Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

vites sistemi degistirme

Kayıt
23 Temmuz 2011
Mesaj
28
Tepki
4
Şehir
İSTANBUL
merhaba arkadaslar forumun yeni üyesiyim bir konuda yardiminizi almak istiyorum gecen ay kron xc 500 aldim 21 vites disk frenli maximum hızım 44 km/h ancak ben daha hizli kullanmak istiyorum yollarda dogal olarak bunun icinde ayna kol ve vites sisteminin daha buyuk olmasi lazim siz ne onerirsiniz bi de bu bisiklete yuksek bir vites sistemi takilabilir mi
saygilar...
 
Scudo
Vites sisteminin yanında lastik ölçüsüde önemli, sizin bisikletiniz dağ bisikleti ve kalın tekerli. Tecrübeli arkadaşlar daha fazla yardımcı olabilir ama daha ince bir lastik gerekecek eğer hız istiyorsanız.
 
Benim size birkaç basit tavsiyem olabilir... Ancak yeni XC500' leri görmedim !

1.Hız için arazi lastiği yeni birisi için zordur öncelikle (SLİCK) lastik dişsiz lastik alın ama araziye giriyorsanız dış lastik kalınlığınız 2.0' ı geçmesin... Dış lastiğin yanaklarında yazar

2.Dilediğiniz gibi yükseltilebilir... Aynakol üst yaprağınız muhtemelen 44 dişe sahip en büyük dişliniz yani! Ancak arka dişliniz ( ruble ) değişmesi gerekir...

3.Daha yüksek hız için
Masrafınız : Vites Kolları
Arka Dişli
Arka Aktarıcı olacaktır... Azcıkta zincir lazım olabilir :D Minimum koşullarda bunları değiştirmeniz gerekiyor ...

4.Bisiklet jant göbeklerinin akıcılıkları da çok önemlidir... Ne kadar sürtünmesi az olursa o kadar iyidir ve ayrıca jantlar ne kadar hafif olursa bisikletiniz de o denli hızla ivmelenmeyi fark edersiniz bu da güzel bir duygudur

5. Bisikletin genel toplam ağırlığı ne kadar azalırsa pedal/dk oranınız artar ve total olarak hızlanmanız ve ivmelenmeniz kolaylaşarak genelde yaptınız hız ortalamanızı artar

6.Bisiklet fren takımınız... Özellikle de bunun ayarı iyi yapılmamışsa mutlaka buna bakın çünkü janta değerek gereksiz enerji harcanmasına neden olabiliyor

7.Tavsiyelerim bunlar ... Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: ordi
Selam;
Çalınan bisikletimin yerine, bir dostumdan arka aktarıcısı arızalı uygun fiyata bir bisiklet aldım.
GİANT FASTROAD SLR 1 (Düz gidon)
Aynakol;FSA Omega, 34/50
Ön aktarıcı Shimano FD4600 Double
Arka aktarıcı;Shimano RD4601, 10-speed
Ruble;Shimano CS-4600 12-30, 10s

Bu bisiklette, yaş(58) itibari ile ve dağlara çıkmayı sevdiğimden 11-34 veya 11-36 ruble kullanabilmek için yapabileceklerim hakkında değerli görüşlerinizi rica ediyorum.
Herkese kolay gelsin.
 
Selam;
Çalınan bisikletimin yerine bir dostumdan arka aktarıcısı arızalı,uygun fiyata bir bisiklet aldım.
GİANT FASTROAD SLR 1 (Düz gidon)
Aynakol;FSA Omega, 34/50
Ön aktarıcı Shimano FD4600 Double
Arka aktarıcı;Shimano RD4601, 10-speed
Ruble;Shimano CS-4600 12-30, 10s

