Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Xt disc göbekten fixede geçiş

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
nette gezerken bu konuyu gördüm adamlar harika uygulamış xt ön disc göbeği fixede çevirmiş bence çok harika bir çözüm biz bile yapabiliriz ama düz bir dişli lazım.

(link)
 
Scudo
Ne zamandir bunun konusunu acacagim diyordum, benden önce davrandiniz :)

Sistem cok güzel gercekten, en azindan mantikli. Istenilen mil ölcüsünde gönderiliyor siparis ettiginiz zaman.

Fakat disli secimi normalde olmasi gereken kadar genis olmuyor haliyle. Disli icin tek bir üreticiye mecbur kaliyorsunuz.
 
cok güzel olmuş acaba hangi zihnisinirin işi:)
 
dün akşam düşününce aklıma geldi ön göbek arka kısma uymaz bu yüzden uzun mil şart yani bunu bizim yapmamız pek mümkün değil avrupaya giden bir yakından ısmarlamak lazım :)
 
@Mehmet Keten

Normalde pist kadrolari 120 mm olur. Eski yol bisikletleri 130 mm'ydi yanilmiyorsam. MTB'ler ve yeni yol bisikletleri de 135 mm.

Ama eski bir XT göbegi alip (veya 6 vida uyumlu herhangi bir göbek), su andaki arka göbek millerinden birisini üzerine monte edebiliriz. Problem milde degil de daha cok bu kalitede, 6 vidali disli bulmakta sanirim.
 
evet benimde aklıma ilk önce bu geldi hadi şimdilik bulduk bu tip göbek diyelim ama 1-2 yıl sonra ancak müzelerde görebiliriz bu tip disk göbeklerini malum hepsi centerlock sisteme geçti.
 
@Mehmet Keten

Orta seviye MTB'lerde Almanya'da cok kullaniliyor bu 756 serisi göbekler, halen de satiliyor.

O bir kenara, Deore'nin veya seri disi komponentlerin hala 6 vida göbekleri var.

Yani, bitmez :)
 
valla benim aklımda uzun süredir fixed makina var ama uzun yolculuklarda kullanabilirmiyim diye uzun uzun düşünüyorum daha önce hiç bu tür bisiklet kullanmadım acaba avantaj ve dezavantajları neler merak ediyorum bu tür bisiklet kullanan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
 
@Mehmet Keten

Bisikletin ''Single Speed'' olacağı düşünülürse , nasıl bir rota düşünülüyor ona bi bakmak lazım...
 
Ne yani ben disk frensiz yapamam ki:eek:!!!! :eek: Umarım rotor baglantısı yapabilirler de şahit olma fırsatını yakalayabiliriz..
 
@Mehmet Keten

Uzun yolculuktan kastınızdaki mesafe nedir bilmiyorum ama ben fix bisikletim ile düz denebilecek akan trafikli yolda 25 gidiş 25 geliş olmak üzere günde 50 km yapıyorum. Aynı yolu yol ve MTB bisikletleri ile de yıllarca gittim. Süre ve yoruculuk açısından gideceğim yere yol bisikletinden sadece 3-4 dk geç varıyorum. Bu süre kaybı inişlerde serbest olamamaktan kaynaklı. Rampa çıkışında kesinlikle zaman kazandırdığını söyleyebilirim.

Şehir içi kullanımda avantajları çok fazla.
"Ekmeği fırıncıya yaptıracaksın" diye bir deyim vardır. Bu tarz bisikletler şehir için çok ideal. Hele trafikte çok eğlenceli.
Tek vites kombinasyonu olduğu için hangi vitesteyim, çaprazdamıyım, dişliyi yermiyim gibi kafanızda düşünceler hiç olmuyor.
Rampa çıkarken yüklenebildiğiniz kadar yüklenebilirsiniz.
Ayna ve ruble teet çizgide olduğundan zinciri koparmanıza imkan yok.
Kaldırım, kasis, çukur geçişleri bisikletin sadeliğinden dolayı gayet sessiz ve tepkisiz.
Ankara'da Metroya ve trene kolaylıkla binebiliyor ve istediğim yere çok rahat gidebiliyorum.
Bu tarz bisikletlerin en faydalı kısmı ise herhangi özel bir kıyafetinin olmaması. SPD ayakkabı tayt vs gibi kıyafetlere ihtiyaç olmaması ve hazırlık istemeden atla git tarzları çok hoş. Ben işim icabı genelde kösele ayakkabı ve takım elbise kullanıyorum. Şehir içi işlerimi hiç kıyafet sorunu yaşamadan yanıma alacağım sadece bir adet paça mandalı ile rahatlıkla görüyorum. Günlük 50 km mesafede ise sadece pantolonumu değiştirme ihtiyacı duyuyorum. Malum yerden su ve toz nedeni ile pislik bulaşabiliyor. Spor giyinme durumunda bu değişkliğe hiç ihtiyaç yok tabi.
Benim en çok tedirginliğim arka frenin olmayışı idi. Bu konuda çok kuruntu yaptığımı kullandıktan sonra anladım. Gerçekten hiç gerek yokmuş.
vs.
vs.
Aklıma gelenleri zamanınımın elverdiği süre içerisinde yazmaya çalıştım.
Sizde Ankara'da sınız Kızılay'a mutlaka yolunuz düşüyordur. Görüşmek isterseniz adres bilgilerini verebilirim.

Selamlar
Gökhan
 
@G-trek

merhabalar
ben gayet kofte bir bisiklet kullanicisi olarak ( kofte burda idmansiz- bu isi spor niyetine yapmayan oluyor) fixie veya ss kullanmaya basladigimdan beri mtb e yasadigim yokuslari cikamiyorum yoruluyorum sendromunu yasamiyorum..

bu bisikletler ayni zamanda hafif ve fixie oldugunda bedeninizim bir parcasi haline geldiginden hic yorucu degil
ss kullandiginiz zaman ise kontrol tam sizde olmasa da rahatina diyecek yok

tek sorun dizlerinizi zorlamaya sevmiyorsaniz fixie ile cok uzun ve trafikli yol yapmamak
benim tek sorunum trafigin icindeyken taksilerle opusmemek icin bisikletimi durdurmaya calisirken bacaklarim az yoruluyor o kadar
yoksa uzun ve trafiksiz yolsa muthis

bir de bu disk frenli fixie olaylari falan bence olayin ruhuna cok ters
bu bir alt kultur urunu
civitinca guzelligini ezmis oluyoruz sanki
 
  • Beğen
Tepkiler: GokhanAK
yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar G-trek bey benim bisiklet şu an bizim evin balkonunda sadece ruble,arka ve ön vites kolu dışında toplanmış durumda bekliyor şimdilik yani başlangıç olarak vitesli olarak bir süre kullanmayı düşünüyorum ama uygun parçaları bulduğum zaman bende bir fg mutlak suretle düşünüyorum nisan ayı içerisinde sizinle SDS bisiklette görüşme imkanımız olursa çok sevinirim iki hemşeri olarak tanışmış oluruz :)
 
Geri