Ellerinize saglik, diger konunudaki bisiklet güzel olmus.
Sizden rica etsem kumlamandan sonra kumlanmis haliyle bir fotograf cekip yükleye bilirmisiniz? Diger konunuzda, yüklediginiz fotografdaki bisikletin kadrosu kumlandi demissiniz (Fotografi yorumun altina ekledim), dikkatimi ceken bir iki yer oldu.
Kumlamaya vermeden önce bir öneri de bulunmak istiyorum. Bir bisiklet kadrosu kumlamada hem zarar görebilir hemde celigin üst düzey yüzü gözle görülmeyecek darbeler alir, nedeni de kum taneleri sert bir basincla kadroyu püskürtülüyor ve kum taneleri sert oldugundan darbe aliyor.
Bisiklet kadrosunda en iyi ve en saglikli yöntem cam tozudur, cam tozu islemi ayni kumlama makinesinde yapilir sadece kum taneleri degil de cam tozu olur makinenin icin de.
Kumlamanin ve camtozunun özelligi zaten celigi yada aluminyumu vs. tüm paslardan arindirmak, boyayi komple sökmek ve celigin yüzünü kaymak gibi yaparak, sonrasinda hic bir islem görmeden direk boyaya vermektir.
Eger kumlama veya cam tozu islemi temiz yapildiysa, boya ürünün üzerinde cam gibi hic pürüzsüz olur. Simdi ben türkcesini bilmiyorum ama almancasi orangen haut deniyor, yani cevirisi potakal kabugu oluyor, cogu arabalar boyaninca portakal kabugun'daki gibi pürüzler olur, demek istedigim temiz iscilikde o pürüzler bile olmuyor. Yani bildiginiz bir cam gibi oluyor boya.
Umarim beni yanlis anlamasiniz, sadece emeginiz bosuna gitmesin diye söylemek istedim.
Yüklediginiz fotografdaki bisiklet de dedigim potakalkabugun'daki pürüzler malesef var, bu yüzden kumlanmis halindeki fotografi istedim, sadece islemi görmek bilmek icin.
https://i.hizliresim.com/2QLNbq.jpg