Scudo Sports

Vites kolunun çok sert olması (yol bisikleti)

...
Hocam Dönüştürücü sonuç aleti derken neyden bahsediyor

Kutulu attırıcının paketinden çıkıyor, üretici parçaları OEM olarak kullandığından ve aslında ilk kurulumdan sonra ihtiyaç olmadığından vermemiştir. Ayrıca da alınabiliyor tabii: (link)
 
Scudo
Kabloy
Claris'te attırıcı üstünde gerginlik ayar mekanizması yok, ayar kablo üstü vidadan yapılıyor, o yüzden gerginliği kontrol etmek montajın doğru olduğunu anlamamızı sağlamıyor.
Yukarıdaki mesajda bahsedildiği gibi tel yanlış takılmış olabilir, Shimano'nun dokümanında doğru geçiş şekli şöyle:
unknown.png


Claris'te kablonun geliş yönüne göre açılıp kapatılması gereken bir dönüştürücü var, "dönüştürücü sonuç aleti" ile birlikte kullanılıyor. Kablo kadronun ortasında bir delikten geliyorsa ve kılavuzdan geliyorsa farklı açılardan geldiği için bu dönüştürücüyle doğru açıda gelmesi sağlanıyor. Belki montaj sırasında dönüştürücü yanlış konumda bırakılmıştır:
unknown.png


Onun nasıl ayarlanacağı yukarıda linkini verdiğim dokümanın 13-17. sayfalarında anlatılıyor.
Kabloyu çıkartıp dendiği gibi taktım. Kol yumuşadı ancak bu sefer de vites atmıyor. Onu nereden ayarlayacağım.
Kabloy

Kabloyu çıkartıp dendiği gibi taktım. Kol yumuşadı ancak bu sefer de vites atmıyor. Onu nereden ayarlayacağım.
Up up
 

Dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    103,1 KB · Okunma: 25
  • image.jpg
    image.jpg
    71,2 KB · Okunma: 27
  • image.jpg
    image.jpg
    63,8 KB · Okunma: 25
Son düzenleme:
Kabloy

Kabloyu çıkartıp dendiği gibi taktım. Kol yumuşadı ancak bu sefer de vites atmıyor. Onu nereden ayarlayacağım.

Up up

İkinci resimdeki kablo üstü ayar vidasından ama zincir arkada en büyük dişlideyken, ön vitesi küçükten büyüğe geçirdikten sonra düşürme yönünde hafif tıkla trim pozisyonuna alarak. Dokümanda 19-20. sayfalar.
 
Selam herkese. Dün akşam Salcano Nova 20J Monoblok bisiklet aldım. 18 vites. Link paylaşamıyorum ama aratırsanız google ile çıkıyor.

Şimdi terimleri, cahil cahil dile getirebilirim ama konuya odaklanalım. Benim oğlan 7 yaşında, evet küçük, gücü yetmez, ayağı yere fazla değmez falan bunları geçelim. Bisikletin ön vitesi 1'e doğru kolay geliyor, 2'ye geçiyor, 3'te zorlasam kırılır diye zorlayamıyorum. Arka vites 1-6 arası, 6'ya doğru şakır şakır kolay iniyor, 1'e yaklaştıkça ben bile zor döndürüyorum. Ellerim acımadı desem yalan olur. Sıfır alırken sert olduğunu dile getirdiğimde "kullandıkça yumuşar" dediler. Hatta servisi yakınmış, gittik. Orası da yumuşar dedi. Yani kimse teline, kablosuna, yağına, suyuna bakmadı ki, bisiklet sıfır. Şimdi, ben kullanıcı olarak kullandıkça yumuşar kısmını inandırıcı bulmadım. Microshift döndürmeli vites var. Dün akşam ve bu sabah baya bir inceledim. Arka vitesteki sürtmeyi yuvarlak bir vidadan elle ayarladım. Stabil oldu, 5. viteste 6 ya geçiyordu. Şimdi 5'te 5, 6'da 6'ya geçiyor. Ama sorun vites kollarının sert olması.

Forumu talan ettim. Yağla diyen var, kablo/tel al diyen var, teflon tel al diyen olmuş, teli yanlış takmışlardır diyen var, kaliteli tel borusu veya tel al diyen var falan.

En basit haliyle, daha sıfır olup 2 günlük olan bu bisikletin vites kollarını kaymak gibi nasıl yumuşatırız? Yağlanınca hakikatten çözülecek mi yani? WD40 mı sıkalım? Neresine sıkalım? Zaten orjinal Salcano, kablosunu/telini değiştirmek mantıklı gelmiyor bana. Vites kolunun ucunda dönen bir aparat var ama nasıl döndürürsem döndüreyim yumuşamıyor. Acaba bu döndürmeli kol mandallı veya yumuşak bir kolla değişse, gene mi sert olur? (Mandallı olup çok sert olduğundan yakınan konularda var, kablo/tel çıkınca kolun yumuşak olduğunu söyleyen konuda var, dememki sorun kablo/tel veya başka şey)

Bu viteslerin yumuşaması için çözüm nedir? Kablo gevşetilirse vites geçmiyor diyenler olmuş. Kablo gerilince kol sertleşiyor diyen olmuş. Bilemedim yani, kaldım böyle.
 
Problem bence limit vidalarında, ama siz bu mevcut bilginizle kurcalamayın bu sefer de zincir atması probleminiz olur ki daha büyük problem. Erdoğanlar Bisiklet veya benzer şekilde müşteriler arasında bilgili ve özenli olarak bilinen yani iyi bir bisikletçiye gidin o yapsın.

