Scudo Sports

Xc 500 Kadro İçin Değer Mi?

RahmiEmir

Üye
Kayıt
23 Temmuz 2012
Mesaj
54
Tepki
12
Şehir
İnebolu
Bisiklet
Kron
2011 Xc 500 sahibiyim. Gerek rahatlığı gerek görselliği bakımından (Sarı-Siyah) bisikletimi çok seviyorum ama bisikleti de geliştirmek istiyorum. Ağırlık takıntım yok. Güzel bi maşa kaliteli bi vites sistemi ve göbekler istiyorum. Bütçem bisikleti sattıktan sonra üstüne katarak maksimum 900 lira civarı. Sizce yeni ve daha hafif kadrolu bi bisiklet mi almalı yoksa Xc 500'e yatırım mı yapmalı? 200 300 gram için çok sevdiğim kadromdan ayrılmaya değer mi?
http://konyabisikletpazari.com/images/kron%20/XC%20500%20-%2024%20Vites.jpg
 
Scudo
200 300 gram için bence değer eğer ben sizin yerinizde olsam xc500 satıp yeni bir bisiklet bakmam olurdu
 
  • Beğen
Tepkiler: RahmiEmir
Bence uğraşmayın elinizdeki 900 tl 1000 tl yapın bu bisikletide satın çok daha iyi bir makina alın fikrim bu yönde.
 
Katılıyorum biraz daha para biriktirip satın bisikletinizi, daha kaliteli bir bisiklet alın.
 
  • Beğen
Tepkiler: RahmiEmir
üstteki arkadaşlara katılıyorum.. misal pentium2 celeron 500 lük bir alete windows 7 kurulmaz önce kasayı değiştir parça toplayacaksan. ama öbür türlü ise, sabırlı ol en az 1000tl bütçe biriktir, bu aleti de sat, devamında yüzün güler...
 
  • Beğen
Tepkiler: RahmiEmir
Peki kadroyu değiştirerek başlamak nasıl sizce? Şuan için 2011 Sedona 761 düşünüyorum. Fiyatı ve ağırlığı bence makul ayrıca görselliği (ki ben çok önem veririm) de gayet hoşuma gitti. Yani önce bu kadroyu alarak başlamayı düşünüyorum.
Parça parça yapınca bence daha güzel sonuç alınır çünkü her an maddi açıdan hazır olmayabilirim. Hem de çıkan parçalardan zamanla orta seviyeli bi bisiklet de toplayabilirim.
Bu konu için görüştüğüm Performans Bisiklet'te "Atmak kolay yapmak zor" dediler. Burdan onlara da teşekkür ediyorum.
http://www.erdoganlarbisiklet.com/v2.0.2/media/catalog/product/cache/2/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_134_16.jpg
 
Yapmak zor mu dediler;nükleer silahmı üreteceksiniz yada tekrar sil baştan atomumu parçalayacaksınız.ben bile en az 10 tane ki bunların 4 tanesi ölüyydü makina topladım ben ozaman çok profum sevindim bak şimdi buna:)))))
 
2011 761 için ne düşünürsünüz?
 
sedona 701'i alivio-deore donanıma yükseltmiş biri olarak değip değmeyeceğinize siz karar verirsiniz diyorum. daha çok param olsaydı daha çok yükseltirdim hatta. :) üstünde yazana bakmayın kadronuzu seviyorsanız yükseltin. ileride dilerseniz yükselttiğiniz parçaları yeni bir kadroya aktarabilirsiniz. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: RahmiEmir
@aliburak

İstediğim cevap buydu sanırım...:D Çoğu kişi bu fikre olumsuz bakıyo ve nedenini anlamıyorum.
 
