Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

V frenin geleceği

@emrahozkan
Hocam aksine uzun inişlerde disk fren ciddi bir şekilde daha fazla ısınıyor.
 
Scudo
@Knight Rider iki farklı araç aerodinami, ağırlık merkezi, fren sistemi mühendisliği, ön arka dingil mesafesi vs. gibi bir sürü bilinmeyen var çok absürt karşılaştırma olmuş.Neyse siz nasıl olsa anlamayacaksınız söylemek istediğimi konuyu dağıtmayalım nasıl biliyor ve söylüyorsanız öyle olsun ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: kerem E
@KitapSever Bende bunu diyorum, v freni sevmek tercih etmek başka bir şey v fren disk frenden teklik olarak daha iyi demek başka. Klasik bir bisiklette veya klasikte olmasına gerek yok eski tarz bir bisiklette görüntüyü tamamlaması adına çağının kompedantlarının olmasını tercih ederim.
 
Yol bisikletlerinde neden hd fren kullanılıyor? Zaten lastik çok ince yağmurda vs. dezavantajı zaten var.
 
@CeRKeZ çok hızlı bir şekilde de soğuyor :harika:

@Harun. bu soruyu ciddi anlamdamı soruyorsun yoksa trollmü olsun diyorsun:ckskc:
 
@Anıl Erdoğan Ciddiyim. Kaliper fren ya da v fren gayet işe yarıyor. Aerodinami dersen diskler solda olduğu için o da dezavantaj.
 
Sanırım V frenin devri geçiyor. Herşeyden önce demode. Hiç bir albenisi yok. Doğrudan mekanik güç uygulamak, fren kollarına abanmak çağımızın gerçekleri ile bağdaşmıyor. Jant yanaklarının aşırı ısınması iç lastik kullanımında bir risk faktörü. Öte yandan virajlı inişlerde disk frene göre hakimiyet ve dozajlama zafiyeti var. Disk frenin geri bildirimi daha canlı. Alaşım teknolojisindeki gelişmelerle disk frenlerin daha hafif, daha az hacimli ve daha az ısınan modelleriyle karşılaşacağız. elektronik teknolojisi disk frenede uyarlanacak. yani V frenleri vintagelerde nostaljik bir unsur olarak göreceğiz.
 
Ben bu işi Atölye'den Emirhan'a sordum. Keza ben V-fren kullanıyorum ve durmakta bir sıkıntı yaşamıyorum çünkü V-frenler de teknik olarak çok ilerledi.
Mesele şu imiş ki, v-fren karbon jantlarda alüminyum gibi kavrayamıyormuş ve dolayısıyla karbon jantlı bisikletlerde duyulan gereksinimden ötürü böyle bir bela çıkmış başımıza.
ben v-frenimi seviyorum.
ama birgün hidrolik disc ve di2 bir bisiklet ister miyim?
olabilir.
 
Market bisikletleri var oldukça v frenler de var olacak :D
 
@Harun.
  1. vfrene göre daha güçlü frenleme yapabiliyorlar
  2. Çok daha hassaslar
  3. Ayar problemi ile uğraşmıyorsun
  4. V frene göre daha seyrek bakım gerektiriyor.
  5. Uzun inişlerde daha az enerji harcadığın için bilek-parmak yorgunluğunu azaltıyor
  6. V frene göre bariz bir şekilde daha etkili ve hızlı duruyor
  7. Yol bisikletilerinde uzun kullanımda jantın inceldiğinden yakınan çok sporcu var bu durum disk frende ortadan kalkıyor.
Mtb de kesinlikle şarttı ama artık yol bisikletleri için de bence şart çünkü Yüksek hızlar , yüksek frenleme gücü ister

