Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites Sistemi Değişimi (Shimano Nexus 8)

SerhatAtan

Aktif Üye
Kayıt
7 Temmuz 2015
Mesaj
146
Tepki
281
Yaş
36
Şehir
Bucak, BURDUR
Bisiklet
Dahon
Arkadaşlar merhabalar.

Forumda birkaç gündür göbekten vitesli sisteme sahip bisikletler hakkında araştırma yapıyorum. Aklımda da zaten bir arkadaşımın aldığı KTM Life Time 8 modelini sürdükten sonra göbekten vitesli sisteme sahip bir KTM alma fikri düştü.

Ancak döviz kurunun yüksek olmasıyla başka arayış içerisine girdim. Kullandığım Bisan Roadstar'ımı sattıktan sonra hâli hazırda kullandığım Claudbutler'i de satmaya karar verdim.

Salcano'nun Alanya modelini düşünmeye başladım ama o da göbekten 3 vites.

Derken forumda Mehmet Ali Bey'e aklıma takılan birkaç hususu sordum ve sağolsun cevap verdi.

Şu an kullanmakta olduğum bisikletime Shimano Nexus 8 vites sistemini monte ettirmeye karar verdim. Akşamüstü ustama da gittim, ona da açtım bu konuyu. Daha önce hiç böyle bir iş yapmadığını, yaparsam eğer burada bir ilk olacağını ama yine de sorunsuz bir şekilde kullanıp kulllanmayacağımdan emin olamayacağını, çünkü bisikletin orijinal sistemini söküp başka bir sistem monte edileceğinden bahsetti.

Bunun üzerine Konya'da bu parçayı satan firmayı aradım ve onlarla da görüştüm. Bisikletim 20" kadroya sahip, düz Shimano 6 vites, 28" jant ve 700x35C lastik kullanıyor, bu değişimi gerçekleştirebilir miyiz dedim. Adam hiç tereddütsüz sorun yaşamadan değişim gerçekleşir ama jattaki tel sayısı ve jant tellerinin boyu sorun çıkartabilir dedi.

Şimdi ben de arka jantta bulunan telleri saydım ve adamın dediği gibi 36 adet tel olduğunu gördüm.(göbeğin üzerinde 18 sağ, 18 solda olmak üzere)

Bu vites sistemini almayı düşünüyorum ancak tecrübeli ağabey ve arkadaşlardan öğrenmek istediğim hususlar var.

1-) Bisikletim sorunsuz bir şekilde yürür mü?
2-)Jant ve jant teli değişikliğine ihtiyaç duyulur mu?
3-) Arka freni iptal edeceğim. Çünkü kontrapedal sisteme sahip alınacak olan cihaz. Görsellik haricinde bir sıkıntı yaşanır mı?

Aslında bisikletimi seviyorum ama ille de göbekten vitesin rahatlığına geçmek istiyorum. Fakat klasik tipteki bisikletimden de vazgeçmek istemiyorum. Bunun tipinde Gazelle'ler var ama hem ülkemize gelmiyor, gelse de KTM'lerden aşağı satılacağını sanmıyorum.

O sebeple bisikletimi kendimce istediğim hâle getirmek adına böyle bir girişime niyetlendim.

Siz değerli üstâdlardan yorumlarınızı almak isterim.

Saygılarımla.

Alınacak olan vites sistemi:
(link)

Hâli hazırda kullanmakta olduğum bisikletim:
ClaudButler Oxford 700 Şehir Bisikleti
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
Scudo
Aslında benim düşündüğüm şeyi yapıcaksın ben doğru düzgün bir bisiklet ustası tanımadığım için o işlere girmedim şimdilik göbekten 3 vitesli bir bisiklet aldım ilerde yetmezse iyi bir usta da bulursam bende 8 vitese geçerim heralde
 
  • Beğen
Tepkiler: dilbey
Yaşayacağınz tek sorun yeni göbeğin tel delikleri lastik merkezine şimdikinden daha uzak olduğu için mevcut jant telleri uzun gelecektir, daha kısa boylu tel takıldığında hiç bir sorun olmaz keyifle binersiniz. Nexus 8 çok pratiktir daha önce bir kaç kez kullandım oldukça akıcı bir gidişi var.
 
Tamamen farklı bie göbek ve sisteme geçiş yaptığın için jant tellerinin uzunluğu da değişmek zorunda. Ayrıca eski göbeğe göre daha ağır olduğu için dayanıklılık daha da önemli.

orta göbek ve 3 lü sistemi de Nexus'a uyacak şekilde tekrar revize edilmeli. Özellikle zincirin sürtmeden efektif kullanımı için duruma göre orta göbek ve mili de değiştirme ihtimalin var.

