Scudo Sports

Velo Sport Courrier 12 ('80ler)

ardarda

Üye
Kayıt
6 Mart 2017
Mesaj
23
Tepki
18
Yaş
45
Şehir
İzmir
Bisiklet
Sedona
Herkese Merhaba,

Normalde Tur-Şehir bisikleti kullanıcısıyım. Fakat yakın bir zamanda yol bisikletlerine bakar oldum, bu sırada nasıl geldiysem bisikletforumdaki klasik bisikletler bölümündeki bisikletlere hayranlıkla bakarken buldum kendimi, çok güzel işler yapılmış buradan emeği geçen herkesi kutluyorum.

Eşimin İsveçli bir arkadaşı bisikletle çıktıları yolculuklarında yanlarında getirdikleri Velo Sport Courrier 12 marka 80lere ait bisikletini eşime hediye edip ülkesine dönmüş, Eşim bisiklete uzun süre bindi, hatta ilk randevumuzda bisklet ile bir gezi yapmıştık ve bu bisikleti kullanıyordu, daha sonra kendisine daha klasik Hollanda tarzı bisiklet aldığımızdan depoya kaldırmıştık. Şimdi bu güzel bisikleti sayenizde ve yardımlarınızla tekrar hemde eskisinden çok daha güzel bir şekilde hayata döndürmek istiyorum.

Hedefim çok para harcamadan ama gerekli değişiklikleri yaparak hem sportif hemde gündelik olarak kendisini kullanmak.

Bisikletimin fotoğraflarını ekliyorum. Forumda birçok konu bisiklet yenileme yapılmış ve hepsinde farklı metodlar ve parçalar kullanılmış.

Öncelikle sizlerden vakit ayırıp nereden başlamam gerektiğini ve ne gibi değişiklikleri nasıl yapacağımı anlatırsanız çok müteşekkir olurum.

Benim kafamdaki öncelikler ve sorular:
1-Lastiklerin ve çantlar çok hırpalanmış(ezik vuruk) ve fazlasıyla ağırlar, öncelikle yerlerine uygun bir takım lastik almak istiyorum.
Bisikletin lastik üzerinde yazan çapı 27 1 1/4, aynı çapta yada 28 inc lastik takımı kullanabilirmiyim. Öneriniz nedir. Hafif ve uygun fiyatlı olması önemli.(biraz tezat gibi ama 2. el belki bulabilirim)
2-Aktarıcı takımı Shimano ALTUS, sizce deiğiştirmelimiyim? Bunlar beni idare edermi?
3-Fren sistemi arka kısmında yay problemi var gibi, düzeltilebilr mi? Değiştirmeliiyim öneriniz nedir?
4-Pedallar çok eski ve ağır gözüküyor, değiştirmek istiyorum, öneriniz ne olur?
5-Bisiklet bu haliyle 12-13 kg ağırlığında, Özellikle tekerler toplam 4-5 kg gelmekte,Hafifletmek için neler yapmalıyım.
6-Kadro çok yıpranmış, tüm boyayı söküp ota boyacısında eski rengine boyatmak istiyorum. Ama üzerinde çok fazla yazı var bunun yerine orjinalliği bozulacak ama daha sade bir yazı yazmak niyetindeyim.

Yorum yazan herkese şimdiden teşekkürler.

Başlayalım.
 

