Scudo Sports

Yeni seri Ultegra mi? Eski seri Dura-Ace mi?

Seciminiz hangisi olurdu?


  • Toplam katılım
    82
Şu markaların her yeni set çıkardıklarında aynı şeyleri söylüyor olması tek benim mi sinirimi bozuyor acaba?Hep aynı yalan hep daha rijit,hızlı ve ergonomik.Dura ace 7400 kullanmaktayım diğer bisikletimde ise 2014 model campagnolo super record mevcut birinden birine binince hiçbir fark hissedemiyorum acaba bendemi sorun var
 
Scudo
antrenman için her zaman 105/ultegra'yı tercih ederim ben. dayanıklılıkları, dura ace 9000'a göre çok iyi.
dura ace'in yaprakları çok cabuk eriyor, yarış dışında kullanılması maddi durumu elverişli olmayan bir insan için çokta akıllıca sayılmaz.

yeni dura ace ve ultegra aynakolları ise çok güzel olmuş bence. inanılmaz etli bir görüntüsü var, rijitliğe muhakkak faydası olmuştur.
 
2 yıl geçti her ikisini de kullanan arkadaşlar var mı ya da fikir sahibi olanlar ne diyorlar dura ace 9000 mu ultegra r8000 mi :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Turisti
Sadece R8000 kullandım, DA9000 çok daha iyi bence
da 9000 kullanmadın mı neye göre rijitlik dayanım vs birşey var mı elimizde somut olarak farklı farklı sitelerde farklı kişisel görüşler mevcut
yani dura ace is dura ace mi :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
da 9000 kullanmadın mı neye göre rijitlik dayanım vs birşey var mı elimizde somut olarak farklı farklı sitelerde farklı kişisel görüşler mevcut
yani dura ace is dura ace mi :D
Yukarıda daha önce yazmıştım, bence dura-ace. İki seri arasında en önemli fark hafiflik ve hangi seriyi alırsanız alın, Dura-Ace çok daha hafif.

Rijitlik açısından karşılaştırılabilecek tek parça aynakol. Shimano ısrarla 24mm mil kullanmaya devam ettiği için Shimano aynakollar benzer ağırlık ve fiyattaki rakiplerinin oldukça gerisinde genelde. Eski bir test ama DA9000 dahil bazı aynakolların esnemezlik değerlerini şurada bulabilirsiniz:
(link)

Dayanıklılık olarak da çok farklı olduklarını düşünmüyorum açıkcası. Ali Demir gibi insan üstü Watt değerleri ile senede 20 bin km yapan biri değilseniz zincir dışındaki parçaları kolay kolay eskitemezsiniz.
 
fikir verir mi bilmiyorum ama benim 2012 xt setli tur bisikletim kız arkadaşımın geçen sene alınmış deore setli bisikletinden ağırlık, vites geçiş hassasiyeti, bakım aralığı vs. her anlamda daha iyi geliyor bana.
 
Yukarıda daha önce yazmıştım, bence dura-ace. İki seri arasında en önemli fark hafiflik ve hangi seriyi alırsanız alın, Dura-Ace çok daha hafif.

Rijitlik açısından karşılaştırılabilecek tek parça aynakol. Shimano ısrarla 24mm mil kullanmaya devam ettiği için Shimano aynakollar benzer ağırlık ve fiyattaki rakiplerinin oldukça gerisinde genelde. Eski bir test ama DA9000 dahil bazı aynakolların esnemezlik değerlerini şurada bulabilirsiniz:
(link)

Dayanıklılık olarak da çok farklı olduklarını düşünmüyorum açıkcası. Ali Demir gibi insan üstü Watt değerleri ile senede 20 bin km yapan biri değilseniz zincir dışındaki parçaları kolay kolay eskitemezsiniz.
Teşekkür ederim evet yorumların hepsini okumuştum. Cranck testte ise iyi bir kıyaslama olmuş kendi aralarında. fiyat/ağırlık/dönme değerleri/performans önemli burada ve daha da önemlisi genel olarak dayanımı düşünürsek km bazlı shimano ürünleri yaklaşık olarak kullanılabilecektir.
shimano derki duruma ve kullanıma bağlı olarak 9bin km ye kadar kullanılabilmekte ve 3 zincir 1 ruble , 3 ruble 1 aynakol gerektirmekte.
Keyfe keder olarak iyi ve temiz bir set denk gelirse dura-ace 9000 ultegra r8000 e tercih edilebilir gibi duruyor. Gel gelelim r8000 aynakol ise çok şık :)
 
ben arada çok fark edilir bir fark olacagını düşünmüyorum. varsa da ben anlamıyorum diyelim :) ha sram red takarsın 300-400 gr hafiflersin o zaman fark yaratır tabi.
 
ben arada çok fark edilir bir fark olacagını düşünmüyorum. varsa da ben anlamıyorum diyelim :) ha sram red takarsın 300-400 gr hafiflersin o zaman fark yaratır tabi.
Aslında şu da var yeni nesillerde gelen güncelleme üst modellerin eski serilerine ne derece yaklaşabiliyor? Shimano strateji olarak ne uyguluyor? Dura ace i farklı bir klasmanda mı tutuyor.
 
