krizagold
Üye
- Kayıt
- 21 Mayıs 2015
- Mesaj
- 48
- Tepki
- 118
- Yaş
- 37
- Şehir
- Eskişehir
- İsim
- Yavuz
- Bisiklet
- Diğer
Merhaba arkadaşlar .Çocukluk yıllarımdaki bisiklet sevdası depreşince 4 5 aydır kendime yeni bisiklet bakma aşamasındaydım.Aklım hep yol gidonlu ama sağlam ve şehir bisikletine sahip bir bisikletti çünkü 110 kilogramlık bir cüsseye sahibim.(yanlış anlaşılmasın spor icabı bu kilodayım yağ oranım % 9). Benim kriterlerime uyan bisikletler ya cyclecroslar idi yada fuji touring di.Fujinin modeli Türkiye'de şuan yoktu. Cyclecroslar ise 3000 TL den başlıyor du. Bende bir karar aldım ve bu Alman bisikleti 1975 1990 arası kalkhoff marka yarış bisikletini toplama kararı aldım.Bisikletin b sini bilmeyen ben forumdan öğrendiğim bilgiler ile,takip ettiğim klasik konuları ve bisiklet toplama konuları ile Allah'ın izni ile inşallah alnımın akı ile sonuçlandıracağım.
İlk hali sürüş çok zordu.Biraz retro havası tarzında yenilemeye başlayacağım.
Öncelikle kadro sökülme işi yapıldı.
Parçalar sökülmeden önce herşey basit geliyor lakin elinize yağ sökücü,boya sökücü,gaz yağı ve tiner gibi maddeler ile kendinizi gözlük ve maske takarak işe koyulduğunuzu görünce işin ciddiyet isteyen ve zor bir iş olduğu anlaşılıyor.Halbuki forumdaki konularda arkadaşlar çok kolay yapıyorlardı
Frenleri ben sildikçe açıldı.Lakin niyese kara kara oldu bez
Jant ve lastikleri önce kullanayım dedim sonradan karar değiştirdim.Şuan polisajları yapılıp raflara kaldırılacak.
Kadroyu eski renginden arındırıp yeni kahve rengi simli boya ile boyanacak oto boyacıda.Aslında bakıyorum da şimdi mavi rengi de güzelmiş..İki üç kat boya sökücü ve sırası ile 400 600 1200 lük zımparalar ile iyice temizlendi kadro.
Ve kadrom boyandı geldi rengi kahve rengi lakin ışıkta tam belli oluyor karanlıkta siyah gibi oluyor
Kadroyu boyadan arındırmak boyatmak tam bir haftamı aldı.Eller şişti ama bir o kadarda keyifli bir süreçti.Boya sökücü ile kadro temizlemek isteyen arkadaşlara tavsiyem,Nalburlarda satılan 2 liralık şeffaf gözlük,kaliteli erimeze eldiven ve kesinlikle uzun kollu giysiler giyilmeli ufacık bir damla koluma sıçradı resmen yaktı. Kadro,frenler,maşa ve gidon orjinal kalacak,Arka aktarıcı ,ön aktarıcı,aynakol,ruble ,zincir vites ve firen vites sistemi komple değişecek. Jantları kullanacaktım lakin bu ölçülerde lastik jant bulmak ilerisi için sıkıntı olduğu için onlarıda değiştireceğim ama temizleyip kaldıracağım belki ileride gene kullanırım. Fren vitesler, arka aktarıcı ve ön aktarıcı shimano tourney, aynakol shimano claris,diğer incik cıncık tüm her şey shimano .
Brooks sele ve gidon bantı işin combosu lacak inşallah
Bisikletin parçalarının toplama işi Eskişehir Çınar bisiklet tarafından gerçekleşti kendilerine buradan teşekkürlerimi sunarım.
Ve mutlu son lakin daha pek binmek nasip olmadı Eskişehirde havalar çok yağmurlu.
Arkadaşlar görüş ve önerilerinize açığım elimden gelen budur.Forum ve forum üyelerimiz olmasa heralde böyle bir işe kalkışamaz ve toparlayamazdım..
Eksik gördüğünüz böyle olsa daha iyi olurdu dediğiniz tüm öneri ve eleştirilere açığım.Suluk deliği yok onada bir çözüm bulacağız inşallah belkide hiç takmayacağız önerilerinizi bekliyorum..
İlk hali sürüş çok zordu.Biraz retro havası tarzında yenilemeye başlayacağım.
Öncelikle kadro sökülme işi yapıldı.
Parçalar sökülmeden önce herşey basit geliyor lakin elinize yağ sökücü,boya sökücü,gaz yağı ve tiner gibi maddeler ile kendinizi gözlük ve maske takarak işe koyulduğunuzu görünce işin ciddiyet isteyen ve zor bir iş olduğu anlaşılıyor.Halbuki forumdaki konularda arkadaşlar çok kolay yapıyorlardı
Frenleri ben sildikçe açıldı.Lakin niyese kara kara oldu bez
Jant ve lastikleri önce kullanayım dedim sonradan karar değiştirdim.Şuan polisajları yapılıp raflara kaldırılacak.
Kadroyu eski renginden arındırıp yeni kahve rengi simli boya ile boyanacak oto boyacıda.Aslında bakıyorum da şimdi mavi rengi de güzelmiş..İki üç kat boya sökücü ve sırası ile 400 600 1200 lük zımparalar ile iyice temizlendi kadro.
Ve kadrom boyandı geldi rengi kahve rengi lakin ışıkta tam belli oluyor karanlıkta siyah gibi oluyor
Kadroyu boyadan arındırmak boyatmak tam bir haftamı aldı.Eller şişti ama bir o kadarda keyifli bir süreçti.Boya sökücü ile kadro temizlemek isteyen arkadaşlara tavsiyem,Nalburlarda satılan 2 liralık şeffaf gözlük,kaliteli erimeze eldiven ve kesinlikle uzun kollu giysiler giyilmeli ufacık bir damla koluma sıçradı resmen yaktı. Kadro,frenler,maşa ve gidon orjinal kalacak,Arka aktarıcı ,ön aktarıcı,aynakol,ruble ,zincir vites ve firen vites sistemi komple değişecek. Jantları kullanacaktım lakin bu ölçülerde lastik jant bulmak ilerisi için sıkıntı olduğu için onlarıda değiştireceğim ama temizleyip kaldıracağım belki ileride gene kullanırım. Fren vitesler, arka aktarıcı ve ön aktarıcı shimano tourney, aynakol shimano claris,diğer incik cıncık tüm her şey shimano .
Brooks sele ve gidon bantı işin combosu lacak inşallah
Bisikletin parçalarının toplama işi Eskişehir Çınar bisiklet tarafından gerçekleşti kendilerine buradan teşekkürlerimi sunarım.
Ve mutlu son lakin daha pek binmek nasip olmadı Eskişehirde havalar çok yağmurlu.
Arkadaşlar görüş ve önerilerinize açığım elimden gelen budur.Forum ve forum üyelerimiz olmasa heralde böyle bir işe kalkışamaz ve toparlayamazdım..
Eksik gördüğünüz böyle olsa daha iyi olurdu dediğiniz tüm öneri ve eleştirilere açığım.Suluk deliği yok onada bir çözüm bulacağız inşallah belkide hiç takmayacağız önerilerinizi bekliyorum..