Scudo Sports

yardım.. Tekerlek dönerken çok şiddetli sarsıyor

sana sölemiştim arkadaşım..aynı yollardan geçtim konularımı okursan görürsün..malalesefki 4*8 özel örümlerde bu jant 10 tanesinden 1nde var.üretim ve dizayn hatası.ek yerine tel gelmemesinden olan bir sorun.byte jantlarına bakarsanız 4*8 özel örümlerde ek yerinde tel vardır burda ordaki sorunu kaldırmaktadır.jantları yan yana koyup bir bakınız salcanoda ek yerinde boşluk byte larda ise tel olmasından dolayı jant kendini toplamaktadır.her bisikletçi bunu anlamaz lastik veya akord der.ben 4 bisikletçi dolaştım ve 100 lira para harcadım..bu iş için sonradan kafama vurdu malasef ve jant seti aldım.
 
Scudo
Hasan kardeş,videoyu bir kaç izledim ve bence bisikletinde sorun yok.Sadece yeni bisiklet olduğundan parçaların belirli bir alışma süresi var ve alışma probleminin bu sorunla da alakası yok.Mevcut sorunda seni hiç bir şeklide yolda rahatsız etmez ve başka sorunlar çıkarmaz.Fakat bisikletindeki tekerleklerin akort ayarlarını çok iyi bilen birine bir ay sonra yaptır ki,akort ayarıda öyle çok uğraşılacak tipte değil.İnce ayar istiyor.Sorunun normaldir,hayırlı pedallamalar.
 
Arkadaşlar Sakin olun.

bu konuda her şeyi denedim. en son Continental lastiklerde sorun olabileceği üzerinde karar kıldık Ayhan Abiyle (Ayhan Cihangir). bi umut onu deneyeceğiz.
çemberin ek yerinde sorun yok gibi duruyor birde.
Bir de akortta teller aynı sıkılıkta değil. yani sıkı olanın karşısında duran telde boşluklar var. bu hepsi için geçerli. onun için akort ayarını iyi bilen birine gitmeyi düşünüyoruz Kütahya da ...

Yardım eden görüşünü belli eden herkese Teşekkür Ediyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: uğur kocaağa
Ayrıca ben bisiklete milyonlarca dolarlık yatırım yapan ve çoğu yüz yılı devirmiş markaların bisikletlerine değil, üzerindeki bileşene bakarım, bütün bileşenleri bana en ucuz kim temin ediyor ona bakarım isterse üstünde GAYDIRIGUBBAK yazsın. Sram Sramdır Shimano Shimanodur. Sonuçta garanti ömürboyu sürmüyor bisikletin teknik servisi kullanıcısıdır. Her markanın bisikletlerinde arada böyle sorunlar çıkar.
 
@Hasan Kılınç

arkadaşım çok kaliteli bir lastik al veya önce denemek açısından bir arkadaşından emanet al aynı işlemi yap sorunun ortadan kalkacağını görürsün jantın iyi ve jantların balans ayarı fabrika çıkışında yapılır ek yerindeki ağırlık sibobun ağırlığına eşit olduğu için sorun jantta değil lastikte (35yıllık milli takım mekanisyeni deneyimi)
 
selam hasan,
jantta yumurtalıkta olabilir. jant tellerinin bazıları sıkı bazıları gevşek demişsin. buda benim fikrimi destekliyor diye düşünüyorum. janttan iç/dış lastigi sök. üzerindeki reflektörüde sök. sonra bisiklet üzerine taktıktan sonra jantı serbest halde döndürmeye başla. bu esnada elinle kadroya bir tornavida gibi birşey dayayarak janta doğru yaklaştır. bazı yarlerde değip bazı yerlerde değmiyorsa jantın yumurta şeklini almış demektir. bunuda iyi bir akort ustası düzeltebilir.
 
çok teşekkürler eve gidince artık ne olursa olsun bu yollara basvuracağıım. olmazsa yarın iyi bir ustanın elinden öpecek :)
 
Arkadaşlar Tekerlekleri çıkardım. Reflektörü de ve jantın içindeki jant şeridini bile. işte en son hali aşağıda ( akort ayarı yok) umarım daha açıklayıcı olabilrrim.


 
@Hasan Kılınç

Daha önce soruna yanıt vermiştim,gözünden kaçmış olmalı.Yineleyeyim.Görmüş olduğun vibrasyonun yarısı,tek yönlü pedal çevirmekten kaynaklı,diğer yarısını şimdi anlatacağım.Öncelikle,tek taraflı pedal çevirdiğinde (elinle çeviriyorsun ve ayağınla ulaşamayacağın kadans değerlerine çıkıyorsun (240 kadansın üzerine çıkıyorsun) bisiklete tek yönlü bir güç uyguluyorsun ve bu tek yönlü güç pedaldan bisikletin tamamına yayılarak gördüğün vivrasyonu arttırıyor.
Asıl mesele şu ki,o teller daha örülürken hata başlıyor.Bir pergel al ve bir daire çiz.O jant ise jantın tam ortası,pergelin sabir ucu olduğunda hatasız bir çember olur.Acaba bu jant ve piyasada kullanılan jantlar bu kadar mükemmel mi? Hayır değil.Profesyonel bisiklet jantları laser teknolojisiyle üretilen neredeyse hata töleransları sıfıra en yakın jantlar.Merak etme piyasadaki pek çok bisiklet,biraz akordu biraz da merkezi bozuk ise o süratlerde bu darbeyi yapmaz.Akort bu sorunu % yüz çözmez.Akordunu yaptır yeter o süratlere çıkmayacağından sorun olmaz.Bisikleti ters çevirerek değil,bir platforma oturtup ayaklarınla çevirdiğinde rahatsız ediçi bir şey kalmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ProfessionaL
@Derya Keçeci

Bilgi için Teşekkür ederim.

zaten akorttan başka bir şansım kalmadı gibi. şüphesiz bu sorunda lastiğinde büyük payı var... çünkü ilk video ile bu video arasında bariz fark var.
 
neleri takıyorsun kafaya :) o hız da bende titrerim :) akortunu yaptır Derya Keçeci ye katılıyorum fiyatına göre bu gerçekten iyi :D bir trainerde dene olmaz bende sedona 741 var denedım boyle bır sey görmedim deediklerimi yap bir ;)
 
Geri