Scudo Sports

Vites Küçültürken Sorun Yaşıyorum

Ne sorunmuş arkadaş bütün önerileri denemişsin ama çözüm yok halen, bence sen yeni bir bisilet al diyeceğim de ülkenin durumu belli. Allah kolaylık versin en kısa sürede sorunu çözersin umarım.
Hepsini denenemiştim, Peregrine nin cevabında bahsettiği vites koluna wd40 sıkma önerisine benzer şekilde vites kolu dişli mekanizmasına teflonlu yağ sürdüm şuan her 10 kezden 6-7 sinde geçişler düzeldi. Tahmin ettiğim gibi sorun vites kolundaymış, mekanizmaya tamamen ulalabilirsem sorun kökten çözülecek sanırım.
 
Scudo
Teflonlu yağ kurtarmaz hocam. WD-40 ile deneyin. Sadece WD-40, yağlama özelliği az olduğu ve mevcut yağın yapısını bozup akıttığı için, göbek, rulman vs. yerlerde çok zararlı olmasına rağmen üzerine sürekli yük binmeyen, yüksek bası altında çalışmayan, kilit, kapı-pencere mekanizmaları, metal fermuar, ve konumuza gelirsek shifter mekanizmalarında çok etkili. Macunlaşıp yapışmış, yağ, pislik, kir, pas ve kalıntıları için birebir. Tamamen kilitlenmiş, iş görmeyen shifter'larda bile tam çözüm sağlayabiliyor.
 
Teflonlu yağ kurtarmaz hocam. WD-40 ile deneyin. Sadece WD-40, yağlama özelliği az olduğu ve mevcut yağın yapısını bozup akıttığı için, göbek, rulman vs. yerlerde çok zararlı olmasına rağmen üzerine sürekli yük binmeyen, yüksek bası altında çalışmayan, kilit, kapı-pencere mekanizmaları, metal fermuar, ve konumuza gelirsek shifter mekanizmalarında çok etkili. Macunlaşıp yapışmış, yağ, pislik, kir, pas ve kalıntıları için birebir. Tamamen kilitlenmiş, iş görmeyen shifter'larda bile tam çözüm sağlayabiliyor.
Bak işte bu çok güzel bir nokta. Kablo içindeki pislik telin çalışmasını çok zorlaştırıyor. Bu sene tel değişimi yaparken kablonın içinden pas çıktı tek koptu . Kablo ve tel değiştirdim. Kadronun 45 °C açıyla olan kısmının altına denk geliyor. Yağmur suyu falan içerisine denk geliyor.
 
Bak işte bu çok güzel bir nokta. Kablo içindeki pislik telin çalışmasını çok zorlaştırıyor. Bu sene tel değişimi yaparken kablonın içinden pas çıktı tek koptu . Kablo ve tel değiştirdim. Kadronun 45 °C açıyla olan kısmının altına denk geliyor. Yağmur suyu falan içerisine denk geliyor.
Merhaba farklı konunun altına yazıyorum kusura bakmayın. Yeni mesaj kısmından başlık açmaya çalıştığımda hesabınızın yeni konu açma izni yoktur yazıyor. Bunun sebebi nedir acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Teflonlu yağ kurtarmaz hocam. WD-40 ile deneyin. Sadece WD-40, yağlama özelliği az olduğu ve mevcut yağın yapısını bozup akıttığı için, göbek, rulman vs. yerlerde çok zararlı olmasına rağmen üzerine sürekli yük binmeyen, yüksek bası altında çalışmayan, kilit, kapı-pencere mekanizmaları, metal fermuar, ve konumuza gelirsek shifter mekanizmalarında çok etkili. Macunlaşıp yapışmış, yağ, pislik, kir, pas ve kalıntıları için birebir. Tamamen kilitlenmiş, iş görmeyen shifter'larda bile tam çözüm sağlayabiliyor.
Kolu komple söktüm teflonlu yağı iyice temizleyip stok halde içersinde mevcut yağ ile aynı özellikte fett 2000 gresle çarkları yağladım şuan %90 randımanlı çalışıyor yani her 10 vites küçültmeden 9 u tertemiz üstelik vites kolunun işleyişi de kolaylaştı. 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanazmi
Merhaba farklı konunun altına yazıyorum kusura bakmayın. Yeni mesaj kısmından başlık açmaya çalıştığımda hesabınızın yeni konu açma izni yoktur yazıyor. Bunun sebebi nedir acaba?