Bu bisiklette, yaş(58) itibari ile ve dağlara çıkmayı sevdiğimden 11-34 veya 11-36 ruble kullanabilmek için yapabileceklerim hakkında değerli görüşlerinizi rica ediyorum.
Herkese kolay gelsin.
Merhaba, öncelikle 11 34 ruble 10 lu olarak tiagra 4700 de var . Ama Hem sağ sti kolu hemde arka aktarıcını 4700 gs uzunbacak ile değiştirmen lazım. Çünkü 4700 ile 4600 uyumlu değil çalışmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şenol U.
Cevabınız için teşekkürler @selim82
Konu anlaşılmıştır. Son olarak,yabancı forumlarda kadro kulağına bağlanarak büyük ruble kullanma imkanı verdiği anlatılan 'Wolftooth roadlink''kadro kulağı uzatma aparatı ile ilgili bilginiz varmı acaba?
 
Cevabınız için teşekkürler @selim82
Konu anlaşılmıştır. Son olarak,yabancı forumlarda kadro kulağına bağlanarak büyük ruble kullanma imkanı verdiği anlatılan 'Wolftooth roadlink''kadro kulağı uzatma aparatı ile ilgili bilginiz varmı acaba?
Wolftooth ile sorunu halledebilirsin. Aktarıcı yuvasına takıyorsun ve uzun bacak gibi oluyor. Ama işini bilen bir bisikletçi ile yaparsan daha iyi. Belki zincirinde değişmesi gerekebilir. Ali ekspres te uygun bulabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şenol U.
Eyvallah @selim82 Yardımın için teşekkürler.
Selametle.
 
Merhaba, konuyu canlandırıyorum.
Sora FD-R3000-F ön aktarıcı ve sora 34-50 aynakola sahip bir bisiklet alıyorum. İleride yokuş performansı için aynakolu biraz küçültmek istiyorum. Bu set ile FC-MT210-2 30-46 aynakol kullanılabilir mi?
Shimano nun uyumluluk sitesine bakıcak olursak uyumlu değiller fakat takarsak ne gibi sorunlarla karşılaşırız?
Şimdiden teşekkürler...
 
@Naor286 peki bir yol bisikleti alıyorsunuz yol orta göbeği ile bir dağ aynakolu uyumlu olurmu
Sora 46 diş destekliyormuş
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Haklısın göbek olayı aklıma gelmedi.
 
Anladığım kadarıyla daha bisikleti almadınız bence ilkönce deneyin ona göre değiştirmeyi düşünürsünüz
 
Arkadaşlar merhaba
Bisikletlerimizi verimli kullanmamızı sağlayan en önemli parçalar kuşkusuz üzerinde ki vites sistemleri. Bende her şeyin pahalandığı günümüzde kullandığım bisiklet hangi tür olursa olsun üzerinde ki vites sisteminin oranlarını olabilecek en az parça değişikliği ve en düşük masrafla max seviyeye çıkarma konusuna kendimi kaptırmış haldeyim. Beni buna yönlendiren sebep ise üretici firmaların bence bu konuda ihmalkar davranıyor olmaları ve mesela müşteriye sundukları o güzel bisikletlerine taktıkları arka aktarıcılar 11.36 ruble desteklerken, maliyeti biraz daha uygun diye 11.32 ruble ekleyip geçmeleri, ve bu masrafı kullanıcıya yüklemeleri.

Bu yönde ilk geliştirmemi Peugeot t11x2 bisikletimde yapmıştım Advent 11.42 v Acera 46.30 = 2x9 Min Maliyet,Max Verim . Peugeot'da yaptığım bu kişiselleştirmeden memnun kaldıktan sonra benzer bir çalışmayı bir yol bisikletinde uygulamaya karar verdim. Amacım T11'i trekking ve gravel amaçlı kullanırken geliştireceğim yeni bisiklette hem 50.34 aynakolun 700,25 lastiklerle bana vereceği hız hissiyatının hem de kumpas frenlerin tadını çıkarmaktı. Hep hayalimde bir önceki yazımda da yazdığım gibi r7000 105 veya r8000 ultegra ön vites ve 50.34 aynakolu , m8000 XT arka aktarıcı ve 11.42 11li ruble ile wolftooth tanpan adaptörüyle ( (link) ) birleştirmek vardı. Bu harika olsa da hem benim bütçemi aşarken hem de amacımın da dışına çıkıyordu. Bir de fizik kondisyon olarak 105 ve ultegra setlerin beni aştığını biliyordum. Çünkü önemli olan benim için en yüksek verimi mantıklı değişikliklerle, ihtiyacım doğrultusunda en düşük maliyetle gerçekleştirmekti.

