1. Arka aktarıcı en küçük dişliye inecek şekilde sağ vites kolunu ard arda sola doğru tıklayın.
2. Zincirin en küçük dişlide olduğundan emin olduktan sonra bir elinizle kadro alt borusu boyunca orta göbeğe giden sapğdaki vites telini bir parmağınızla çekerek gerin ve arka aktarıcınızın oynayıp oynamadığına bakın.
3. Şimdi bisikletinizin arka tekerini bir park veya tamir standı ile yukarıya alın.
4. Bir elinizle deminki gibi bir parmağınızla vites telini gerip pedalı çevirerek vites attırmaya başlayın.
5. Bunu zincir en büyük dişliye gelene kadar sürdürün. Teli germeye devam ettikçe zincir büyük dişliye kadar sorunsuz ard arda geçebilmelidir.
6. Eğer zincirin bir büyük dişliye geçişi bir yerde takılıyorsa bu takılmanın germe noktanızdan arka aktarıcıya kadar olan vites teli bölümünden mi, yoksa arka aktarıcının kendisinden mi kaynaklandığını inceleyin. Teli germekle arka aktarıcı hareket etmiyorsa el ile aktarıcının yukarı kısmından destek sağlayın (bacaklardan sakın itmeyin). Yıne geçmiyorsa aktarıcınız sorunlu olabilir. Tabi bütün bu işlemler sırasında pedalınızı hep çeviriyor olmanız gerekiyor.
6. Eğer zincirin geçişleri en büyük dişliye kadar sorunsuz gerçekleşiyorsa, zincir, ruble ve aktarıcınız sağlam demektir.
7. Sorun bu durumda germe noktanız ile fren-vites kolu arasındaki vites teli bölümünün kablo içinde rahat hareket etmemesinden (değişik nedenleri olabilir) veya fren vites kolunun (STI) arızalı olmasından kaynaklanıyordur.
8. Sabırlı olun, stressiz bir şekilde ve düşüne düşüne bu incelemeleri yapın. Sonunda nedeni bulacaksınız
