Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites geçiş sorunu

HeRoGaki

Üye
Kayıt
4 Mart 2013
Mesaj
28
Tepki
7
Şehir
BaTMaN
Bisiklet
Ümit
Arkadaşlar vitesi en yumuşağa atmama rağmen en az 3.vitese atılıyor elimle zinciri alıp 1.vitese takıyorum 2 pedal attıktan sonra 3.vitese geçiyor ne kadar uğraştıysam çözemedim bi sorunu bisikleti alalı 2 hafta oldu daha acemiyim :)
vites kolunda vitesi en yumuşağa çektiğimde bile makarada 3.viteste oluyor :(
 
Scudo
Kardeşim heyecanını anlıyorum da bu dert ettiğin şey buraya koyduğun 2 nokta 1 paranteze bile değmez,arka aktarıcı üzerinden ayarlaman gerekiyor büyütülecek bir şey değil anlamıyorsan bisikletçi 5 dakikada halleder.
 
Hocam şu an köydeyim burada bisikletçi yok bisikletimi nadıl düzelteceğimi söyleyebilirmisiniz acaba? her yerde dik yokuşlar var en yumuşak viteste zor çıktığım rampalar var :) onun acil düzeltmem gerekli :)
 
Bisikleti kaldır arka tekeri çevirirken arka aktarıcı üzerindeki 2 adet vidayı aç kapat ona göre ayarını tutturursun,aslında görsellerle daha iyi açıklanır ben de çok anlamıyorum ama dert edilecek bir problem değil kurcalayarak yapılabilir :)
 
Merhaba ben 12 yaşındayım bisikleti Atlas Tunca professionals ben sokakta sürüyorum bazen yokuş çıkıyorum vitesi kademeli kademeli düşürkek istiyorum 7'den yavaş yavaş 2'ye fakat vites aşırı zor dönüyor hatta dönmüyor biliyorum duruyorsun vites değiştirmek uygun değil fakat ancak öyle dönüyor ne yapmalıyım yağlama işe yarar mı ve nefesini yağlayacağım
 
Shimano Zincir Cn-Hg40 zinciri yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum, yakın bir zamanda Shimano CS-HG41 ruble alıp vites ayarı yaptım. Sehpada vites geçişleri normal,sıkıntısız geçiyor. Uygulamada, sürüş sırasında da geçiş oluyor. Lakin şöyle bir problemim var, zincir sanki rublede atlama yapıyor gibi. Özellikle tırmanmada pedala yüklenmeye korktup diyebilirim, tırmanırken bir kaç pedal çevirdikten sonra kart kurt vites kendiliğinden geçiyor düzeliyor..Düz yoldada benzerini yapıyor. Yarın vites ayarına tekrardan bakacağım bakalım, mantıken o ruble ile o zincir aynı sınıf, yağ gibi geçmesi lazımdı.
-(Zincirde bakla ekleme çıkarma yapmadım, eski ruble 14-34t, yenisi 11-28)
-zincir bitmemesi lazım,kuralına uygun kullandım,maksimum 500km civarı yapılmıştır. ara ara tinerle temizliyorum,bu zincire bir sıkıntı yapar mı?
 
Zincir ile ruble uyumsuzluğu olabilir mi?

Zincirimi yenileme maksadıyla yeni zincir almıştım (sözde birebir aynısı) montajı yaptıktan sonra tıpkı sizde olan sorun bendede olmaya başladı özellikle rampalarda yüke binince tak tuk atlama yapıyordu eski zinciri takında düzeldi.Pedalı geri doğru çevirirken yada yüklenmeden yavaş yavaş pedal çevirdiğimde hiç bir sorun yok gayet güzel dönüyordubu arada.
 