Bu doğrultuda Shimano nun yeni piyasaya sürdüğü sekizli Acera m3020 arka aktarıcısını ( (link) ) 11.40 sekizli ruble ile ( (link) ) kullanmaya karar verdim.Bu aktarıcının beni kendisine çeken yönü 45t total kapasiteye sahip olup 16 dişli farkı olan ikili bir aynakolla 11.40 sekizli rubleyi kullanmaya imkan veriyor olmasıydı. Bu da Claris setli yerli bir yol bisikleti almamı gerektiriyordu. İthal bisikletler çok güzeldi ama çok pahalılardı. Bu çalışmaya başladığımda yerli claris setli yol bisikletlerinin fiyatı 11bin TL ithal olanlar ise 16000 TL'lerden başlıyordu. Bu seviyede yerli firmalarda öne çıkan seçenekler Bisan grand tour ve rx9200 claris, mosso cavalier di. Carraro'ya baktığımda race serisi 11.40 rubleye görüntü olarak uymayacak aeromsu olduğundan ve miglia'da da seri dışı aynakol bulunduğundan tercih dışıydı. Salcano ve Kron bana hitap etmiyordu. Amacım biraz da retro tarz olduğu için cavalierden de vazgeçtim. Bisan grand tour claris karbon maşasıyla harika bir seçenekti ancak seçeneklerim arasında en pahalı olanıydı. Bende klasik yuvarlak boruları ve İzmir mavisi rengiyle Bisan rx9200 claris modelinde karar kıldım. Bisikletimin bir parça linte ki (link) bisiklet gibi retro gözükmesini istiyordum.Allah rast getirdi ve Seferihisar da motosikletçi güzel bir arkadaştan nerdeyse hiç kullanılmamış durumda ve benim kadro ölçümde Rx 9200'ümü çok uygun bir fiyata satın aldım. Sonrasında ise iş kalan parçaları toplamaya kaldı.

Gerekli parçalar, Acera m3020 arka aktarıcı, 11.40 cs-HG400 sekizli kaset, üzerinde ki kısa geleceği için yeni bir zincir, flat bar için olan r2000 sol vites kolu ve fren kolları, m315 sekizli sağ vites kolu ve düz gidondu. Bu parçalardan en pahalı olan şüphesiz claris vites koluydu ve sağ ve sol takım olarak satıldığından fiyatı 1700 lerdeydi. Burada en büyük şansım Hollanda'daki yeğenimdi. Parçaların hepsini elciklere kadar Bike24'den yeğenime sipariş verdim ve onun sayesinde ülkemizde 5000 TL'den daha fazla tutan bu parçaları 3000 civarında bir fiyata elde etmiş oldum. O olmasa Bike24'ten direk kendime sipariş verseydim vergiden dolayı maliyet yine Türkiye'deki fiyatları kadar tutacaktı. Bisikletimi toplamadan önce acaba değecek mi kuşkusu yok değildi bir parça. Çünkü yol kadrosunu düz gidonla kullandığımda kullanışlı olmayacak endişesi vardı . Ama sonuç harika oldu. İlk sürüşümde Bir yol bisikletinde ki hız ve seriliği konfor ile birlikte deneyimleyince hissettiğim o mutluluğu tarif edemem. Acera m3020 arka vitesin önde Claris r2000 vites ve 50.34 aynakol ile uyumu kusursuzdu. 11.40 kasetin en büyük üç dişlisi 40-33-27 dişli ölçülerinde. T11'de aynakolu küçük olan 30 dişliye, rubleyi de 42 olan en büyük dişliye alıp zorlandığım yokuşlarda, yeni bisikletimde 700.25 lastiklerin de etkisiyle önde 34t küçük aynakol ve rublede 27t en büyük 3. dişlide barendlerden tutunarak nerdeyse kanatlanarak çıktım.