50 civarında mesajınız olduğunda konu açabilme hakkınız olur.
Kolu komple söktüm teflonlu yağı iyice temizleyip stok halde içersinde mevcut yağ ile aynı özellikte fett 2000 gresle çarkları yağladım şuan %90 randımanlı çalışıyor yani her 10 vites küçültmeden 9 u tertemiz üstelik vites kolunun işleyişi de kolaylaştı. 👍

Yağlamak mutlaka faydalı ama ısrarla WD-40 önerilmesinin nedeni pas-tortu gibi yağın sökemeyeceği engellerden kurtulmak.
 
Bende de bu sabah şöyle bir sorun ceryan etti. Bir kaç haftadır trainer ile evde takılıyordum ama bu sabah işe bisiklet ile gelmek için çıktığımda sol sti kolun küçültme işlevini yerine getirirken vites yükseltirken bir noktaya kadar gelip takıldığını biraz baskıyı artırınca vitesin geçtiğini fark ettim. Küçültürken işlevinde sorun olmadığına göre demek ki vites teli sağlam ve gergin diye düşünüyorum. Şimdi bir göz kontrolüne girişeceğim nereye odaklanayım ya da başka bir sebebi olabilir mi?
 
Bende de bu sabah şöyle bir sorun ceryan etti. Bir kaç haftadır trainer ile evde takılıyordum ama bu sabah işe bisiklet ile gelmek için çıktığımda sol sti kolun küçültme işlevini yerine getirirken vites yükseltirken bir noktaya kadar gelip takıldığını biraz baskıyı artırınca vitesin geçtiğini fark ettim. Küçültürken işlevinde sorun olmadığına göre demek ki vites teli sağlam ve gergin diye düşünüyorum. Şimdi bir göz kontrolüne girişeceğim nereye odaklanayım ya da başka bir sebebi olabilir mi?

Küçültürken teli serbest bırakıyor, yükseltirken geriyor. Telin gerginliği yeterli değilse de düşürebilir ama yükseltirken yeterince geremediği için yükseltemez. İç/dış sıcaklık farkından bile gerginlik farkı oluşur. Çok az gerginliği arttırdığınızda düzelmeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ricochet
Bende de bu sabah şöyle bir sorun ceryan etti. Bir kaç haftadır trainer ile evde takılıyordum ama bu sabah işe bisiklet ile gelmek için çıktığımda sol sti kolun küçültme işlevini yerine getirirken vites yükseltirken bir noktaya kadar gelip takıldığını biraz baskıyı artırınca vitesin geçtiğini fark ettim. Küçültürken işlevinde sorun olmadığına göre demek ki vites teli sağlam ve gergin diye düşünüyorum. Şimdi bir göz kontrolüne girişeceğim nereye odaklanayım ya da başka bir sebebi olabilir mi?
Merhaba,
İlk bakışta tel gerginliği ile ilgili bir problem olduğunu anlıyorum eğer yeni nesil bir shimano ön aktarıcı kullanıyorsanız H-L vidalarından hariç bir vida daha vardır 1-2 tur sıkarak gerginliği artırabilirsiniz. Oda yoksa kablonuzun üzerinde bir gerginlik makarası olabilir onunla da yapabilirsiniz. Bu seçenekler yok ise H ayar vidasını kontrol edin. 1-2 tur sağa veya sola çevirerek ayarı yapabilirsiniz. Yine olmaz sa teli sıkan vidayı bir kaç mm gerdirin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Küçültürken teli serbest bırakıyor, yükseltirken geriyor. Telin gerginliği yeterli değilse de düşürebilir ama yükseltirken yeterince geremediği için yükseltemez. İç/dış sıcaklık farkından bile gerginlik farkı oluşur. Çok az gerginliği arttırdığınızda düzelmeli.
Hemen deniyorum 🙏
Merhaba,
İlk bakışta tel gerginliği ile ilgili bir problem olduğunu anlıyorum eğer yeni nesil bir shimano ön aktarıcı kullanıyorsanız H-L vidalarından hariç bir vida daha vardır 1-2 tur sıkarak gerginliği artırabilirsiniz. Oda yoksa kablonuzun üzerinde bir gerginlik makarası olabilir onunla da yapabilirsiniz. Bu seçenekler yok ise H ayar vidasını kontrol edin. 1-2 tur sağa veya sola çevirerek ayarı yapabilirsiniz. Yine olmaz sa teli sıkan vidayı bir kaç mm gerdirin.

İkinci sıraya koydum 🙏🙏🙏
 
Geri