Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Wiggle

Arkadaşlar kayıp jant setim ile ilgili şöyle bir mail aldım. Sizce hangisini yapmalıyım.
Bir de 2inci seçenekte tam olarak ne demek istiyor? Eğer 2'yi seçersem bana yeniden kaybolan jant setini mi gönderecekler, yoksa aynı değerde başka bir ürün mü sipariş etmeliyim?

Hello Mustafa
Thank you for providing this, it is greatly appreciated.
I can confirm that I have since heard back from the courier regarding the investigation of your delivery. Unfortunately, our delivery partner has declared the wheelset as lost within their network. As they are unable to complete the delivery, we would like to offer you one of the following solutions:
1. A Wiggle voucher, to the value of the order which can be redeemed on site. The voucher code will be issued to you typically within 24 hours.
2. A replacement of the order which will be dispatched via our priority processing service.
3. A refund which can take up to 7 working days to receive.
If you would like to proceed with a replacement order, please confirm your full address and postcode. This is to ensure there are no further problems surrounding your delivery.
If you are having your order delivered to a business address, then please make sure to include the business name.
Please let me know which option you would like to proceed with.
Hocam bence paranı al kenara çekil. 24 saat içinde hediye kuponu oluşturabileceklerini veya 7 gün içinde paranı iade edeceklerini söylüyorlar. Ne istersen onu alırsın. Eğer jant setini tekrar istersen gene aynı şekilde yollucaklarmış. SkyNet ve gönderileri bende hiç güven uyandırmadı. Giden vergiyi kurtarmak pek imkan dahilinde değil. Gümrük bedeli üzerinde bir bardak su içilecek gibi. Wiggle' la yaptığınız görüşmeyi Solmaz' a iletin. Bir daha gümrük vermeyeceksinz denirse tekrar jant seti istenebilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: asibol
Scudo
Hocam bence paranı al kenara çekil. 24 saat içinde hediye kuponu oluşturabileceklerini veya 7 gün içinde paranı iade edeceklerini söylüyorlar. Ne istersen onu alırsın. Eğer jant setini tekrar istersen gene aynı şekilde yollucaklarmış. SkyNet ve gönderileri bende hiç güven uyandırmadı. Giden vergiyi kurtarmak pek imkan dahilinde değil. Gümrük bedeli üzerinde bir bardak su içilecek gibi. Wiggle' la yaptığınız görüşmeyi Solmaz' a iletin. Bir daha gümrük vermeyeceksinz denirse tekrar jant seti istenebilir.

Solmaz ile görüştüm. "Yeniden sizden havale isteyeceğim. Ama siz wiggle ile görüşüp durumu söylerseniz Wiggle da SkyNet ile görüşüp bu rakamı SkyNet'e fatura etmemi ister. Ben de fatura ederim. Yeni gelen jant için vergi talep etmem sizden" dedi.

Wiggle'a bu konuyu ilettim ve aynı epostada JantSetini yeniden göndermelerini istedim.

Wiggle'ın cevabı bu:

Hello Mustafa
Thank you for your reply.
I have now created a replacement order 5421090061, which is currently being processed through our system.
The warehouse team will send you an email as soon as the order is picked, packed and dispatched. This will also include your orders tracking details, so you can keep an eye on the progress of this delivery.
I have contacted the courier regarding the custom duty on your order and requested for this to be refunded, as unfortunately you will be charged again, they would be unable to offset what you have already paid against the new order.
I will be in touch once I have received an update from them regarding this.
Again thank you for your patience with this issue and please accept our sincere apologies for the inconvenience caused.


Bu arada
Arkadaşlar size şöyle bir öneride bulunayım
Fiyat konusunda değerli sipariş verirseniz (örn:jant seti) yanında ufak tefek şeyler sipariş vermeyin.
Şundan dolayı.Sipariş TR'ye geliyor>hepsinin vergisi solmaz tarfından isteniyor>Mng kapıya geldiğinde anlıyorsunuz büyük bedelli paketin gelmediğini.
Yani jant setini tek sipariş verseydim kaybolan bir ürün için benden vergi için havale isteyemecekti.
Doğru mu düşünüyorum?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: sccetin ve ZirZop
@asibol Alışverişi bölmekte yarar var. Ben son alış verişimi 2 ye böldüm. Wiggle tek pakete koymasın diye her iki siparişi aralarına da 5 gün boşluk bıraktım.
 
