Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Wd-40 ile zincir yağlanır mı?

@Giantdefy Zincir temizleme aparatları var 30-50 liraya zinciri içli dışlı cillop gibi temizliyor öneririm.Mazotu içine döküp zincire takıyorsunuz ve sadece zinciri çeviriyorsunuz.
(link)
 
Scudo
WD-40 kötüdür, kullanmayın.
eğer her sürüşten sonra kullanacak ve kurumasına izin vermeyecekseniz ya da aşırı nemli ortamda anti korozif olarak kullannacaksanız tercih edilebilir. illa ben WD-40 fanatiğiyim diyorsanız WD-40 bicycle ürünleri kullanın. arada bir bakım yapan insan WD-40 tan uzak dur, ne yaptığını bilener hariç. ama WD-40 tan arındırmak çok zor, hiç bulaşmayın derim
 
Hahaha bir muhendis olarak yazilanlara cok guldum. Wd 40 temizleyici özelliği baskin olan suyu ve nemi uzaklastirmak icin kullanilan ve metal yuzeyleri ince bir yag tabakasi ile kaplayan yaglayicidir. Yaglayicilar kullanim amaclarina gore secilir. Sadece yaglayici diye bunu sanzimana dokemezsiniz degil mi?

Mesla teker gobeklerinde yaglayici olarak gres vardir. Cok wd40 kullanirsanir bu gresler zamanla akacak ve buradaki yataklar asinacaktir.

Buradaki bir arkadas bu sorunu yasiyor sanirim.

SM-A510F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bisiklet konusunda gercekten hic bilgim yok fakat senelerce motor kullanmıs biri olarak hic bir zaman zincire wd40 sikmadim,motorun zincirini gaz yagı ile temizleyip sprey i sıkıyorum, bu konuyu gorunce sasırmadım, gerek yurt disi gerek yurt ici forumlarda bu konu hep acılır, sonuc olarak karar verilemez : ) o yuzden sıkıntı yapmayın sıkın bence , hosunuza gitmez ise temizler ve yaglarsınız :)
 
Bu zincir yağlama olayı forumda çok konuşulmuş bir sürü marka ve model ile denenmiş ama Bence amerikayı yeniden kefşetmeye gerek yok . Shimanonun zincir yağı var su ve toz toplamıyor. Bir yağlama yağmurda kullanılmiyorsa 300 400 kilometre gidiyor (ben tedbir olsun diye yağmurlu havalardan sonra balata spreyi ile temizliyorum ardından tekrar yağlama işlemi yapıyorum). Her 2000 3000 km de de standarda bağladım komple zincir ve ekipmanları balata spreyi ile temizleyip parlatıp tekrar shimano zincir yağı ile yağliyorum ardindanda ön ve arka aktaricinin hareketli parçalarını birleşimli eklem yerlerinide yağlıyorum. Çok şükür aktarma sisteminde tık yok.
Delta bisiklet veya erdoğanlarda var. 25 30 lira civarinda zaten bi kutu alsanız 1 sene gider size .
 
Arkadaşlar 4 sayfayı okudum ama net olarak yapmam gerekeni anlayamadım.
Yarın zinciri yağlamayı düşünüyorum. (yağlama amaçlı wd-40'ı kullanmayacağım)
Zincir için berner marka sıvı gres zincir yağlama spreyi aldım.
Öncesinde wd-40'la temizleme amaçlı kullanım yapayım mı yoksa wd -40a hiç girmeyip direkt olarak mı yağlıyayım?
Umarım anlaşılır sormuşumdur.
 
Aynakol dişlilerin aşınan uçlarında hafif paslanma var. Keşke temizlikte biraz WD-40 sıkaydım diyorum :)
 
@eren konu Temizleme amaçlı mazot veya gazyağı kullanmanız daha sağlıklı. Daha pratik bir şeyler isterseniz balata spreyi, ancak wd 40'a hiç bulaşmayın derim. Temizlemeden yağlama olayına kesinlikle girmeyin, sağlıklı bir işlem olmayacaktır.
 
