Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites mi yükseltmek model mi?

Scudo
Arka aktarıcı uzunluğuna göre hangi dişli aralıklarında ruble kullanabiliyoruz, forumda bununla ilgili bir konu vardı. Onu bulup aktarıcınız hangi atalıktaki rubleyi destekliyor ona bakın, en yüksek dişli sayısına göre belki zinciri uzatmanız gerekebilir.
 
@Anıl Erdoğan legarda 1721 mi var hocam. ben galiba tâkattan düştüm biraz :)

@CmlCLK geçmiş olsun hocam. biraz çalışma yapacağım öyleyse :)

@alisirin konuyu nasil bulabilirim hocam. bir de başka bir şey sormak istiyorum. benim boy 187 kadro 56. Pedala ayağımı koyduğum zaman bacak düz olması lazım ya. onu yapınca ayağım yere değmiyor. bir sorun olur mu. koltuk hafif inik o yüzden. acaba 51 kadroya mi geçmeliyim

@yorgun bekçi ne kadar çok hocam demişim. nerden dolandıysa ağzıma. affola
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@yorgun bekçi
Ruble 9 olursa sağ vites kolu, arka aktarıcı, duruma göre zincir, ön Aktarıcı, hatta aynakol değişecek. Yani değişmedikten b
@yorgun bekçi
Hem 21 hem 24 kullandım. Şimdi 27 kullanıyorum. Bisikleti ilk aldığımda ben de aynıydım. En düşük viteste bile çıkamıyordum. Rubleyi büyüttüm ama şimdi o büyüttüğüm kısmı asla kullanmıyorum. Bu spora ilk başladığında herkes aynı şeyi yaşıyor büyük ihtimal ruble 28 dişli. Bu gayet iyi bir oran. (aşırı kilo yoksa) sadece antrenman yapmaya bakın, boş masraf yapmayın.


Vites sayısının işlevi nedir? İlk olarak daha fazla aralık sağlar. Mesela ilk vites çok yumuşak, ikinci çok sert gelir ya; vites sayın çok olursa öyle olmuyor. Ortada tam istediğin ayarda bir dişli daha oluyor ;)

İkinci işlevi de şudur; her yaprakta bie diş sayısı var. Mesela 11-28 rubleyi ele alalım. En küçük dişte 11 sonraki 14 17 20 23 25 28 diye gider. Ruble 9 lu olsa 11 12 13 diye gidecekti, bu da vites geçişini yumışatacaktı. Merdiven çıktığınızı düşünün. 3 erli 3 erli mi daha kolay, teker teker mi? Aynı hesap. 7 de her viteste 3 basamak çıkıyorsun, 9da yumuşak şekilde teker teker. Bunlar dışında vites sayısınıb önemi yok
 
Teknik mevzulara girmeyi sevmiyorum. Yazması çok uzun oluyor. Ama doğru. Pedalı tam bastığınızda bacağınızın neredeyse düz olması lazım. Biraz eğik durarak rahatlıkla yere basabilirsiniz.

Cemal Ç.
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
@yorgun bekçi
İç bacak boyunuza göre sele yüksekliğinizi ayarlayabilirsiniz. Biraz araştırın forumda ve google da, ben hatırlamıyorum şu an konu başlıklarını.
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
@yorgun bekçi


değmez bu iki bisikletin arasında pek fark yok. yokuşta yetmiyor diyorsun yani yokuşta yeteri kadar hafif vitesin yok, düz yolda yetmiyor diyorsun düz yolda da yeteri kadar ağır vitesin mi yok? 21 vitesli bir bisiklette son viteste düz yolda ortalama kadansla gitmek kolay iş değil. nasıl yetmiyor anlayamadım. mesela en ağır viteste düz yolda 15-20 dakika gitmeyi denedin mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
@efeozata kendimi yanlış ifade etmişim pardon. yani yetmiyor derken arka ruble hemen 7 oluyor ve pedal boşluğa çıkıyor. on taraf-ı artırmam gerekiyor. bunu yanlış yapıyormuşum. arkadaşlar sağolsun öğrettiler. o konuda mesele kalmadi. yokuş çıkma olayına gelince benim kondisyonum zayif galiba. 600 lira fark vermeye değmez gibi gözüküyor. ki bisikletimin kadrosundan dizaynından hoşnutum

@yorgun bekçi @CmlCLK 51 kadro herhalde küçük gelirdi. boyuma bakarsak 187. teşekkür ederim

@Mustafa Zeybek çok teşekkür ederim hocam. boyum 187 kilom 80. fakat biraz kondisyon eksiğim var gibi gözüküyor. dediginiz gibi masraf yapmaya lüzum yok gibi. zaten o kadar durumum da yok. kask lamba vs derken 250 lira da öyle gitti
 
21 vitesli bisiklet bana lüküs geliyor bana verin dag bayır çıkarım :D 18 vitesli bisikletle gündelik işimi çok rahat görüyorum

@Serkan Mıstınoğlu sizinki uçan kaçan kovalanan ceylan misali abi saatte 50-60 km hiza ulasiyordur :D
 
@yorgun bekçi once bir 8li veya 9lu ruble almalisiniz. Tahmini maliyet 80-100 tl.
Sonra aktariciyi degistirmelisiniz, o da 80-100 tl araliginda.
Ardindan arka gobegi degistireceksiniz, maliyet yaklasik 100 tl
Bir de o yeni gobegi janta ördürteceksiniz, iscilik montaj vs 50 de öyle ödersiniz.
Ayrica muhtemelen zincir de degisecek 70-80 de öyle gider.
Ve sonunda ortaya eski bisikletinden cok da farkli olmayan birsey cikar.
 
@Kuzey Ege
Sag vites kolunu unuttuk. O da degisecek. Vazgec sen bu sevdadan. Yeni bike al bence
 
@yorgun bekçi
Biriktir kardeşim
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
@yorgun bekçi kardesım aynı emsalde bendede sehır bısıkletı var snn kı gıbı yokud performansı ıstıyordan sabıt masaya gec once duz yolda hız ıstıyorsan 700x25 yol lastıgı kullan yada 2.el uygun gıyata spd setı bul dag olanından alırsan sehır ıcınde daha rahat kullanırsın vıtes mıtes le hıc ugrasma

Vıtesten gıdersek arka ruble alınacak orta dıslı degısecek hız ıcın buna gorede yenı vıted be zıncır gerecek extra dan masraf olacak sana
 
@joker669 hocam düz masa zaten. lastikler de 700 x 35

@Kuzey Ege öğrenciyim hocam valla şuan karnım aç 4 lira para var yanımda

@hamlet2006 tşk ederim hocam. öyle yapacağım. ama yolda sürerken tırsıyorum araba vuracak diye
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
@yorgun bekçi o zaman sen ladtıklerı ıncelt 700x25 olsun yada slıck lastık al spd ayakkabı al benden sana da dag spd pedsl hedıye verıcem shımano pedaller kallerı ıle bırlıkte
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
@yorgun bekçi usta ikinci el şöyle begenecegin bisiklet bulursan takas veya üstüne para koyaraktan daha iyi bisiklet alırsın
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
Geri