Scudo Sports

Yokuş problemim

MehmetBnl

Üye
Kayıt
16 Mayıs 2016
Mesaj
45
Tepki
37
Yaş
30
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Carraro
Merhabalar yaklaşık 4-5 senedir bisiklet sahibi değildim dün akşama kadar dün akşam sipariş verdiğim carraro sportive 224 model bisikletim geldi yaklaşık 1.5 - 2 saat arasında kullandım düz yollarda hiç bir sıkıntı yokken en ufak mahalle arası uzunluğu 4-8m arası yokuşlarda aşırı derecede yoruluyorum ve kalbim çok hızlı atmaya başlıyor malesef bulunduğum yerde sağım solum nereye baksam yokuş vitesi genelde 2 ile 5 vites arasında kullanıyorum tabi ki birden olacak iş değil ama bu normal mi yoksa normale göre aşırımı yoruluyorum ? bunu geçirmek için elbette zaman ve sürekli denemelerde bulunmam gerektiğini biliyorum ancak sizin engin tecrübelerinizden de yararlanmak istiyorum nasıl daha hızlı yokuşlara adapte olabilirim yalnızca yokuşlarda yoruluyorum ve 1-2 dk dinlendikten sonra hiç bir yerimde yorgunluk yada ağrı olmuyor yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Edit: Kilom 95 boy 1.72 (kilomun boyuma göre epey fazla olduğu doğrudur :) )
 
Scudo
@MehmetBnl daha fazla yokuş çıkarak ve de kilo vererek.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetBnl
Kilo da vermeye çalışın. 95 kilo + bisiklet ağırlığı = 110 kiloya yakın yükü bayır yukarı çıkarmaya çalışıyorsunuz. Bunun ne kadar zor olduğunu daha iyi anlamak için sırtınıza içinde 5-10 kilo yük alıp aynı yokuşu bir daha çıkmayı deneyin, işkenceye dönüşecektir :) Her bir kilo çok fark ediyor. Kilo veriniz :)

Nefes nefese kalmanızın, 1-2 dakika dinlenmeye ihtiyaç duymanızın sebebi de nabzınızın yükselmesi. Bunun da çaresi daha fazla bisiklete binmek, daha fazla yokuş çıkmak. Hem nabzınızı alıştıracaksınız, hem bacaklarınız güçlenecek, hem ciğerleriniz ve kalbiniz biraz daha büyüyecek. Yani tırmandığınız her yokuş ve verdiğiniz her kilo size yol,su,elektrik olarak geri dönecek! :D
 
Taşikardi, hipotroid, obezite yahut kalbi etkileyen bir başka probleminiz yoksa yokuş performansınızı artırmanın en etkin yolu bir üst mesajda yazılı durumda.

Lakin yaratılıştan gelen uygunluk faktörü ve başta saydığım sağlık sorunları bu durumu güçleştirebilir ve alışma sürenizi uzatabilir. Eğer bir süre alıştırma yaptıktan sonra halen benzer şikayetleriniz devam ediyorsa hekime başvurun.
 
@Sadettin Z.

@Serkan Mıstınoğlu

Her gün işten eve geldiğimde ilk işim olarak bisikleti sürmek olarak düşünüyorum her gün bir önceki güne oranla 2-3 kilometre daha fazla sürmeye çalışacağım uzun yıllar sonra bisiklet sürmek gerçekten çok keyifli geldi bu değerli yorumlarınız için de teşekkür ediyorum.
 
@MehmetBnl Kalbinin hızlı çarpmasının sebebi bisiklete aşık olmaya başlıyorsun. Güzel bir birlikteliğin başlangıcı olarak düşün. İlk başta seni yoran şeyler daha sonra zevk vermeye başlayacak.
Bisiklet dünyasına tekrar hoşgeldin, mutlu pedallar ...
 
Bol rampa,yüksek kadans.Ve düzenli beslenme.1 yıl sonra fit ve rampalarin ustasi olursunuz.Tabii agir calisma gerek...Ve ekipmanlar..
 
@MehmetBnl

Merhaba,

8 Mart 2016'da bisikletimi aldım, ilk gün işten eve dönerken bayırda yığıldım kaldım. (Boy : 1,72 , Kilo : 102,7 kg)

Yılmadım yokuş çıkmaya devam ettim, yediklerime dikkat ettim.

Artık yokuşları çıkıyorum..

