdurulduğunu düşünüyor? Onun için söylüyorum, sevgili kardeşim yol bisikletlerinin hepsinde v fren vardır, en profesyonellerinde bile. Onlar için 60 gibi hızlarda frenleme yapmak, durmak neredeyse her an yapılan şeydir. :) Bilginize...
 
daha geçenlerde dik bir yolda 66 km ye kadar çıktım. sonra yavaşlamaya başladım 50 km ye kadar düştüğümde arkadaşları beklemek için frenleri kullandım. ve çok kısa mesafede durdum. fren pabuçları eğer adi ise erirler kaliteli ise hiç bir şey olmaz emin olabilirsin. ben de orta kalite pabuçlar vardı hiç bir sorun çıkmadı. arkadaşlarında dediği gibi diğer etkenleride göz önünde bulundurmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
fren bisikletimizin en önemli parçası tartışmasız fakat ayarlarının da çok iyi yapılmasıda lazım diye düşünüyorum . doğrudur daha önceki fren sistemlerinin durma mesafesi kısa sayılmaz fakat teknolojide ilerledikçe sorunlar git gide çözülüyor hızınız ne olursa olsun eyer işe profesyonelce yaklaşıyorsanız durma mesafesini siz ayarlıcaksınız her an için tetikte olmak lazım .ayriyeten paralel linkli frenlerin (xt-lx_ve XTR) tartışmasız açık ara daha iyiler...baradin pabuçlar iyiler doğru pabuçların en güzel şekilde cantta temasının sağlanmış olması frenleme kabiliyetini %100 artırır.. kendi bisikletlerimde iki tip fren kullanmaktayım ıslak zeminli ve yağaşlı günler için v brek kuru ve arazi içinse hidrolik disk fren tercih ediyorum. kilom fazla olmasına ramen (155kg) iyi derecede frenleme saglıyor . yokuş aşagı iniş hızım şimdiye kadar 90 kmh e kadar çıktı en iyi frenleme koşulsuz disk fren..herkeze hayırlı forumlar....
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
@Mehmet Fatih Karakaş

fren papuclarının cabuk erimesinin kalitesi ile ilgisi yokdur yalnız kimisi daha iyi fren performansı için yumuşak papuc kullanır onlar cabuk erir
 
Dedikleri gibi bazı şartlara bağlı da,neden sordun ki?onu zaten kendin tespit edip tecrübene ekle.beğenmezsen doğru diske.bir ağustos ayında jant yanağı elimi yakmıştı resmen.5km yavaş inişten sonra(son 150m si 61km de)
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
@ali tekintüre

Bu hem iç lastiğe hem dış lastiğe zarar verir.Tekrar hidrolik disk frene yöneldim.
 
[QUOTE=ALİ RIZA ATMACA;1 kendi bisikletlerimde iki tip fren kullanmaktayım ıslak zeminli ve yağaşlı günler için v brek kuru ve arazi içinse hidrolik disk fren tercih ediyorum. kilom fazla olmasına ramen (155kg) i...

Normalde yağmurda disk fren daha güvenlidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Rıza Atmaca
@ferhat köse

En önemliside fren yaptığın yere aynen katılıyorm size illaki bir ısınma olur ama sıcaktan erimez :)
 
Sabahları işe giderken 55-60 km hıza kadar çıkıyorum. Kırmızı ışıklarda ya da aniden önüme çıkan araçlardan ötürü ani frenler yapabiliyorum. V frende kısa mesafede duruyorum. Sadece ani fren yaparken lastikleri kaydırmamaya dikkat etmek gerek...
 
arazi haricinde v-frenler işlevini disk frenin getirebileceği kadar getiriyor. sadece disk frenle aynı frenlemeyi parmak ucuyla yapıyorsunuz..
 
Ben daha 2 gün önce çok dik yokuştan saldım aşağıya ve 65 km ile viraja girmeden fren yaptım. Ardından yolun bitmesi ile durmam bir oldu. Ortalama 25-30 metrede o hızla anca durabildim fakat pabuçlarım hala aynı performansında yani erime vs yok ve aynı yoldan disk ile inilseydi onun daha çok ısınacağına emindim ..
 
geçen gün yaklaşık 1 km uzunluğunda bir yerden indim 50-60 km ile fren sıktım sürekli.. son anlarda bıraktım 70km gördüm ve frenlere asıldım yokuş aşağı.
durmak o kadar kolay olmadı ince teker olduğu için fakat papuçlarda çok fazla aşınma yok sıcaktan ve uzun süre basmaktan tabiki eridiler biraz.. bu arada fren konusunda papuçlar kadar jantta önemlidir.. aynı disk gibi.. özel olarak fren tutuşunu arttıran jant çemberleri mevcut
 
@ALİ RIZA ATMACA

Merhabalar. Elinize saglık. Parelel link fren(ShimanoBR-M760) kullanıyorum.Kuru hava şartları için S70C var. Islak zemin için M70R2 petler iyimi ve ses yapıyormu yoksa baradine marka bir pet varmı? Varsa kod verebilirmisiniz. Saygılar.:)
 
Geri