Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yerli bisiklet firmalarına eleştiriler ve sorular

Scudo
@mcb

Konuyu açarken bisiklet alma aşamasındaydım. Sonunda Carraro CR RACE 042 Modelini görmeden internet üzerinden sipariş vererek aldım. 54 kadro aldım ve ölçüleri bana uydu gibi.
İstanbul' da bile birçok model bulunamıyorsa siz birde bizim gibi küçük illerin halini düşünün artık. :)
 
Yerli bir markanın 20" katlanır bisikletini kullanıyorum yere göke sığdırılamayan diğer meşhur katlanır bisikletler ile (marka belirtmeyeyim) arasında muazzam bir kalite ve özellikle sağlamlık farkları var.Bisiklet bir kere ağır çünkü alüminyüm kadrosunun et kalınlığı diğerlerine göre çok daha fazla, katlanır aksam kısımlarında kullanılan metaller ve montaj şekilleri vs. gayet güzel ve güven veriyor.

Bunlar bazıları için dezavantaj ağırlık sebebi ile benim için ise avantaj daha etli kadro demek daha sağlam kadro demek canımızı taşıyor sonuçta sağlam olsun iki üç kilo ağır olsun benim mantalitem bu.Alındıktan kısa bir süre sonra çatlayan kadroları gözardı etmemek lazım bisikleti kaliteli kılan kadrodur geri kalan teferruattır istenildiğinde her bisiklette elde edilir alırsın takarsın.

Hafif olsun diye incelttikçe inceltilen kadro tabiki zoru gördüğünde çatlayacak bu da ileriye yönelik ne kadar güven teşkil ediyor tartışılır.

Kullanılan parçalar işçilik materyal vs bisikletten ve metalden anlayan kişilerin ortak fikridir kaçınılmaz.

İşin özü yerli bisikletlere bu kadar ön yargılı olmayın en azından hepsine gerçi yorum yapan kötüleyen çoğu insanın aslında gerçekten bilgi ve fikir sahibi olupta yorum yaptığına inandığımda söylenemez.Bizim insanımızda kompleks var çünkü yabancı mal her zaman daha iyidir bilsede bilmesede kodlarına bu işlenmiş çoğu kişinin.
 
kaç yl evveldi bilmiyorum ama salcano ng620 idi sanırım, full slx hidrolik frenli full set bir bisiklet sitesinde duyuldu. ankarada bayisini aradım buldum. elinde yok. kapora bırak sipariş geçeyim dedi. verdik kaporayı. ne zaman gelecek? 10 gün sonra. peki. 10 gün sonra aradım. yok gelmedi. haftaya gelecek. 7 gün sonra yok gelmedi. 1 ayın sonunda öğrendik ki, 10 vites için zincir yok salcanonun eline o nedenle bisiklet üretilemiyor. velhasılı 60-65 gün sonra bisiklet geldi. almaya gittim. sele borusunu takarken yetkili satıcı servisin tek elemanı ve de sahibi çizmiş. bi de bana yalan söyledi. neyse bisikleti aldık, parçaladık ve forumdan sattım. salcanoya tövbe ettim.
 
bence yerli firmaların elinde random bisiklet tasarlama programı gibi bir şey var ve bunu kullanıyorlar. Bu kadar kötü tasarımların başka bir açıklaması olamaz bence.
 
Gardaş hepsi parasına göre. Çok paran varsa git en iyisini al, az paran varsa ona göre al, ürüne ve bütçene uygun kullan bu kadar basit. 3 liralık malzemeden 10 liralık performans beklemek haksızlık bence. Biz istemez miyiz trek madone'a binmeyi...
Salcano ürün tasarımlarını biraz daha geliştirmeli.
Tüm firmalar için bahsediyorum dışarıdan giden kablolar içeriden gitse ne kadar da güzel olur :harika:
 
Ya ben anlamıyorum tamam salcanonun düşük modelleri kötü olabilir ama gelelim 2500-3000 klasmanıa çok güzel ağletleri var misal şehir bisikleti olarak
(link)
Gayet te güzel bir bisiklet ve başka yabancı markalar mesela Trek hem daha düşük vites sistemi kullanmasına rağmen 1000tl daha pahalı
Alın linki (link)

