Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites Sistemi Güncellemek

.Ormancı.

Üye
Kayıt
25 Aralık 2014
Mesaj
70
Tepki
48
Yaş
32
Şehir
İstanbul
İsim
Ali Batuhan Bayraktar
Bisiklet
Carraro
Merhaba sayın arkadaşlar,

Vites sistemleri hakkında çeşitli bilgiler edinmeye çalışıyorum.

Bende Carraro Sportive 224 var. Ben bu bisikletin Shimano Tourney'den Shimano Tiagra'ya yükseltmek istiyorum.

Sizce bu yaptığım mekanik uyumluluk açısından doğru mu ve performans bakımından mantıklı mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Scudo
Ön ve arka değiştirmek istiyorum. Şuan bütçem ona uygun çünkü.
 
Arka göbek 10lu sisteme uyhun olmalı
Yeni göbek yeni ruble yeni zincir yeni aynakol yeni ön arla aktsrıcı yeni vites kolları
Uğraştırıcı bir işlem.
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
@Ali Batuhan Bayraktar performans olarak çok fark edeceğini sanmıyorum, sadece aktarıcı değiştirerek fazla bir şey elde edemezsiniz. mesela arka aktarıcınız 8 hızlı, 8 değil de 9 ya da 10 hızlı aktarıcı takarsanız (tiagralar 10 hızlı) vites kollarınızı, zincirinizi vb. de değiştirmeniz gerekir. en iyisi bisiklet olduğu halde tutmak böyle durumlarda.
 
Grup set mi takmak istiyorsun yoksa sadece aktarıcıları değiştirmek mi?
(link)

Her türlü gereksiz masraf olur. Sıfır ya da ikinci el Tiagralı bisiklet almak daha mantıklı.
Ancak, sormadan edemiyorum: Tourney'den neden vazgeçiyorsun?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Cevaplarınız için gerçekten çok teşekkürler @Seymour Glass @trabzonlu ozan @Hastateker ;

Biliyorum cahillik yapıyorum ama yükseltmek istemem bisikletimi sürerken viteslerin bana yetmemesi hafif kalması. Belki de düşüncem tam cahillik. :D

Sadece aktarıcılar ve dişliler ile olmuyor yani yani güncellemek bütün seti almak gerekiyor yani.
 
@Ali Batuhan Bayraktar Belki küçük dişlisi 11 olan bir ruble sorununuzun bir kısmını çözmenize yardımcı olabilir.
no:rublenizin dişlerini bilmiyorum.
 
Sportive 224 model bir şehir/tur bisikletine yol grubu çekiş sistemi Tiagra takma fikri enteresan hatta fantastik olmuş, ama istedikten (ve parasını ödedikten) sonra olmaz diye birşey yok :)

Yanlış hatırlamıyorsam Sportive 224 3x8 sisteme sahip. Bu kullanılan arka aktarıcının 8'li sisteme uyumlu Tourney TX-800 model olduğunu ve jant göbeğinin yüksek ihtimalle kaset dişli uyumlu olduğunu gösterir. Yani 8'li dişli grubunu kaldırıp kenara koyarken jant göbeği ile oynamadan Tiagra kollara uygun 10'lu bir kaset takabilirsiz.

Kaset dişli ile beraber arka aktarıcı, zincir ve tabiki vites kollarınızı da değiştirmeniz gerekecek. Eliniz değmişken ön aktarıcı ve aynakolu da değiştireceksiniz, zira 10'lu sisteme uyumlu ince zincir 8'li kalın aynakol dişlilerinin geniş aralıklarına sıkışıp kalacak. Alacağınız yeni aynakol da yol grubunda olacağı için 3'lü sistemde en düşük diş sayısı 30 olacak.

Sonuçta elinizde tüm çekiş grubu yenilenmiş ancak hala 14 kg ağırlıkta olan, yokuşlarda sizi hayatın anlamını sorgulamaya iten bir bisiklet ile cüzdanınızdaki kocaman delik kalacak.

Tüm bu zahmetin yerine bir yol bisikletine geçerseniz verdiğiniz paranın karşılığını almış olursunuz.
 
Bilmediğim ne kadar çok şey varmış.

Ben bu bisikleti seviyorum, yokuşlarda filan da problemim yok. Amacım sadece bisikletin daha hızlı gitmesini sağlamak. Tüm herkesin dediğinden anladığım bu bisikletin daha hızlı gitmesini nasıl sağlarım. Tam olarak amacım buydu.

Eğer yine bu kadar masraflı bir iş ise dediğiniz gibi yeni bir bisiklet daha iyi. Ama yok mu hiç bir ip ucu bu bisikleti daha hızlı sürmem için? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: el_Aksa_1903
Dropbar tak hocam direk, farkı anlarsın da nasıl görünür bilemem :D
 
Bisiklet kadrolarının belirli geometrileri vardır. Bu geometrilerin farklı amaçları vardır. Senin bisikletinin geometrisi hıza uygun değil, konfor ön planda. Gezinti amacıyla kullanırsın o bisikleti, hız amacıyla kullanamazsın. İnce teker vs bir yere kadar rahatlama sağlar, aktığını hissedersin ama o yine de tam olmaz. O yüzden hız, performans istiyorsan yol bisikletine geçmelisin.
 
Geri