Scudo Sports

Xtr+Revolution vs Xt+Champion

bozokaydin

Daimi Üye
Kayıt
25 Nisan 2010
Mesaj
290
Tepki
155
Şehir
istanbul
Merhaba yaklasik 9 aylik v fren uyumlu setimde 400gr agirliginda olan Mavic X517 36 jantlarim ile Xt gobekler ve champion teller kullaniyorum.

Bu sistemi xt gobekleri satip sunlara donustursem:

Xtr gobekler + champion teller
Xtr gobekler + revolution teller

Son opsiyon agirlik acisindan daha iyi.

Sizce elimde olan sisteme gore bu iki opsiyonun artilari nelerdir?
 
Scudo
XT'den XTR'ye geçmek için tekerleri dağıtıp tekrar toplamak çok mantıklı gelmedi. Göbeklerde sorun varsa o başka.. Teller konusunda da şu anki telleri kullanmayacaksanız yeni telleri Champion almayı tavsiye etmem. Double butted teller her yönden daha iyi, biraz daha para verip Revo alırdım ben olsam.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
XT'den XTR'a geçildiği zaman fiyat gerçekten fırlıyor. O nedenle ben XTR göbek düşünmüyorum kendi bisikletime.
XT göbekler ve eğer çok ağır değilseniz revo teller oldukça iyi olur diye düşünüyorum
 
XTR yerine DT Swiss 240s alın çok daha iyi ve telleride Revolution yaparsanız çok iyi bir ağırlık düşüşü ve perf. artışı olur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bozokaydin
@Barış Birlik

Dt Swiss daha iyi onlara da bakayim. Kilom 82 yalniz sadece parke zeminde kullaniyorum. Araziye girmiyorum. Revo teller problem olmaz degil mi?

Bu jant Istanbul'da unlu bir bisikletcide orulurken, champion tel al, revolar ayar tutmuyor denmistim. Asli var midir?
 
ben dt 4,2 jant+ 240s göbek+revo tel kullanıyorum ve kilom 95-100 arası değişiyor sırtımda taşıdığım çanta da cabası şu ana kadar atlayıp zıpmaladığım yer kalmadı bir problem yaşamadım. Basedildiği kadar dayanıksız değil revolar.
 
  • Beğen
Tepkiler: bozokaydin
@bozokaydin

Revo'ların orta kısmı çok ince olduğu için akort sırasında fazla dönebiliyor. İşini bilen birisi akort yaparken buna dikkat edip dönen telleri geri düzeltir ve daha sonra da hiçbir problem olmaz; ancak akort işini bu seviyede bilen usta az; o yüzden evet, ayarı diğer tellere nazaran daha kolay kaçabilir.

Sağlamlığa gelince, revoların championlardan eksiği yoktur. Double butted tellerin ince orta kısmı darbe anında esneyerek telin göbek ve jant bağlantı noktalarındaki asıl kritik olan stresin azalmasını sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
@Burçak Erbil

Burak Bey, tesekkur ederim. Istanbul'da bu isi iyi yapan, lastik ormeye usenmeyen revo tel konusunda iyi olacak kimi onerebilirsiniz?
 
@bozokaydin

Önemli değil. ;) Ben bu işleri kendim yaptığım için bisikletçilerde pek servisle alakalı işim olmuyor. Yaptırdığım bir iki akortta da sorun yaşamadım ama en azından bu tel dönmesi (ve benzer birkaç püf noktaya) önem verilmediğini gördüğümden biryer tavsiye edemeyeceğim. Mutlaka gerektiği gibi yapan vardır ama ben bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Telleri DT olsun diyorsan en iyi çözüm super competition veya competition olacaktır. Revo. teller fazla esnek. Topu topu 20-30 gr. hafiflik için kesinlikle uğraşmana değmez. Topladığım jant setlerinden birinde revo. tel kullanmıştım daha sonra arka tekerde ruble tarafını ve ön tekerde disk tarafını Competition larla değiştirmiş ve hissedilir şekilde tekerlerin rijitliğini artırmıştım. Ayrıca bilgi olarak DT fabrika örüm hazır jant setleri de satıyor. Mesela 4.2D kasnaklı ve 240s göbekli böyle bir setim var ve kullanılan teller Super Comp. DT yeni çıkardığı Tricon göbeklere sahip hazır jant setinde de Comp. teller kullanılıyor. Disk uyumlu hiç bir setinde Revo. göremezsin. Ama v-fren de durum biraz daha farklı tabi. Bu arada olay maliyet değil tabi. Super Comp. teller Revo. lardan daha pahalılar :) DT haricinde çok güzel bir alternatif daha var; Sapim CX Ray. Revo. lar gibi hafif, aerodinamik ve çok daha rijitler. Bulabiliyorsan tel olayında son nokta bu. Göbeğe gelince XTR, XT, 240s, Hope Pro 2 kullanıyorum. Fiyat/performans oranında ise XT'nin üzerine malzeme yoktur. XTR ise son derece kaliteli ve sağlamdır. Özenli kullanır ve bakımlarını aksatmazsan 3-5 tane bisiklet eskitir. Ama XTR 'ın fiyatlarına çıkıldığında ben hiç tereddüt etmeden DT 240S leri tercih ederdim.
 
@Güney Tuncer

Katılıyorum, Revo teller ağırlık sınırlarını zorlayan jant setleri için mantıklı ama daha standart bir jant setinde 2/1.8/2 Competition'lar en sağlam seçenek gibi duruyor. Ben disk frenli tekerlerimde Super Comp kullanıyorum. Aslında disk fren için önerilse de V-fren için de güzel bir seçenek; 1.8/1.7/2.0

Bu arada yukarıdaki Competitionlar ile Revolar arasında 100gr mertebelerinde fark var..

Ayrıca hafiflik önemliyse tel başlarını da Aluminyum almak lazım.. Ama ileride sorunsuz ayar yapmak için pirinç..
 
Geri