Başka örnek vermek gerekirse yol bisikletleri
(link)

Yine Trek trek örnek vermek gerekirse
(link)

Yaklaşık aynı fiyat ama donanımına baktığımızda biri dura-ace biri ultegra
yani demek istediğim bu kadar çamur atmayın yerli markalara f/p ürünü olarak çok iyi bisikletler gelelim görünüşe internet sitesinde biraz çirkin görünüyor olabilir ama gerçek hayatta Gayette güzel görünüyor
xrs030b.jpg xrs030a.jpg
Haklarını yemiyelim lütfen gayet hoş bir tasarım


(Bu arada resimde @M.J. den alıntıdır)
 

Dosyalar

  • xrs030b.jpg
    xrs030b.jpg
    124,8 KB · Okunma: 7
@mustc1940


Benim bu konuya yapacağım yorum ise şöyle olacak. Firma iyi bir tasarım yaparsa bir sene sonraki modellerini daha iyi tasarlaması gerekecek. Çünkü müşteri beklentileri bu yönde olacak. Her sene daha da iyi tasarım yapmayla kafayı yormak yerine , kötü tasarım yapıyorlar.

Eeee kimsede seneye dahada kötüsünü tasarla , Köskötü olsun. Hatta o kadar kötü olsun ki , baktmaya tikseneyim , yolda utancımdan gezemeyeyim gibisinden diye talepte bulunmayacağına göre , bu taktik oldukça isabetli. Bundan dolayı üretici veya ithalatçı fimra için kötü tasarım aslında ticari açıdan iyidir.

Aslında yerli bir firma tarif edeceğim sistemi uygulasa , müşteri memnuniyetinde zirve yapar.

Firma markasız ve yazısız tek renk üreteceği kadrolara hiç bir sitcker yapıştırmaz. Bu şekilde satar. Sticker'ı ayrı satar. Bir çok farklı tasarımda sticker üretir. Kullanıcı hangi tasarım sticiker'ı istiyorsa bunu satın alıp bisikletine yapıştırır. Görünüm iyi olunca müşteri memnun kalır , Yok görünüm kötü olursa firma topu , tercihi kişisel olaral yaptığı için son kullanıya rahatlıkla atabilir.

Herkes görmek istediği ve görünümü tamamen kendi zevkine göre olan modele biner. Firma mutlu , son kullanıcı mutlu. Daha ne olsun.
 
@magnetroN
Burada bir önyargı söz konusu değil. Ben ilk mesajımda belirli başlıklar halinde eleştiriler yaptım. Siz bambaşka şeylerden bahsediyorsunuz. Burada niyetimiz yerli malını kötülemek değil. Nasıl daha iyi olur, ne gibi eksikler var? Bunlardan bahsediyoruz.
 
İlk eksiği ben söyleyeyim o zaman "hafiflik" hafif olsun diye zar gibi materyalden yapılan bisikletler bana hiç güven vermiyor zaten kullanınca görüyorsun kadrosunun her yeri esniyor ve bu esneme mevzusu içinde öyle ekstrem bir şey yapmaya gerek yok bunu en iyi hafif bir rampayı oturarak çıkmaya çalıştığınızda anlıyorsunuz akordeon gibi her yana esniyor kadro.Zaten akıl var mantık var bir bisiklet özel bir alaşımdan yapılmadığı sürece 10 kg olabilir mi? Ha olur tabi ama böylede akordeon olur o bisiklet.
 
Bence de bazı marka/modellere haksızlık ediliyor. City Sport 40 aldım , emin olun internet sitesindeki resimlerinden daha güzel ve şık. Kullanımı da rahat , akıyor. Üzerindeki komponentler fiyatına göre gayet iyi. Daha ne olsun ? 14,1kg olabilir ama kadrosu sağlam hissi veriyor.
 
@Cömert

Cömert abim, yalnız firmalar çocuk kadroları hariç sticker kullanmıyorlar. Decal (Vernik Altı Su Bazlı) kullanıyorlar. İşlem şu şekilde işliyor.