Bende yaşadım aynı problemi iki kez ilkinde ruble bozuktu değişince düzeldi. İkincisinde (eski bir bisiklet) 5 li ruble vardı ve aşınma emaresi yoktu yeni gibiydi ama zincir esnemekten bi hal olmuştu, yeni bir zincir aldım dediğiniz sorunu yaşadım. Sonrasında rubleyi de değiştirdim 6 lı yaptım düzeldi. Bisikletçi öyle gözüksede o ruble de aşınmıştır dedi yeni zincire eski ruble olmaz dedi. Ben hala acaba zincirden olabilir mi diyorum çünkü takılan da 7-8 için uyumlu yazıyordu 6 lıda sorun çıkmadı
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@Raptor8 aynı benzer sorun bender vardı zinciri iyice bak dişlilere tam olarak oturuyormu oturmuyormu diye özelikle aktarıcı makarası için orda sıkıntı yoksa H VE L vidalarına bak onlarda da sıkıntı yoksa büyük ihtimal tel gerğinliğinde sorun vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
yq2Yl0.jpg
6NYgkN.jpg


Nedense mesajı düzenlemede sıkıntı oldu, neyse bunu ona ekler sistem.
Öncelikle zincir uzunluğu ayarı sizce yeterli mi?
İkinci olarak nette yaptığım bazı araştırmalar,zincirin uzama yaptığı sonucu çıkıyor. ÇÜnkü,20 pim arası 254mmden uzun, 21 pim 256mm geliyor.İkinci olarak,vites sistemi en büyükte iken,ayna kolda zincir arasında 4lük alyan giriyor, fotodaki gibi.İşin enterasan yanı daha 1 yıl anca oluyor zinciri alalı toplasan 1000km anca yol alınmıştır. Çapraz kullanmamayada dikkat eden birisiyim ama demekki önceki ruble zinciride yemiş olabilir...
Vites ayarına tekrar baktım,vitesler normal geçiyor. Bir sonraki turda göreceğiz bakalım,gene aynısını yaparsa,zincir uzamıştırki üzerindeki kuvvetle düzgün hareker etmiyor demektir..
 
@Raptor8 zincir uzunluğunu bu şekilde anlayamayız. İnternette videolar, fotoğraflar vs var. Şahsen ev zincir dükkanına döndüğü için eski zincirler ile istediğim uzunluğu tespit edip yenisini ona göre ayarlıyorum.

Bu arada zincir için ilk mesajda 500 km demiştiniz şimdi 1000 diyorsunuz :naslyany:

Park tool muhteşem anlatıyor hocam
 
@Mustafa Zeybek
İnternetten elde ettiğim birçok bilgi var, hangisi daha doğrudur bilemedim doğrusu.
1. Ayna kol ufak çarkta iken, rublede ufak çarka alınır,yukardaki fotodaki aktarıcı ayağı ile zincir arasında iki üç parmak mesafe kalmalıdır.
2.Ayna kol büyük çarkta iken, rubde küçük çarka alınır, aktacı göbekten itibaren 90 derece dik durması gerekir.
3.formül kullanarak,hesaplanıp zincir uzunluğunun ayarlanması.
4. senin paylaştığın ustanın gösterdiği teknikler vs vs :hihi:

tahmini alınan yolu 500kmdir diye tahmin ediyordum ama km sayacında 730kmlerdeymişim. Birde km sayacını almadan zinciri aldıktan sonra yaptığım mesafeyide eklersek aşağı yukarı 1000ni bulur diye düşündüm. Ama binin üzerine çıkacağını pek sanmam. Neden pek bunun üzerinde durmadım, çünkü genelde 1000kmnin çok üzerinde iken zincir kontrol zamanı gelir.(düz yolda,vites uyumuna göre kullanıyorum)
 
@Raptor8 ben ilk değişimde eski zincire göre ayarladım yenisini.
Yarın yarından sonra 11-40 rublem gelir, onun zincirini aktarıcı kafesine bakaraktan kolayca ayarlarım. Tekli sistemde zincir ayarlamak kolay :D park tool' a gcn' ye bakıp kafanıza yatanı uygulayabilirsiniz. Birçok yolu var, insanın kafası karışıyor haliyle. Ya da bisikletçiye hallettireceksiniz ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
@Mustafa Zeybek

