Scudo Sports

Yol Bisikleti; Aero mu Tırmanış mı?

Ulaş Çavuşoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2015
Mesaj
1.709
Tepki
871
Yaş
24
Şehir
İstanbul
İsim
Ulaş
Bisiklet
Mosso
Merhabalar yol bisikletleri kadro ve jant bakımından aero ve tırmanış kadroseti ve jantları olarak 2 ye ayrılıyo (eksik bilgim varsa özür dilerim)peki yol bisikleti alırken aero-tırmanış kadrolu bisikletleri jantları neye göre seçmeliyiz hafif vücutlu dar omuzlu insanlar tırmanışcı pozisyonunda yarışıyor genelde.peki geniş omuzlu tırmanışcılardan daha ağır vücutlu kişiler aero kadro jant mı kullanmalı? Yani uzun lafın kısası hangi vücutlu insan hangi kadroyu kullanmalı...sonuçta 85 kg birinin ben tırmanışcıyım diyip kendini yokuşlara vurması 65 kg lık birine göre çok çok zor bu 85 kg örneği ile belirttiğim kişiler aero kadro jant kullanıp düz yoldamı farklarını göstermeliler?
Herkese şimdiden cevapları bilgilendirmeleri için teşekkürler...
 
Scudo
@Ulaş Çavuşoğlu

Konu dışı; Sn Ulaş Çavuşoğlu nezih ifadeleriniz için teşekkür ediyorum.

Esen kalın.
 
@Ulaş Çavuşoğlu
Tamamen kullanım stiline göre tercih edilmeli.

Yüksek profilli aero jantlar daha hızlı, fakat rüzgardan daha çok etkileniyorlar ve yokuşlarda -genellikle- daha yavaşlar.
Düşük profilli setler ise daha hafif olduğu için daha kolay ivmeleniyor ve tırmanıyor fakat yüksek hızlarda daha fazla rüzgar direnci ile karşılaşıyorlar.
Aero / Tırmanış kadroları için de aynı şeyler geçerli.

Sonuç olarak, bisikletin nerede kullanılacağı göz önünde bulundurularak bu veriler eşliğinde karar vermek gerekiyor.
 
@ToffieBoi peki mesela ben geniş omuzlu ve ağır biriyim bir tırmanışcı olamam -örnek olarak verirsem-düz/yokuş karışık sürüyorum benim tarmac mı kullanmam gerekir venge mi?

Teşekkürler.
 
Ben de 180 boy 80-84 arası seyreden kiloda birisiyim. Kullandığım kadro tam tırmanış odaklı olmasa da endurance tipi tırmanmaya daha müsait bi kadro. Buna rağmen stravadan baktığımda tırmanışlarda gayet iyi süreler yakalayabiliyorum. Yani bi çok tırmanışta ilk 10. sıraların içindeyim ki baya bi bisikletçi var bu segmentlerdee. Sprintte de yine benzer şekilde ama bi noktadan sonra sprintte rüzgar direncine maruz kalıyorum. Şayet istanbulda sürceğiniz düşünürsek ben tırmanış odaklı bi kadro yani tarmac'ı seçmenizi öneririm. Tarmac zaten baya iyi bi kadro ben alu - endurance kadroyla sprintte iyi bişeyler yapabiliyorsam tarmacla cok daha iyileri yapılabilir. Gerekirse tarmac alın profilli (50mm) gibi bi jant seti yedek alın etabınıza göre kullanın. Venge bana biraz hantal geliyor. Ağırlık konusuna da çok takılmayın bence İstanbulda cat-4 üzeri yokuş görmedim ben henüz. O da anlık ivmelenme ve biraz pedal çevirmeyle aşılıyor.
 
benim jantlar aero 32 telli düz ve rampa aşagı iyi gidiyorum fakat tırmanış zayıf.bilgimde yok bu konuda anlamaya da çalışıyorum.
 
Arkadaşlar abiler sizce benim gibi (gerçi bilmiyosunuz ama :D ) iri uzun boylu geniş omuzlu biri kas gücü/kuvveti yüksek biri sprinter olmaya daha yatkın değil mi ? Bu yüzden aero bi kadro jant 2 lisi bulunan bir bisiklet tercih etmeyi düşünüyorum,doğrumuyumdur?..
 
@Ulaş Çavuşoğlu Sen kendi performansının zirvesinde misin ? Kaç yıllık kullanıcısın, yani pro anlamda? Sen yeterince iyi misin de küçük hesaplar peşindesin? Aero ile normal kadro arasındaki farkı hissedecek kadar iyi misin gerçekten yani? Psikolojik şeylerle bir yere varılmaz.Sen önce yapabileceğinin en iyisini yap sonra bisikletten bekle.Senin şu an yaptığın şey, her şeyi bisiklete yıkmak oluyor.Tarmac alsan sanki saatte 45 ortalama, Venge alsan 50 ile gideceksin.Cidden takılma bunlara.Senin benim anlayacağım hesap değil bunlar.Sprinler olarak nitelendirilen profesyonel bisikletçilerin çoğu Aero kadrolar ile yapıyor bunu bu da ayrı.Sen ya S-works Venge Vias al ya da Propel Advanced SL 0 al.Böylece hesap yapmaktan kurtulursun.
 
