Scudo Sports

xt kaliper problemi

kefallica

Daimi Üye
Kayıt
23 Ağustos 2007
Mesaj
396
Tepki
63
Şehir
Esenler/İstanbul
Arkadaşlar, kaliperin resmine aşağıdaki linkten bakabilirsiniz. Problem: pistonlar bir türlü geriye itilmiyor. 1 er milimetre çıkık durumdalar. En son yağ tazelerken, yağı tamamen boşalttığımda bile pistonlar sıfıra sıfır geriye itilmiyor. İtiyorum, eski yerine geri geliyor.
Bunun çözümü var mıdır, ve ne yapmalıyım? Bilgisi olan arkadaşlara teşekkür ederim şimdiden, iyi forumlar...

(link)
 
Scudo
Abi Tam Anlayamadım Yapışıkmı Biraz Daha Açarsan Abi Yardımcı Olabiliriz
 
  • Beğen
Tepkiler: kefallica
Tabi dostum..
Yapışık mı derken sen balataları kastettin sanırım. Balatalar rotora sürttüğü için, çıkarttım balataları. Pistonları geri itmeyi denedim itilmedi. Hava yapmış olabilir dedim, yağı boşalttım, hala itilmiyordu pistonlar. Mecburen tekrar yağ bastım havasız şekilde. Hala sürtüyor balatalar. 1 er milimlik sağ pistonda da sol pistonda da çıkıklık var, yerlerine çekilmiyorlar... Problem tam olarak bu.
 
Resim önerinizdeki ürün sıfır.
Gönül isterdiki kendi bisikletinizdeki durumu resimleyin.
Sorun için ise;tam olarak fren sisteminizdeki hava alınıp,tekrardan denemesi yapılmalıdır.
Sorun devam ediyorsa diskte bir eğrilme olabilirki bunu siz tekerleği yerden kesip döndürdüğünüzde balata bir yere değip,bir yere değmiyorsa diskten şüphelenmek gerekir.
Diskin eğriliğine bir tornacıda kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.
Balatalar konusunda ekseriya yaşanan bir sorun ise pistonların sudan,tozdan...çevre faktörlerinden etkilenip çalışma yüzeylerinin paslanmasıdır ve sizin bu pistonları kaliperden ayırıp motor yağıyla yağladıktan sonra tekrar yerine takmanız gerekir( sakın balatalara yağ sıçratmayın. ).Esasında pistonlar kaliperin içerisinde iki tornavidayla hafif bir kuvvetle az da olsa hareket etmelidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: kefallica
Anladığım kadarıyla pistonların açılıp bakım görmesi gerek diyorsunuz ilkay bey, ben de öyle düşünüyorum çünkü 4-5 yıllık ve hiç açılıp bakım yapılmamış bir kaliper. Ayrıca hava alma-yağ değişme işlemleri de yapılmasına rağmen problem dinmedi. Disk konusunda ise, diskler avid g3 sıfır takıldı. Doğru düzgün balata izi bile oluşmadı üzerinde öyle söyleyeyim. O zaman dediğiniz gibi artık kaliperin içinin açılması farz oldu:)
Yardım için teşekkürler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Derviş Özcan
yanlış anlamayın ama yorum yapan arkadaşların çoğu disk fren konusunda bi haber gibi.kaliper açılsa nolacak ki.ben size söyleyeyim hiçbirşey çünkü kaliperin içinde yağ kanallarından başka birşey yok .bu mekanik bir sistem değil yani içinin açılması fayda etmeyecektir.tamamen basınc ile çalışan bir sistem .çözüme gelince bahsettiğiniz hava alma işleminden önce üst kapağı çıkarıp birde pistonları öyle geri itmeyi deneyin. oda olmaz ise zaten yapılacak birşey yok fakat olmama gibi bir ihtimal de yok.siz kapağı çıkarıp öyle bir geri itmeyi deneyin olacaktır olmuyorsa pistonlar uç kısımlarından kırılmış deforme olmuş olabilir.ama kesinlikle pistonları dışında bir hasar yoksa çıkarmaya çalışmayın.saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: kefallica
Anladım dostum... Aynı dediğin şeyi denedim. Kapakları çıkarıp itmeyi. Sanırım her yolu denemişim :) Ama o birer mm'lik çıkıntı kesinlikle azalmıyor. Balatalarda sıfır zaten. aşınmış olsalar belki sürtme yapmaz ama bildiğin fıs fıs fıs sürtüyorlar. Kaliper alacağım artık yapcak birşey yok sanırım elimden gelen.
Çok teşekkürler...
 
Bende aynı kalipere sahibim.Sizde oluşan sorunun aynısı başıma gelmişti.
Pistonların üzerine ingiliz anahtarı koyarak maksimum güçle geri itilmesini sağlamıştım.Tabi birkaç kere denemek gerekiyor.Pes etmemek gerek.
 
Geri