Scudo Sports

İnceleme Vasatın başarısı: Giant tcr advanced

Scudo
Kardeş sitede daha önce okuduğum bugün yine denk geldiğim bir advanced pro incelemesi var. Sizede öneririm.

(link)
 
@mehmetsunu size birşey demeliyim, vasatı genel olarak kullanıyorsanız, bu bisiklet zirveye oynar, aynı fiyatlara caad 10 ları görüyoruz ilanlarda. Bu kadronun karbon kadrolar arasında en iyiler arasında olduğunu belirtmeme gerek yok sanırım. Bir bisikletin vites-çekiş sisteminden önce size uyup uymaması önemlidir, ne bileyim mesela ben tiagrayı aynakolda ki rijitliğinin zayıf olmasından değil STI vites-fren kollarının ergonomisini sevmediğim için sevmem, ki 4700 serisi nasıldır merak ediyorum doğrusu. Bir Giant kullanıcısı olarak, almadan önce incelemediğim test kalmadığı için, aldığınız bisikletin müthiş olduğuna emin olabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@Cyclist999

Bisikletçi dostum değerlendirmelerine aynıyla katılıyorum. Vasattan kastım bisikletin fiyatıyla olsun, üzerindeki komponentiyle olsun ortalama bir bisiklet olmasındandır. Bizler büyük bütçelere sahip bisikletçiler değiliz. Bu forumun belki % 10 u bilemedin % 15 i istediği her bisiklete ulaşabilme imkan ve şansına sahiptir ama diğerleri ya öğrenci ya sabit gelirli insanlardır. Bu nedenle olabildiğince F/P ürünlerini bularak diğer bisiklet kullanıcılarına da önermek için çabalıyoruz. Maksat minimum bütçeyle maksimum beklentinin karşılanır olması. STI kolarla ilgili senin dışında bir kaç eleştiri daha duydum. Bana çokta büyükmüş gibi gelmediler, inceleme yazımda da belirttiğim üzere bu bisiklet orta mil sertliğinde başa güreşen, esnemezlikte beklentileri fazlasıyla karşılayan bir bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclist999
@Sadettin Z. Çokta zor bir imalat süreci değilmiş. Açıkçası ilk defa carbon kadro üretimini izliyorum ben daha meşakkatli bekliyordum. Neden sadece bellibaşlı ülkelerde üretiliyor merak ettim. Yatırım maliyeti mi çok yüksek acaba?
 
@mehmet.ali

Çok kolay gibi görünüyor, öyle değil mi? :) İşin aslı o gördüğünüz liflerden hasır örgü biçimli "kumaşı" üreten dokuma teknolojisi ülkemizde kısmen mevcut. Ama işte o karbon liflerin üretimi çok komplike oksidasyon ve karbonizasyon prosesleri gerektirdiği için bahsettiğiniz gibi belirli ülkeler haricinde üretimi yok.

Kadro üretimi aşamasına gelindiğinde ise minimum malzeme ile maksimum dayanım sağlamak için farklı karbon fiber türlerini doğru yerde, doğru yönde ve doğru sırada kullanmayı, doğru prosesleri uygulamayı sağlayacak "karbon fiber mühendisliği" eksikliği ortaya çıkıyor. Karbon fiberin de mühendisi olur mu demeyin, var. 1 kg'dan az ağırlığıyla 100kg üstü sürücüyü her türlü yolda taşıyan kadroları tasarlayan adamlar bunlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@Sadettin Z. Hocam işin içindesiniz biliyorsunuz Ülkemizde ne fabrikalar var. Aklıma ilk gelen hes fiber. Yani fiber kablo üretimi. Hes kablo her zerresini Kayseri'de üretiyor şu videoya baktığım zaman fiber lablo üretimi daha komplike gibi duruyor.
Bence yatırımcılar para kazanamayız derdiyle bu işe girişmiyorlar.
 
@mehmet.ali

İşim gereği birbirinden çok farklı sektörlerdeki firmalara hizmet veriyor, prosese doğrudan müdahale etmek gerektiği için üretim sahalarının en mahrem yerlerine kadar giriyorum. Böylesine geniş olanaklara sahip olan bir ülkede yüksek teknoloji ürünlerinin, hatta ara ürünlerin dahi üretil(e)memesinden öylesine dertliyim ki, ama aklımdakileri yazsam konu güme gider :(

Şurada karbon fiber üretimi ile ilgili detaylı sayılabilecek bir kaynak mevcut. İlginizi çekerse inceleyebilirsiniz.
(link)
 
Bu iki video karbon jant setleri ile ilgili. Clincher, tubular vs farklarını disk spesifik Jantları anlatıyor.

Tamiri mümkün olmayan karbon kadroları ikiye bölüp incelendiği bir video. Üretim proseslerini bolca anlatıyor. Oradaki eski willier kadrosuna iyi bakın.
Son video karbon kadro tamirinde uzmanların çok tecrübeli bir mühendisin görüşleri.
 
Geri