Ya adminler bana ban atacak,uyelerde linç edecek ama.Karbon bisikletle trainera binilirmi,aeromu tırmanışmı,shimano böyle pasta yapmayi nerden ogrendi konularinin sahibi arkadas.Ferhat kose abimizin bi sozu var,kendini gelistirmeden bisikleti gelistiren ahmaktir diye onu aynen kopyaliyorum buraya.2.olarak elde edemeyecegin seyler uzerinden insanlara alttan alttan hava atma cabasina girmen,ve son olarak saçma sapan bazilari emsalsiz saçmalikta olan hatta kimisi usta kaynaklar tarafindan yazilmis ve sabitlenmis konularin 1:1 aynisi olan konular açıp post kasman beni delirtiyor.

Son olarak,rak şok klübü açıp suntour xcm kullanmak güzel kafaymış
 
@Ulaş Çavuşoğlu
Haklısın bu konuda ancak inan bana arada uçurum yok.O kadar inceleme okudum.Özellikle Specialized'in bir makalesini okudum.35 ya da 40 üstünde giderken aero bir kadro'nun karı 2 km gibi bir şeyi yani dağlar değil.Ama kötü de değil.Tırmanışta normal yol kadrosu daha iyi bunu herkes bilir.Bence böyle düşün.Istanbulda yaşıyorsun sürekli yokuş ve tepe.Ben bütçe oluşturmaya başladım.Hayırlısı ile Tarmac alacağım.Aklımda propel vardı ama gereksiz.Ozellikle test videolarından sonra dedim boş ver uçurum yok.Karar elbette senin, sprinter olacağım diyorsan al bir Venge [emoji48]
 
  • Beğen
Tepkiler: Ulaş Çavuşoğlu
@Ulaş Çavuşoğlu
7 - 24 ne demek[emoji39]
 
  • Beğen
Tepkiler: Ulaş Çavuşoğlu
Biz amatör kullanıcılar için aero mu yoksa tırmanışmı ne kadar önemli tartışılır sonuçta bunlar uzun sokulku pro yarışçılarda fark yaratan 4-5 saatlik bi yarışta performansını 5-10 dk kazanç sağlayan değerler benim kanaatim kendi beğendiğin sevdiğin kadroyu ve jant takımın alman bence daha faydalı olucaktır.
 
Sana söyleyeceğim şu ki aero ile normal kadro arasındaki farkı anlaman için 35km/h üstü ortalamalara sahip olman lazım. Düşük hızlarda aero kadro hiçbir avantaj sağlamaz, rampalarda ağırlık olarak sana negatif etki yapar. Benim ölçülerim 188cm ve 90kg. Sanırım normal bisikletçilere göre kalıplı olduğun için sprinter'e daha yakın olduğunu düşünüyorsun. Ben de her zaman tırmanma ve sprinte kıyasla zamana karşıda daha başarılı olduğumu daha dayanıklı olduğumu düşünüyorum. Yol bisikletine geçişi de merida reacto'yla yapmayı düşünüyordum fakat 54 kadro'dan büyüğünü bulamadığım için aero kadro planını bir süreliğine askıya aldım. 735tca uzunca bir süre benim gibi amatör birini idare edecektir diye düşünüyorum :)
Dolayısıyla aero kadro bakmadan önce kendini aerodinamik pozisyona alıştırman ve ortalama hızını epey arttırman gerek ki aero kadro amacına hizmet etsin...
 
@Ulaş Çavuşoğlu
Durum tamamen senin bisikleti kullanım amacına göre değişir. Mesela ben 78 kiloyken rampa seviyordum ve 56 kiloya indim ve elitlerde yarış koşuyorum. Yani kendin kilo verebilirsin , eğer rampacı olmak istiyorsan. Öncelikle ne amaçlı alacağına karar ver. Ben yarış için bir kadro düşünsem bu rampa olurdu.
 
@Ulaş Çavuşoğlu
Aşağıdaki fotoğrafında gördüğümüz üzere gerçekten de uzun boylu, geniş omuzlu, kas gücü yüksek ve iri biriymişsin. Aero kadro ve aero jant tercih et, bu muhteşem fizikle düzde 40, rampada 20-25 ortalama çıkarırsın rahatlıkla.

Ulaş Çavuşoğlu 29 Ekim 2015;
Kendimce 'ATAYA SAYGI BİSİKLET TURU' yaptım işte 1-2 kare :D (orda MHP çelengi çıkmış herhangi bi siyasıi mesaj amacı yoktur ....)
İlgili mesajın linki: 29 ekim cumhuriyet bayram

(link)

Şu forumda tek amacın post kasmak başka bir şey değil. Bisiklet alacağın falan da yok senin buna adım gibi eminim her gün Trek mi? Cannondale mı? Canyon mu? Aero mu? Tırmanış mı? Karbon mu? Alüminyum mu? Diye konu açmayı kes artık, insanların zamanını çalma, onun yerine kendini geliştirmeye bak...
Adminlerden de bu arkadaşa bir kaç uyarıda bulunmalarını rica ediyoruz artık...
 
Ulaş sen bildiğin kafa buluyorsun milletle be kardeşim.Biz de yazıyoruz burada elimizi yoruyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
@Uptown Cyclist
Engel at kardeşim en iyisi. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Geri