Dosyalar

  • 20170312_115248.jpg
    20170312_115248.jpg
    103,2 KB · Okunma: 160
  • 20170312_121813.jpg
    20170312_121813.jpg
    119,5 KB · Okunma: 139
  • 20170312_121820.jpg
    20170312_121820.jpg
    85 KB · Okunma: 137
  • 20170312_121833.jpg
    20170312_121833.jpg
    102,1 KB · Okunma: 138
  • 20170312_121838.jpg
    20170312_121838.jpg
    79,4 KB · Okunma: 137
  • 20170312_121851.jpg
    20170312_121851.jpg
    86,6 KB · Okunma: 138
  • 20170312_121859.jpg
    20170312_121859.jpg
    64,2 KB · Okunma: 135
  • 20170312_121925.jpg
    20170312_121925.jpg
    70,8 KB · Okunma: 133
  • 20170312_121931.jpg
    20170312_121931.jpg
    76,2 KB · Okunma: 135
  • 20170312_121936.jpg
    20170312_121936.jpg
    102,2 KB · Okunma: 133
  • 20170312_121945.jpg
    20170312_121945.jpg
    98 KB · Okunma: 133
  • 20170312_121951.jpg
    20170312_121951.jpg
    87,7 KB · Okunma: 134
  • 20170312_122002.jpg
    20170312_122002.jpg
    117,9 KB · Okunma: 130
  • 20170312_122013.jpg
    20170312_122013.jpg
    76,9 KB · Okunma: 129
  • 20170312_122037.jpg
    20170312_122037.jpg
    117,4 KB · Okunma: 131
  • 20170312_122055.jpg
    20170312_122055.jpg
    122,5 KB · Okunma: 132
  • 20170312_122118.jpg
    20170312_122118.jpg
    100,3 KB · Okunma: 135
  • 20170312_122129.jpg
    20170312_122129.jpg
    97,3 KB · Okunma: 131
  • 20170312_122139.jpg
    20170312_122139.jpg
    96,2 KB · Okunma: 128
  • 20170312_122152.jpg
    20170312_122152.jpg
    109,5 KB · Okunma: 128
  • 20170312_122159.jpg
    20170312_122159.jpg
    117,5 KB · Okunma: 129
  • 20170312_122257.jpg
    20170312_122257.jpg
    71,1 KB · Okunma: 127
Scudo
merhaba çok güzel bir bisiklet umarım her şey gönlünüzce olur. benim naçizana önerilerimi mümkün olduğunca orjinalliğini korumak yönünden olur.

Bence yapılacak adımlar:

1. jantlarda ezikler vuruklar gibi çok ağır darbeler ve sorunlar yok ise değiştirmeyin derim, çok ince zımpara ile (yüzey pası var) üzerinden geçerseniz yeterli olur diye düşünüyorum. lastikleri kesinlikle değiştirmelisiniz çok yıpranmış durumdalar, hiç güvenli gözükmedi benim gözüme. 27 1 1/4 çaplı lastikler almalısınız ancak jantının aralık genişliği detayları sorun olabilir en sağlıklısı jantınız ile birlikte bisikletçiye gitmeniz (benim ön jantım ile lastik et kalınlıkları bir birine uymadığında sürekli kenardan lastik dişi dışarı doğru çıkıyor ben hata yaptım siz yapmayın diye söylediğim bir uyarı bu)
2-ben orjinali taraftarı olduğumdan sökülüp güzelce pasından arındırıp tekrar takmak. siz değiştirmekten yanaysanız unutulmaması gereken konu uygun ruble kakımı, vites kolları ve ön aktarıcı parçalarını da birlikte düşünmelisiniz.
3-Fren sistemi benim sökmeyi ve tekrar toplamayı en rahat yapa bildiğim parça güzelce bütün parçaları ayırıp paslarından ayırıp tekrar toplarsanız belki çalışması ile ilgili bir sorun kalmaya bilir ancak sorun yayın ömrünün dolması ise ikinci el olarak aynı marka model fren aramanızda fayda olacaktır. ayrıca bukadar parçalamışken hazır bence fren papuçlarını da değiştirin.
4 ve 5 sorular modifiye soruları benim o konularda pek bilgim yok yorum yapmam doğru olmaz
6-boya sadece görsel değil esas, amacı paslanmayı önlemesi bu açıdan bakıldığında ben boyanın yenilenmesi taraftarıyım. ancak oto boyacılar yaş boya uygulamakta, metal işi yapan sanayaleri biraz gezerseniz elektro statik toz boya var (kimi oto sanayilerde de var) boya toz halinde uygulanıyor sonrada pişiriliyor bence daha sağlıklı olur. tabi bu işlemden önce kadronun bütün boyasını sökmemiz gerekecek. sticer internetten aratın bula bilirseniz. ki ben birçok marka ve model için sticer görmüştüm. ben hem para vermek istemediğimden hemde kendim yapmayı sevdiğimden bilgisayarda kendim çizdim. sulu sticer diye bir yöntem var çok ince asetat kağıdının yapışkanlı olanını düşünün. birçok dijital baskı işi yapan yer bunu yapabiliyor oradan çıktısını aldım bisikletime yapıştırdım. oldukça orjinala yakın duruyor çıkan sonuç.

