Bisikletinizin markası ,modeli,model yılı,bütçeniz,bisikletten beklentiniz vb hakkında bilgiler verirseniz;eminim yardımcı olacak arkadaşlar çıkacaktır.
21 vitesler genellikle düşük özellikte bisikletler oluyor. Vites yükseltmek bazen gereğinden fazla masraflı olabilir. Jantları vidalı sistemdir ve vites yükseltme yapmanız için komple jantı da değiştirmeniz gerekir.
Hala 21 vites market bisikleti olan biri olarak yokuş çıkmanın tamamen kondisyonla ilgili olduğunu söyleyebilirim. Bence yokuş çıkmanın pratik yöntemlerini öğrenin. İleride de özellikleri yüksek olan orta-seviye bir bisiklete geçin. Düşük özellikte bisikletlere yatırım yapmayın.
@hamlet2006 öğrenciyim elimde 700 lira var. mevcut bisikletimi 800 liraya aldım 4 5 ay önce. 2017 model. şu bisiklet. Almak istediğim carraro 327. bu bisiklet düzde hemen 14 e atmamı gerektiriyor. yokuşta da yoruyor. Sizce aradaki 600 lira değer mi? veya vites sistemini 27 yapsam. nasıl yapabilirim nerde yaptirabilirim
@specific hocam ben genelde arka tarafı 7 ye arıyorum daha sonra pedal boşa dönmeye başlayınca on taraf-ı 2 ye alıyorum. yanlış mi yapıyorum ?
@hamlet2006 hocam 150 200 tl veririm de ne almam gerekiyor nasıl yapacağım hiç bilmiyorum. alet edevat da yok. parçaları bilsem alıp götürüp bisikletcide yaptıracağım
@alisirin arka aktarıcı altus on tourney. arka rubleyi 9 lü ile değiştirsem bir de zinciri uzatsam mesele hallolur mu? vites kolu göbek vs değişimi gerekmez mi ?
@baybora
ruble dışında zincir, aktarıcı vb değiştirmek gerekti mi yoksa 7li ruble çıktı- 7li ruble takıldı yola devam şeklinde sorunsuz mu oldu?(şu an kargoda 14-34 rublem gelmekte , sıkıntı olmuyorsa kendim değiştireceğim)....selamlar
Bence şu an bir lira bile harcama. Önce internetten doğru vites kullanımıyla ilgili biraz video izle onları suruslerinde yapmayi dene,sonra zaten değiştirmeye ihtiyacın olmayacak sanıyorum. Çünkü şu an yanlış kullanımdan dolayı rahat değilsindir.700 değil 10000 lira da harcasan vites kullanımında ustalaşmazsan boşa gider.Ayrica bence legarda 1721 her acidan gayet yeterli bir bisiklet.
@yorgun bekçi megarange ruble takacaksın yokuştaki sorunun kalkar, 48 aynakol düz yoldaki sorun kalkar toplamda 150tl masraf olur. komple sistemi değiştirirsen bisiklet parasına çıkar ki sadece 3x8 vites kolları bile 160tl civarında gerisini siz düşünün
Elindeki bisiklet ile de rampada sıkıntısız çıkabilirsin. Buradaki en büyük faktör senin kapasiten ve vites kullanım olacaktır. Benim kullandığım bisiklette 21 vites Sakar rampası dışında daha 1x1'e geçtiğim olmadı. Bu 2 konuya bakmanı öneririm.
üstad haklısın da şimdi şöyle bir şey var. bisiklet 1x1 de en rahat şekilde ilerlemiyor mu? yani yokuş çıkarken. hah vitesi o konumda kullanırken bile çıkamıyorum. bir de sizin dediğinize göre on vitesi aktif kullanmak gerekiyor. benim on vites büyültüyorken sorun çıkarmıyor ama küçültürken zor geçiyor. bunu nasıl aşabilirim.
bir de şöyle bir algı var bisiklet alacaksan en az 24 olsun. aşağısı ile anca düz yolda gidersin gibisinden. bu yanlis bir düşünce mi?
Bu soze sonuna kadar katiliyorum. Gercekten bacaginizi guclendirmeniz neredeyse butun sorununuzu cozer. Sahsen ben sakat biriyim Bir kaza yuzunden sol bacagim da "platin" takili. Yarim biyonik adamim yani Ilk zamanlar duzgun yuruyemiyordum bile, yaklasik 10 aylik fizik tedavi biraz kuvvetlendirdi bacagimi ve su an ki bisikletim 3X9 sistem de. Ve aynakolun kucuk dislisi ve arkanin ilk iki dislisini neredeyse kullanmiyorum bile. Tabi normal yollarda