Sonuç olarak yeni bisikletimde kullandığım acera m3020 arka aktarıcı ve 11.40 sekizli rubleyi şiddetle tavsiye ediyorum. Bu iki parçayı Peugeot T10X2 , Giant roam 3 ve Giant escape 2 gibi uygun fiyatlı bisikletlerde sadece zincir, arka aktarıcı ve ruble değişikliği ile kullanabilirsiniz. Ayrıca kişiselleştirdiğim bu bisiklete en yakın model olan Bisan rx9100 fitness modelinde de bu iki parça ve zincir dışında m315 sekizli sağ vites kolu da alarak hızlı sürüşlerin ve yokuşların tadını çıkartabilirsiniz.

Yazımı okuyarak deneyimim ve duygularıma ortak olduğunuz için teşekkür ederim. Yol bisikletinde 11.40 rublemi olur diye seslenen sportmen forumdaşlarımı duyar gibiyim. Amacım kullandığım parçaların teknik kapasitelerini aşmadan bisikletimde en üst vites oranlarını yakalamaktı. Bir de fazlaca uygulanmamış cesaret edilmeyen şeyleri denemenin ve sonunda başarılı bir sonuç elde etmenin verdi hissiyat muhteşem. Galiba tanıttığım arka aktarıcı ve rubleyi ülkemizde ilk deneyen benim. 2024'de yerli markalarımızın giriş seviyesi sekizli sistem x2 trekking ve mtb bisikletlerinde bu kombini görünce hissedeceğim mutluluğu tahmin edebiliyorum. Bir de düşük bütçe ile çok verimli bir bisiklet elde edilebileceği ve eğer bütçemizi aşıyorsa mutlu olmak için 105, ultegra, dura ace ya da slx, xtr gibi harika ama pahalı setlere ihtiyacımız olmadığı mesajını vermek istedim .

Tüm forumdaşlarıma keyifli güvenli güzel sürüşler , bisikletleriyle mutluluklar diliyorum.

ÖNCESİ VE SONRASI
 

Dosyalar

  • 20230321_135304.jpg
    20230321_135304.jpg
    157,6 KB · Okunma: 99
  • 20230321_135314.jpg
    20230321_135314.jpg
    141,1 KB · Okunma: 106
  • 20230328_154947.jpg
    20230328_154947.jpg
    129,9 KB · Okunma: 108
  • 20230328_155043.jpg
    20230328_155043.jpg
    160,5 KB · Okunma: 108
  • 20230328_155205.jpg
    20230328_155205.jpg
    121,1 KB · Okunma: 104
  • 20230328_155323.jpg
    20230328_155323.jpg
    127 KB · Okunma: 99
  • 20230328_155119.jpg
    20230328_155119.jpg
    80,3 KB · Okunma: 94
  • 20230328_155135.jpg
    20230328_155135.jpg
    93,1 KB · Okunma: 90
  • 20230328_155507.jpg
    20230328_155507.jpg
    130,1 KB · Okunma: 87
Son düzenleme:
Yol bisikletini alıp üzerine masraf yapıp şehir bisikletine çevirmişsiniz burada verim anlamını yitiriyor gibi, direkt şehir bisikleti alsaydınız daha ucuza daha verimli olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Yol bisikletini alıp üzerine masraf yapıp şehir bisikletine çevirmişsiniz burada verim anlamını yitiriyor gibi, direkt şehir bisikleti alsaydınız daha ucuza daha verimli olurdu.
güzel bir eleştiri .teşekkür ederim. dediğiniz doğru . asıl inceleme konusu olarak öne çıkarmak istediğim arka aktarıcı ve rubleyi Peugeot t10x2 gibi fiyat performans şehir bisikletinde veya hali hazırda flat barlı,claris setli ayrıca hd frenli Bisan rx9100 fitness modelinde kullansaydım çok daha uyguna gelirdi. anlatmak istediğimde buydu zaten. öne çıkarmak istediğim drop barlı bir yol bisikleti alalım sonra sti kolları rafa kaldırıp bir sürü masraf ve bu hale getirelim değildi. bunu da yazımın 5. paragrafında belirttim.

