halil halil
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 22 Eylül 2010
- Mesaj
- 985
- Tepki
- 1.533
- Yaş
- 41
- Şehir
- New Caledonia
Bence sizin tam olarak tırmanış / lightweight (safkan yol bisikleti derken bunu kastettiğinizi düşündüm) veya aero bisiklete değil, "endurance" geometrisine sahip bir yol bisikletine ihtiyacınız var. Uzun turlar yapıp, konfor isteyenler için endurance geometri daha uygundur.Kıymetli forum üyeleri benim yanıtını öğrenmek istediğim sorular var ve bunun yanıtını öğrenmek için okuyorum araştırıyorum ve son olarak bu forumun bu başlıgının 4 sayfasının tamamını okudum lakin verilen yanıtların net , şeffaf ve açıklayıcı olmadığını farkettim . Sizlerden ricam yanıt verir iken buna dikkat edelim çünkü bu kadar okumamın sonucunda yanıtı anlayamadım .
Ben performanslı bir turcu profiliyim . Günde 6 saat üzeri ve 200 km ye kadar varan turlar yapabiliyorum . Bir yarişcı degilim yani bu anlamda mesela 6 saatte gideceğim yere 5 saat 40/50 dakikada gitmişim ama kullandığim aero bisiklet safkan bir yol bisikletine göre 1 kg ağır . Bu anlamda saatlerce süren tur icerisinde sadece 10 20 dakika mı kazanmişım der ve ağır olan aero bisiklettense safkan yol bisikleti kullanmam gerektiğini düşünürüm .
Benim için küçük detayların küçük sürelerin önemi yoktur ,genel ortalamanın , genel performansın ,gelen konfor , kalite ve deneyimin önemi vardır .
Bu bağlamda hafif olan safkan yol bisikletini mi seçmek mantıklıdır yoksa en az 1 kg daha fazla ağır olan aero bisikleti seçmek mi daha mantıklıdır ?
Aero nun safkan yol bisikletine karşı sağlayacağı avantaj için ekstra 1 kg ağırlığına göz yumabilir miyiz ?
Yukarıda nasıl bir profil olduğum hakkımda kriterlerimi belirterek kendimi tanıtmiş oldum ki siz de net yanıtlar verebilesiniz.
Teşekkür ediyorum , herkese faydalı olmasını diliyorum .
Bence sizin tam olarak tırmanış / lightweight (safkan yol bisikleti derken bunu kastettiğinizi düşündüm) veya aero bisiklete değil, "endurance" geometrisine sahip bir yol bisikletine ihtiyacınız var. Uzun turlar yapıp, konfor isteyenler için endurance geometri daha uygundur.
Aero bisiklet tırmanış bisikletine göre hafif ağır olabilir, yüksek hızda rüzgar direncini azaltacak detaylara sahip olduğu için avantajlıdır.
Tırmanış bisikleti ise daha hafif olduğu için özellikle yokuşlarda avantajlıdır.
İkisi de uzun yol için rahatlık için tasarlanmış değildir.
Aero bisikletin hafif ağır olsa da tırmanışta daha az rüzgar direnci sayesinde daha avantajlı olacağı teorisi ile rüzgar direncini kırmanın ancak yüksek hızlarda avantaj sağladığı, tırmanma sırasında hızın düşük olmasından dolayı rüzgar direnci avantajından daha çok hafifliğe ihtiyaç duyulması ve bu bağlamda tırmanmada tırmnanış bisikletinin aero bisikletinden daha iyi olduğunu savunan teori hala bilim çerçeveleri tarafından netlik kazanmış değildir.
O nedenle aero bisiklet düz yolda yüksek hızlarda avantajlı uzun sürüşte nispeten konforsuz, tırmanış bisikleti yokuşta daha avantajlı uzun sürüşte nispeten konforsuz, endurance ise uzun yolda daha konforlu tırmanış ve düz yolda yüksek hızda diğerlerinden bir tık geride bir geometriye sahip diye özetleyebiliriz.
Kıymetli forum üyeleri benim yanıtını öğrenmek istediğim sorular var ve bunun yanıtını öğrenmek için okuyorum araştırıyorum ve son olarak bu forumun bu başlıgının 4 sayfasının tamamını okudum lakin verilen yanıtların net , şeffaf ve açıklayıcı olmadığını farkettim . Sizlerden ricam yanıt verir iken buna dikkat edelim çünkü bu kadar okumamın sonucunda yanıtı anlayamadım .
Ben performanslı bir turcu profiliyim . Günde 6 saat üzeri ve 200 km ye kadar varan turlar yapabiliyorum . Bir yarişcı degilim yani bu anlamda mesela 6 saatte gideceğim yere 5 saat 40/50 dakikada gitmişim ama kullandığim aero bisiklet safkan bir yol bisikletine göre 1 kg ağır . Bu anlamda saatlerce süren tur icerisinde sadece 10 20 dakika mı kazanmişım der ve ağır olan aero bisiklettense safkan yol bisikleti kullanmam gerektiğini düşünürüm .