Kadro boyandıktan sonra decal işlemine geçiliyor. Decal suya koyulup Beyaz sayfadan ayrılması bekleniyor. Ayrıldıktan sonra desen kadroya uygulanıyor. Altında su kalmaması için iyice temizleniyor. Daha sonra Decal uygulanmış kadro fırına veriliyor. Kuruduktan sonra üzerindeki taşıyıcı tabaka kaldırılıyor. Sonrasında kadronun üzerine vernik uygulanıyor. Vernikleme işleminden sonra tekrardan fırınlanıyor. Decal uygulanmış kadro montaja hazır hale gelmiş oluyor :)

Decal'i matbaalar veya Büyük kırtasiyeler basamaz. Serigrafi işi yapanlar tarafından zorlu bir süreç sonrası hazır hale gelir. Serigrafi işini genelde Çini, Çaydanlık, Tava vs gibi materyallerin üzerine çalışan firmalar kullanıyor.

Sticker ise vernik üzeri yapışkan tasarım demektir. Direk boş kadroya uygulayabilirsiniz. Fakat ömrü uzun olmaz. Dış etkenleri göz önüne alırsak çabuk deforme olma, renklerinin solması, yapışkanın erimesine bağlı kadro üzerinde yapış yapış sarı bir madde bırakması da cabası ;)

Sticker'ı matbaalar, büyük kırtasiyeler hatta kendiniz bile basabilirsiniz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Beyler carraro filan türk değil ki italyanın ?
 
Salcano kullanıcısıyım ama 1000 değişik yere Salcano yazılması hoşuma gitmiyor. Alternatif olmadığı için sipariş ettim. Nasıl sökülür bilen var mı?
@temonas Bianchi ve Carraro Accell bisikletin. İtalyayla alakası yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
@Harun Salcı
Zaten bant gibi bir şey onlar. Zamanla yıkaya yıkaya çıkacaktır.
Benim btwin bisikletimde fazla sticker yoktu. Çok kullandığım için her hafta yıkayıp temizlerdim. Ve en son artık o stickerler de ucundan açılmaya başlamıştı. Ben de çekip söktüm. Hiçbir şey yok şuanda üzerinde.

Islatıp sonra da saç kurutma makinesiyle ısıtırsanız kolayca sökülür belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
Bianchiler Güzel Ama Çok Fazla Suya Maruz Kalırsa Hidrolikleri Arada Sapıtıyor Fren Tutmamazlığı Gidon Ağırlaşması vs. Su Filan Olmadımı Gayet Mis Gibi Bisiklet Benim Kullandığım Bisiklet Bianchi Aspid 49
 
  • Beğen
Tepkiler: Metro
Gravel, Dirt jump, Fixie, Cruiser gibi ara model olarak görülen ama yapıldığında yok satan türden bisikletleri değilde hurdadan başka bir şeye benzemeyen sayısız mtb üretmeleri çok can sıkıcı. Yıllar önce Sedona'nın yaptığı dj bisiklet efsane ve arayıp bulmak çok zor, carraro fixie ve gravel güzel olmuş ama bunlar üzerine yoğunlaşmaları lazım. Gravel'in devamı gelmeli. Bir kere üretip bırakılmamalı. Üretin çünkü bir gün param olursa alacağım ? sıfır ve güncel model bulabilmeliyim.
 
Arkadaşlar biraz fazla mı sert oldu ölümüme sebep olabilecek bir firma için?
203877203878
 
@Ekncn
Sizin en büyük sıkıntınız montaj yapan usta olmuş bence. Sele vidası sıkılması toplayan ustanın işi. Gidon vidasının sıkılması toplayan ustanın işi. Vites ayarı yine size bisikleti veren ustanın işi ölüm tehlikesi atlatmışsınız sinirlenmekte haklısınız ancak dediğim gibi devamlı bakımlı tuttuğum bisikletimin vidalarını 3-4 sürüşte 1 sefer mutlaka kontrol ederim.
 
Hakaret dolu bir mesaj. Kimse böyle bir mesaja yapıcı yaklaşmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Geri