Şu anda Kilo : 93,7 kg
 
90kg+ bir bisikletçi olarak benim de yorumum bulunsun istiyorum. Ben kiloluyum, rampa çıkamam bu sporu yapamam diye düşünmeyin. Ağır olmanız rampa'da sorun yaşamanızdaki tek etmen değil diye düşünüyorum. Diğer bisikletçilere göre sırtınızda fazladan bir damacana su taşıyorsunuz. Ama bunu önünüzde engel olarak değil, idmanlarınızda zorlayıcı olarak düşünün...

Spor yapmanıza engel olacak herhangi bir sağlık probleminiz yoksa kadansınızı çok düşürmeden idman yapın derim. Bacaklarınız biraz güçlendiğinde, ilk etapta 3-5kg verdiğinizde bile çok büyük ilerleme kaydettiğinizi göreceksiniz.

Misal ben düz yollarda ve inişlerde iyi gittiğimi düşünüyorum, rampalarda da inat olsun diye 60kg'luk arkadaşların peşine takılıp tutunabildiğim kadar tutunmaya çalışıyorum. Yakalayamayacağımı biliyorum, ama 35kg daha hafif arkadaşlarla yakın gitmek bile insanı çok mutlu ediyor :)
 
yüksek kadans iyidir. ama onun da aşırısı kalp atışını çok hızlandırır. her şeyden önce sabırlı olun ve yokuşu yutmaya çalışmayın, sabrınızı kaybetmeden, kendinizi zorlamadan sindire sindire çıkın. tırmanış psikolojik mücadele de içerir. fazla zorlamaya başladığı noktada gerekiyorsa dinlenin. düzenli sürüş yaptıkça geçen her hafta daha iyi olacaksınız. dünyanın en hafif, en akıcı bisikletini kullanıyor olsanız bile kondisyon sihirli değnekle birden zirveye yükselmez. sınırlarınızı bilin ve sabrınızı kaybetmeyin.
 
@MehmetBnl Yokuş çok fazla dik olmasa bile Büyük vitesi 1'e, (büyük vites solda 1-2-3 olan) küçük vitesi (küçük vites de sağda 1-2-3-4-5-6-7-8) 2'ye ya da 3'e alarak gitmeni tavsiye ederim. 224 modeli 24 vites. Seni yokuşlarda yormaması lazım normalde. 21 vites olsa belki anlarım. ha bir de aklıma gelmişken sele seviyesini doğru ayarlıyorsundur inşallah. Sele seviyesini düşük tutuyorsan o da çok fazla efor sarfetmene bacaklarının ve dizlerinin ağrımasına dolayısıyla nabzının gereğinden fazla artmasına yol açar.
 
@sercansekkin sele boyunun düzgün olduğunu sanıyorum binmeden önce ilk o işi hallettim arka topuğumu koyunca bacağım dümdüz oluyor ayağımın önünü koyunca az bir şey bacağım kırılıyor(yamuluyor) umarım doğru biliyorumdur. kullanırken ise genelde alışamadığım için ayağımın ortası ile kullanıyorum farkına varınca ayağımı az daha geri çekerek biraz daha ön tarafını kullanmaya çalışıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: sercansekkin
Velominati kuralları vardır hani, 10. Kural şöyle der;


It never gets easier, you just go faster.

As this famous quote by Greg LeMantells us, training, climbing, and racing is hard. It stays hard. To put it another way, per Greg Henderson: “Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.” Sur La Plaque, fucktards.

Halı sahaya bisikletle gitmeye ilk başladığımda 89 kiloydum, boy 84. 5 kez durup birkaç dakika dinlenme ihtiyacı hissetmiştim. Ortaköy'den akmerkez'e 3.7 km'de 160 metre çıkış var. Mtb ile zorlayıcı oluyor.

image.png


Kolay sayılmaz ama sürekli futbol oynuyor olmama yediremedim bunu. 1 ayda yokuşta hiç dinlenmeyecek duruma geldim, üzerine 6 kilo da verdim. Hala yokuşlar öldürüyor orada, ama ben de yokuşları öldürüyorum.
 
ben ilk bisikleti aldığımda düz yolda çok zorlanıyordum,
sonra yokuş denedim ve bittim resmen,
daha sonraları dinlendim ve 5 gün arayla 500 metrelik yada daha fazla yukarı doğru (3-5) km tırmanmaya başladım büyük bir hırsla,

şuan eskisi kadar zorlanmıyorum ama yinede zorlanıyom, haftada bir yokuş çıkmaya çalışıyorum 1 saatlik yada yarım saatlik olarak

azim ve hırs gerek

he bu arada 65 kiloyum
 
@MehmetBnl Harikasın. Kendine ve bisikletine zaman tanı. Bir iki hafta içinde öyle kolay kolay yorulmadığını göreceksin. :) Kazasız belâsız güle güle bin bisikletine. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetBnl
Geri