ben yıllardır kendini bisiklet tamirine vermiş bilir kişi değilim. birçok daha yetkin kişi vardır. benimde eksiklerim ve yanlışlarımı düzeltirlerse çok güzel olur bende öğrenmiş yada en azından farklı yöntemler duymuş olurum. kolaylıklar diliyorum.
 
@aydin ozturk merhaba, yorumunuz icin cok teşekkür ederim. Cantlar hem eski hem cok agir. Cok fazla degisiklik yapmayacagim icin en azindan 2 kilo kadar cantlari değiştirerek kazanayim istiyorum. Ama uzerindeki cantlar 27 lik yani buyuk cap. 28 lik bir cant alarak daha kucuk bir capa geecegim. Bir arkadas uyardi bu seferde fren papuclari daha aşağı inemez ise frenler ile oynamam gerekecek. Birde ruble sorunu var . Bendeki rubleye uygun bir gobek nasil secerim. Yada bendeki rublenin ölçüsü nedir bilmiyorum. Bir sekilde ogrenecegim.
Boya konusunda astar arti yas boya ile paslanmanin önüne gecebiliriz diye düşünüyorum. Ama dediğiniz gibi toz boya içinde bir araştırayım yas boyayi bir tanidik benim icin ücretsiz yapacak, biraz tercihim ondan.

Sticker konusunda bilgisizim. Orjinalligi bozulacak belki ama üzerinde hoşuma giden bir tasarım bulup uygulamak niyetindeyim. Bisikleti dağıttım, göbeği ve zinciri sokmek icin alet alacağım. Sonra boyalari söküp. Yola devam.
Bu arada Shimano RS-11 Yol Jant Seti nasil bir cant setidir. Agirlik olarak1820 gr iyimidir.

Bilen varsa beni yonlendirirse cok sevinirim.
 

Dosyalar

  • 20170313_001700.jpg
    20170313_001700.jpg
    109,8 KB · Okunma: 45
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
@ardarda
Sizinki gibi çelik kadrolu bisikletler güzeller ama biraz ağır kalıyorlar. Kafanızda dönüp duran sorularla ilgili olarak birkaç şey önerebilirim.

Sizinki gibi bir bisikletim hiç olmadı ama olsaydı işe sadece problemsiz ve güvenli bir şekilde pedallanabilir hale getirmekle başlardım. Söylediklerinize bakılırsa teker setini değiştirmeniz gerekiyor. Yol bisikleti aldığında stok jantları hemen elden çıkaran birçok kullanıcı var. Daha aero ve modern görünümlü jantlara gecenlerin elden çıkardığı az kullanılmış ya da hiç kullanılmamış hemen her jant sizin ihtiyacınıza cevap verecektir.

---Aktarıcılar, frenler, kollar ve aynakol--- İşte burası daha karışık ve açıkçası cukka meselesi. Değiştirmek elzem değilse acele etmemenizi ve aktarma/frenleme komponentleri yerine tekerleri iyileştirerek başlamanızı öneririm.

İlginizi çekebilecek bir yenileme için şu başlığı öneririm
Kuwahara pacer Touring Projesi
Özellikle ikinci videodaki Boni Usta'yı dikkate alırsak makul bir fiyata da hem iyileştirme hem de hafifletme yapılabiliyor.

Bisikletinizdeki aynakol hala kullanılabilir görünüyor ama 80'lerden geldiği için ağırdır. Sadece hafiflik avantajı değil tasarımdaki bazı optimizasyonlar nedeniyle de yeni aynakollar daha verimli.
Boni Usta ipucunu veriyor: 'Tiagra'. Daha iyisi ama çok daha pahalısı '105'.