@Anonim
Balata spreyim malesef yok yarın da açık bisikletçi bulamam ama mazot bulmam sorun olmaz.
En iyisi mazotla temizleyip sonra yağlama yapayım.
 
tüm mesajları okuyamadım verdiğim bilgiler yazılmış ise kusura kalınmasın. öncelikle wd 40 zinciri temizlemek için çok güzel bir seçenektir. fakat zinciri her zaman temizlemek iyi bir şey değildir. yani wd 40 ile yada balata spreyi ile temizlik yaptığınız zaman şu demektir. zincirin pimleri dahil tüm ince noktalarından tüm yağı alırsınız. ve üzerine döktüğünüz yağ ise hemen zincirin en ince noktasına kadar yayılmaz. buda zincirde ömür kaybı demektir. şimdi burada yapılması gereken. çok şiddetli bir çamur toz kire bulaşılmadığı sürece. zinciri sağa sola el ile oynatınca haşır haşır etmiyor ise. sadece üzerindeki eski tozlanmış yağ bu yaklaşık 100km de bir en güzel yöntemdir. temizlenir. peçete ile yada bez ile. kesinlikle temizleyici dökülmez. üzerindeki kaba yağ alınır. makara ruble aynakoldan. sonra üzerine yeniden yağ dökülür. mis gibi olur. her 100km de bir komple sök tertemiz yap sprey sık bu hiç iş değildir. sadece ömrünü azaltır zincirin. önemli olan sık sık tozlanan kurumaya yaklaşan yağı temizlemektir. ayda bir de 300km kadar diyeyim komple solüsyonlu temizlik en iyisidir. ama zinciri sağa sola oynatınca o kum sesini alıyorsanız solüsyonlu temizlik şart. ama daha yeni temizlemişsin 100km geçmiş eski yağı komple temizleyecem diye tekrar solüsyon saçmalıktır. ihtiyaç değildir. eski yağın kabası alınır yeni yağ eklenir. bu işlem en iyi koşullarda 3 defa tekrarlanır.
 
@eren konu En güzeli, sadece açık havada, balkonda vs. yapmaya özen gösterin lütfen, alışkın olmadığımız için koku olayı bazı kullanıcıları biraz rahatsız edebiliyor, şimdiden kolay gelsin.
 
aynı konu dün döndü zincir bakımı için çoğu kullanıcılar wd 40 ın zincir için ideal olduğunu söylesede bir okadarda bunun yanlış olduğunu söyleyenler var. Zincir temizliği için ilk adım 500ml pet şişenin içine zinciri çıkarıp koymak sonra içine bir miktar mazot koyup çalmalamak ve bir kaç dakika beklemek. bunu dün bir forumdaşımız bana mazot + su karıştırıp spreyleme yöntemiyle temizleyebilirsini önerdi buda kullanılan bir yöntem. paran varsa temizleme aparatlarından alabilirsin yoksa 1 tl ye diş fırçası alıp sorunu çözebilirsin. İkinci adım ise temizlenen zinciri tekrar takıp bez yardımıyla önce kurulayıp sonra yağlama işlemine başlamak. Yağlama için ise genel karar su asla ve asla makina yağı kullanma bunun yerine würth hhs 2000, zefal wet lube veya alternatif olarak 404 kullanılabilir. Umarım işinize yarar bir yazı olmuştur.
 
WD-40 multi purpose ürününü severim. İşyerinde dijital kumpasları temizlemek için kullanıyorum. Bazen detaylı temizliğe giriyorum değmemesi gereken yerlere temas ettiği zaman zaman uçsun diye biraz bekliyorum sorun çıkmıyor, elektronik devreleri pert etmiyor onun için severek kullanmaya devam ediyorum.

Gel gelelim WD-40 multi purpose un yağlayacısının gücüne. Eminim WD-40 multi purpose savunanların çoğu mucize bir ürün olduğuna inanmak istediği için (marka da imajı yaratırken bunu arzu etmiş ve başarmış) bu kadar ısrarla savunuyorlar. Fakat bu doğru bir ısrar değil. Neden derseniz size cevabı firmanın kendisi versin. Aşağıda kendi sitesinden paylaşımlarda bulunup yorumumu ekleyeceğim.

(link)
Öncelikle bu linkten bütün ürünlerini görebilirsiniz. Fark edeceğiniz gibi bisiklet için özel ürün grubu var çünkü bisiklet işi hassas.
multi purpose ürün demek her şeyden biraz yapar yani biraz temizler biraz yağlar demek ama hiçbirini %100 yapamaz. (Temizleme yönü daha üstün çünkü içeriğindeki temizleyicilerin % oranı daha yüksek MSDS'inden de görebilirsiniz.)
(link)
Neyse sadede gelelim.