disk ve u fren karşılaştırması
 
Ne kadar para o kadar fren, yılın 2018 olmasıyla teknolojiyle çok kafa yormayın arkadaşlar. Çok değil 5 sene önce yol setlerinde disk diye bir şey yoktu, en azından piyasada yoktu. Her pazarda olduğu gibi bisiklette de sürekli yenilik ve üst seviye ürünler geliştirilir pazarlanır. Bisiklete verebileceğiniz 10.000 dolar paranız olsa fantastik bisikletler alırız, çok az insan benim param çok olabilir ama bu bisiklete ihtiyacım yok deyip uygun bir bisiklet alır. Piyasadaki orta sınıf 2000-3000 liralık akıllı telefonlar hemen hemen bütün işleri yapabilir ama insanlar gidip en üst seviye 7500tl ve üzerinde telefonları alır.
Sözün özüne gelirsek birçok ürün ihtiyaca yönelik değil kişisel tatmin üzerine alınır, ben yağmurda çok güzel fren yapmak istiyorum o yüzden gidip yol bisikletime disk takıyorum diyecek arkadaşıma bir şey demiyorum zaten o alsın frenini bassın yağmurda. Üst seviye ekipmana para verebilecek insanların çoğu yağmurlu günde bisiklete binmiyor, sorsan ıslak zeminde disk çok önemli der...
Dünyada bisikleti ekonomik bir araç olarak gören ve ihtiyacına göre mantıklı satın alma tercihi yapan insanlar olduğu sürece v frenin sonu gelmez.
 
Artık firmalar amiral gemilerini sadece disk fren çıkartıyor biz burada hala disk freni tartışıyoruz...
 
Mtb bisikletimde magura mt4 var, tur bisikletimde ise shimano xt v fren var. Karsilastirirsam kafa kafaya gittiklerini rahatca soylerim. Fakat yagmurlu havada direk magura disk frenler acik ara ile superler
 
Disk freni Uludağ'dan inerken test etme imkanı buldum, tam çıkarken çok şiddetli yağış başladı hemen geriye dönerek rampa aşağıya saldım bisikleti, normal şekilde iniş yaptım frenler çok güvenli sıkıntısız hemen durduruyor. V fren de kullandım aynı duruma maruz kaldım sağnak yağmurda sanki tutmuyor V fren şişiyor tuhaf sesler çıkartıyordu frenlemesi epey düştü frenlere abanarak zor durdurdum. Bradine takmıştım pabuçlar da iyiydi kuru havada lafım yok ama yağışta, çamurda HD derim.
 
Disc fren bence yol bisikletine gelmiş olan en talihsizce olaydır. yol bisikleti dediğin sade hafif basit bir yapıdır. Dağ başında bisiklet arıza yaptığında cebindeki ufacık bi alet setiyle tamir edilebilir bir yapıda olmalıdır. görsel olarak tam bir felakettir. işlevselliği ve performansına hiçbir sözüm yok. mükemmel bir fren deneyimi sunuyor. ancak güzel bir tabir var bunu burada direk söylemek istemiyorum ama içerisinde at ve kelebek kelimeleri var aynen öyle görünüyor. :)
disc fren yol bisikleti hariç tüm bisikletlerde kullanılabilir ve çokta güzel olur :)
 
Gravel bisikletimde hd fren var. Kullanım şeklim, rotarımdan dolayı ona şart zaten. Yol bisikletine heves saldım. Cipollini'de görüp aşık olunca bu tutkuya dönüştü. Yol bisikleti nedir diye çeşitli bisikletlerle epey turlama şansı buldum. Agresif sürüş tarzımdan dolayı frenler benim için önemlidir. Gravelimde vites sistemim 105 iken fren sistemim Ultegra'dır. V frenli yol bisikletlerinde, disk frene alışkın biri olarak resmen afalladım. Virajlarda çok önceden frenleme yapmak gerekiyor. Hal böyle olunca da Cipollini BR1K modelini daha çok beğensem de disk frenli NK1K aldım, memnunum. Ağırlığına takacak kadar ağırlık çılgını değilim, zaten öyle olmuş olsam aero kadro kullanmam. İyi bir tırmanıcı değilim, öyle bir amacımda yok. En sevdiğim şey virajlı yollarda basmak ki disk frenin farkı orada çıkıyor. Profesyonel değilim, arkamda takım arabası dolaşmıyor. Disk frenli jantın değişimi sıkıntı olabilir diyeyim. Piston kırmak dahil her türlü sorunla karşılaştım, hepsini çok kolayca kendim hallettim. Bırakın bu disk freni kötülemeyi, isteyen istediği freni kullansın.
 
Disk fren ( mekanik/hidrolik farketmez ) kullanmadan önce yorum yapmak olmaz.

Yağmura tutulduğunuz bir günden veya acil bir durumla karşılaştığınız bir sürüşten sonra o disk frenin alnından öpmek istersiniz bakın. Fark gerçekten çok fazla.
 
Hidrolik degilde mekanik disc olabilir...hidroligin konforu beni simartir..ayarlayamam edemem..ucurur beni biyere..
 
Geri