Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yine Tamirci(ler) Rezaleti

Bu yorumu beş kere okudum anca anladım.
[/QUOTE]
Ben de başka bir dili Google Translate'e çevirtti sandım ilk başta. Sonra hiçbir şey anlamadım.
 
Scudo
Ben hiçbir şey anlayamadım :D
 
Abimiz şunu anlatiyor aslinda, anlasilmayacak bisey yok; Abi yat tamiri boyası yapan birine gidiyor , astar boya yaparken goggle transleter tarzi konusan abimiz gelip , ustaya taktik veriyor, herifte buna atarlanip , "cok biliyosan sen yap kanka" ayaklari çekiyor. Transleter abimiz yolunu gosterince adam sevinip , 150 bin lira kazandirdin bunun sayesinde deyip tesekkur ediyor; fakat abimizi aramiyor bir daha :)
Ona sitem etmis biraz.
Sakin yanlis anlasilmasn , abimizin Turkce yazmasi biraz sorunlu ama bu dalga geçme meselesi olmamalı, lutfen yanlis anlasilmasin.
Bu tarz yazıları kendimde cok basarili yazdiğimdan tecrübeliyim , ondan yani :D

Şu yazimda bolca ornegi mevcud :D

10 adımda apaçi bisikleti nasıl yapılır?
Screenshot_2017-01-08-22-20-39.png
Screenshot_2017-01-09-03-29-41.png
 
Son düzenleme:
@OmerKa

Bu konuda haklısınız ancak işe başlamadan önce fiyat üzerinde konuşulup mutabık kalınması şartının bir tarafı müşteri ise diğer tarafı da satıcı/hizmeti veren kişidir.

Müşteri bir ürün veya hizmetin fiyatını sormayı unutabilir; fiyat sormadan sipariş verebilir; bunlar insanlık halidir ve hayatın olağan akışında olan şeylerdir. Lakin satıcı/hizmet veren, siparişi almadan veya hizmete başlamadan önce mutlaka karşı tarafa fiyat bildirmek ve müşterinin onayını almak zorundadır.

Örneğin bir lokantaya gittiğinizde her masada veya görünür bir yerde fiyat listesi bulunması zorunludur; yine aynı şekilde el emeğiyle hizmet verilen yerlerde yapılacak işlerin fiyatlarının bir liste halinde, müşterilerin kolayca görebileceği bir yere asılması zorunludur. Yasa/yönetmeliklerde de buna dair satıcıyı bağlayıcı hükümler vardır.

Hal böyleyken, sırf müşteri fiyat sormadı diye bu durumu fırsata çevirmeye çalışmak, müşteri nazarında makul kabul edilemeyecek bir ücret dayatmak iş ahlakıyla bağdaşmaz. Böyle bir durumda yapılacak en centilmence hareket, müşterinin de içine sinecek şekilde bir orta yol bulmaktır. Dayatma yapılırsa, yapılan işten o an için para kazanır ama müşteriyi de kaybedersiniz.
 
ben meramını doğru düzgün dile getirmekten aciz adamı anlamak için didinmem, az önce yaptığım gibi engeli basar geçerim.
 
@MAERKEK Başaran bisiklet var Anıt Hastanesi civarında. Mustafa Abi sana yardımcı olur. Ben memnunum işçiliğinden.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Sayelerinde gecende kafayi bozup jant ordum kendilerine tesekkur ediyorum bisikletinizi kendiniz tamir edin hatta araba ve motosikletinizi de kendiniz tamir edin bu topraklarda malinizi kimseye emanet etmeyin
 
ben bir ara bisiklet tamir dükkanı açacaktım, sonra vazgeçtim. yıllardır bisiklet dünyasının içinde olan biri olarak diyorum ki, bizim bisiklet kullanıcılarıyla uğraşılmaz kardeşim.
bir sorun için getirecek, ben çalışırken durmadan yorum yapacak, işime karışacak, çingene gibi ölümüne pazarlık edecek, internetten üç beş şey okuyup ben çalışırken başımda vırvır konuşacak, bu sebeplerden vazgeçtim. evet ticaret yapıyorum ama bu konu üzerine değil.
bence tamirciler de sizden bıktı arkadaşlar. burada meydan bizim, rahatça atıp tutuyoruz. bir de onların ağzından dinlemek lazım kullanıcılarla uğraşırken yaşadıklarını.. istanbulda bu işi yapan çoğu tamirciyle tanışırım, paylaştıkları tecrübeleri duysanız oha dersiniz.
alın takımlarınızı, kendiniz yapın arkadaşım o zaman..
 
Aynakol yerinden çıkmıyor diye bisikletçiye götürsem planları yaparken, markette WD-40 gördüm aldım. Set tamamlandı.
 
Konya'da Özceylan bisikleti tavsiye ederim.
Adamlar bir jant ayarı yapmışlar ki fixed gear kullanımda bile 16 bin kilometre sonra dahi bozulmadı.

İzmir'de Parkur Bisiklet ve Sundu Bisikleti öneriyorum. Adamlar para için değil de sanat işin bu işi yapıyorlarmış gibi geliyor bana. ? Ne tür bir fantezi ile gittiysem mutlaka bir olurunu buluyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali önder
@-Skynet-
Maalesef bu durum bizim ülkemizde çok yaygın ve aynı sorun sadece bisiklette değil diğer araç ve gereçlerde de geçerli. En bilinen örneklerden birisi: Doğuş oto yetkili servisleri tamamen aynı parça ve aynı işçilik için Skoda&Seat marka araçlara 5X, Volkswagen marka araçlara 6X, Audi marka araçlara 7X fiyat çekmekte.
 
