Scudo Sports

yaprak dişli

observer

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ağustos 2010
Mesaj
1.663
Tepki
560
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
arkadaşlar yaprak dişliler varmış istediğimiz kadar arttırrabiliomuşuz önü bile 5 falan yapabiliyomuşuz nasıl yapılır bu yaprak dişli el ile yapılıyormuş.
 
Scudo
@emircan Başbuğ06

üst düzey ayna kol için dişliler tektek de satılabliyor fakat fiyatı neredeyse ayna kolun yarısı kadar .istediğiniz kadar artırmak sanırım mümkün değil.
 
taktın dimi bu olaya :)
neyse sanırım senin amacın daha hızlı gitmek
madem öyle ön aynakolu yol aynakolu yapıyorsun 54 dişli arka rublenin de en küçüğünü 11 yapıyorsun basıp gidiyorsun
 
hız istiyorsan seni paklasa paklasa bu paklar :D

(link)
Ya da bu: :D
(link)


Şaka bir yana hızlı gitmek için illaki dişlinin sayısının çok olması gerekmez zaten TT bisikletleri bile 70-80 den sonra boşa dönüyor pedal sanırsam.

Çevirebildiğin kadar çevir pedalı. Baktın boşa dönüyor olabildiğince aerodinamik bir pozisyon al çevirmeyi de bırak gerisi eğime ve rüzgara bakıyor zaten. Kaldı ki TT bisikletin bile olsa rüzgar boşluğu kullanmadan 90-100 km yi geçmen çok zor hatta imkansızdır.

Geçenler de çok özel şartlarda geçiyor.

Yaprak konusunu düşünme boşa ağırlık. Kadanstan ödün verme. Diş sayısını artıracağına daha çok yüklen daha hızlı çevir ;)


Bu arada Cannondale çok deli bisiklet yapmış yaw :D
 
:D 300 dişli süper olurdu ama olmazdı.
 
arkadaşlar yaprakları değişebilen ayna kol almak mantıklı mı yoksa eski sisteme devam mı edeyim. Değişim zamanı geldi. Şu andaki ayna kolum:
48/38/28T
Artı ayna kol dişli sayısı düşük olanlarda var. Acaba zincir uyumu nasıl olur.
 
arkadaşlar yaprakları değişebilen ayna kol almak mantıklı mı yoksa eski sisteme devam mı edeyim. Değişim zamanı geldi. Şu andaki ayna kolum:
48/38/28T
Artı ayna kol dişli sayısı düşük olanlarda var. Acaba zincir uyumu nasıl olur.

Zincir uyumu sistemin geneliyle ilgili bir konu.

Arka dişli sayısına bağlı olarak zincirler 6=7=8, 9, 10, 11, 12 vites için gruplanıyor. Yani 6-7-8 vites aynı zinciri kullanıyor, sonraki her vites sayısının kendi zinciri var.

Aynakollar da bu zincire uyumlu olmak zorunda olduğundan yine arka vites sayısına göre uyumluluğu belirtiliyor. Bu yüzden hangi aynakolun alınabileceğini bilmek için sistemin tamamını bilmek gerekiyor. Örneğin 21 ya da 24 vitesli sisteme arkada 7-8 vitese uyumlu Tourney ((link), (link)) ve eski Altus ((link), (link)) aynakolları takılabilir. Linklerini verdiğim modeller örnek.

Bunun dışında dikkat edilmesi gereken iki nokta daha var:

Birincisi, ön attırıcının maksimum dişli sayısı ve toplam kapasitesi aynakola uygun olmalı. Örneğin çoğu Tourney ön attırıcının toplam kapasitesi (en büyük dişliyle en küçük dişlinin diş sayıları farkı) 20 olduğundan 48-36-26 takılamaz, 48-38-28 ya da 42-32-22 takılır. 42T aynakol için maksimum dişli uyumu 42T, 48T aynakol için de 48T olan attırıcı gerekir.

İkincisi, aynakolun uyumlu olduğu orta göbek. Kare mil göbeğe kare mil uyumlu olmayan aynakol takılamaz, göbeği de değiştirmek gerekir ama zaten piyasada yaygın olarak bulunan aynakol modellerinin uyumlu oldukları vites sayılarında üretilen bisikletlerde onlara uygun orta göbek bulunuyor. Yani bisikletiniz 3x6, 3x7, 3x8 vitesliyse çok yüksek ihtimalle orta göbek kare mildir.

Tam uygun modelleri kolayca bulmak ya da nelerin değiştirilmesi gerekeceğini bilmek için vites sayınız, şu andaki aynakolunuzun modeli, şu andaki ön attırıcınızın modelinin bilinmesi lazım.
 
Zincir uyumu sistemin geneliyle ilgili bir konu.

Arka dişli sayısına bağlı olarak zincirler 6=7=8, 9, 10, 11, 12 vites için gruplanıyor. Yani 6-7-8 vites aynı zinciri kullanıyor, sonraki her vites sayısının kendi zinciri var.