bir de bisikleti sıfır yerine 2. elde uyguna alarak aradaki masrafı çıkarmış oldum. üstüne muhtemelen sıfir durumda olan claris sti kollar , arka aktarıcı ve rubleyi 2. elde ihtiyacı olan bir arkadaşa satarak yine tasarruf etmiş olacağım .ayrıca hali hazırda 46.30 aynakolu olan bir şehir bisikletim vardı.

Değerlendirmeniz ve yorumunuz için sağolun 😉😉😉
 
  • Beğen
Tepkiler: bgcx
Bisiklet aşırı güzel olmuş. Sizin de yazdığınız gibi maliyeti düşürmek ve hidrolik kullanabilmek için rx9100 fitness daha mantıklı olurmuş. Sonuçta kadrosu aynı. Mavi boya çok güzel gözüküyor. Ancak kadronun içinde yazan kocaman Bisan yazısı çok alakasız kalmış. Bu arada gidon boğazını da üst boruyla paralel açıya sahip bir modelle değiştirirseniz alacağımız görsel zevk ikiye katlanacaktir diye düşünüyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Bisiklet aşırı güzel olmuş. Sizin de yazdığınız gibi maliyeti düşürmek ve hidrolik kullanabilmek için rx9100 fitness daha mantıklı olurmuş. Sonuçta kadrosu aynı. Mavi boya çok güzel gözüküyor. Ancak kadronun içinde yazan kocaman Bisan yazısı çok alakasız kalmış. Bu arada gidon boğazını da üst boruyla paralel açıya sahip bir modelle değiştirirseniz alacağımız görsel zevk ikiye katlanacaktir diye düşünüyorum :)
Çok teşekkür ederim .
yerliler arasında boya kalitesi ve marka logosunu ismini doğru kullanma konusunda Carraro en iyisi. Bisanın bu kadrosu 2020 ve 2021 yıllarında üretilmiş. Güncel Bisan lara göre renk kullanımı ve boya işçiliği çok iyi durumda . Ama gerçekten alt boruda 4 tane Bisan yazısı bulunuyor 😉😉😉
Bu kadro rx9100 den tamamen farklı ve daha üst kalitede bir kadro . Rx 9200'ün kaynak işçiliği bence muadil yerlilere göre çok iyi. 2020-2021 model rx9400-9500, grand tour, mtx7400-7800 kadrolarında olduğu gibi alın borusu ve sele borusunun olduğu kısımlarda kaynak izleri tamamen silinmiş . 1,1.2 -1,1.8 ölçülerinde konik alın borusuna ve maşaya sahip. Bana göre yerli diğer markaların alu yol kadrolarından çok daha kaliteli. tek eksiği carbon maşa olmaması. bir de 0 açılı gidon boğazı 😉😉
Düz duvarı bile 60 kadansta tırmanır 34x40 :D Güle güle kazasız kullanın
Çok sağolun . gerçekten öyle . ama 700.25 lastikler yokuşta kendini çok daha iyi hissettiriyor
Bende keyifli güzel sürüşler diliyorum 😉😉
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Çok teşekkür ederim .
yerliler arasında boya kalitesi ve marka logosunu ismini doğru kullanma konusunda Carraro en iyisi. Bisanın bu kadrosu 2020 ve 2021 yıllarında üretilmiş. Güncel Bisan lara göre renk kullanımı ve boya işçiliği çok iyi durumda . Ama gerçekten alt boruda 4 tane Bisan yazısı bulunuyor 😉😉😉
Bu kadro rx9100 den tamamen farklı ve daha üst kalitede bir kadro . Rx 9200'ün kaynak işçiliği bence muadil yerlilere göre çok iyi. 2020-2021 model rx9400-9500, grand tour, mtx7400-7800 kadrolarında olduğu gibi alın borusu ve sele borusunun olduğu kısımlarda kaynak izleri tamamen silinmiş . 1,1.2 -1,1.8 ölçülerinde konik alın borusuna ve maşaya sahip. Bana göre yerli diğer markaların alu yol kadrolarından çok daha kaliteli. tek eksiği carbon maşa olmaması. bir de 0 açılı gidon boğazı 😉😉

