Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

@ceyhun demirel

Bu da mantikli bir bakis acisi ama is o raddeye gelmeden vites buyutup kucultmek icin kadans durumunuza dikkat etmeniz, onunuzdeki inis-duzluk-egim durumunu gozleyip yerinde vites secmeniz en guzeli olur :)
Araba kullananlar bilir; vitesi motoru bagirtana veya bayiltana kadar beklemeden, devir sayisi ve yola gore degistirirsiniz. Yoksa motorun omrunden yersiniz. Bisikletin motoru da siz oldugunuza gore ''aman'' diyeyim :)
 
Scudo
Yeni konu açamadığımdan en uygunu bu konuda sorumu sormak olur diye düşündüm, kusura bakmayın.
24 jant eski bisiketimde (yenisi de var o sorunsuz) vitesler geçmiyordu. Bisikletçi ayarladı ve tamam dedi ama 100 metre gitmeden yine bozuldu. Dört defa farklı bisikletçiye gittim, hep bir önceki bisikletçi düzgün ayar yapmamış deyip ayar yapıp yolladılar. Son çare olarak kendim başka bir yerden vites kolu aldım ve kendim vites kollarını değiştirdim. Eski kolu söktüğümde vites telinin bağlı olduğu yerin kırık olduğunu ve sorunun o olduğunu gördüm. Bununla da yetinmeyip arka vites attırıcının ayar vidalarının pas sökücü ve vida temizleme sipreyleri kullanmama rağmen işlev yapmamasından dolayı onu da kendim değiştirdim. Şu anda hiç sorun yok. O ayarlara verdiğim paradan daha ucuza kendim hallettim.
Şimdiki derdim; hazır elim değmişken arka rubleyi söktüm az önce (ruble anahtarım yoktu sadece bir çivi ve ufak çekiçle söktüm) gördüğüm kadarı ile o ayarsız dönemde sürtünmeden dolayı dişler biraz sıyırmış gibi geldi bana. Alttaki resimlere bakıp bu rubleyi değiştirip değiştirmemem konusunda fikir verirseniz çok sevinirim.
Bir de dişler 13T.....28T. Değiştirirsem yine aynı mı olsun yoksa şehir içi yokuşlarda daha kolay çıkabilmek için farklı bir dişli serisi mi alıyım?
Şimdiden teşekkür ederim.

IMG_20160524_212129.jpg IMG_20160524_213719.jpg IMG_20160524_215009.jpg

Bir üst mesajımdaki resimlerden görüleceği gibi rubleyi göbeğinden ayırarak (kapak pulunu açıp)söktüm, içini de görmek ve yeni ruble almayacaksam bunun içindeki bilyaları ve mili temizleyip yağlamak için. Eger yeni ruble gerekmez derseniz temizleyip yağlayıp tekrar dizeceğim bilyaları (elimden gelir). Yok yeni ruble al derseniz akşama kendim evde bir ruble anahtarı yapıp onunla ruble merkezini de söküp yeni rubleyi takacağım. Ama yenisini alıp almama ve diş sayılarında kararsızım.
 
Elinize Emeğinize Sağlık Ben Okumayı Bile tam manasıyla beceremedim.
 
1993' de babamın bana aldığı Beldesan marka 21 vites bir dağ bisikletim var. Bisikletimde Shimano 200 gs vites takımı var orta 3 lü vites çarkındaki vites geçişlerini yapamıyorum. Shimano 200 gs vites kolumu bulmam gerekiyor başka bir vites kolu da sorunu düzeltebilirmi ?
 
@fbacker Daha önceleri de şimdi de vites kolu değiştirmişliğim var. önemli olan arka dişli sayısı ve ön dişli sayısı ,yani arka 7 li gruba 7 li, ön 3 lü gruba 3 lü kol almak. Marka ve model uyumdan ziyade kalite açısından önemli. Markasız dandik vites kolunu atıp shimano taktım daha bu hafta. Daha önce de yapmışlığım var.
 
  • Beğen
Tepkiler: fbacker
Bu konu hortlamalı aga, gerekirse çerçeve yapıp forumun anasayfasına asılmalı :) çok ince detaylar adeta tecrübe kokuyor. Emeğinize sağlık
 
arkadaşlar bisikletimde 11-34 10 lu ruble var yukarıdan aşağı 4. dişliden itibaren ayna kolu ortaya alıyorum özellikle 4 5 6 7 çok nadir 8. dişliye kadar bu orta kademede kullanıyorum 6. ve 7. dişlilerde biraz hırıltılı tıkırtılı bir çalışma oluyor acaba kullandığım yağdan mı kaynaklı bunu yaşayanlar var mı?
 
Sunrun vites sistemi hakkındaki görüşlerinizi alabilir miyim?
 
Merhaba arkadaşlar shimano altus bir arka aktarıcım var ben shimano deore m592 shadow modeline geçeceğim ama bi sorunum var eğer geçersem bu altusun vites kolları deore m592 ye uyar mı?
 
slm arkadaşalar bende shimano acera 3x8 var araka vitesin devamlı ayarı kaçıyor her sürüşten önce ayar yapmak gerekiyor bisikletten soğudum vallahi :) belki koldandır açıp bi yağlayayım dedim maynak japonlar nasıl vidalamışlar onları tornavida kırıldı yalama oldu açılmadı yağladım filan yinede açılmadı, deore setlere baktım çok pahalıymış vazgeçtim, şimdi bu sorun neden olabilir acaba arkadaşlar daha önce başına gelen var mı? avrupa yakasında sağlam işinin ehli bisikletçi tavsiyesi varsa onuda alım. teşekkürler şimdiden
 
bisikletim bisan atlas 18 vites 6 lı ruble değişimi yapacağım ancak konu hakkında çok bilgim yok.
ruble alırken hangisini almalıyım mesela
bu rublelerdeki index non index nedir bulamadım ne olduğunu
 
arkadaşlar benim bisiklet yere düştükten sonra zincir atmaya başladı neden olabilir
 
@brky1905 arka artırıcı kolu düzgün mü ? kadro kulağı (kaba tabirle vitesi tutan minik kol) düzgün mü ?
 
DSC_0078.JPG @GalipKelesoglu hocam yeni farkettim şeklini yanlış hatırlamıyorsam fena yamulmuş bu
 
@brky1905 yamulduysa çok zorlamadan düzeltmeye çalış yukarıdan yada arkadan baktığında düz olmalı. daha sonra çıtır çıtır tıkır tıkır ses yaparsa da minik bi ayar çekersin vitese.
 
Merhabalar, 11li ruble 2 li aynakol yol bisikletim var.
Her yerde çapraz vites kullanımıyla ilgili 3x7, 3x9 gibi kaynaklar var.
Bunu 2li aynakola nasıl uyarlamalı ve dayanıklılık,güç ve yüksek kadans karışımı antreman önerinizi alabilir miyim?
Bisiklet sporunda özellikle yol bisikletinde daha iyi olmak istiyorum. Boşa pedal basmak istemiyorum.
 
Arkadaşlar btwin pedalı ve sram x4 arka aktarıcıyı incelemedim. İkiside 7-8-9 vites uyumlu yazıyordu galiba. Şimdi 7-8 ve 9 vites sistemlerin zincir kalınlığı vs. farklı olduğuna göre bu iş nasıl oluyor?
 
7 ile 8 uyumlu, 9 değil.
 
Geri