Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vücut ağırlığı yokuş çıkma hızınızı ne kadar etkiler?

Çok ve uzun yokuşlar çıkmak amacınız varsa kilo vermek çok işinize yarar ,ama düz yol(tt) ve sprint performansınız düşer.Bu iyi antrenman seviyesi olan otralama ve üstü bisikletçiler için geçerli ,yeni başlayanlar için değil.İşin püf noktası kg başına düşen gücü artırmak zaten sadettin bey söylemiş.Quintana'nın düz ve rüzgarlı günde peletonu çektiğini düşünün,beceremez zaten.Daha çok klasikçiler çeker peletonu.
 
Scudo
@Auron Sanchez yağ yakmak kolay aslında iyi antreman dengeli beslenme 2 haftada 3 kilo yağ yakmışlığım bile var. kimisi göbekten yağ yakmak zor der fakat benim için bacaklarımdan yağ yakmak zordur zaten yağ yakmak bölgesel değil genetiktir :) mesela 3 kilo yağın 2.8 kilosunu göbekten 200 gr ını bacaklarımdan yakabildim :D Uzman bir iç hastalıkları uzmanının kitabında karbonhidratı ekmekten almak daha iyi demişti (tabi ki tam tahıllı ekmekten) sebebi de pilava makarnaya karbonhidrat yanında yağ alımı da oluyor diyeydi. Bende bugüne kadar genellikle o şekilde yapmaya çalıştım. Bu arada şeker kas yağ kısmı hiç zor olmuyor :D şöyle ki 2 haftada 1.5 kilo kas yaktım ertesi 2 hafta da da 3 kilo yağ yakıp kasları korudum ve beslenmemde değişen şeyler şunlardı gece bisikletten dönüşte 15 tane badem 1 muz ve yarım litre süt :)
 
@gokberk88 Hocam ben 184 boyundayım 76-80 kilo arası gidip geliyorum da göbek olusmaya basladı hiçbir yerimde öyle görünen yağ yok bi göbekte var sinir oluyorum, içkim de yokki göbek yaptı diyim :)
 
iki isim,

polonyalı nimets-lampier takımdan ,yorosta eğimde oturarak çıktı ,andre greipel goril ise gerilerde kaldı,ama konya düz ovada goril 100 metrede işi bitirdi,nimets arkalarda kaldı,düzde nimets sıfır ,goril önde,hem düzde iyi ,hem eğimde ,hemde 40 km mesafede fırtına ,bu özelliklere sahip bisikletçi az bulunur.
 
Bu ölçümleme dış ağırlık ile yapıldıysa ve güvenilirse Dış ağırlık olarak bisikleti de sayın , o vakit haifletilirse rahatlanılır:). Mesela 400 GR jantlardan hafilik kazndığımda baya rahatlamıştım.
 
@Ersin savaş bir yerde dönen parçaların hafiflemesi dönmeyen parçaların hafiflemesinden daha etkili olduğunu okumuştum. Bilmiyorum doğrumudur
 
@gokberk88 Bende işittim öyle birşeyi. Ve yokuş çıkmada gerçekten fark etti. Kilom pek değişmez benim. 1.75 boy ve 83 azami kg.
 
Kendimden bir örnek vereyim, yol bisikletinde acemiyim, 800 km kadar yaptım şu ana kadar.
1.75 boyundayım, Şubat sonu gibi yol bisikletimi aldığımda 84 - 85 kg ağırlığım vardı, mtb + katlanır kullanıyordum ve günde 16 km bisikletle işe gidip geliyordum.
Yol bisikleti alınca yüksek kadans ve kısa yokuş denemeye başladım. Akşam gezilerimi de 30 - 40 km olarak planladım, hafta sonunda denk getirebilirsem 10 km - 800 metre irtifa kazanımı olan eve yakın mtb rotasını denedim. Alternatif olarak hafta sonu sabahları 40 km - 90 kadans - 30 km/s ortalama hız hedefledim. Tabi bir süre sonra zayıflamaya başladım, ayda ortalama 300 km biniyorum diyebilirim ama büyük bölümü günde 16 km - 23 km/s ortalama ile ev - ofis arasında şehir içi kullanım. Son 3 haftadır frekans azaldı, hem tatildeydim hemde acaip bir sıcak ve rüzgar var İzmir'de, birde ortalık karıştı.

Sonuçta yol bisikleti ile ilk yokuş denememde 1 kez durmak ve 2 - 3 dakikalık mola vermek zorunda kaldım, ikinci kez aynı rotayı denediğimde durmadan daha iyi bir tempoyla çıktım.
İki deneme arasında 2 kilo kadar fark vardı tabi, birde kilo kadar etkili bir diğer konu yüksek kadans, eğer vücut 80 kadans üzeri ve sürekli çevirmeye alışık değilse kiloda tek başına çözüm değil.
En düşük vitese alıp (benim için bu seçenek 34 x 32) tırmanmayı ben tercih etmiyorum, mümkün olduğu kadar nabız gümleyecekse düşük vitese geçiyorum, biraz soluklanık nabzı toparlayıp tekrar hızlanmaya çalışıyorum.
Tempomu ise 10 km/s altına indirmemeye çalışıyorum, örneğin aşağıdaki rota amatör kullanıcı için ideal yaklaşık 4.5 - 5 km %7 - 8 eğimi var.
Bu hızlar tabi tecrübeli kullanıcılar için düşük ama keyif almaya yetiyor.