Ayrıca bisikletinin dişli oranları değişeceği için yeni bir sürüş karakteristiğine sahip olacak. Duruma göre bir aynakol değişikliği de olabilir.

Zira bende kontra olmayan Nexus 7 var. fakat taktırmak için yapmayı deniyecek zaman veya yaptıracak bisikletçi bulamadım
 
kadrodaki arka göbek bağlantı noktasının öne arkaya hareket etmeye izin verecek şekilde olması lazım, ki zincir gerginliği sağlanabilsin yoksa zincir gerdirecek bir aparata ihtiyaç duyarsın

http://gp1.pinkbike.org/p4pb7064705/p4pb7064705.jpg
burada gülen yüzlü olanlarda zincir gerdirme aparatı olmadan montajını yaptırabilirsin. Ama aynakoldaki zincir ile arka dişlide ki zincir tamamen düz bir doğrultuda olacak şekilde ayarlanmalı
yalnız sıfırı 400 tl olan bisiklete 500 tl lik göbek vites sistemi taktırmak çok akıl karı değil gibi.
 
Linkini verdiğiniz vites setinin fiyatı neredeyse bisikletinizin fiyatından daha fazla. Normal vites sistemi size ne gibi zorluklar açıyor? Sürekli olarak ayar gerektiriyorsa bu aslında çözümlenebilir bir problem olmalı. Ben 400 TL civarından bir bisiklete 450 - 500 TL civarında bir vites grubunun (hem de standart ayarları oynanacak, sonuç ne olacak belli değil) takılmasını mantıklı bulmuyorum, değmeyeceğini düşünüyorum. Vites grubu değişimi olmadan elinizde bisikleti de satarak vites grubunun parası ile toplamda 1000 TL'ye yakın bir bütçeniz oluyor ki bu bütçe sizi tatmin edecek bir şehir / tur bisikleti almanıza yetecektir. Ancak işin bir de AR-GE tarafı var cezbedici olan, o taraf ağır basabilir ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
@SerhatAtan
Ben kullandım bundan halende ara ara kullanıyorum. Belediye nin kart ile alınan bisikletlerinde mevcut. Bir kere 1 dediğiniz vites ile azıcık yokuş falan çıkılmaz ki bazen düz zanettiğimiz yolda bile normal geliyor. 1=eski sisteme göre 2/4 falana tekabül ediyor. 2 ve 3 ü hiç bahsetmiyim. Bazen vitesleri bozuk olana denk geliyor ve nedense vites hep 3 kalmış oluyor. Bisikleti kaldırmak sürmek eziyet oluyor. Ayakta hız alıyorum biraz öyle öyle gidiyorum. İyi bacak kası yaptırıyor[emoji3]

Bunlar bildiğini üzere şanzıman tarzı vites yeni teknoloji ustası ne kadar var bilir bilmem.

İyi düşünün derim ben
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@hidromek

Bakalım; yapmayı istiyorum. Ustanın da 3 vitesten tecrübesi var ama yaparız dedi.

@sezgindurmus

Usta da bu sorundan bahsetti, aynı şekilde ürünü satan kişi de. Ben de arkadaşımın KTM'inde sürdüm Nexus 8'i ve hayran kaldım. Özellikle sistemden hiç ses gelmemesi ve vites değişimini zerre hissettirmemesi sebebiyle hoşuma gitti.

@CyclingBird

Telleri değiştireceğiz anlaşılan ekstra olarak. Dayanıklılıktan kastınız nedir? Göbeği taktığımız yer bir müddet sonra işlevsiz hâle gelme durumu mu var göbek sisteminin ağırlığından ötürü?

Orta göbekte ise 3'lü sistem yok bende. Sadece en büyük boy olarak tabir edilen zincir yatağı var.(3'lü sistemdeki zincirin dolandığı en büyük alan, adını bilmediğim için böyle diyorum) Sadece bu yetmez mi?

@dr_mrh

Kadrodaki bağlantı noktası sanırım koyduğunuz fotoğraftaki kırmızı bağlantı noktasına benziyor.

Bunun haricinde bu işe girişmemin tek sebebi oldum olası martı gidon şeklinde, çamurluklu, eski tip bisikletlere benzeyen klasik görünümlü bisikletleri severim. Bu bisikleti alma sebebim ve daha önceki sattığım Bisan Roadstar'ı da aynı şekilde tek alma sebebim vardı; klasik görünüme sahip olmasıydı.