Benim için küçük detayların küçük sürelerin önemi yoktur ,genel ortalamanın , genel performansın ,gelen konfor , kalite ve deneyimin önemi vardır .
Bu bağlamda hafif olan safkan yol bisikletini mi seçmek mantıklıdır yoksa en az 1 kg daha fazla ağır olan aero bisikleti seçmek mi daha mantıklıdır ?
Aero nun safkan yol bisikletine karşı sağlayacağı avantaj için ekstra 1 kg ağırlığına göz yumabilir miyiz ?
Yukarıda nasıl bir profil olduğum hakkımda kriterlerimi belirterek kendimi tanıtmiş oldum ki siz de net yanıtlar verebilesiniz.
Teşekkür ediyorum , herkese faydalı olmasını diliyorum .
Endurance sınıfı alınabilinir en iyi aluminyum yol sınıfı denilebilinir çünkü endurance uygun fiyatta bulunan bir sınıf değil .
Bu kıyasta safkan yol bisikletine karşılık aero secmemin sebebi ikisinin de uygun fiyatta bulunmasıdır.
Sanırım bir kafa karışıklığı söz konusu. Endurance, tırmanış ya da aero yol bisikletlerinin tamamı alüminyum veya karbondan (hatta bir kısmı çelik ve titanyumdan) üretilir. Aralarındaki temel fark ise fiyatlarından çok kadro geometrilerinde ve sürüş karakteristiğindedir.
Bir sınıfın diğerinden iyi oluşu ise tamamen görecelidir. Sizin ihtiyaçlarınıza uygun olan bisiklet hangisi ise en iyisi o dur. Sadece ucuza buldunuz diye ihtiyacınıza uygun olmayan bir bisikleti alırsanız yanlış yaparsınız.
Yukarıdaki tarifinizden sizin için endurance sınıfının doğru tercih olduğu sonucu çıkar. Forumdaşlar da bu konuda yol göstermeye çalışmışlar. Yok ben illa başka birşey alayım diyorsanız bari gravel bisiklet alın. Arada bikepacking turları falan yaparsınız.
Burada karışan kavramlardan başlayalım.Karbon bisikletler genellikle yarışlara hitab ettiğinden ben karbon endurance bisiklete rastladığımı hatırlamıyorum , belki de vardır .
Gravel bisiklet farklı bir tarz olsa da amacı turdur ve tur bisikletleri ile aynı işi yapar . Renkler zevkler ihtiyaçlara göre tur yapmak isteyen gravel ya da tur alır . Gravel kesinlikle saf bir yol bisikleti değildir sonuç olarak .
Endurance üst seviye bir sınıftır . Her fiyatta bulamazsınız . Ama ülkemiz şartları sebebi ile 5 bin liraya artık makul giriş seviyesi diyebiliriz 5 bin küsür fiyatlarda hem aero hem de safkan yol bisikletini bulabilirsiniz . Benim de endurance sınıfını karıştırmadan sormamın sebebi buydu yani endurance ın pahalı olması aeronun ve safkan yol bisikletinin benzer fiyatlarda satılabilmesi .
yukarıda bi arkadaş demiş ki aero kullanıyorum sorun yok ama şöyle düşünmek gerekiyor safkan yol bisikleti kullansa sonuç nasıl olurdu onu düşünmek gerekiyor . Sonuc olarak aero kullanınca modeline göre 500 700 1000 gr fazla bi ağir bisiklet kullanıyorsunuz .
GÜrkan genç 45 kg bisikleti ile %20 ve üzeri egimleri tırmanabiliyor . Siz aero kullandığınızda safkan yol bisikletine göre 1 kg fazla agir olursunuz diye tabiki de dünyanın sonu değil , sizi hırpamalama noktasına getirmeyecektir . Alti üstü biri 11 kg digeri 10 kg felan ... Ama demek istediğim sonuc olarak aeronun tüm yol boyunca sizi etkileyecek 1 kg fazla agirligi var .
tabi ki de bi aero kullandıgınız için sorun sıkıntı hissetmeyeceksiniz ama önemli olan bence bu soruların yanıtıni kafada netleştirmek .
ne yaparsam daha fazla verimli olur ?
