Scudo Sports

Vites grubu yükseltme

@TuTKuN
Evet denemis ve mantarlamis biri olarak tavsiyede bulundum. En son kadroyuda degistim hesab et :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Nigga
Scudo
@mariokaldato kadro çöpmü oldu abim :) en son yılan deri atar gibi bişey görmüştüm
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
20160306_141408~2.jpg @TuTKuN
Hayir o bisiklet degil.
Kron xc 4000 vardi eskiden.

Önceki bisiklet vardi . donanimi kaldi, kadroyu sattim
 
  • Beğen
Tepkiler: Nigga
Forumda benzeri konularda ortak kanaat gözlemlediğim kadarıyla jant seti veya lastik yükseltilmesinin daha faydalı olduğu yönünde. Ayrıca vites sisteminiz kötü de değil bence
 
O parayı sadece vites sistemine vermek hiç mantıklı gelmiyor bana. Bisikleti değiştirmeyi düşünmüyorsanız sadece vites sistemini değiştirmek size fayda sağlamaz. En ucuz nasıl yükseltirsiniz fikrimi söyleyeyim. Bisikletin jant akıcılığı nasıldır bilmiyorum eğer pek iyi değilse rulmanlı bir jant seti almanız, kullanacağınız araziye göre daha ince veya dişsiz; hafif lastik, belli bir hızda artık pedal boşa dönüyor diyorsanız aynakol büyütme veya ruble küçültme yapabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletciadam
en kotu senaryo , 9lu ruble arka vites zincir ve vites kolu arastirin, aynkol simdilik kalsin, daha sonra arkadaslarin dedigi gibi jant ve tekwrlek degisimi olur
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletciadam
Çok Teşekkürler Sağolun söyledikleriniz benim için faydalı olacak , ve söylediklerinize gelince bisiklet değiştirmeyi değiştirecek kadar bütçem okadar yüksek değil .Demek istediğim; biliyorsunuz ki piyasada hatrı sayılır bilinen güzel markaların çoğu bisikletleri başlangıç türündeki en aşşağı fiyatları 1.500 -2000 lira arası birşey zaten o bile çok değil mi ( yanlış anlaşılma olmasın ama sadece marka değerine ben okadar çok para verecek bir sadık müşteri profilinde olamıyorum malasef; malumunuz öğrenci olduğum için kısıtlar v.b ) kaldı ki bütün çoğu markaların kadro'ları aynı değil mi zaten hemen hemen hepsi zaten tayvandan 3.dünya ülkelerinden ortak yaptırtılıp getirilmiyor mu . ( karbon'un durumunu bilmiyorum ) Ayrıca bisikletimi beğeniyorum kadrosu biraz ağır olsa bile beni yoran bir tarafı yok sadece arkadaşın dediği gibi belirli bir hızdan sonra pedal verimi yok - boşa dönüyor ve maşa'larda da bir sıkıntım yok . Bu arada belirtmemiş olabilirim aldığım btwin bisiklet dağ bisikleti türünde ama ben downhill* dere tepe zorlu arazi koşullarına çıkmıyorum , sadece yaptığım normal gezi-tur türünde birşey ama bildiğiniz gibi türkiye şartlarında yollar asfalt olsa bile bozuk ve mıcırlı hep ve ege yolları bu konuda hayli koşulları biraz zorlaştırıyor. O yüzden dedikleriniz bu konuda gayet mantıklı geldi sağolun.
 
@bisikletciadam eğer tek sorun pedalların boşa dönmesiyse aynakolun büyük dişlisini, diş sayısı fazla bi dişliyle değiştirebilirsin çok daha iyi olur.
 
Vites grubunu yükseltmenin sana sağlayacağı performans farkı %5 bile değil. Eğer sürüş yaptığın yollar genelde asfaltsa şehir-tur bisikletlerine ya da fitness tarzı bisikletlere bakmanı tavsiye ederim. Hatta ve hatta yol bisikletini bile düşünebilirsin.