Piyasada şu anda araştırdığım kadarıyla bu görünümde Nexus 8 sisteme sahip bir bisiklet yok. Gazelle'nın Tour Populair ve Van Stael adını verdiği modelleri var ama hem Türkiye'ye gelmiyor, hem de bireysel olarak getirtmeye kalksam 1000 Euro'ları bulacak, belki de geçecek.

Yine konuda bahsettiğim arkadaşımın satın aldığı Ktm Life Time 8'in etiketi de 650 Euro. Bunun haricinde geriye sadece Salcano Alanya kalıyor. O da maalesef Nexus 3 sisteme sahip.

O yüzden böyle bir şeyin yapılabilirliğini sorgulamaya başladım.

@orcunmadran

Normal vites sistemi düz 6 vitese sahip ve bisikletimin konusundaki fotolardan da görüleceği üzere pedal bölgesinde yer alan dişliler, normal yol/tur bisikletlerinin 3'lü sistemlerinin en büyük dişlisinden. Dolayısıyla 1. vitesi bile normal vitesli sistemlerin 3. ya da 4. vitesi gibi ağır. Ayrıca vites değişimlerinde çıkan çatırtı çutur sesleri de sevdiğim söylenemez. Bir de göbekten sistemi yakın zamanda sürdüm ve gayet de akıcı geldi.

Bunların haricinde yukarıda dediğim gibi klasik şehir bisikletleri hoşuma gider. Ama hem tarzı böyle olup hem de göbekten vitese sahip bisiklet görmedim Türkiye'de satılan şu anda.

1000-1200 TL bütçem var zaten şu anda bisiklete ayırabileceğim ama o paraya da sadece Salcano Alanya var ve o da Nexus 3 sisteme sahip.

@Taxonera

Kullandım dediğiniz bisiklet benim sahip olduğum bisiklet mi? Yoksa göbekten vites sistemine sahip bir bisiklet mi?

Eğer benim bisikletse dediğiniz nispeten doğru. Düz 6 vites ama insan 6'ya bile atmıyor çoğu zaman. Yokuşlarda 1. vitesin zorladığı doğru.
 
@SerhatAtan kadrodaki bağlantı noktası somurtan suratlara benziyorsa (maalesef orta üst sınıf vitesli bisikletlerin hemen hepsinin kadrosu bu şekilde ) o zaman ek zincir gergisine ihtiyaç duyarsın, fiyatları hiç ucuz değil (acera arka aktarıcılardan pahalı)
eğer kadro uygun ise yapılması gerekenler
1 arka jant göbekle beraber tekrar örülecek (yeni tellere ihtiyacın var ) jant tellerinin çok dayanıklı olmasına gerek yok, lastiğin yeterli kalınlıkta ise jant çemberini de değiştirme (akortu çabuk bozuluyorsa onu da değiştir)
2 aynakolun tek dişli, eğer 38 dişli ise onu değiştirmene gerek yok (sonradan yokuşlarda zorlanırsan küçültmek için değiştirebilirsin)
3 mutlaka ön aynakol ile arkadaki zincir dişlisi aynı hizada olmalı yoksa göbeği dağıtabilirsin zırt pırt vites değişir (bu tip bisikletlerin pahalı olması da bu yüzden, fixie bisikletler gibi özel üretim ve montaj gerektiriyor)
4 bu işden anlayan daha önce bu işi yapmış bir usta bulmak lazım, ben kayseri de bulamadım, aslında bir kişi buldum ama yapmaya yanaşmadı,bugün yarın diye oyaladı bende sattım gitti bisikleti bendeki vitessiz bisikletti dropoutu da sağ alttaki mavi gibiydi (bu işe en uygun dropout o)
 
  • Beğen
Tepkiler: SerhatAtan
Son mesajı yazan arkadaş hizalama konusuna da değindi ki çok önemli bir bilgi vermiş. Orta göbekteki sistemle ilgili kafandaki soru işaretlerinin önemli bölümünü giderecektir.

Dayanıklılık konusuna gelince. Ben açıkçası ürün ilk elime geçtiğinde ciddi ağırlık farkı olduğundan böyle düşünmüştüm. Mevcut kullandığın marka jant teli de ( tabi yeniden boyutlandırılarak ) bunu karşılayabilir. Ancak ben olabilecek en dayanıklı teli tercih ederim.

çalışmanın sonuçlarını merakla bekliyorum.
 
@SerhatAtan
uploadfromtaptalk1445019662265.jpg

Bunu kullandım işte belediyeden yazmıştım
 
benimde bir sorum var benim bisikletimde 9lu deore lx var onu 10lu yapmak istiyorum neleri değiştirmeliyim
 
ön aktarıcı durabilirmi peki birde kol neden değişiyor
 
Geri