Mesela yukarıda arkadaş dedi ki genelde sürdügünüz rotalar nasılsa ona göre tercih yapılmalı güzel bir fikir .
peki mesela biz genelde günübirlik tur düzenleyen insanlarız . 200 km ye varıyoruz diyorsakta yani ne kadar tırmanmışsak o kadar iniyoruz , ne kadar inmişsek o kadar da tırmanıyoruz . Bu durumda çıkıp tırmanışlar inişlerden fazla gidip safkan yol bisikleti alayım demek mantıklı olmaz çünkü tırmanışların miktarı inişlerin miktarına eşittir . İste burada saf bir karar vermek gerekiyor
Aeronun sağlayacağı avantaja bakılırsa o 1 kg agırlıgina göz yumulabilinir yoksa sırf aero diye 1 kg taşimak gereksiz mi ? Fikirlerinizi buyurun
Herkese ilgisi için teşekkürlerimi sunuyorum , kaliteli bir tartışma ortamı![]()
şu safkan yol bisikleti olayını anlamadım. Benim anladığım safkan bu. Sonrasında zaten 10 tipe bölündü yol bisikletleri. Aero'da ağırlıktan kastınız bence triathlon bisikletlerde olan olaydan bahsediyorsunuz. Hızı korusun diye yanlış hatırlamıyorsam bi tık daha ağır olması olayı. Ama o da eski de kalmışa benziyor. Sworks tarmac sl7 aero yol bisikleti 7.65 yine sworks'un en üst model triathlonu 8 kg. Yol bisikleti yarışlarında gördüğüm kadarıyla etaplara göre aero veya daha normal kadro kullanıyolar. Aero'nun hakkını illa vericem diyosanız bisikletin üstünde hiç bişey taşımamanız lazım ki aero tam olsun ama diyosanız ufacık bi çanta falan takıcam. hiç bişeyin anlamı kalmıyo. Endurance kadro almalısınız bence.Karbon bisikletler genellikle yarışlara hitab ettiğinden ben karbon endurance bisiklete rastladığımı hatırlamıyorum , belki de vardır .
Gravel bisiklet farklı bir tarz olsa da amacı turdur ve tur bisikletleri ile aynı işi yapar . Renkler zevkler ihtiyaçlara göre tur yapmak isteyen gravel ya da tur alır . Gravel kesinlikle saf bir yol bisikleti değildir sonuç olarak .
Endurance üst seviye bir sınıftır . Her fiyatta bulamazsınız . Ama ülkemiz şartları sebebi ile 5 bin liraya artık makul giriş seviyesi diyebiliriz 5 bin küsür fiyatlarda hem aero hem de safkan yol bisikletini bulabilirsiniz . Benim de endurance sınıfını karıştırmadan sormamın sebebi buydu yani endurance ın pahalı olması aeronun ve safkan yol bisikletinin benzer fiyatlarda satılabilmesi .
yukarıda bi arkadaş demiş ki aero kullanıyorum sorun yok ama şöyle düşünmek gerekiyor safkan yol bisikleti kullansa sonuç nasıl olurdu onu düşünmek gerekiyor . Sonuc olarak aero kullanınca modeline göre 500 700 1000 gr fazla bi ağir bisiklet kullanıyorsunuz .
GÜrkan genç 45 kg bisikleti ile %20 ve üzeri egimleri tırmanabiliyor . Siz aero kullandığınızda safkan yol bisikletine göre 1 kg fazla agir olursunuz diye tabiki de dünyanın sonu değil , sizi hırpamalama noktasına getirmeyecektir . Alti üstü biri 11 kg digeri 10 kg felan ... Ama demek istediğim sonuc olarak aeronun tüm yol boyunca sizi etkileyecek 1 kg fazla agirligi var .
tabi ki de bi aero kullandıgınız için sorun sıkıntı hissetmeyeceksiniz ama önemli olan bence bu soruların yanıtıni kafada netleştirmek .
ne yaparsam daha fazla verimli olur ?
Mesela yukarıda arkadaş dedi ki genelde sürdügünüz rotalar nasılsa ona göre tercih yapılmalı güzel bir fikir .
peki mesela biz genelde günübirlik tur düzenleyen insanlarız . 200 km ye varıyoruz diyorsakta yani ne kadar tırmanmışsak o kadar iniyoruz , ne kadar inmişsek o kadar da tırmanıyoruz . Bu durumda çıkıp tırmanışlar inişlerden fazla gidip safkan yol bisikleti alayım demek mantıklı olmaz çünkü tırmanışların miktarı inişlerin miktarına eşittir . İste burada saf bir karar vermek gerekiyor
Aeronun sağlayacağı avantaja bakılırsa o 1 kg agırlıgina göz yumulabilinir yoksa sırf aero diye 1 kg taşimak gereksiz mi ? Fikirlerinizi buyurun
Herkese ilgisi için teşekkürlerimi sunuyorum , kaliteli bir tartışma ortamı![]()
Bu önermeniz bence doğru değil.Mesela yukarıda arkadaş dedi ki genelde sürdügünüz rotalar nasılsa ona göre tercih yapılmalı güzel bir fikir .
peki mesela biz genelde günübirlik tur düzenleyen insanlarız . 200 km ye varıyoruz diyorsakta yani ne kadar tırmanmışsak o kadar iniyoruz , ne kadar inmişsek o kadar da tırmanıyoruz . Bu durumda çıkıp tırmanışlar inişlerden fazla gidip safkan yol bisikleti alayım demek mantıklı olmaz çünkü tırmanışların miktarı inişlerin miktarına eşittir .