Rockrider tipinde bir dağ bisikletine istersen XTR çekiş sistemi koy, yine de giriş seviyesinde 1000 liralık bir fitness / yol bisikletinin performansını yakalayamazsın.

Özetle : Rockrider'ı iyi bir fiyata sat, üzerine vites sistemi için koymayı düşündüğün parayı koy ve Fitness / Şehir bisikleti tarzında bir şeyler bak kendine.
 
bana kalırsa bisikletçiler doğru demiş o bisiklet yükseltme yapmaya değmez ve gereksiz masraflı olur.Şöyle anlatayım 7'li ruble olduğu için muhtemelen vidalı rubledir, 9lu rublelerinde hepsi kaset türünde olduğu için jantına uymayacak bu durumda 2 seçenek var ya yeni jant seti alacaksın ya da yeni göbek,ucuz olsun diye yeni göbek alırsan en az 50 tl göbek ve 20 tl civarına jant örümü için para vereceksin.Sonra 9'lu arka aktarıcı alacaksın tabi buna uygun vites kollarıda şart ama malesef sadece vites kolunu değiştirmen mümkün değil muhtemelen vites-fren kolu sabit bir modeldir, onunla birlikte yeni fren koluda şart
kısaca arka aktarıcı,ön aktarıcı,ruble,arka göbek,vites kolları,fren kolları,zincir,aynakol(alacağın aynakol modeline göre orta göbekte değişim isteyebilir) aklıma gelen ve değiştirmen gereken parçalar bunlar, fiyat araştırması yapabilirsin ama emin ol sana çok pahalıya patlar ve yükseltme yapmaya değmez
 
Bisiklette aktarma sistemi parçaları ile ilgili öğrenilmesi gereken temel şeyler var. Vites sayısı arttıkça bisikletin hızlandığını filan düşünen genç arkadaşlar varsa aramızda, hemen internette açın bu konuyu derinlemesine okuyun öğrenin lütfen. Muhtemelen forumda da anlatılmıştır bu konular. Bence bu temel bilgileri öğrenmeden bisiklette modifikasyon işlerine girişmek sizi hayal kırıklığına uğratmaktan ve para kaybetmenizden başka bi işe yaramaz. Aynakol nedir, ruble nedir, aynakoldaki çarkların diş sayısı, rubledeki çarkların diş sayısı ne fark ettirir, mesela şu an sahip olduğunuz ruble/aynakol ile yeni alacağınız arasında boyut farkı yoksa herhangi bir performans artışı beklememek gerek, hatta jant çapı, teker kalınlığı, lastik tipi vs. ve hatta oturuş/sürüş şekli, kondisyon, bütün bunların hıza, performansa büyük etkisi var.

Müzikten anlayanlar bilir, Joe Satriani'nin eline dünyanın en dandik gitarını verin, adam onunla da aklınızı alır. Ama çalamayana en pahalı gitarı verin, ortaya müzik filan çıkmaz. Önemli olan alet değil onu kullanan.
 
Bence bu bisikletine boşa vites yatirimi yapma ki cok isin var benim bisiklet 10 lu ruble 11-34 7li ruble var 14-34 dusunce farki bunun icin 10 lu yapip gobek aktarici zincir vites kolu vs cok masraf var.

dag bisikletinin pedali boşa donuyor derken anlamadim hiz yapacaksan cok uygun degil zaten yokus cikmalik bisiklet bu yokus asagi normal durum. Ayna kolu buyutbilirsin.
 