Varan 1
Bisiklet için var olan ürün grubuna bakınca WD-40 zincir temizleyicisi ve WD-40 zincir yağının ayrı ayrı ürünler olduğunu görebilirsiniz. Bu da zincir için temizleyici ve yağlayıcının tek bir üründe olmasının bisiklet için uygun olmadığını gösteriyor. Yani WD-40 multi purpose ne zincir temizlemek için ne de zincir yağlamak için doğru ürün değil.
http://www.wd40bike.com/img/updates/products.png

Varan 2
Ayrıca WD-40'ın kendi yağlayıcısı için yazdığı dip nota bakın : Diyor ki WD-40 multi purpose ürününe göre 12 kat daha dayanıklı yağlama yapar. Yani bu ne demek, WD-40 multi purpose ürünü aslında bir yağlayıcıya göre 12 kat daha dayanıksız. Yani WD-40'ı yukarıdaki bilgiye rağmen zincir yağlamada kullanacaksanız haftada bir yağlama yapmanız lazım.
http://wd40.com/img/home-slider-spray-gel.jpg

Gördüğünüz gibi firmanın kendisi de multi purpose ürünlerle yağlama yapmayı uygun bulmuyor ki böyle özel yağlayıcılar çıkarıyor.

Yağlamanın amacı nedir: sürtünmeyi azaltarak hareketi kolaylaştırmak ve aşınmayı minimize etmek. Peki WD-40 multi purpose sıktığımızda yüzeye ne yapar; öncelikle pası kiri ve diğer yağları söker atar sonrasında bu temizleyiciler uçar gider ve geriye yağlayıcılar kalır o da ince bir tabaka halinde yüzeye yapışır. Ancak bu yağ, yağ sökücünün içinde bile durabiliyorsa demek ki aslında yağ değildir. O yüzden de yağ gibi dayanıklı olamaz.

Şunu da unutmayın: WD-40 multi purpose kesinlikle paslanmayı önlemez ancak sık sık kullanırsanız pas göze görünecek kadar ilerlemeden temizlediği için farkına varmazsınız.

Ayrıca WD-40 multi purpose ürünün üzerini okuyun en büyük özelliklerinden biri diğer yağları sökmesidir. Bu da farklı yağ tipleriyle çalışan aksamlara zarar verir. Önceki mesajlardan birinde yazmış arkadaş gresin akmasına sebep olarak göbeğin çabuk aşınmasına neden olur diye.

Son olarak başta dediğim gibi WD-40 multi purpose ürününü severim fakat doğru yerde kullanılması gerekir. Yazdıklarım multi purpose yani her işi yapan klasik ürünü için geçerlidir. WD-40 yağlayıcı kullanmayın demiyorum, bulabilirseniz kullanın kullandırın.

Tartışmaya noktayı koyabilmişimdir umarım :srnsml:
 
Bugün bisikleti yağladım akıcılık bariz şekilde arttı.
Berner sıvı gresi tavsiye ederim.
Aslında önce mazotla yıkayıp üzerine yağlama yapacaktım ama baktım ki zincir ve dişliler üzerinde en ufak tortu kalmamış.
Berner'i denedim o da deodorant şeklinde sıkıldığı için sanki hem temizleyip hem yağlayacakmış hissi verdi.
Sonra yağladım meğer bisiklet can çekişiyormuş.
En son yaklaşık 1 sene olmuştu yağlayalı ciddi fark etti bir de @Anonim youtube'daki 5 dakikada vites ayarını açıp vites ayarımı yaptım bisiklet 10 numara oldu.
Yalnız sprey gresle yağlama yapacaklara tavsiyem olsun rotor ve disk kaliperlerini peçete ya da bir naylonla korusunlar zira benim aklımdaydı yapmadım arka fren şuan tutmuyor.
Onun da ayrıca çaresine bakacağız artık.
 
Paslanan Ruble ve zincire iki posta WD bastım. Çıkarmadan yaptığım için haliyle çok temizlenmedi ama bisikletteki garc gurc sesi gitti. Sonra da sabunlu suyla yıkadım. Sormak istediğim doğru uygulayıp uygulamadığım. Yani sıktım ve bekledim. Acaba ince bir fırçayla biraz temizlemek mi gerekiyordu.
 
@Mehmet Nejat Karahan wd-40 ve türevleri ile zincir temizlemeyin ömrünü kısaltmayın zincirin her zaman mazot yada zincir temizlemek için özel üretilen ürünleri tercih edin.
 
Paslanan Ruble ve zincire iki posta WD bastım. Çıkarmadan yaptığım için haliyle çok temizlenmedi ama bisikletteki garc gurc sesi gitti. Sonra da sabunlu suyla yıkadım. Sormak istediğim doğru uygulayıp uygulamadığım. Yani sıktım ve bekledim. Acaba ince bir fırçayla biraz temizlemek mi gerekiyordu.

Rublenin göbek kısmına wd-40 kacmadıysa sorun olmaz fakat temizliğin uzerine uygun bir zincir yağı ile yağlamalısınız. Wd-40 göbek gibi gres ile yağlanan yerlerdeki gresi çözer ve zamanla sıkıntılara yol açar, buna dikkat ettiyseniz sorun yok.
 
Geri