Orası wiggle'ın seti yollandığı zaman kargo üzerindeki faturaya ne yazacağıma bağlı, harhangi bir fiyat yaznaz ise bildiğim kadarı ile vergi ödemezsin. Ilk kargoda ödemiştin sanırım vergileri degilmi? Wiggle yazarak bunu belirt ve sor yeniden VAT ödeyip ödemeyeceğini.
"bildiğim kadarıyla" derken daha önce başınıza böyle bir şey geldi de sizden gümrük vergisi alınmadı mı? yok eğer sadece tahminde bulunuyorsanız arkadaşı ve burayı okuyan diğer kişileri yanlış yönlendirmemenizi tavsiye ederim. hiç yardımcı olmamak yanlış şekilde yardımcı olmaktan iyidir. o kocaman jant seti kutusunun üzerinde ne kadar yazarsa yazsın gümrük vergisi çıkmadan gümrükten geçmesi mümkün değildir. üzerinde hiç bir rakam belirtilmemesi gibi bir durum zaten yasal değil, wiggle gibi bir firma böyle bir şeyi yapmaz. yapsa dahi, jant sahibi ile gümrükten iletişime geçilir. ürünün gümrük vergisinin hesaplanması için fatura istenir. o da yoksa memurların araştırmalarına ya da insafına kalmıştır o vergi rakamı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adrenalin26
Wiggle' iade için posta ile 4 Şubat günü gönderdiğim paket Türkiye kayıtlarında Türkiye' den ilgili ülkeye gönderilmiş görünüyor. RoyalPost sayfasına girip baktığımda ise "Henüz gelmedi, detaylı bilgi veremiyoruz" diye gösteriyor. Aradan 7 gün geçmiş. İade de ayrı bir hikaye. Gelişmeleri paylaşacağım.
 
Arkadaşlar londra gümrüğünde tax number / TC kimlik numarası için bekliyor. Nereye bildirmemi tavsiye edersiniz. Ki bir an önce yola çıksın paket.

Durumu şu On Hold - Required Consignee ID/Tax Number
 
bikeinn den alın 1 haftada geliyor.
 
@asibol Skynet üzerinden aldıysanız mailinizi kontol edin. Size gümrük masraflarını kabul ediyor musunuz diye mesaj gelecek. Onu evet kabul ediyorum diye yanıtlamanız gerekecek. Siz ödeyeceğinizi teyid edince paket yola çıkıyor. Bu arada 1-2 gün kayboluyor. Skynet gönderi takip ekranında vergi numarası bekleniyor diye gösteriyor. Oraya herhangi bir vergi no göstermiyosunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@asibol Skynet üzerinden aldıysanız mailinizi kontol edin. Size gümrük masraflarını kabul ediyor musunuz diye mesaj gelecek. Onu evet kabul ediyorum diye yanıtlamanız gerekecek. Siz ödeyeceğinizi teyid edince paket yola çıkıyor. Bu arada 1-2 gün kayboluyor. Skynet gönderi takip ekranında vergi numarası bekleniyor diye gösteriyor. Oraya herhangi bir vergi no göstermiyosunuz.
Evet onu bekledim ama bir türlü gelmedi.

Vergi no yüzünden 2 defa 2 gün civarı beklediği oldu yalnız

Bu arada Kayıp Jant seti ile ilgili şunlar oldu. (Her ne kadar üst postlarda bahsettiysem de toparlayayım)

-2 koliden birisi jant setiydi

-Bana jant seti kolisi gelmedi ama hepsinin vergisini ödemiştim

-Wiggle ile görüşmeler sonucunda SkyNet trafından kaybedildiği kabul edildi. 2 seçenek sundular. 1-Para iadesi, 2-Ücretsiz yenisini gönderme, 3-Alışveriş kuponu. Ben 2inci seçeneği seçtim.

