Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Velodrom Bisikleti

Tarih kokan bir bisiklet çamda kayısı derdim:D vede böylesine özenli... Şimdi inanıyorum. Uğraşından dolayı tebrik ederim. Uzun yıllar sana eşlik etmesi dileğiyle...
 
Scudo
gercekten parcalara bakarken mest oldum bunların ınsanı buyuleyen sıhırlı bır yapısı olsa gerek.gıdon ve aynakol zaten tam bır basyapıt muhtesem dıyebılırım.kadroyuda cok merak ettıgımı soyleyebılırım ınsallah boyası kusursuz olur.forumumzda bır abımız var ısmı tarık odabas,ondada bır bısıkletınde tam takım ılk cıkan Dura Ace dıgerındede campagnolo tam takım set vardı dıyebılırımkı harıka otesı seyler.ondan bır lınk bulabılırsem eklerım.
 
@nemesisenforcer

Böylece bu forumda iki tane fixed gear bisiklet olduğunu öğrenmiş olduk :) Bisikletiniz sade ve güzelmiş, olması gerektiği gibi... Güle güle kullanın. Halil Uygun'un bisikletinden sonra bir tane daha görmüş oldum, böyle bir proje peşinde koşmarken bir an önce binebileceğim bir tane daha yapmam gerektiğini anladım, yoksa havalar buz gibi olmadan bir fixed bisiklet sahibi olamayacağım :eek: Dikkatimi çekti, fren kablosu çok mu gergin yoksa kablonun açısı mı öyle gösteriyor? Kullandığınız dişli oranları nedir?
 
toplanınca güzel makına olacağı şimdiden belli oluyor.. hayırlısı olsun inşallah
 
açıklamalar ve resimler için çok uğraşmışsınz elinize sağlık..
 
Miura, Bravo çok güzel bir toplama yapmışsınız, çok başarılı," Cinelli Pista + campagnolo components, bundan daha iyisi olmasın.. Özellikle topladığınız dönem campy'nin en başarılı dönemleri, bugün bile daha iyisi yapılmadı.
Size bazı spesifik track componentleri üzerinde ihtisaslaşmış web sitelerinin adreslerini göndereceğim, aradağınız MKS ( record replica) pedalların ve diğer
parçaları bulmanızda yardımcı olur.

Bir tavsiyede bulunayım; sele borusu için adaptör kullanmayın, e-bay den "NİTTO" arayın. Nitto hala üretimde ve pist parçalarında ihtisas, sele borularıda var, en az campy kadar iyidir, aradığınız çaptakini bulabilirsiniz..
Başarılar..
Mustafa içdağ
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Miura
dostum hayırlı olsun bisikletin çok temiz parçalara benziyor
nice bol sağlıklı pedallara
 
@gios

Teşekkür ederim. MKS Sylvian'ın pist modeli (kısa) şu an bir çok websitesinde görünmesine rağmen kimsenin stoğunda kalmamış. Bir sonraki partiyi bekliyorum. Nitto sele borusunu biliyorum, alabileceğiniz en pahalı borulardan biri, NJS onaylı ve harika bir tasarımı var. Adaptör işi biraz midemi bulandırdığı için zaten vazgeçtim. Nitto konusunda tek sıkıntı duyduğum şey üzerindeki modern marka logosu. Güncel bir detay olmasını istemiyorum ama mecbur kalırsam da seve seve kullanabileceğim bir parça. NJS standarları çok sıkı olduğu için Nitto sele borusunun aslında Campagnolo kadar değil, daha bile kaliteli olduğunu söyleyebilirim. 2007 Campagnolo Record Pista grupseti NJS onayı alamadı, ayrıca sipariş edebileceğiniz daha kaliteli bir NJS versiyonu yapmak zorunda kaldılar.
 
Hafif bir bisiklet yapmaya çalışmıyorum ama eminim ki sıradan bir yol bisikletinden hafif olacak. Gidon, gidon boğazı, furş takımı modern ürünlerin aksine çelik. Sele de deri ve titanyum, ama deri çok ağır olduğu için 300gr. üzerinde. Tahminimce 9 kg civarı olacak.
 