Arkadaş sıfır Carraro BIG 2912 DEORE aldı. Alıp bir süre kullandıktan sonra ön teker sökülüyken fren koluna basılmış, pistonlar fazla dışarıya çıkmış, yağ eksilmiş, bu arıza nedeniyle 2-3 bisikletçi gezdi ve hiçbiri arka aktarıcı limit ayarını yapmamış, bazen zincir teker telleri tarafına doğru atıyordu. Düşünün, doktor doktor gezerken kimse tansiyonuna bakmayıp yüksek tansiyondan ölen bir hasta gibi düşünülebilir bisikletin durumu.

Hele hele beyaz eşya bayisinden almışsınız. Salcano servisi diye size en yakın alelade bir yere kurdurmuşsunuz, haklı olarak düzgün çalışmasını bekliyorsunuz; çok beklersiniz :))) Demem o ki Erdoğanlara götürün baksınlar. Bir de vites kollarından nasıl bir yumuşaklık bekliyorsunuz, beklentiniz gerçekçi mi, ya da şu anki durumları ne bilemiyorum.

Yani ikinci bir ihtimal de belki de çevirmeli viteslerden çok şey bekliyor olabilirsiniz ya da vites geçirirken zincir gerginliğini yüksek tutmayarak hafif ve ölçülü bir şekilde vites değiştirmeniz gerektiğini bilmiyor olabilirsiniz. Erdoğanlar'a gidince bunları ve kafanıza takılan şeyleri sorun, çevirmeli attırıcılar size hitap etmiyorsa parmakla bastırılan "tetik" attırıcılardan taktırın. Tabi o zaman elciklerin de değişmesi gerekir. Püf noktası fren kolu içeren tetik attırıcı kombolarını size önerirlerse kabul etmeyin, sadece attırıcı olanlardan isteyin ve mevcut fren düzeninizi bozmayın.

Aklıma gelenler bunlar, umarım faydası olur. 🤷‍♂️
 
Selam herkese. Dün akşam Salcano Nova 20J Monoblok bisiklet aldım. 18 vites. Link paylaşamıyorum ama aratırsanız google ile çıkıyor.

Şimdi terimleri, cahil cahil dile getirebilirim ama konuya odaklanalım. Benim oğlan 7 yaşında, evet küçük, gücü yetmez, ayağı yere fazla değmez falan bunları geçelim. Bisikletin ön vitesi 1'e doğru kolay geliyor, 2'ye geçiyor, 3'te zorlasam kırılır diye zorlayamıyorum. Arka vites 1-6 arası, 6'ya doğru şakır şakır kolay iniyor, 1'e yaklaştıkça ben bile zor döndürüyorum. Ellerim acımadı desem yalan olur. Sıfır alırken sert olduğunu dile getirdiğimde "kullandıkça yumuşar" dediler. Hatta servisi yakınmış, gittik. Orası da yumuşar dedi. Yani kimse teline, kablosuna, yağına, suyuna bakmadı ki, bisiklet sıfır. Şimdi, ben kullanıcı olarak kullandıkça yumuşar kısmını inandırıcı bulmadım. Microshift döndürmeli vites var. Dün akşam ve bu sabah baya bir inceledim. Arka vitesteki sürtmeyi yuvarlak bir vidadan elle ayarladım. Stabil oldu, 5. viteste 6 ya geçiyordu. Şimdi 5'te 5, 6'da 6'ya geçiyor. Ama sorun vites kollarının sert olması.

Forumu talan ettim. Yağla diyen var, kablo/tel al diyen var, teflon tel al diyen olmuş, teli yanlış takmışlardır diyen var, kaliteli tel borusu veya tel al diyen var falan.

En basit haliyle, daha sıfır olup 2 günlük olan bu bisikletin vites kollarını kaymak gibi nasıl yumuşatırız? Yağlanınca hakikatten çözülecek mi yani? WD40 mı sıkalım? Neresine sıkalım? Zaten orjinal Salcano, kablosunu/telini değiştirmek mantıklı gelmiyor bana. Vites kolunun ucunda dönen bir aparat var ama nasıl döndürürsem döndüreyim yumuşamıyor. Acaba bu döndürmeli kol mandallı veya yumuşak bir kolla değişse, gene mi sert olur? (Mandallı olup çok sert olduğundan yakınan konularda var, kablo/tel çıkınca kolun yumuşak olduğunu söyleyen konuda var, dememki sorun kablo/tel veya başka şey)

Bu viteslerin yumuşaması için çözüm nedir? Kablo gevşetilirse vites geçmiyor diyenler olmuş. Kablo gerilince kol sertleşiyor diyen olmuş. Bilemedim yani, kaldım böyle.

(link)

Telleri söküp yeniden bağlamak sizin için sorun değilse, vites tellerini gevşetince kolların rahat dönüp dönmediğine bakın. Rahat dönmüyorsa kollarda sıkıntı var, rahat dönüyorsa tellerde ya da attırıcıların ayarlarında.

Sonra arka tel gevşetilmişken arkanın üst ayarını, sonra teli orada sıkıp alt ayarını ve gerginlik ayarını yaparsınız (aşağıda linkini verdiğim dokümanda 15. sayfadan itibaren. Araya çok fazla gereksiz detay karışmış, gerekirse özetleyebilirim). Ardından ön vites teli gevşekken başlayarak aynı işlemleri ön vites için yaparsınız (aynı dokümanda 37. sayfadan itibaren). Öndeki tek fark, ön attırıcının konumunun hatalı olması tel gerginliğinde anormalliğe sebep olabilir, bunun da kontrol edilmesinde fayda var (attırıcının dış plakası en büyük dişliye paralel ve ondan 2 mm kadar yukarıda olmalı).

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Geri