Peki ben sürüş olarak ;daha doğrusu performansına verdiğim paraya kıyasla çok çok memnun kaldığım ve güvendiğim bisikletimi satmak istemiyorum ve ben bunu nasıl en verimli şekilde yükseltebilirim ? Vites grubunun pahalıya patlayacağına hem fikiriz ona tamamdır , peki ya senaryo ne olmalı ? Jant seti ve sonrasında aynakol değişimi mi önerirsiniz ? Maşasından memnunum ne çok hafif ne de çok sert rampaları ve kasisleri çok iyi absorb ediyor .Kadrosundan bahsedecek olursak, alimünyum yada alaşım bilen bilir tam bilmiyorum , ama emin olduğum ağır bir kadrosu var fakat hızlanma konusunda beni çok zorlamıyor aksine hızlı ivme kazanmama sebep oluyor, arap atı gibi geç hızlanıyor ama hızlandığında bayağı sağlam ve şikayetini ettiğim tek sorun belirli bir hızdan sonra daha da hızlanmaması yani ayvalık'a merkeze çok fazla iniyorum çok cadde ve arabaların hızlı geçtiği yerlere çıkıyorum ve ayvalık' rüzgarı meşhur bir yer genelde karşıdan rüzgar geldiğinde direnci hissedebiliyorum bu beni rahatsız ediyor , rüzgar olmasa bile sorun bisikletin bi yerden sonra hızlanmaması; pedalı çevirsemde boş geliyor freni patlamış pedal gibi. O yüzden vereceğim karar benim bilgi ve tecrübemi aşacak şekilde karışık geliyor bana hata yapmak istemiyorum, güzel bir yol haritası çıkarabilirseniz beni çok mutlu edeceksiniz. Teşekkürler

Dipnot: Bisikletim BT'win Rockrider 340 bu arada söylemeyi unuttum kusura bakmayın.
 
@bisikletciadam Jant seti yeterli bence. Zira "jant setini yükselttikten sonra" daha hala yetersiz geleceğini düşünüyosanız çok daha iyi bi jant seti alın. Jant setinin üst sınırı olmadığı için bence başka bişeye çok da gerek yok gerisinden memnunsanız
 
@alperr125 Şöyle ki ortada bir durum söz konusu ben daha çok satış elemanının yanlış yönlendirmesi sonucu dağ bisikleti almıştım fakat, benim sürdüğüm yerler dağ tepe değil ,sadece engebeli yolları çokta düzgün olmayan genelde patikaya mucurlu yollara sahip bozuk ve yokuşlu yine de cogunlukla asfalt yollara sahip , Tipik bir ege kasabası coğrafyası. Dağ bisikleti olduğu için asfalt yollarda hızlanma konusunda problem çekiyorum
 
@bisikletciadam
Hız için tek reçete Yol bisikleti değildir, asıl reçete bol bol bisiklet sür, kendini geliştir.
Bende yol bisikleti var, yolda 29 inç MTB süren birini yolda geçtim, bu kardeşimiz bir hızlandı ve beni çok gerilerde bıraktı.
Bisiklet değil asıl önemli olan Çiğer ve Yürek gerisi hikaye.
 
@Hamit.Ç Bahsettiğim hız benim yavaş kaldığım bir durumdan ibaret değil , büyük caddelerde sürdüğümden ve bahsettiğim yolların bir bisiklete göre tehlike oluşturabilecek ve üstüne üstlük bu arabaların çok hızlı sürdüğü bir bisikletlinin arkasında kalabilecek şekilde dar bir yoldan bahsediyorum Ayvalık'a giden olduysa çamlık'tan ayvalık'a doğru giden o sahil şeridindeki caddeden bahsediyorum . Tam bir survivor yolu yani , bir nevi daha hızlı gitmek zorunda kaldığım yer. Yoksa bisiklet benim için keyif işi , hız hiç umrumda değil ve yeterince hızlı gidebiliyorum emin olabilirsiniz :) ama yaşayan bilir daracık caddede gidiş geliş aynı olan yoldan arkadan süratle Kamil Koç otobüsü taciz ettiğinde ya kendimi yol kenarındaki çimenliğe atıyorum yada viraja girerken depar atıp kaçmak zorunda kalıyorum. :)
 
Geri