Bunlar sizin bütçenizle ilgili. Bilinirlik ve kolay ulaşılabilirlik bakımından bu iki modelden bahsettim. Nasıl performans verdiklerini ve birbirlerinden farklarını kullanarak öğrenmiş değilim.
Kolaylıklar diliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ardarda
Tekrar merhaba, bisikletimi komple dağıttım ve parçaları temizligini bitirdim, kadronun boyasını söktüm bi hafta boyaya girecek, ucuz yollu yeni teker yaptırdım, su anki halinin fotoğrafını ekliyorum, internette benim bisikletime yakin bir bisiklet fotosu buldum, rengi yaklaşık ayni olacak, decal konusunda kararsizim, orjinal seklinde yapmayacagim sadece logoyu birkac yede kullanmak ostiyorum, fakat logonun orjinal haline ilasamadim, bir sekilde kendim cizip bastıracağım, bunun yanı sıra güzel decaller ile kadroyu guzellestirmek niyetindeyim, bu konuda yardim edebilecek oneride bulunulabilecek kimse varmı?
Bir başka sıkıntım sanırım onu çözmek icin bisikletçiye gitmem lazim, arka tekeri taktığımda tekerin eksenden 5mm kaçık olduğunu gördüm, eski halindeki sele ve borusu hoşuma gitmedi, 25,4 cap sele borusu ve uygun siyah sele alacağım, bunun dışında pedalları degistirmek istiyorum, hali hazirda kilitli pedal kullaniyorum, bunun icinde shimano m520 pedali tercih edecegim, simdilik buladar, yorum ve önerilerinizi yazarsaniz cok memnun olurum
 

Dosyalar

  • 20170328_064217.jpg
    20170328_064217.jpg
    102,5 KB · Okunma: 51
  • 20170328_064244.jpg
    20170328_064244.jpg
    116,4 KB · Okunma: 51
  • 20170324_221639.jpg
    20170324_221639.jpg
    65,5 KB · Okunma: 51
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
Pedal konusunda bir yüzü platform olduğu için kullanımı daha kolay olan shimano a530'u önerebilirim. Delta Bisiklet'te diğer mağazalara göre 100 lira kadar daha ucuz.

Teker çapını 27" ten 28" e yükseltmeniz soruna neden olmadı sanırım. Umarım bir parça da hafiflemiştir. Lastikleri henüz almadıysanız 25 mm genişliğindeki katlanır modelleri inceleyerek bütçenize uygun bir seçim yapmanızı öneririm.

Decaller ve görsellikle ilgili araştırmanız için 'Pinterest' adlı uygulama üzerinden sayısız klasik bisiklet ve logo, grafik örneğine ulaşabileceğinizi söyleyebilirim.

Bisikletiniz çok güzel olacak tahmin edebiliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ardarda
@Cemil Dada merhaba, yorumun icin teşekkürker, a530 stokta yokmus, ama arastiracagim, lastikleri zirhli seçtim, toplamda 700gr hafifledi, butce anca buna yetti,
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
Varsın biraz ağır olsun önemli değil o kadar. Bu güzel bir randonneur bisiklet zaten. Hızdan çok uzun ve rahat sürüşler için ideal. Fiyat ve kullanışlılık avantajları bakımından en sevilen modellere iki örnek Fuji Turing ve Surly Straggler. Sizin bisikletiniz toplanınca bunlardan çok eksiği olmayacak.

Bisiklette hafiflik hele ki mevcutu dönüştürmekle yakalanacaksa oldukça pahalı bir istek. Belki ilerde hızlanmak isterseniz daha modern başka bir bisiklete yönelirsiniz. Kolay gelsin.
 
Merhaba tekrar, etiketler hariç bisikleti topladım 12,5 kg ağırlığında, toplam 400 tl harcama yapıldı, tekerlekler degisti, sele borusu değişti, gidin sargısı yenilendi, boya yapıldı, tüm parçalar sökülüp temizlendi, yorumlariz beklerim, 20170415_125004.jpg
 
Bisikletiniz cok guzel olmus,sadece gidon bandinda ve sele de siyah yerine kahverengi veya beyaz tercihi cok daha şık ve tam retro ruhuna uygun olurmus gibi..

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: ardarda
Geri