Kendimden bir örnek vereyim, yol bisikletinde acemiyim, 800 km kadar yaptım şu ana kadar.
1.75 boyundayım, Şubat sonu gibi yol bisikletimi aldığımda 84 - 85 kg ağırlığım vardı, mtb + katlanır kullanıyordum ve günde 16 km bisikletle işe gidip geliyordum.
Yol bisikleti alınca yüksek kadans ve kısa yokuş denemeye başladım. Akşam gezilerimi de 30 - 40 km olarak planladım, hafta sonunda denk getirebilirsem 10 km - 800 metre irtifa kazanımı olan eve yakın mtb rotasını denedim. Alternatif olarak hafta sonu sabahları 40 km - 90 kadans - 30 km/s ortalama hız hedefledim. Tabi bir süre sonra zayıflamaya başladım, ayda ortalama 300 km biniyorum diyebilirim ama büyük bölümü günde 16 km - 23 km/s ortalama ile ev - ofis arasında şehir içi kullanım. Son 3 haftadır frekans azaldı, hem tatildeydim hemde acaip bir sıcak ve rüzgar var İzmir'de, birde ortalık karıştı.
Sonuçta yol bisikleti ile ilk yokuş denememde 1 kez durmak ve 2 - 3 dakikalık mola vermek zorunda kaldım, ikinci kez aynı rotayı denediğimde durmadan daha iyi bir tempoyla çıktım.
İki deneme arasında 2 kilo kadar fark vardı tabi, birde kilo kadar etkili bir diğer konu yüksek kadans, eğer vücut 80 kadans üzeri ve sürekli çevirmeye alışık değilse kiloda tek başına çözüm değil.
En düşük vitese alıp (benim için bu seçenek 34 x 32) tırmanmayı ben tercih etmiyorum, mümkün olduğu kadar nabız gümleyecekse düşük vitese geçiyorum, biraz soluklanık nabzı toparlayıp tekrar hızlanmaya çalışıyorum.
Tempomu ise 10 km/s altına indirmemeye çalışıyorum, örneğin aşağıdaki rota amatör kullanıcı için ideal yaklaşık 4.5 - 5 km %7 - 8 eğimi var.
Bu hızlar tabi tecrübeli kullanıcılar için düşük ama keyif almaya yetiyor.
Yokuş çıkamıyorum diye üzülmeye gerek yok, antrenman yapınca vücut çok güzel tepki veriyor.
Şu anda 78 - 79 kg'ya indim, bisiklet galiba 9 kilo, çalışmaya devam.
(link)