Mesajınız için teşekkürler. Aslına bakarsanız, ben de Velodrom yapmaya kalksam ayna kol araştırması yapmazdım, hani her ölçünün olması gerekir ya... Bildiğim kadarıyla velodromların büyük kısmı 160-170 için tasarlanıyordu. 175 pist kolunu pek az firma üretiyordu, o da uzun boylu bisikletçilerin ısrarlı siparişleri üzerine... 175 krank kolu kullanlar kadrolarını da göbeği normalden yukarda olacak şekilde yaptırıyorlardı. Velodromun mühendislik çalışmalarını da muhtemelen yabancı birileri yaptığı için alışılagelmiş ölçüler ve açılarda yapmışlardır diye düşünüyorum. Sadece tahmin yürütüyorum, o dönem Türkiye'deki 175'lik ayna kollar pist kolları değil, vitessiz bisikletler için üretilen kollar olabilir.
Bu arada üzerinde sadece astar olan kadromu bugün Yeşil Bisiklet'te tartma fırsatım oldu, tam 1609 g çıktı. Bana cromoly için hiç fena değil gibi geldi. Boya ve vernikten sonra 1700-1750'ye kadar çıkmasını bekliyorum. Eski komponentler bir yana, güncel bir alüminyum kadroya göre yarım kilo ağır. Astarlı çatal da 665 g.
Gidon boğazı da sonunda geldi, resmini ilk fırsatta çekip ekleyeceğim.
Ne renge boyanacağına bir türlü karar veremediğim uzun zamandır kendimi yiyip bitiriyorum. En sonunda eskiden sahip olduğum ve renklerini çok sevdiğim iki Volkswagen'imin renkleri kaldı...
1967 VW'min Zenith Mavisi (link)
1969 VW'min Savvana Beji (link)
Fotoğrafları bir VW sitesinden linkledim, benim eski arabalarım değiller