Scudo Sports

Vites Set Degisimi Icin Yardim

Kayıt
10 Ocak 2017
Mesaj
60
Tepki
456
Yaş
33
Şehir
Frankfurt
İsim
Aykut
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Cyclocross
Merhaba arkadaslar. Ikinci el güzel bir bisiklet aldim, 98 model Scott Peak ve bu bisikleti tura uygun hale getirmek istiyorum. 2x10 set ve dropbar düsünüyorum ama hangi parcalar bu bisiklete uygundur bilmiyorum. Ebay'den ikinci el parca kovalayip uygun fiyata kapatmaya calisacagim. Yardimci olursaniz cok sevinirim ❤ ❤

2022-03-19 09-52-45.JPG
Örnegin bu kaset bu bisiklete uyar mi yoksa janti degistirmek mi gerekir?

1647683708666.png
 

Dosyalar

  • 2022-03-19 09-53-55.JPG
    2022-03-19 09-53-55.JPG
    66,4 KB · Okunma: 33
  • 2022-03-19 09-54-05.JPG
    2022-03-19 09-54-05.JPG
    49,7 KB · Okunma: 33
  • 2022-03-19 09-54-37.JPG
    2022-03-19 09-54-37.JPG
    53 KB · Okunma: 38
  • 2022-03-19 09-55-15.JPG
    2022-03-19 09-55-15.JPG
    63 KB · Okunma: 36
  • 2022-03-19 09-55-29.JPG
    2022-03-19 09-55-29.JPG
    66,4 KB · Okunma: 38
  • 2022-03-19 09-56-29.JPG
    2022-03-19 09-56-29.JPG
    63,1 KB · Okunma: 38
  • 2022-03-19 09-56-38.JPG
    2022-03-19 09-56-38.JPG
    49,7 KB · Okunma: 35
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
Scudo
Göbekten vitesli bir bisikletim olsa sanırım bu olaya girişmezdim.
 
O kaseti bu bisiklette kullanmak için tüm vites sistemi değişimi topluca yapılmalı.
Sadece kaseti kullanmak için:
- Arkadaki vitesli ve frenli göbek çıkmalı, yerine kasete uygun göbek takılmalı, tel uzunlukları da değişeceği için gerekli yeni uzunluktaki tellerle arka jant tekrar örülmeli.
- Eski Nexus vites kolu çıkmalı, uygun arka attırıcı ve ona uygun vites kolu takılmalı.
- Arka için yeni fren bacakları ve kol takılıp fren tel ve kablosu döşenmeli
Arka taraf bu değişikliklerle halloluyor ama sistemin geri kalanı 10'lu sisteme uygun olmadığı için:
- Zincir 10'lu sisteme uygun olanla değiştirilmeli
- Orta göbek değişmeli
- Aynakol 10'lu sisteme uygun olanla değiştirilmeli, uygun ön attıırıcı ve vites kolu takılmalı, kablosu ve teli döşenmeli.

Dönüşüm çok zahmetli ve masraflı olacak, sonuca değer mi bilmiyorum. Ben olsam bunu sadece orijinaline benzer bir maşa ve gidon takıp şehir içinde kullanır, tur için daha uygun bir bisiklet bulurdum.
 
Son düzenleme:
Bence de bu kadro getirilebilecek en güzel noktaya getirilmiş zaten. Bizim ülke şimdi olduğu gibi geçmişte de fakir olduğundan bu tarz güzel ikinci ellere çok sık rastlanmıyor. Bisiklet, fotoğraf, saat bir çok konuda durum böyle. Şanslısınız yani güle güle kullanın.
 
O kaseti bu bisiklette kullanmak için tüm vites sistemi değişimi topluca yapılmalı.
Sadece kaseti kullanmak için:
- Arkadaki vitesli ve frenli göbek çıkmalı, yerine kasete uygun göbek takılmalı, tel uzunlukları da değişeceği için gerekli yeni uzunluktaki tellerle arka jant tekrar örülmeli.
- Eski Nexus vites kolu çıkmalı, uygun arka attırıcı ve ona uygun vites kolu takılmalı.
- Arka için yeni fren bacakları ve kol takılıp fren tel ve kablosu döşenmeli
Arka taraf bu değişikliklerle halloluyor ama sistemin geri kalanı 10'lu sisteme uygun olmadığı için:
- Zincir 10'lu sisteme uygun olanla değiştirilmeli
- Orta göbek değişmeli
- Aynakol 10'lu sisteme uygun olanla değiştirilmeli, uygun ön attıırıcı ve vites kolu takılmalı, kablosu ve teli döşenmeli.

