Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yelken

Kuzenim rüzgar sörfünden bahsetti de,kefkendeki rüzgarla baya güzel gelebilir diye düşündük,bu yelkenli sörflerin fiyatları nelerdir ve tekneli yelkenler kadar zor mu
 
Scudo
@suat akman

4.95'lik kayiginiz ile gider balik avlarsiniz. Jig yaparsiniz, sirti cekersiniz, mercan cipura avlarsiniz.
Motorunuz ucuza satin aldiginiz cin markasi cin mali bir motordur. Hayat cok guzeldir sizin icin...

Fakat, Denizin ortasinda o motor sizi yari yolda biraktiginda, akliniza 2 kati pahali olup da alamadiginiz Mercury, Suzuki motorlar geliverir hemen...

Tekrar soyluyorum : Deniz fakiri sevmez :)

@Abdllh

Eskiden Ayayorgi'ye deniz girmeye gittigimizde ayagimiza dikenler (pitiraklar) batardi. Terlik yanina ayyakkabi da alirdik. O derece kendi halinde ve issizdi..
Simdi koya giremezsiniz... Her yer beach club'lar tarafindan parsellenmis durumda.

Giris icin agactan topladiginiz 50-60 liraniza kiymaniz lazim. Nasil olsa parayi hepimiz cok kolay kazaniyoruz degil mi ? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: coastguard
@bambam84
Bu durumda fakir sevmeyen deniz degil, denizi parselleyip fakiri sevmeyen isletmeciler ;)
Motorunuz bozulursa kureginiz var. Kureginiz yoksa basit bir latin yelkende olur!
Benim dedem kangava sungercisiydi. Yuk tasima teknelerinde calisirdi. Yuk dediysem silep falan degil! Simdinin kamyonculari gibi dusunun. 14-15 metre tekneler en buyukleriymis o zaman. Karpuz, hayvan, kum vb. akliniza ne gelirse! Canakkaleden Mersin'e her yere gitmisler. Oyle suzuki motor, volvo marine vs. de yok :)
Ruzgar kolayinaysa yelkenle, saatte 4-5 mili gecmeyen kizma kafa denilen calistirmasi yarım saat suren motorlarla, mazot gitmesin diye avlanirken veya tehlike varsa motor isinip calisana kadar tehlikeden uzaklasmak icin koca koca kureklerle!
Ben cocukken "ahtapotcu esref" denilen aynaci sandali ile ahtapot yakalayip gecinen bir amca vardi. Jig takimi falan yoktu o zaman :) Gunde 6-8 saat kurek cekerek gezer avlanirdi, çin malı motoru olmadigi ve bozulmadigi icin kufrederek suzuki-yamaha lari dusunmezdi ;)
Deniz ve toprak emegini becerisini ortaya koyup calisan herkesi sever!
Fakiri sevmeyenler, denizleri ve topraklari parselleyip fakiri sevmeyen, konfor ve guvenlik duskunu hirsli zenginler...
Ister katilin ister katilmayin bu gorusume!

Basit bir ornekte bisiklet dunyasindan. Brooks selesi, vault cantasi, schwalbe lastikleri, kalli pedal ve ayakkabilari olmadan terlikle Agustos sicaginda İzmir'den Ordu'ya asker torununu gormeye giden zengin!?! amcayı hatirlayin :)
Ama forumda bisiklet alacak bunu hobi-ulasim-spor anlaminda yapacaklara hepimiz (ben dahil) ahkam kesiyoruz;
"onu alma, bu fiyatin altindaki bisikletlere bakma, mumkunse bunu tercih et"
Fakir sevmeyen kapitalizm, tuketim cilginligi, marka imajlari ve bunlarla kusatilip dejenere olan bizleriz :(
 
@bambam84
O zaman neye sahip olmak istediginiz, ne kadar harcamak istediginiz ve neden hoslandiginiza bagli diyelim :p
Denizde ve denizle olmak veya denizde egonu tatmin edip hava atmak olarak 2 basliga ayiralim!
Elbette yarı profesyonel-profesyonel sporcu iseniz, ciddi ticari yatirim olarak denizdeyseniz maliyetler guven ve dayanikliligina gore artar.
Ama ilgi duyuyorsaniz ve paraniz azsa bir yolu vardir herseyde oldugu gibi ;)

Neyse sizin yelkenliniz beneteau, yelkeniniz kevlar gaastra, giysileriniz helly hansen, marinaniz cote d'azur olsun :p

Iste size birbirinden farkli 3 deniz oyuncagi :)
 

Dosyalar

  • b1.jpg
    b1.jpg
    45,8 KB · Okunma: 12
  • b2.jpg
    b2.jpg
    144,9 KB · Okunma: 12
  • b3.jpg
    b3.jpg
    103,8 KB · Okunma: 12
  • Beğen
Tepkiler: bambam84
@suat akman

Konuyu cok iyi ozetlediniz :harika:

Bu da benim hayalim... Astronomik rakamlar gerekmiyor.. Ulasilabilir... Ama henuz benim icin lux

