Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vitesin dişliden çıkması

Scudo
şimdi bu işlerde bonkörlüğünüzü görmek isterim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: GezerDnmc
Ne yapabilirim elimden gelen bu :D
Söyleyin elimden geleni yapayım :D
 
  • Beğen
Tepkiler: DOKTORBEY
Git 5tl ver bütün bisiklet servisleri ayarlar o paraya
 
benim bisiklette de benzer sorun var. ben de her zaman attığım vitesi bakarak atıyorum mecburen.

sırf bu vites karmaşasından kurtulmak adına bir daha bisiklet alırsam ya vitessiz(tek vites) ya da mümkün olan en az vitesliyi alacağım. bisikletim 21 vites ama ben en fazla 5 vites kullanıyorum. 3 bulursam süper olur.
aynakol tekli, arka 3lü
1. vites yokuş için
2. vites normal sürüş
3. vites hız için

böyle 3 vites vardır umarım.
 
@YENERR
5 lira mı yuh :suspus: sana tavsiyem bir daha o bisikletciye götürme o kadar basit bir iş için 5 TL dolandırıcılık

@aligüler

En doğrusu kendi bisikletini tamir etmeyi öğrenmektir vitesler işimizi kolaylaştıran en büyük yardımcımızdır vitessiz bisiklet kullanışlı olmaz ayarlamak istersen bana mesaj atabilirsin yardım ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: GezerDnmc
6000 tlye bisiklet alıp en çok kullandığın sisteme 5 tl vermemen senin sıkıntın ama bu ayarla ben 1-2bin km yol yapıyorsam sıkıntı yok
 
@YENERR
Ben kendim ayarlayabiliyorum anlatmak istediğim bu kadar kolay bir iş için bisikletcinin 5 lira istemesi
 
Her ne kadar sikayet etsekte her servis / her usta keyfiyete gore para aliyor.
Ayrica hangi isin ne kadar edecegine siz karar veremezsiniz. Yeri gelir vites 1 dk. da ayarlanir 5 TL alir. Yeri gelir vitesle 15 dk. ugrasir yine 5 TL alir. Bilmiyorsaniz ve kendiniz yapamiyorsaniz eliniz mahkum!
Yama seti 3-5 TL onlarca yama yaparsiniz. Tamirciye giderseniz tanesine 3 TL de alir 5 TL de alir. Sonucta dukkan gideri ve sizin bilmediginiz/beceremediginiz isler icin bilgisi ve alet edavati var.
Becerebiliyorsaniz zaten servise goturmez kendiniz yaparsiniz.
Yaptiracaksaniz bastan fiyatta anlasin karsilikli alinganlik olmasin ;)
Ha birde para isteyip hizmeti veremeyen, işini beceremeyen bir tamirci/servis sinifi var ki onlar zaten onunden bile gecilmeyecek olanlari!

Bir hikaye vardir:
Bir fabrikatörün fabrikasında işlerini aslen yürüten önemli ve büyükçe bir makinesi arızalanmış. Bütün mühendisleri, teknisyenleri, ustaları, işçileri uğraşmışlar yapamamışlar. Bunu üzerine makineden anlayan bir ustayı çağırıp makineyi tamir etmesini istemişler. Usta gelmiş, şöyle bir dönmüş makinenin etrafında ve "bana bir çekiç verir misiniz" demiş.
Hemen işçilerden birisi kapıp getirmiş çekici, usta çekiçle makinede tespit ettiği bir yere hafifçe vurmuş ve makine başlamış çaışmaya, fabrikatörün yüzü gülücükler içinde "ustam borcumuz ne kadar"
Usta "1000 dolar efendim"
Fabrikatörün hemen yüzü değişmiş "yahu kardeşim bir çekiçlik iş için ne 1000 doları? O zaman ayrıntılı bir fatura görmek istiyorum. Faturayı düzenle parasını vereceğim"
Usta faturayı düzenler getirir. Fabrikatör Faturayı bakar;
"Makineye çekiçle vurmanın bedeli 1 Dolar
Çekici nereye vuracağını bilmenin bedeli 999 Dolar
Toplam 1000 Dolar…"

Kahvehaneye oturursunuz mis gibi demli çay 75 kuruş
Şehrin en populer "cafe" sine oturursunuz, sallama poşet çayı 5 TL ye kaktirirlar. Serbest piyasa ekonomisi ve tercih meselesi :)
 
@suat akman bravo ustam iyi yazmışsınız ben kendim yaparım o yapamaz servise götürür öğrenince oda kendi yapar sen nasıl biseyleri öğrenene kadar kurslara para harciyorsan bu iştede para harcayacaksin ogrenene kadar sonra öğrendiğini yaparsın bu işler böyle heryerde
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Merhabalar, küçük bir kaza yaşamıştım. Arka teker yandan arabanın ön tarafına takılıp araba ile sürüklenmişti. Kaza sonunda arka jant yamulmuştu ve değiştirmiştim.

O günden belli bir süre sonra vites değiştirirken rublede bir dişli atlamaya başladı. Bisikletçiye gösterince vites ayarı yaptı ve dişli atlamaması için vites kolunun değişmesi gerektiğini söyledi.

Bundan sonra zincir atlamaya başladı rubleden. Yine vites ayarı yaptırmaya götürdüm. Bu sefer de aynakoldan zincir atmaya başladı. Vites değiştirince geri yerine geçiyordu zincir.

Şimdi ben ne yapmalıyım bu sorunu çözmek için?

1- Vites kolunu mu değiştireyim?
2- Rubleyi mi değiştireyim?
3- Zinciri mi değiştireyim? (2000 km'dir kullanıyorum)

Vites Kolu: Shimano ST- EF-51 3x7
 
İlk bakılması gereken yer kadro kulağı (kulak yoksa braket), son bakılması gereken bisikletçinin söylediği.
 
Fotoğraflar
 

Dosyalar

  • IMG_20220521_210557.jpg
    IMG_20220521_210557.jpg
    107,4 KB · Okunma: 35
  • IMG_20220521_210635.jpg
    IMG_20220521_210635.jpg
    82,6 KB · Okunma: 37
  • IMG_20220521_210845.jpg
    IMG_20220521_210845.jpg
    101,1 KB · Okunma: 38
Son düzenleme:

Dosyalar

  • IMG_20220521_215732__01.jpg
    IMG_20220521_215732__01.jpg
    89,3 KB · Okunma: 25
  • IMG_20220521_215755.jpg
    IMG_20220521_215755.jpg
    98,4 KB · Okunma: 24

Bunlarda da yamuk değil gibi duruyor ama emin olamadım.

Herhangi bir şey değiştirmeden önce baştan bir ayar yapmak denenebilir.

Kendiniz ayar yapmak isterseniz (link) dokümanın 15-21. sayfaları arasında ayar yöntemini anlatıyor, ihtiyaç olursa aşama aşama yazabilirim. Kısaca teli söküp üst ayarı yapmak, teli takıp alt ayarı yapmak, sonra gerginliği ayarlamak şeklinde. Aynakoldan zincir atması devam ediyorsa aynı işlemlerin ön için de yapılması lazım, zincir atıyorsa mutlaka sınırlar hatalıdır.

Bisikletçiye yaptırmak isterseniz önce kulağı kontrol ettirip ayarları sıfırdan (teli söküp sıfırdan limit ayarlarından başlayarak) tekrar yaptırmaya çalışın. Doğrudan parça değişimi talebiyle gitmeyin, zaten gerekli gereksiz parça değiştirmeye can atıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: jestercat
Teşekkür ederim
 
Geri