@Kuzey Ege

Konuda her ne kadar haklı şikayetler olsa da, buraya katılıyorum.
Aynı konu emek isteyen pek çok iş kolunda geçerli.
"Alt tarafı bir düğmeye bastın, bir fotoğraf için o kadar ücret istenir mi!", "Haftada 2 fotoğraf paylaşıyorsun sosyal medyada, 3 kuruş paraya yaparsın bizim için dimi?", "Hepi topu bir vida sıktın..." vs. vs.

Mesela @-Skynet-'in şikayeti.
Tur bisikleti vites teli değişimi ile yol bisikleti değişimi oldukça farklı.
Duruma bağlı olarak gidon bandının sökülmesi ve yeniden sarılması gerekiyor. Bisiklet üzerinde daha fazla zaman harcamak demek.
Vites telini kadronun içinden geçirmek öyle kolay bir iş değil. Özel ekipman gerekiyor (teli sökerken kadro içine kılavuz göndermek mesela), mıknatısla teli kadronun içinde yönlendirmek gerekiyor. Bunları yaparken kadroyu çizmemek gerekiyor (pahalı ekipman, daha hassas müşteri). Hem çok fazla zaman alan, hem de tecrübe isteyen bir işlem. (sırf bununla uğraşmamak için kendi kadromu yaptırırken vites tellerinin kadro dışından geçmesini istedim mesela, çok gıcık bir iş...)
Buna ek olarak, üzerinde işlem yapılan ekipman çok daha pahalı. Yani ustanın aldığı risk daha fazla.
İş 75TL eder mi bilmiyorum, ama yaptıktan sonra bana "alt tarafı bir tel değiştirdin" deseler "kendin değiştirseydin o zaman" derdim.

Ama benim de bir anım var, daha geçen haftadan.
İngilizce bilen, sürekli gittiğim, ufak tefek ekipman alışverişlerini yaptığım bir bisikletçi.
84 model Raleigh marka bir yol bisikletim var, işe gidip gelirken kullanıyorum. Arka göbekte bir bilye kırılmış. Geçen hafta onu söktüm, bir poşete 3 tanesini koydum, iş çıkışı bu bisikletçiye gittim.
-Rulman için bilye lazım, ölçü bu.
İçeriden bir kutu bilye getirdiler, baktılar, aynı ölçü yok. "Ne yapacağız?" dedim.
"Göbek değişmesi lazım" dediler. 150-200TL gibi de bir ücret çıkardılar. Muhtemelen artacak da o, benim telleri beğenmeyecekler, çembere kötü diyecekler, en son komple set satmaya çalışacaklar...
"Bilyeyi başka yerde bulamaz mıyız?" deyince de "Yok, standart dışı ölçü, bulamazsın" dediler.

Neyse, bindim bisiklete, eve giderken yol üstü bir bisikletçide daha durdum. Biraz İngilizce, biraz Lehçe derdimi anlattım. Poşeti gösterdim.
"Kaç tane lazım" dediler, "Bir tane" dedim.
Adam poşeti aldı, içeri gitti, 30 saniye sonra poşet 4 bilye ile geri geldi. Ücret de almadılar.
 
Gökhan Toros
Gidon bandının sökülmesine gerek yoktu, stı kollardan geçirilen tel kadro içindeki yuvasından ön aktarıcıya rahat bir şekilde geçebilirdi. Geçebilirdi diyorum, çünkü öyle klavuz falan yoktu, biraz orada zaman kaybedildi.Oysaki kadro içinde kalan yerde içindne tel geçecek plastik bir aksam mevcut, onu kaçırmazsan rahatça geçiyor.Tekrar değiştirmek gerekse kendim 5dk geçiririm, sıkıntı benimde ayarlayamadığım ön aktarıcının gerginliği olmuştu. Birazda orada zaman kaybı gerçekleşti.Oysa usta gelince iki hamlede ayarladı.Kısacası işini bilen bir kişinin 10dk almayan bir iş, çırağın acemiliğiyle yaklaşık yarım saat falan sürdü.Üstelik çırağa her türlü yardımcı olmama rağmen. Ben emeğinin karşılığını almasın demiyorum, sadece yapılan işe göre makül ücret alsın diyorum. Bu şeye benzer, sen acemi bir taksiye denk gelirsin, döner döner durursunuz. Taksimetre yazmaya devam eder. Vardığınızda adam taksimetre ne tuttuysa onu vereceksin der.Oysaki yolu bilen birisi sizi çok daha kısa sürede oraya ulaştıracak ve daha az mesafe ile daha az ücret alınabilecekken.
Tekrar tel değişimi gerektiğinde kesinlikle kendim geçirmeye deneyeceğim, hatta tüm kablolaların içinide yağlayacam. Lakin o ön vitesin gerginlik ayarını nasıl yaparım bilemiyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Kuzey Ege
Parayi en kolay bisiklet surenler kazaniyor zaten yok oyle yagma iki liraya parca alacaksin bana 10 lira deyince de itiraz ettigimde vay bunlar cimri haa bazilariniz bunu araba saniyor birak git yaparim ne la ben musteri olmadiginda donen dolaplari biliyorum tamircilerde ayrica da bu bir araba degil servise birak git isine gelmedi degil mi zaten isini bilen de sizin zihniyetle muhattap olmamak icin kendi tamir ediyor
 
@GagarinlerinYuri
Sanki bir şey anlayamadım ama sanki güzel yazmışsın. :D
 
sen sen ol kendi işini kendin hallet
 
Geri