İhtiyacın varmı bilmiyorum ama pedal bisikletin sitesinde 1980 model campagnolo bir orta göbek gördüm orjinal kutusuyla beraber satılıyor.Hala duruyormu bilmem tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Miura
Cok hafif bir bisiklet toplamak mumkun. Piyasadaki hesapli aluminyum kadrolarla velodrom bisikletleri gibi vitessiz, yol guvenligi icin on frenli 6.3-6.5 kg bir bisiklet toplanabilir. Maliyeti de 1500 YTL'nin altinda olur.
 
dostum hayırlı olsun bisikletin çok temiz parçalara benziyor
nice bol sağlıklı pedallara
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Miura
hayırlı olsun,kazasız belasız sürüşler...bu iş gerçekten bir tutku...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Miura
@sawas

Evet gordum, gecen hafta gittim, satilmis. Simdilik kullanilmis bir gobek aldim, uygun yeni bir gobek alana kadar en azindan gobeksiz kalmaz.
 
Mİura Merhaba.
Bisikletinizin taömamlanmasini merakla bekliyorum.
İlginizi cekecek bir konu aktarmak istiyorum. Rifat Caliskan'i bilirsiniz. Turk bisikletinin en buyuk isimlerinden biridir. Biz simdilerde acaba Bilal Akgul 2008 Pekin olimpiyatlarina katilacak mi diye soruyoruz ya. R: CAliskan olaylı 72 Munih ollimpiyatlarinda yarismis bir pedaldi.

Bursa Nilufer belediyesi, bisiklet konusunda cok atak bir belediye. Yerel Gundem adinda guzel bir de dergileri var. R. CAliskan ile bir soylesi yapmislar. Bakin ne diyor: "...Ben Konya'dan kalkip Bursa'ya geldim. Gelis sebebim burada velodrom olmasiydi. Ama maalesef velodrom asil amaci icin kullanilmiyor. Ornnegin Velodrom yapilirken Turkiye'deki malzemeler dikkate alinmadi. Turkiye'de satilan pedal kollarinin uzunlugu 17.5 cm.dir Ama Velodrom 16, 16.5 cmm koolara gore, daha dik egimli yapildi. 17.5 cm lik kollu bisikletle velodroma ciktiginizda pedal surter ve dusersiniz. o zaman 16.5 cm kol getirtmek pahali bir isti..."

Uzun bir alinti oldu ama, ne cok sey soyluyor. Sizin 165 lik ayna kolu gorunce hatirladim bu soylesiyi.

Bugun dunyada ne malzeme varsa asagi ykari benzerlerine ulasabiliyoruz. Ama bir bisikletciligimiz eski gunlerinden bile uzakta.

Ama iyi noktalara gelecegiz. Yeniden bir bisiklet ronesansi yasiyoruz.

Selamlar

Aydan Celik
 
Mesajınız için teşekkürler. Aslına bakarsanız, ben de Velodrom yapmaya kalksam ayna kol araştırması yapmazdım, hani her ölçünün olması gerekir ya... Bildiğim kadarıyla velodromların büyük kısmı 160-170 için tasarlanıyordu. 175 pist kolunu pek az firma üretiyordu, o da uzun boylu bisikletçilerin ısrarlı siparişleri üzerine... 175 krank kolu kullanlar kadrolarını da göbeği normalden yukarda olacak şekilde yaptırıyorlardı. Velodromun mühendislik çalışmalarını da muhtemelen yabancı birileri yaptığı için alışılagelmiş ölçüler ve açılarda yapmışlardır diye düşünüyorum. Sadece tahmin yürütüyorum, o dönem Türkiye'deki 175'lik ayna kollar pist kolları değil, vitessiz bisikletler için üretilen kollar olabilir.

Bu arada üzerinde sadece astar olan kadromu bugün Yeşil Bisiklet'te tartma fırsatım oldu, tam 1609 g çıktı. Bana cromoly için hiç fena değil gibi geldi. Boya ve vernikten sonra 1700-1750'ye kadar çıkmasını bekliyorum. Eski komponentler bir yana, güncel bir alüminyum kadroya göre yarım kilo ağır. Astarlı çatal da 665 g.

Gidon boğazı da sonunda geldi, resmini ilk fırsatta çekip ekleyeceğim.

Ne renge boyanacağına bir türlü karar veremediğim uzun zamandır kendimi yiyip bitiriyorum. En sonunda eskiden sahip olduğum ve renklerini çok sevdiğim iki Volkswagen'imin renkleri kaldı...

1967 VW'min Zenith Mavisi (link)
1969 VW'min Savvana Beji (link)

Fotoğrafları bir VW sitesinden linkledim, benim eski arabalarım değiller :)
 
Geri