-Wiggle'a gümrük vergisi ödediğimi bildirdim. Wiggle da SkyNet'e bildirmiş. SkyNet de Solmaz Nakliyat'a gümrük vergisi bedelinin kendilerine fatura edilmesini istemiş. Solmaz fatura edip bedelini alacak.

-Solmaz ile görüştüm Jant seti TR gümrüğüne gelince benden gümrük vergisi bedeli istemeyecek.

Not: İlk siparişi verdiğimden bu yana tam 3 hafta geçti. Tahmini elime ulaşma süresi bugünden itibaren 6 gün.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve ZirZop
Arkadaşlar londra gümrüğünde tax number / TC kimlik numarası için bekliyor. Nereye bildirmemi tavsiye edersiniz. Ki bir an önce yola çıksın paket.

Durumu şu On Hold - Required Consignee ID/Tax Number

Skynet'in bu kadar ard arda paket kaybetmesi ? Zirzorp nickli arkadasın soylediği gibi bir e-mail gelicek bu safaları daha oncede gormus olmanız lazım.. daha sonra
Sorted to Destination=>In Transit to Destination devam etmesi gerekir..
 
Benim de 4 Şubat tarihinde posta yoluyla Wiggle' a iade için İzmir' den gönderdiğim, içinde kask olan paket en son 5 Şubat tarihinde "Başakşehir PTT işyerine geldi" şeklinde bilgi girilmiş. Sonrasında bilgi yok. 7 gün olmuş hareket yok, bilgi girişi yok. PTT veya gümrük aşamasında bir fare mi türedi acaba? Paketler kayboluyor, depoya girenden haber alınamıyor. Gayya kuyusu gibi...
 
Skynet'in bu kadar ard arda paket kaybetmesi ? Zirzorp nickli arkadasın soylediği gibi bir e-mail gelicek bu safaları daha oncede gormus olmanız lazım.. daha sonra
Sorted to Destination=>In Transit to Destination devam etmesi gerekir..
Hayır bana e mail gelmeyecek. Çünkü gümrük vergisini ben ödemeyeceğim. Sadece tax number ile ilgili sıkıntı vardı onu da mail ile bildirerek hallettim.

Şu anda Sort to Destination aşamasında

Edit. Hatta şimdi baktım In Transit to Destination aşamasına geçmiş..
 
Görüştüğüm tüm firmalar "satıcı, kargocu, gümrükçü vs." , suçu diğer firmaya atıp, top çeviriyorlar. Kurumsal firmaların bunu yapması çok ayıp. Bireysel alışverişler yapıldığı için kimse işin ciddiyetini anlamıyor ama, kurumsal olarak bir kargo nedensiz kaybolursa, iki taraf içinde bazen ciddi kayıplar ve yaptırımlar söz konusu olabilir.

Yarışa girecek bir sporcunun vaktinde eline ulaşmayan gidon yada jant seti, paradan daha önemli kayıplara neden olur.

İşin üzücü tarafı, kargonun ortada olmadığını bildiği halde bu kadar büyük firmaların, çocuk kandırır gibi basit mailler ile insanları oyalaması..
Elinde yün yumağı tutup, yavru kediyle oynar gibi, parasını nakit çektiği insanlara, ürün gönderirken bu kadar saygısız davranmaları.
Kargo kaybolabilir, ayı çıkabilir, kaya düşebilir, her şey olabilir. Fakat yalan yanlış bilgilerle insanları oyalamaları, malını yada parasını kurtardığına insanları şükreder duruma düşürmeleri şık değil.
Bu kadar çok sayıda ikinci kargo kayboluyor ve firma bunu bilmiyormuş gibi davranıyor. Her arkadaşımız da sanki olay sadece kendi başına gelmiş gibi heyecanlanıyor.

KAYIP 2. KUTULAR olayında, yazılanlardan anladığım şu;

- Kaybolan 2. Kutunuzdaki ürün, gerçekten avantajlı ve indirimli bir ürünse geçmiş olsun. Size sadece ürünün para iadesi yapılıyor, aynı ürünü yada benzerini istemek şansınız yok. Ülkemize gelmeyen, hiç elinize geçmemiş bir ürün için, fazladan ödediğiniz gümrük vergisini geri alamıyorsunuz. Solmaz topu Wiggle'a atıyor, Wiggle ise "git o parayı Solmaz'dan al" diyor.