Çok sağolun . gerçekten öyle . ama 700.25 lastikler yokuşta kendini çok daha iyi hissettiriyor
Bende keyifli güzel sürüşler diliyorum 😉😉
Çok teşekkür ederim .
yerliler arasında boya kalitesi ve marka logosunu ismini doğru kullanma konusunda Carraro en iyisi. Bisanın bu kadrosu 2020 ve 2021 yıllarında üretilmiş. Güncel Bisan lara göre renk kullanımı ve boya işçiliği çok iyi durumda . Ama gerçekten alt boruda 4 tane Bisan yazısı bulunuyor 😉😉😉
Bu kadro rx9100 den tamamen farklı ve daha üst kalitede bir kadro . Rx 9200'ün kaynak işçiliği bence muadil yerlilere göre çok iyi. 2020-2021 model rx9400-9500, grand tour, mtx7400-7800 kadrolarında olduğu gibi alın borusu ve sele borusunun olduğu kısımlarda kaynak izleri tamamen silinmiş . 1,1.2 -1,1.8 ölçülerinde konik alın borusuna ve maşaya sahip. Bana göre yerli diğer markaların alu yol kadrolarından çok daha kaliteli. tek eksiği carbon maşa olmaması. bir de 0 açılı gidon boğazı 😉😉

Çok sağolun . gerçekten öyle . ama 700.25 lastikler yokuşta kendini çok daha iyi hissettiriyor
Bende keyifli güzel sürüşler diliyorum 😉😉

Çok güzel bir çalışma olmuş. Elinize sağlık, güle güle kullanın.
Anladığım kadarıyla gidon boğazı yukarı açılı duruyor. Eğer gidon boğazının üst boruyla paralel olmasını istiyorsanız, tek yapmanız gereken gidon boğazını ters çevirmek. Böylece üst boruya paralel olacaktır. Tek handikapı, minik bir miktar daha öne eğileceksiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Çok güzel bir çalışma olmuş. Elinize sağlık, güle güle kullanın.
Anladığım kadarıyla gidon boğazı yukarı açılı duruyor. Eğer gidon boğazının üst boruyla paralel olmasını istiyorsanız, tek yapmanız gereken gidon boğazını ters çevirmek. Böylece üst boruya paralel olacaktır. Tek handikapı, minik bir miktar daha öne eğileceksiniz.
çok teşekkür ederim . gidon boğazını dediğiniz gibi üst boruya paralel ayarlayınca daha güzel gözükeceğinde hem fikirim . ama bu haliyle o kadar rahat ki . bu konforun biraz tadını çıkarip o şekilde de ayarlamayı düşünüyorum .
Bir de cannondale full karbon bir maşam var. şaft borusu ölçüleri bisikletin konik alın borusuna uygun . ama furş ile ilgili bir problemden monte edemedim . maşayı da ekleyebilirsem tadından yenmeyecek
tekrar sağolun
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Geri