Satin almasi ayri bir kulfet, barindirmasi, bakimi, koruyup kollamasi ayri bir maddi kulfet...

http://www.jiggedupsportfishing.com/jpegs/about%20us/Boat_LG.jpg
 
@bambam84
2. ellere yonelin teknede. Motoru alabilirseniz yeni alin. Ikinci eller genelde revize gormus su sporlari veya ticari motorlar. Zaten omrunu doldurmak uzere oldugu icin yenileme ve revizeyele 2. ele dusuyor. Amator kullanicilarda yanlis kullanim ve vuruk sorunu nedeniyle icte hasar olabiliyor.
Ama beygir gucu teknenize gore dusuk veya fazla olmasin! Yoksa yuksek devirde tekneyi itmeye calisirken motor omrunu kisaltirsiniz. Fazla olursa da yakıt maliyeti artacagi gibi kapasitesi uzerindeki hizlarda risk alacaksiniz. Sirti cekmek icin rolantide gideceginizde de fazladan yakit tuketirsiniz buyuk motorda.
Bakim kolayligi acisindan polyester avantajdir.
Takma motor ise ve guvenli bir yeriniz yoksa, kucuk motoru indirip kaldirmasi kolaydir ;)
Bizim buralarda balik avliyorsaniz tekneninde balikci ruhsatli olmasini denetliyorlar. Arastirip ona gore hareket edin basiniz agrimasin!
Belki bunlari biliyorsunuzdur halihazirda ama aklima gelmisken yazayim dedim :)
Herkesin ve sizin hayallerine kavusmasi dilegiyle ;)
 
2010 dan beri yelkenliyle dolasiyorum. Ozellikle Izmir'den, Fethiye'ye kadar olan kiyilarimiz ve Santorini dahil olmak uzere Guney yunan adalari hakkinda elimden geldigince sorularinizi yanitlayabilirim.
Sevgiler.
 
Konu çok güzel yorumlarında hepsini okudum.Her forumda olduğu gibi bu forumda denizi seven insanlar olması ayrıcaklı bir güzellik,netekim denizcilerin farklı insanlar olduğunu düşünmüşümdür hep,zor zamanda pratik çözüm bulmak sanırım farklı düşünmekten geliyor,fakat güzide ülkemizde deniz ve denizcilik hep lüks pahalı bir hobi olarak öngörülmüş ve bu nedenle geride kalmış, yıllar önce ustaları efsane olmuş tekne yapımı artık yurtdışı kaynağına tabi olmuş.Şimdilerde biraz daha iyi, gençlerden ellerinde akıllı akılsız telefonu bırakabilenlerin gene az bir yüzdesi denizi merak ediyor yelken ve kürek kulüplerine gidebiliyor.İnşaallah daha iyi olur ülkemizde amatör denizcilik gelişir bizler de gurur duyabiliriz.
Çocukluktan beri denizle iç içe oldum babamın sandalını okul arkadaşımla beraber tek silindir köhler motoru ip sararak çalıştırarak kaçardım,akşama gelen balıklar temiz bir dayağı geçiştirmese de o günler çok daha özgür insanlardık,sonra da bu heves başka bir hal aldı elektrik zabiti olarak beş sene dünyanın birçok yerini gemiyle gezdim,önce büyükçe bir kamaralı tekne sonra motoryat derken yelkenli sahibi de oldum ama macera evlenip karaya çıkınca bitti,deniz suyu muhtelif yerlerinden içeri kaçanlar bilirler denizi bırakamazsınız bir zaman sonra yeniden teknem oldu denizden tekneyle karadan bisikletle yola devam ediyorum.
Tekne alacaksanız niyet ve amaç önemli birde eliniz ufak tefek tamirat vs gibi işlere yatkın değilse zorluk çekersiniz almaya gideceğiniz zaman yanınızda işi bilen biri olsun satışının noterde olmadığı birşey alacaksanız iyi incelemeniz gerek.
Deniz insanlarının sıklıkla kullandığı gibi ''Allah selamet versin''.
 
Bir Ankaralı olmama rağmen profesyonel olarak denizciliğe bulaştım. İç mekan tasarım ve üretiminden üst bina tasarımına kadar sektörde 10 yılım geçti diyebilirim. Hatta yeni yetme günlerimde Maltese Falcon da çalışma fırsatım oldu. Ardından Peri Yatchs , Azimut ve Azuree projelerinde tasarım yaptım.
Yelkenli konusunda iki laf etmem fırsatım varsa; dünyada keyif alınacak tek ulaşım aracı budur derim. Yol almanın kendisi hedeftir ve saf neşedir, keyiftir. Motor yat ise paranla rezilliktir, ama konu bu değil...yelken güzeldir. ..
 
temel yelkenlı egıtımı verecek,ekonomık fıyata bırı cıkar mı? yada sırf ıyılık olsun dıye bana işin abc sını ogretebılecek bırılerı?degısık hobılerıme yelkenlıyde katmak ıstıyorum,hayaller cok
 
Geri