Scudo Sports

Yol Bisikleti; Aero mu Tırmanış mı?

Arkadaş Aero derken Carraro 062 yi falan kastediyor büyük ihtimalle.😀😀
Mosso cavalier aero sora . 11,25 kg (aero )
Kron rc 3000 sora 10,15 kg (safkan olarak kastedebileceğim bi model ) arada 1kg den fazla fark var
Fiyatları da birbirine benzer .5700 küsür tl .

Siz olsanız bu iki model arasından hangisini alırdınız ? Hangisinin daha verimli olacağını düşünüyorsunuz ? fikrinizi buyurun :)

Teşekkürler
 
Son düzenleme:
Scudo
Mosso cavalier aero sora . 11,25 kg (aero )
Kron rc 3000 sora 10,15 kg (safkan olarak kastedebileceğim bi model ) arada 1kg den fazla fark var
Fiyatları da birbirine benzer .5700 küsür tl .

Siz olsanız ne alırdınız ?neden alırdınız?fikrinizi buyurun :)

Teşekkürler
Ben olsam bunları asla almazdım. İkinci el 105 yada Tiagra set 735 tca olabilir yada scott speedster modellerini tercih edebilirsiniz.
 
Mosso cavalier aero sora . 11,25 kg (aero )
Kron rc 3000 sora 10,15 kg (safkan olarak kastedebileceğim bi model ) arada 1kg den fazla fark var
Fiyatları da birbirine benzer .5700 küsür tl .

Siz olsanız ne alırdınız ?neden alırdınız?fikrinizi buyurun :)

Teşekkürler
Triban RC500 kendisi endurancedir ve disk fren, karbon maşa ile 6000tl
 
Triban RC500 kendisi endurancedir ve disk fren, karbon maşa ile 6000tl
Ondansa kron rc 3000 tercih ederim . Daha hafif .
Zaten benim normal sartlarda tercih edecegim rc3000 dir , ama sürekli aero alsam avantajı mı agir basar 1kg daha agir olmasından dolayı dezavantajı mı agir basar takılıyorum .
 
O aradaki saniyelik farklar da büyük ihtimal jant ve düşük lastik kalitesinden geldiğini de eklemek lazım. Dönen parçaların kaliteli olması en önemli şey.

Verdiğim rakamlarda bisiklet ağırlığı dışında diğer her şey aynı. Bir parametrenin etkisini ölçmek için izole etmek gerek zaten, öbür türlü pek anlamlı olmuyor. Lastik mi test edeceksin? Bisiklet, jantlar, sürücü vb.. aynı olmalı. Gidon mu test edeceksin? Bisiklet, jant, lastik...vb aynı olmalı, sadece gidon değişmeli.
Teoride böyle gözükebilir ama yolda öyle sonuçlanmıyor genelde. 5. Km den sonra 10 kilo bisikletle 200 watt üretmekte güçlük çekmeye başlıyoruz ve aradaki makas açıldıkça açılıyor 😂 10km %10 yokuş hesapta durduğu gibi olmuyor. Her haftasonu deniyoruz 😂

Üretilen gücün bisikletle alakası yok. Sizin dediğiniz psikolojik olarak olabilir. Bisikleti beğenmediğiniz için, pedal çevirmeye motive olamamak gibi. Ama bisiklet değiştiği için bacağınızdaki güç değişmiş olmuyor.
 
Verdiğim rakamlarda bisiklet ağırlığı dışında diğer her şey aynı. Bir parametrenin etkisini ölçmek için izole etmek gerek zaten, öbür türlü pek anlamlı olmuyor. Lastik mi test edeceksin? Bisiklet, jantlar, sürücü vb.. aynı olmalı. Gidon mu test edeceksin? Bisiklet, jant, lastik...vb aynı olmalı, sadece gidon değişmeli.


Üretilen gücün bisikletle alakası yok. Sizin dediğiniz psikolojik olarak olabilir. Bisikleti beğenmediğiniz için, pedal çevirmeye motive olamamak gibi. Ama bisiklet değiştiği için bacağınızdaki güç değişmiş olmuyor.
Üretilen Güç değişmeyebilir ama bisikleti (daha ağır olanı düşünelim) hareket ettirebilmek için üretmeniz gereken güç değişiyor. Yokuşta ilerledikçe yorgunluğunuz artıyor kadansınız düşmeye başlıyor ve 200 watt üretememeye başlıyorsunuz. Hesap ve kıyaslama mantığı tabiki doğru ancak gerçek hayatta öyle olmadığını yokuş çıkarken hepimiz biliyoruz. Bazen tek suluk ve çift sulukla çıkmak bile uzun yokuşlarda çok fark yaratıyor.
 
Üretilen Güç değişmeyebilir ama bisikleti (daha ağır olanı düşünelim) hareket ettirebilmek için üretmeniz gereken güç değişiyor. Yokuşta ilerledikçe yorgunluğunuz artıyor kadansınız düşmeye başlıyor ve 200 watt üretememeye başlıyorsunuz. Hesap ve kıyaslama mantığı tabiki doğru ancak gerçek hayatta öyle olmadığını yokuş çıkarken hepimiz biliyoruz. Bazen tek suluk ve çift sulukla çıkmak bile uzun yokuşlarda çok fark yaratıyor.