shimano derki duruma ve kullanıma bağlı olarak 9bin km ye kadar kullanılabilmekte ve 3 zincir 1 ruble , 3 ruble 1 aynakol gerektirmekte.
Keyfe keder olarak iyi ve temiz bir set denk gelirse dura-ace 9000 ultegra r8000 e tercih edilebilir gibi duruyor. Gel gelelim r8000 aynakol ise çok şık :)-
Bunları biraz aşağı yuvarlayıp, ruble için 25 bin, aynakol yaprakları için 75 bin desek; benim gibi bir kullanıcı için biri 3-4 yıl, diğeri 10 yıl dayanır anlamına geliyor. Evladiyelik olmasa bile bisikletin ömrüne yakın demek bence bu. Aynı sürede en az 10 çift lastik eskitileceğini düşünürsek, eskiyen rubleyi veya aynakolu çok önemsememek gerek bence. Sağlamlık olarak Ultegra biraz daha önde olabilir, mesela Dura-Ace'in arka aktarıcı bacağı (kafesi) karbon olduğu için daha kolay kırılabiliyor, ama bunlar bence çok küçük detaylar.

Aslında şu da var yeni nesillerde gelen güncelleme üst modellerin eski serilerine ne derece yaklaşabiliyor? Shimano strateji olarak ne uyguluyor? Dura ace i farklı bir klasmanda mı tutuyor.
Ne bakımdan ne kadar yaklaşabiliyor? Konu ağırlık ise, 7800-7900-9000-9100'ün ağırlıkları hemen hemen aynı, 6600-6700-6800-8000'in de ağırlıkları hemen hemen aynı ve Dura-Ace'ten 250-300 gram fazla. Yani bu seviyedeki en önemli kriterde Dura-Ace her zaman önde.

İlk çıkan Dura-Ace, 6'lıydı ve indexli bile değildi. Şimdiki Claris bile fonksiyonel olarak daha önde demek ki, fakat mekanik vites sistemleri çok olgun teknolojiler olduğu için artık yeni modellerde eskisine göre ciddi bir gelişme olmuyor.
 
İlk çıkan Dura-Ace, 6'lıydı ve indexli bile değildi. Şimdiki Claris bile fonksiyonel olarak daha önde demek ki, fakat mekanik vites sistemleri çok olgun teknolojiler olduğu için artık yeni modellerde eskisine göre ciddi bir gelişme olmuyor.
durum net olarak anlaşıldı :harika: varsa yoksa ne olacaksa olacak ama sistem di2 olacak ve en güncel olarak da disk fren olacak :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
durum net olarak anlaşıldı :harika: varsa yoksa ne olacaksa olacak ama sistem di2 olacak ve en güncel olarak da disk fren olacak :)
neden di2 olması lazım? ben yeni bisiklet alırken di2 sistemlere hiç bakmıyorum bile. oluşabilecek her problemde tamircinin yolunu tutmak gerekecek (oda güvenebileğiniz biri varsa)

bence di2 yol bisikletini daha konforlu yapıyor bu çoğu insana hitap edebilir çok normal. ama ben konfor arayanlardan değilim :)
 
neden di2 olması lazım? ben yeni bisiklet alırken di2 sistemlere hiç bakmıyorum bile. oluşabilecek her problemde tamircinin yolunu tutmak gerekecek (oda güvenebileğiniz biri varsa)

bence di2 yol bisikletini daha konforlu yapıyor bu çoğu insana hitap edebilir çok normal. ama ben konfor arayanlardan değilim :)
Ben olaya şu açıdan yaklaştım:
Yeni nesil ürünler ile eskileri arasında (her sınıf kendi arasında 105/ultegra/dura ace gibi) ne gibi bir gelişim gösteriyor? Hafiflik mi rijitlik mi serilik mi gibi bunları kendimce kıyaslamaya çalışıyorum. Bir de üst segmentin eski versiyonu ve alt segmentin yeni versiyonuna bakıyorum.
En büyük gelişim ise demek oluyor ki elektronik sisteme geçmek. Aksi halde çok aman aman bir değişim söz konusu değil (kendi sınıfları arası baz alınırsa).
Bence di2 dan korkmayın aslında çok da karmaşık olmayan bir sistem. Vites tel/gerginlik ayarı vs ortadan kaldırıyor. Sistem kendi kendine işlerini görebiliyor. Ve dahası sizi asla çapraz kullanıma düşürmüyor.
Peki ben di2 mu kullanacağım ekonomik açıdan muhtemelen önümüzdeki birkaç yıl bu görünmüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
neden di2 olması lazım? ben yeni bisiklet alırken di2 sistemlere hiç bakmıyorum bile. oluşabilecek her problemde tamircinin yolunu tutmak gerekecek (oda güvenebileğiniz biri varsa)

bence di2 yol bisikletini daha konforlu yapıyor bu çoğu insana hitap edebilir çok normal. ama ben konfor arayanlardan değilim :)
Di2 sizi bisikletçiden çok daha fazla kurtaran bir sistem :D vites telleri yıl içerisinde jagwire veya dura-ace de kullansanız milimlik salınımlar ve gerilmeler yapıyor. Bunları ayarlamak di2 yu ayarlamaktan çok daha zor. Di2 da parçada arıza çıkmadığı sürece ömrü boyunca bir sorunsuz çalışıyor.

Bu arada konuyla alakalı olarak aynı vites sayısındaki Dura-Ace'i şahsen her zaman tercih ederim. Şahsi sıralamam 9100>9000>r8000 veya 7900>7800>6700... şeklinde gidiyor. Dura-ace in kararlılığı ve geçişleri daha iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
Geri