Aynakollar da bu zincire uyumlu olmak zorunda olduğundan yine arka vites sayısına göre uyumluluğu belirtiliyor. Bu yüzden hangi aynakolun alınabileceğini bilmek için sistemin tamamını bilmek gerekiyor. Örneğin 21 ya da 24 vitesli sisteme arkada 7-8 vitese uyumlu Tourney ((link), (link)) ve eski Altus ((link), (link)) aynakolları takılabilir. Linklerini verdiğim modeller örnek.

Çok teşekkür ederim.
Benim 24 vites tourney.
24/34/42T
de çap 48t de ki gibi 175 mm olduğuna göre demek sadece diş sayısı değişiyor ve buna bağlı olarak performasa etkisi ne olur. İkincisi de 170 mm çaplı eski altusa geçmek daha iyi olur gibime geliyor performans açısından?
Milim dediginiz gibi kare mildir.
 
Çok teşekkür ederim.
Benim 24 vites tourney.
24/34/42T
de çap 48t de ki gibi 175 mm olduğuna göre demek sadece diş sayısı değişiyor ve buna bağlı olarak performasa etkisi ne olur. İkincisi de 170 mm çaplı eski altusa geçmek daha iyi olur gibime geliyor performans açısından?
Milim dediginiz gibi kare mildir.

170 ve 175 mm olanlar çap değil, krank kolunun (pedal kolu diyelim) uzunluğu. Bütün modellerin 170 ve 175 mm, hatta bazılarının ara uzunluklarda olanları da var. Normalde bunun ideal boyu kişiye göre üst bacak boyuna göre hesaplanıyor, firmalar büyük kadrolu bisikletlerde 175, küçük kadrolu bisikletlerde 170 mm kullanıyor. Uzun olursa kaldıraç mantığıyla sistem daha az güç uygulanarak çevrilebilir, kısa olursa daha küçük bir çapta daha hızlı pedal çevrilebilir. Pratikte aralarındaki farkı hissetmemeniz bile mümkün.

Burada önemli olan, yokuş çıkma performansı için küçük dişlileri olan, teorik maksimum hız için ise büyük dişlileri olan aynakol kullanmak. Benim kullanım amacıma göre yokuş kısmı rubleyle ayarlanabildiğinden aynakol dişlilerinin büyük olmasını tercih ediyorum, trekkingde 48-38-28, yolda 52-42 oval kullanıyorum. Hiç hız yapmadığım, yük taşıdığım ve kendisi de ağır olan şehir bisikletimde 42-34-24 aynakol var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Çok teşekkür ederim.
Benim 24 vites tourney.
24/34/42T
de çap 48t de ki gibi 175 mm olduğuna göre demek sadece diş sayısı değişiyor ve buna bağlı olarak performasa etkisi ne olur. İkincisi de 170 mm çaplı eski altusa geçmek daha iyi olur gibime geliyor performans açısından?
Milim dediginiz gibi kare mildir.
Aynakol uzunluğunun daha ziyade ön teker mesafesine göre ve yer mesafesine göre bir kararı var, fazla yaslanınca sürtüyor. Sizinkisi şehir bisikletidir büyük ihtimalle, ne alçak ne de ön tekere fazla yakındır - farkı çok hissetmezsiniz.
Aynakolun dişli oranlarını alıştığınızdan çok fazla değiştirmemeye çalışın rahatınızdan olmayın, yol bisikleti hafifliğini aratabilir.
 
Rublenin en büyük 3 dişlisini de öğrenebilir miyim? 42 olunca, 42/32 bile beni inim inim inletir.

Bisiklet ikinci el olarak 11-23 (11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 23) Dura Ace rubleyle geldi :) Sahibi 52-42 ve 11-23 ile ne yapıyorsa artık.
Burası çok düzlük, hafif rampalarda sorun yaşamıyordum ama birkaç defa dar alanda rampada kalkış yapmak gerekince müdahale etmek gerekti.
Şimdi 11-30 (11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30) 105 ruble var.
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
@Mete Can Karahasan Ayak uçlarının dönüşlerde ön tekere sürtmesi mi kastedilen şey? Bu ancak 190 cm biri 50 cm kadro kullanırsa olur gibi gözüküyor. Benim başıma 26" yol kadrosuna 28" teker takınca gelmişti.
 
@Mete Can Karahasan Ayak uçlarının dönüşlerde ön tekere sürtmesi mi kastedilen şey? Bu ancak 190 cm biri 50 cm kadro kullanırsa olur gibi gözüküyor. Benim başıma 26" yol kadrosuna 28" teker takınca gelmişti.
Hem öyle, hem de pedalın yere sürtmesi dönüşlerde, evet. Kısa kişilerde daha kötü oluyor 28" teker ve kompakt kadro ile, ön teker yer azlığından alt tüpe yaklaşıyor. 190'lık kadroda ön teker mesafesi artınca olmuyor. Bu sebeple her boya 28" takmak uymayabilir.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Geri