Yokuş çıkamıyorum diye üzülmeye gerek yok, antrenman yapınca vücut çok güzel tepki veriyor.
Şu anda 78 - 79 kg'ya indim, bisiklet galiba 9 kilo, çalışmaya devam. :)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ersin savaş
Tabi etkisi mutlaka vardır hafifliyorsun sonuçta . Fakat kilo vermek sıkıntı. 6-7 kg belki baya etki edecektir. Ama ben 2 kilo versem ne olur:) seri Kadans için süreklilik arzeder bir sürüş lazım. benim gibi haftada iki defa binince pek gelişme olmuyor[emoji28]


 
Şimdi bir şeyi merak ediyorum ben 52 kg boy 168cm şimdi benimle aynı boyda ki bir arkadaş benden 10 kg fazla olsun ve banada 10kg lik bir ağırlık verilsin bu mantıkla yakın sonuçlar elde etmemiz gerekir ama bunun olması pek muhtemel değil çünkü o insan ağırlığı kendisinde gömülü ve dağılımli bir ağırlık bendeki ise sonradan eklenen bir ağırlık ve tabii olarak o insan o ağırlığa halihazırda alışkın ben çokta uçurum bir fark olacağına inanmıyorum
 
@Bisikletsurenadam eger duz mantik gidersek. O aliskin oldugunuz agirliga daha fazla kan pompalamak gerektigi icin nabziniz daha fazla atacak daha cok kan pompalamak acin daha cok yorulacaksiniz bu durumda?
 
@Onur İstanbul hiç sanmam normal şartlarda nabız kilolu zayıf diye bir ayrım yapmıyor ki hastanede çalışıyorum hareket halinde ise uçurum bir fark olacağını da zannetmiyorum
 
Arkadaşlar , karbon bisiklet almak yerine rejim yaparak 5 kilo veriyim alüminyumun bisikletimi kullanmaya devam ediyim diyorum. Bu durumun mantıksızlığını fizik yasalarına göre açıklayabilecek kimse var mı?

Yani ister bisiklet ister sürücü ağırlığı olsun, rüzgar direncinin önemsenmediği bir ortamda önemli olan şeyin tekerleklerle yol arasındaki sürtünme kuvveti olduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla bence bisiklet+sürücü ağırlığıdır önemli olan.
 
Arkadaşlar , karbon bisiklet almak yerine rejim yaparak 5 kilo veriyim alüminyumun bisikletimi kullanmaya devam ediyim diyorum. Bu durumun mantıksızlığını fizik yasalarına göre açıklayabilecek kimse var mı?

Yani ister bisiklet ister sürücü ağırlığı olsun, rüzgar direncinin önemsenmediği bir ortamda önemli olan şeyin tekerleklerle yol arasındaki sürtünme kuvveti olduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla bence bisiklet+sürücü ağırlığıdır önemli olan.

Bu konuda da, her konuda olduğu gibi bir ölçek sunulmuş, bir gözlük gibi düşünebiliriz, kesinlik veremez ancak daha doğru bilgiye yaklaştırabilir... Kesinlik hayatın hiç bir yerinde yoktur ki bisiklette olsun.. Formanız, ayakkabınız, bisikletiniz, hava sıcaklığı, tura çıkış saatiniz, bisikletinizdeki vites grup setiniz ya da jant/lastik setiniz aynı olsa bile sırf 2-3 kişi ile grup sürüşü yapmanız bile, aynı rota sürüşünüzün tamamlanma süresini çok etkiler... Bu, yarışta olsun çay kahve sürüşünde olsun, nedenlerini ya da etkenlerini asla hesaba katamadığımız pek çok değişkene bağlıdır.. Drake denklemi diye bir şey var ona benzetiyorum...

images (1).jpeg


O gün değil belki sürüş gününüze 1 hafta kala olan dinlenme süreniz, beslenmeniz, bisikletinizdeki mekanik değişimler, kıyafet, sürüş anında kullandığınız takviyeler, sürüş süresi vs vs gibi pek çok parametre var işin içinde.. yani konu başında verilen bilgi her ne kadar doğru da olsa, ne bisikletinizin ağırlığı ne de kilonuzda bir değişiklik olmasa bile, yine de kendi sürenize 15 dakika fark atabilir ya da fark yiyebilirsiniz..

Siz ortalama ağırlıkta bir aliminyum bisiklet ile (9 kg~) yaptığınız 100 km lik sürüşte, aynı kilo ile karbon bir bisiklet (7 kg~) kullanarak yaptığınız sürüşte çok fark olabilir.. Ancak başta söylediğim gibi, istenilen ya da hedefe yönelik değişiklikler mutlaka etkilidir ancak tek sebep olamaz..
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuq81 ve Atasoy
Arkadaşlar , karbon bisiklet almak yerine rejim yaparak 5 kilo veriyim alüminyumun bisikletimi kullanmaya devam ediyim diyorum. Bu durumun mantıksızlığını fizik yasalarına göre açıklayabilecek kimse var mı?

