Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vites ve dişli hakkında teknik bilgiler

@turanza

"Mumkun degildir" demek yanlis.. "Saglikli degildir" deseniz belki olabilir..
Ama o da kesin bir onerme degil; on 22`deyken arka 4`ten ileride olmayacak diye bir kanun yok.. Ben 5-6. dislilere kadar cok rahat kullaniyorum. Ne ses yapiyor ne de vites ayarlari sasiyor..
Keza on orta dislideyken neredeyse tum arka dislileri, on en buyukteyken de arka 4-9 arasi cok guzel kullaniyorum ve simdiye kadar hicbir sorun yasamadim.

Evet, capraz kombinasyonlari cok uzun sureli kullanmamaya calisiyorum ama sonucta kisa sureli olarak sozettigim yarim vites araliklarinda gitmeyi sagliyor..
 
Scudo
Elinize sağlık çok güzel ve değerli bilgiler.Yazıyı ilk başlangıç yapan bisikletsever sürücüler okuyup anlamayacaklardır.Bir şablonda çizimli hazırlasanız en azından ruble dişlileri ile hangi aynalarda vites kullanabileceklerini en azından görerek anlayabilirler.Ve rahat pedallayabilirler.Sevgiler saygılar.
 
Gerçekten güzel bir yazı. fakat ben birşey sormak istiyorum. Benim bisikletim 21 vites acaba öne veya arkaya (öne olsa daha iyi olur) dişli ekleyerek vitesi arttırabilir miyiz. Aslında yapabilsek çok güzel olur?
 
pedal boyu uzadıkca zıncır omru kısalıyomus dogrumu benım bısıkletcım 70 e dusurtturdu 75 dı eskıden tabı buda bana vıtes ortalamamı 1 dıslı yavaslattı
 
temel bilgilerden biri. bisikletle yeni tanışanlar bu soruyu çok fazla soruyorlar.
kısaca vitesleri orantılı kullanmaları gerktiğini söylüyorum.
ön 1 de iken arka 1 2 3 4
ön ortada iken arka hepsi
ön 3 de iken arka 5 6 7 8 şeklinde açıklıyorum.
paylaşımın için teşekkürler
 
@ali yaşar

ön 1 de iken arka 1-2-3-4
ön 2 de iken arka 2-3-4-5-6-7
ön 3 de iken arka 5-6-7-8
kullanıyorum bazılarında arka 8-9-10 lu oluyor ondan şöyle diyebiliriz.ön 1 doğru ,ön 2 deyken arka en küçük ve en büyük dışında hepsinde olabilir , ön 3 de iken 5 den en sona kadar fakat ön vitesi 2 olanlarda var onda noluyo onu bende bilmiyorum :D
 
@Murat Reis

Öncelikle çok teşekkürler bilgiler için fakat anlamadığım küçük bi husus var ki bisiklete yeni başlayacağımdan ötürü mazur görmenizi rica ediyorum.

Diyelim ki ben 28" lastikli tur bisikletimle düz, asfalt yolda zincir ön dişlide orta, arka dişlide de ortada olmak üzere gidiyorum. Ortalama hız, ortalarda bir vites kombinasyonu oluyor sanırım bu. Yani normal devir.

Karşıma dik bir yokuş çıktığında devir sayısını düşürerek, vitesi yükseltmem mi gerekir? Mesela arka orta dişlide olan zinciri arkadaki büyük dişlilerden birine getirip ön ortada olan zinciri sabit tutmam. Veya 1 devirde daha fazla yol alabilmek için devir sayısını iyice düşürüp önü en küçüğe arkayı da en büyüğe mi getirmem gerekir? Veya tam tersi ön dişliyi en büyük konuma getirip arkayı en küçük konuma getirmem?

Benim anladığım kadarıyla yokuş eğer çok dik değilse devir sayımızı çok düşürmeden vitesleri biraz yükseltmeliyiz yani 1. dediğim(ön ortada sabit arka büyük dişlilerden birinde). Eğer yokuş biraz daha dik ise 2. dediğim(ön en küçük arka en büyük dişlide). Eğer yokuş Ankara Dikmen yokuşu gibi allahlık bir yokuş ise 3. dediğim (ön en büyük arka en küçük dişlide) kombinasyonu kullanmalıyız.

Doğru anlamış mıyım? Yanlışım varsa nerede? Şimdiden teşekkürler cevaplarınız için.
 
Geri