Gökhan Toros
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 29 Haziran 2010
- Mesaj
- 4.498
- Tepki
- 6.843
- Şehir
- Polonya
- Başlangıç
- 2009—10
Türkiye'de haberlerde kendine pek yer bulamasa da, Avrupa ve Amerika'da oldukça büyük bir skandal patlak verdi.
Kısaca özet geçmek gerekirse;
Dizel araçların hemen hemen hiç kullanılmadığı Amerika pazarına (Hem dizel yakıt daha kirli, hem de daha pahalı), VW markası "temiz ve güçlü dizel" sloganı ile giriş yapmıştı.
Emisyon değerleri benzinli araçlara çok yakınken hem daha az yakıyor, hem de çok güçlü diyerek oldukça fazla araç sattılar. 482.000 adet otomobil olduğu söyleniyor.
Batı Virgina Üniversitesi taşınabilir emisyon ölçüm araçlarını test ederken, VW'in bahsi geçen dizel motorlarının beyan edilenden 30 kata kadar daha fazla zararlı gaz salınımı yaptığını tespit ediyor. (normal emisyon ölçümü ülkemizdeki gibi durağan halde yapılıyor. Bu sistem ile araç hareket halindeyken de ölçüm yapılabiliyor)
Üniversitenin ölçüm yönteminin doğru olduğunu kanıtlaması üzerine gözler VW markasına dönüyor. CEO hileyi kabul ediyor ve "işi batırdık" diyerek istifa ediyor.
VW araçlarına aracın sabit mi yoksa hareket halinde mi olduğunu anlayan ve buna göre gaz salınımını kontrol eden bir yazılım yerleştirmiş.
Bunun üzerine ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA) firmanın toplamda 18 milyar dolar bir ceza ödeyebileceğini açıkladı. Bu sadece EPA'nın uygun gördüğü ceza. ABD'de çevreye saygılı araç olduğu için satın alanlara 1300 dolar vergi indirimi uygulanmış. O tutarın da firmaya ceza edilmesi bekleniyor.
Buna da ek olarak haksız rekabet nedeniyle Rekabet Kurumu ve rakip firmaların da açacağı davalar olacak. Kullanıcıların açacağı da...
Kısaca özet geçmek gerekirse;
Dizel araçların hemen hemen hiç kullanılmadığı Amerika pazarına (Hem dizel yakıt daha kirli, hem de daha pahalı), VW markası "temiz ve güçlü dizel" sloganı ile giriş yapmıştı.
Emisyon değerleri benzinli araçlara çok yakınken hem daha az yakıyor, hem de çok güçlü diyerek oldukça fazla araç sattılar. 482.000 adet otomobil olduğu söyleniyor.
Batı Virgina Üniversitesi taşınabilir emisyon ölçüm araçlarını test ederken, VW'in bahsi geçen dizel motorlarının beyan edilenden 30 kata kadar daha fazla zararlı gaz salınımı yaptığını tespit ediyor. (normal emisyon ölçümü ülkemizdeki gibi durağan halde yapılıyor. Bu sistem ile araç hareket halindeyken de ölçüm yapılabiliyor)
Üniversitenin ölçüm yönteminin doğru olduğunu kanıtlaması üzerine gözler VW markasına dönüyor. CEO hileyi kabul ediyor ve "işi batırdık" diyerek istifa ediyor.
VW araçlarına aracın sabit mi yoksa hareket halinde mi olduğunu anlayan ve buna göre gaz salınımını kontrol eden bir yazılım yerleştirmiş.
Bunun üzerine ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA) firmanın toplamda 18 milyar dolar bir ceza ödeyebileceğini açıkladı. Bu sadece EPA'nın uygun gördüğü ceza. ABD'de çevreye saygılı araç olduğu için satın alanlara 1300 dolar vergi indirimi uygulanmış. O tutarın da firmaya ceza edilmesi bekleniyor.
Buna da ek olarak haksız rekabet nedeniyle Rekabet Kurumu ve rakip firmaların da açacağı davalar olacak. Kullanıcıların açacağı da...