Yanlış anlama buradan kaynaklanıyor sanırım. Nasıl açıklasam bilemedim. 200 watt zaten sizin "yorulma biriminiz" gibi düşünün. Power metre pedaldan, kranktan..vb ölçüyor gücü zaten. Bisikletin ağırlığından yada hızdan bir haberi yok. Siz tekerlekleri söküp havada da çevirseniz, 200 watt ürettiğiniz sürece 200 wattlık yorulacaksınız. Sadece hafif olanla aynı yokuşu daha kısa sürede çıkıyorsunuz, yani daha az süre 200 watt üretmeniz gerekiyor. Ya da ağır olanla, hafifin hızında çıkmak istiyorsanız 200 watt'dan daha fazla güç üretmeniz gerekiyor.
 
Ondansa kron rc 3000 tercih ederim . Daha hafif .
Zaten benim normal sartlarda tercih edecegim rc3000 dir , ama sürekli aero alsam avantajı mı agir basar 1kg daha agir olmasından dolayı dezavantajı mı agir basar takılıyorum .
mosso kron carraro gibi markaların üstünde ultra süper lüks safkan aero fln yazılarına itibar etmeyin. o yazıları yazan insanların bunların anlamını bile bildiğini sanmıyorum. pazarlama
 
Ondansa kron rc 3000 tercih ederim . Daha hafif .
Zaten benim normal sartlarda tercih edecegim rc3000 dir , ama sürekli aero alsam avantajı mı agir basar 1kg daha agir olmasından dolayı dezavantajı mı agir basar takılıyorum .
Bence kron alın mossonun kadrosu ne kadar aero olabilirki büyük ihtimalle sadece borular ovaldir misyonun aero kadrosunu hiç görmedim bişey diyemem ama büyük ihtimalle öyledir çünkü ortada bi yatırım bişey yok illaki bi biraz daha ayrodur normal kadrodan ama bana mossonun vericeği aeroluk yerine kronun hafifliğini tercih ederim tabi kendi fikrim mossonun aeeosu normal kadroya göre gerçekten ciddi farkta yaratabilir denemek lazım tabi rc500 endurance olması nedeniyle en uygunu
 
Yanlış anlama buradan kaynaklanıyor sanırım. Nasıl açıklasam bilemedim. 200 watt zaten sizin "yorulma biriminiz" gibi düşünün. Power metre pedaldan, kranktan..vb ölçüyor gücü zaten. Bisikletin ağırlığından yada hızdan bir haberi yok. Siz tekerlekleri söküp havada da çevirseniz, 200 watt ürettiğiniz sürece 200 wattlık yorulacaksınız. Sadece hafif olanla aynı yokuşu daha kısa sürede çıkıyorsunuz, yani daha az süre 200 watt üretmeniz gerekiyor. Ya da ağır olanla, hafifin hızında çıkmak istiyorsanız 200 watt'dan daha fazla güç üretmeniz gerekiyor.
Peki deyip kendi adıma sonlandırıyorum bu konuyu✌️
 
Peki deyip kendi adıma sonlandırıyorum bu konuyu✌️
Aslında cevabı kendi vermiş, elbette bisikletin sizin gücünüze etkisi yok , bisiklet tipik bir şanzıman aslında sizin gücümüzü yere iletiyor. Hafif rijit ve iyi jant seti ile maksimum aktarımı sağlar güç kayıplarını engellersin. Buda daha verimli olmanı sağlar. Olay bundan ibaret.
 
Görüntü olarak hangisi hoşunuza gidiyorsa onu alın. İki bisiklet arasında ayırt edici bir fark yok.
 
Görüntü olarak hangisi hoşunuza gidiyorsa onu alın. İki bisiklet arasında ayırt edici bir fark yok.
Bu kadar teknik analizden sonra biran önce bütçenize uygun size mantıklı gelen bir bisiklet alın ve pedal çevirmeye başlayın. Zaten belli bir süre sonra neye ihtiyacınız olduğunu bulacaksınız. Belki de bulamayacaksınız.
 
bütçe 5 6 bandıydı diye gördüm sanırım, bisan grand tour eco alıp bi düzgün jant şeridi çektirip devam edebilirsiniz. Endurans kadrosuyla rahat rahat gidersiniz.
giriş sınıfı aerolar (kron vs) biraz görsel kalıyor sadece..

Bisan Grand Tour Eco Sora Set Yol Bisikleti İlan No: 951256791
(link)
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar herkese ilgisi icin tesekkür ederim , ölmüş bi sohbeti tekrar canlandırmiş olduk . Umarım bu tartısmalar herkese faydalı olur .
 
  • Beğen
Tepkiler: Efe ÇEPEL
Geri