dağ bisikleti için varsayıyorum, sisteminiz bakımlı olduğu sürece, yani zinciri yağlı, yeterince temiz, dişlisi yada zinciri aşınınca değişen muntazam aralıklarla bakımları yapılan, telleri ve kabloları yağlanan veya zamanı gelince değişen sistemler uzunca yıllar sorunsuzca çalışır. burda sisteminiz üst modellere doğru çıktıkça vites daha hızlı geçer, daha kararlı geçer,ağır arazi şartlarında(çamur yada büyük engebeli araziler vs.) vitesiniz alt yada üst dişliye kaçmaz, bisikletiniz hafifler, sanılanın aksine üst modeller oldukça sağlamdır, ve serisine göre artı özellikler eklenir. örnek vermek gerekirse, xt serisinin vites kollarında instant relase diye bi özellik vardır; vites koluna bastığınız gibi vitesi değiştirir, bu özellik vites yükseltirken çok işe yarar. daha alt modellerde vites koluna basarsınız ama vites kolu bırakınca geçer bunun sebebi vites kolunun iç mekanizmasındandır, ama xt ve xtr serilerinde bu diğer şekildedir. bu şekilde başka örneklerde verilebilir...