Dönüşüm çok zahmetli ve masraflı olacak, sonuca değer mi bilmiyorum. Ben olsam bunu sadece orijinaline benzer bir maşa ve gidon takıp şehir içinde kullanır, tur için daha uygun bir bisiklet bulurdum.

Cok tesekkürler. Zaten komple degistirmek istiyorum sistemi. Kaset, zincir, aynakol, ön-arka attiricilar, fren, gidon... Ikinci el bulabilirsem maliyeti 100-200 euro arasi olacak, sifir set alirsam da 400-500'e tiagra set var ama o pahali oluyor benim icin. Deore setli bir tur bisikleti ikinci elde bile en az 700 euro civari oldugu icin bu bisikleti aldim 200 euroya... Sadece CroMo kadrosu icin aldim aslinda.
Bence de bu kadro getirilebilecek en güzel noktaya getirilmiş zaten. Bizim ülke şimdi olduğu gibi geçmişte de fakir olduğundan bu tarz güzel ikinci ellere çok sık rastlanmıyor. Bisiklet, fotoğraf, saat bir çok konuda durum böyle. Şanslısınız yani güle güle kullanın.

Tesekkurler :) Kadro güzel evet sehir ici icin de cok kullanisli ama gravel'a cevirmek amacim. Hem de güzel bir proje olur, bir seyler ögrenirim
 
Peugeot Mosaique muadili sağlam çelik bir kadro. Yani tur bisikleti olmaya uygun. Bence hiç bu jantı dağıtmayın, ileride şehir içi kullanım için göbekten vitesli bisiklet kullanmak isteyebilirsiniz. Kaset göbekli 26" jant seti alın. Öne en küçük dişlisi 22 olan 3'lü aynakol takarsanız bu rubleyi kullanabilirsiniz.

@Spartiat Orta göbek değişimi ne bakımdan? Hollowtech (içi boş milli) aynakol kullanımı için mi?
 
...
@Spartiat Orta göbek değişimi ne bakımdan? Hollowtech (içi boş milli) aynakol kullanımı için mi?

2'li aynakol kullanmak istiyormuş, arka 10'luya uygun. Üstündekine göre bir ikili aynakol kullanacaksa değiştirmesin.
1998 Scott Peak özelliklerini bulamadım. 1993 ve 1996 buldum ((link)). 1996'lar 3x7 AceraX setli, orta göbekler YST 113 mm karemil. Bisikletin orijinalinden kalan pek parçası yok gibi ama göbek orijinal ya da aynı sanırım.
 
@Spartiat Doğru, 2'li sistem kısmını atlamışım.

@runawayvulpes Tur bisikletinde ağırlık kaygın olmayacağı için, en önemli kriter, tırmanış dişli oranları. Bu işi 2'li sistemle kotarmak istersen, gösterdiğin en büyük dişlisi 28 olan bir ruble işini görmeyecektir. En büyük dişlisi 40'a varan rubleler kullanmak gerekecek ve bunlar niş şeyler olduğu için pahalı. Ayrıca bunları kullanınca aynakolun büyük dişlisi büyük olamayacağı için düzlükte hızdan da feragat edeceksin.

3'lü basit bir MTB aynakolu fazla fazla işini görür. Önde 22 diş olunca 28t ruble bile ihtiyacını karşılayabilir.
 
98 model Scott Peak nereden bulduğunu sorabilirmiyim? Temiz bakılmış altın değerinde bir bisiklet benim gözümde. Hayırlı olsun.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Can Çelik
@Spartiat Doğru, 2'li sistem kısmını atlamışım.

@runawayvulpes Tur bisikletinde ağırlık kaygın olmayacağı için, en önemli kriter, tırmanış dişli oranları. Bu işi 2'li sistemle kotarmak istersen, gösterdiğin en büyük dişlisi 28 olan bir ruble işini görmeyecektir. En büyük dişlisi 40'a varan rubleler kullanmak gerekecek ve bunlar niş şeyler olduğu için pahalı. Ayrıca bunları kullanınca aynakolun büyük dişlisi büyük olamayacağı için düzlükte hızdan da feragat edeceksin.

3'lü basit bir MTB aynakolu fazla fazla işini görür. Önde 22 diş olunca 28t ruble bile ihtiyacını karşılayabilir.

2'li olmak zorunda degil aslinda 3'lüye de acigim eger daha iyi olacaksa. Tirmanislarda rahat ettirecek en iyi sistemi kuralim :)
98 model Scott Peak nereden bulduğunu sorabilirmiyim? Temiz bakılmış altın değerinde bir bisiklet benim gözümde. Hayırlı olsun.
Tesekkurler :) eBay'den buldum, bisiklet tamircisi bir adam bakimini yapmis satiyordu. Burada cok da zor degil bunlari bulmak
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Can Çelik
Geri