Parça parça satın almak daha pahalıya geliyor. Hazır bisikletler parça bazında hesaplandığında daha ekonomik oluyor. Karar sizin. Hayırlısı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: RahmiEmir
İnsan üzerinde pedal çevirdiği, ter döktüğü bisiklete ister istemez bağlanıyor. Marka bağımlılığı, kişinin ikinci bisikletinde de aynı markayı araması ancak böyle açıklanabilir diye düşünüyorum. Bu yüzden sizin gözünüze kıymetli görünen bir bisiklet başkası için anlam ifade etmeyebilir. Kadronun renklerini şeklini beğeniyorsanız tabii ki bileşenleri terfi edilebilir neden olmasın. En kötü emsallerinden 200-300 gram ağır bir bisiklete sahip olursunuz. Önemli olan sizin ne istediğiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: RahmiEmir
O zaman kadromu değiştirme fikrinden vazgeçtim. 200-300 gram için gerek yok.
Teşekkürler herkese...
 
kadroya alıştıysanız ve rahat ediyorsanız, bu kadronun geometrisinin sizin vücut yapınıza uyduğunu gösterir. Kadro kalsın. parçaların değişiklik sırasına gelince; bu konudaki öncelik sizin bisikleti nerede ve nasıl sürdüğünüze bakar.. arazide sürüyorsanız. öncelik ön maşa olamalı. genelde düzde sürüyorsanız öncelik teker setinde olmalı. hem arazide sürüp hemde yarış performansı istiyorsanız vites sistemi en az XT olmalı.. durumunuza göre karar verin... maşa ikinci el bir fox edinin.. fox bu işin en iyisi. belki hafif değil ama çalışması mükemmel. teker seti için mavic en iyisi. pahallı geliyorsa ikinci el almayın. sıfır mavic çembere ucuz bir göbek ile ördürün....
 
Tavsiyeleriniz için sağolun. Değerlendireceğim.
 
Bende xc500 var 2012 model sanırım ilk bisikletim olduğu için kadro mu çok seviyorum. Bu yüzden bende full xt set alıp taktım üstüne. Artık daha da çok seviyorum . Yani 2 bin liraya bisiklet alacagina her ay xt 'nin bi parçasını al tak. Bence daha ucuza xt donanımlı bisikletin olur...
 
Aynı bisiklete ben de sahibim kardeşim. Açıkçası satıp yol bisikleti almak niyetinde idim, üstelik benim bisikletim 2013 model. Hatta bir arkadaşla takas bazlı pazarlık bile yapmıştık.

Sonrasında ise yol bisikletinin yerinin ayrı mtb nin yerinin ayrı olacağını düşünerek bisikletimi geliştirmeye karar verdim. Tabi 2014'lerin piyasaya sürülmesinin ardından 2014 model bir Merida ile yollarda arz-ı endam etmeyi planladığımdan XT gibi üst seri bir set kullanamayacağım ancak ön & arka artırıcıları 3x8 Alivio ile değiştirip 48'li aynakol ve 34'lü ruble kullanarak bir kombinasyon yapmak niyetindeyim.

İlerleyen zamanlarda da güzel bir jant & göbek kombinasyonuyla mekanik aksamı toparlayıp Schwalbe Marathon Dureme veya Supreme lastikler ile seti tamamlayacağım.

Maşa konusunda da arkadaşlara hak vermemek elde değil. 200-300 liraya çok güzel 2. el üst seri maşalar alabilirsin veya giriş - orta seviye bir maşa alabilirsin kullanılmamış olarak.

Tercih ve karar tamamen sana kalıyor.

Ancak yarışlara vs... katılmak gibi bir niyetin yoksa XT olmasa da olur sanki?

Erdoğanlar'ın sitesinde komple XT setin indirimli fiyatı şu anda 539 euro bu da 1500 tl kadar yapıyor.

Bisikletinin V frenli ve 3x8 vites kombinasyonuna sahip olduğunu var sayıyorum.

Alivio 3x8 Ön ve arka artırıcılar ile ruble, aynakol ve zincirin toplam maliyeti 200 lirayı geçmiyor. Standart vites & fren kollarınla da bu sistemi verimli kullanman mümkün.

Geriye kalan 1.300 lira kadar parayla da kaliteli bir jant seti ve iyi bir maşa alman mümkün. Hatta güzel bir takım lastik de alarak seti tamamlayabilirsin.

Kaliteli V Frenler de kaliteli pabuçlarla disk frenlere yakın bir performans sergiliyor. Ağırlık olarak da daha avantajlı oluyorlar.

Tercih tabi ki senindir. Benim yaptığım sadece bir öneri tabi :)

Keyifle, kazasız belasız bol pedallı günler diliyorum şimdiden sana ;)
 
Geri