- Kaybolan 2. Kutunuzdaki ürün, sürekli stokta olan standart bir ürün ise, para iadesi, hediye puan seçeneklerine ek olarak, aynı ürünü tekrar isteme hakkınız oluyor. Hevesiniz ve enerjiniz kaldıysa, aynı ürün tekrar size gönderiliyor, ve bir şekilde gümrük vergisini kendi aralarında mahsuplaşıyorlar.

- Ürünü kayıpsız eline ulaşan arkadaşlar, çok şanslısınız. Dilerim yaşadığımız saçmalıkları, bir gün yaşamak zorunda kalmazsınız.

Firma ile aramızda geçen mail trafiğini görseniz, milyon dolarlık bir ürünü kaybettiler sanırsınız.
50 dolar için 50 takla atıyorlar. O kadar basit ve ufak hesaplar yapan bir firma. "Sorunsuz alışverişi olanlar lütfen bu topa girmesinler." Firmanın kendinden kaynaklanan bir sorun karşısındaki, sorumsuz tutumunu dile getirmeye çalışıyoruz.

Hepinize sorunsuz alışveriler dilerim..
 
Siparişimle ilgili bir güncelleme paylaşayım, 29 Ocak'ta verdiğim sipariş 11 Şubat'ta Türkiye'ye nihayet gelebildi; vergi ödemesini yaptım, 2-3 iş günü içerisinde elinizde olur ürünleriniz denildi. Bugün kargo takip numarası ile mng den sorgulama yaptığımda iki koli olarak gelmesi gereken siparişimin sadece birinin kargoya verildiğini öğrendim. Solmaz ile görüştüğümde kolinin birinin operasyon alanında kaldığını ve gün içerisinde kargoya verileceğinin bilgisini aldım. An itibariyle birisi istanbul'dan ankara'ya gelmekte olan, birisi de daha kargoya verilmeyi bekleyen iki kolim var, bakalım hangisi, ne kadarıyla, ne şekilde elime ulaşacak ya da ulaşacak mı göreceğiz :) Tavsiyem, solmazlar ile yaptığınız görüşme ve gümrük ödemesi sonrası kargo bilgisini alır almaz kaç kolinin gönderildiğini öğrenip eksikse hemen bilgisini solmazlar ile paylaşıp tam paket gelmesini sağlayın, aksi taktirde elinize ulaşmayan/ulaşmayacak bir ürün için gümrük vergisi ödemek ve sonrasında iadesi ile uğraşmak zorunda kalırsınız gibi duruyor.
 
Bu nedir arkadaş. Daha 5 sayfa önce "şimdiye kadar hiç sorun yaşamadım" diyenlerle doluydu. Wiggle kendini bitiriyor sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Benim şu ana kadar 1 paketim kayboldu "Parcel Lost" diye gözüküyor hala skynet'te, wiggle'dan yerine hediye kuponu aldım tekrar sipariş verdim ve geldi. Diğer siparişlerimde de bi sorun çıkmamıştı. Aralık'taki verdiğim ve kaybolan siparişimdeki yazışmalarım da çok yoğun olduklarını söylemişlerdi. Ya yıl sonu bi sıkıntı yaşandı yoğunluktan ötürü.. yada ingiltere kargolarında(özellikle skynet yorumar cok kotu (link)) bu sıralar bir sıkıntı olabilir. İki farklı paket yerine tek paket sipariş daha mantıklı geliyor. Son siparişimi royalmail üzerinden alıcam bakalım.
Üzerinde sipariş fişi de olsa paket açılıp kontrol ediliyor gümrükte yazılı olup pakette olmayan ürünler görülebilir. Bu birazda solmaz'ın sorumluluğunda olduğu aşikar.
 
Paket nasıl kaybolur ki. Birileri çalıyor demek gönderinin bir aşamasında.... Koca jant seti yani...
 
kaybolur hocam koca palet üzerinde yük kayboluyor, genelde bir yerde unutuluyor.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: ZirZop
aynen takip nolu kargonun çalınması pek olası değil çünkü her yerde kamera var, iş ciddiye binerse kamera kayıtları incelenir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ZirZop
Geri