Uzman bir bisikletçi yok malasef. (Adamlara :" Göstergeli pompa var mı diyorum,bana göstergeye gerek yok,teker taş gibi olunca hava vurmayı bırak, diyor. :) )
İki şekil ile bu ideal uzunluğu kıstas almayı düşünüyorum. Birincisi,ayna kol büyük çarkta iken, ruble küçük çarka alınca, aktarıcı makaraları dik gelmesi gerekiyor. İkincisi ise senin paylaştığın videodaki : 1 check#remove chain görsellerini baz alacağım. Birde formülü var ama mmlik tutmaz falan uğraşmayım diyorum. :D

Peki zincirin değilmesi gerektiğini nasıl anlıyoruz?Yukarıdaki göreseldeki gibi kontrol yapmayı öneriyorlar, senin koleksiyonuna zincirler nasıl giriyor? :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Raptor8
Kusura bakma cevap vermeyi unuttum :D

Çaresizlik insanı geliştiriyor valla :D hidrolik fren kaliperini açıp bakımını yapmayı öğrendim mecburiyetten. Aslında mantıken her dişliye bir bakla oturuyor. Senin ruble 34' ten 28' e düştüğüne göre 6 bakla çıkarsan olmaz mı? Beyin bedava :ssrtcbya:

Benim ilk zincir 14-28 rubleyi 11-32 ile değiştirip zinciri değiştirmeyince koparak koleksiyona eklendi. Aynı şeyden ötürü bir de altus arka aktarıcı ekledim :acpsnr:

2. Vites sayımı arttırınca boşa çıkmıştı. Ama bisikletçi sağolsun powerlink var mı diye bakmaya tenezzül etmemiş, pini çıkarmış. Uğraşırken bir tane de ben çıkardım ondan koleksiyonluk oldu.

3. Aynı gün 2 defa kopunca koleksiyonluk oldu.

Sıradaki bugün geldi :krsn:
DSC_1977.JPG
Markalar sırasıyla ; ilki kmc' nin 18-20 liralık zinciriydi. 2. Sram pg 830, 3. Shimano hg 93 xt(fotodakinden)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Ben de şunu sormak istiyorum arka teker mandalını kapattığımda aktarıcının biraz içe bükülmesi normal midir yoksa kadro kulağında sorun var mıdır?
 
@Mustafa Zeybek
Yok olmuyor malesef o şekilde. :D O kadar bakla çıkarsam, aktarıcının ucu kıçıma kadar gelir:koptum:
Tek bakla çıkarmıştım ama araştırırken böyle bir bilgi buldum, bunu referans alarak tekrardan baklayı geri taktım.
zincir-uzunlugu09-bisiklopedi.jpeg

Yalnız buradaki kıstas ya benim bisiklete uymadı ya da mantıkta bir hata var. Aktarıcının makaralarını şekildeki gibi dik getirince, Aktarıcı bacağı, en küçük dişli çizgisinden ileride duruyor. Ama en küçük dişli hizasından biraz daha ileride olmak üzere aktarıcı makaralarını dikey gelecek şekilde ayarladım. Bu park toolsun bahsettiği yöntemlerde sıkıntı çıkmadı, doğruladıda o yöntemler bu işlemi. Neyse bir şekilde hallettim, lakin buradaki
üstatın bahsettiği ayna kolda en büyük dişlideki zincir boşluğu mevcut, hatta 5lik alyan bile giriyor o boşluğa:krktm: Güzelim shimano hg40 zinciri kısa sürede meftaya çıkardığım için kendimle gurur duyuyorum. :)
Deneme şansın var mı bir de senin bisiklette durum nedir acaba?( rublede en ufak dişlide iken,ayna kol en büyük dişliye alınca, ayna kolda zinciri birazcık öteleyince 4lük alyan,zincir ile ayna kol dişlisi arasına giriyor mu?)
Hariboyu masrafı yaptın en azından biraz ağzın tatlansın diye ürünlerin yanında mı verdiler? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Geri