Hayatımda çok zayıf ve nispeten de iri sayılabilecek kiloda olmuş birisi olarak şöyle söyleyebilirim.
- 5kg kilo büyük bir rakam. Başlangıç noktası nedir, kas yapınız nasıldır bilmem ama ben zayıf olduğum zamanlarda kas kütlem de az olduğu için fiziksel olarak maalesef güçsüzdüm. Konu başlığı da yokuş çıkmak olunca, doğal olarak yokuş çıkmak biraz kas gücü gerektirir.
- 5kg'yi nasıl ve nereden verdiğiniz çok önemli. Yağ oranınız yüksek ise 5kg tabi ki de verip performansınızı arttırabilirsiniz.
- Herkesin kendisine özgü optimum bir vücut yapısı olduğunu düşünüyorum ve bunun altına inmenin yararlı olmayacağını düşünüyorum.
- İlk mesaj GCN videosu üzerine yazılmış, benim de GCN videolarından izlediğim kadarıyla, yol düzleştikçe bisikletin ağırlığı önemsizleşmeye başlıyor. Etkisi azalıyor diyelim. Siz yokuş performansını arttırmak için kilo verip kas kütleniz azaltırsanız, düz yolda zaman kaybedebilirsiniz.

Fizik yasası ile, yokuşlarda yer çekimine karşı E=mgh kadar iş yapacaksınız ve kütle (m) azalması tabi ki de iyi. Ama sizin ürettiğiniz güç P ise toplam iş de E=P.t yani güç çarpı zaman olduğundan, ürettiğiniz güç ne kadar fazla ise zaman o kadar kısa olur. mgh=P.t gibi basit bir eşitlik çıkar. (buradaki formülleri umarım ciddiye almazsınız :) )
 
Olaya düz mantık ile bakarsak; yokuş çıkarken yer çekimi kuvvetine karşı koyuyorsunuz, bisikletin önü kalkmaya başladıkça yer çekimi sizi aşağı çekmeye başlar.

Kilonuz ne kadar az ise o kadar az yorulur ve güç harcarsınız. Aynı şekilde bisikletiniz ne kadar hafif ise harcayacağınız enerjide yine azalır, yokuşları daha hızlı ve kolay çıkarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Normal kilom hep 64'tü benim. Geçen sene deneme amaçlı 60 kiloya indim. Görünüş olarak çok zayıf oldum. Beni görenler hasta olup olmadığımı sordu hep :) Neyse dedim yokuşlarda bakalım ne olacak. Daha iyi çıkmasını umut ediyordum ama olmadı. Gücüm eskiye göre daha erken bitmeye başladı. Bacaklarım eskisi gibi basmak istemiyordu. Sonra yavaş yavaş eski kiloma döndüm ve eski gücüm geri geldi. Belki amatör olduğumum için böyle oldu diye düşünüyorum. Sonuçta haftanın beş günü çalışan insanım gerçek prolar gibi antrenman yapmıyorum.

Üstteki videodan da anlaşılacağı gibi önemli olan normalden fazla watt ile pedal çevirmek. Kilo vermek bende işe yaramadı. Zone 2 antrenman yaptıkça yokuşlarda daha az yorulmaya başladım ve zirve yokuş gücüme ulaştım. İyi yokuş çıkmak isteyenlere kesinlikle zone 2 antrenman öneririm.
 
Normal kilom hep 64'tü benim. Geçen sene deneme amaçlı 60 kiloya indim. Görünüş olarak çok zayıf oldum. Beni görenler hasta olup olmadığımı sordu hep :) Neyse dedim yokuşlarda bakalım ne olacak. Daha iyi çıkmasını umut ediyordum ama olmadı. Gücüm eskiye göre daha erken bitmeye başladı. Bacaklarım eskisi gibi basmak istemiyordu. Sonra yavaş yavaş eski kiloma döndüm ve eski gücüm geri geldi. Belki amatör olduğumum için böyle oldu diye düşünüyorum. Sonuçta haftanın beş günü çalışan insanım gerçek prolar gibi antrenman yapmıyorum.

Üstteki videodan da anlaşılacağı gibi önemli olan normalden fazla watt ile pedal çevirmek. Kilo vermek bende işe yaramadı. Zone 2 antrenman yaptıkça yokuşlarda daha az yorulmaya başladım ve zirve yokuş gücüme ulaştım. İyi yokuş çıkmak isteyenlere kesinlikle zone 2 antrenman öneririm.
Yukarıda sayın @MutluGezgin gayett güzel yazmış. Kiloyu nereden ve nasıl verdiğiniz önemli. Gücünüz azaldı ise siz kaslardan vermişsiniz. Amatör olma ile alakası yok, profesyonelde olsan kasları eritirsen öncekine göre gücün çok zayıflar.
 
Geri