Scudo Sports

Yol Bisikleti; Aero mu Tırmanış mı?

45 ortalamaya gerek yok 30kph ortalama rüzgarı yesen fark açılır zaten.
 
Scudo
Kıymetli forum üyeleri benim yanıtını öğrenmek istediğim sorular var ve bunun yanıtını öğrenmek için okuyorum araştırıyorum ve son olarak bu forumun bu başlıgının 4 sayfasının tamamını okudum lakin verilen yanıtların net , şeffaf ve açıklayıcı olmadığını farkettim . Sizlerden ricam yanıt verir iken buna dikkat edelim çünkü bu kadar okumamın sonucunda yanıtı anlayamadım .

Ben performanslı bir turcu profiliyim . Günde 6 saat üzeri ve 200 km ye kadar varan turlar yapabiliyorum . Bir yarişcı degilim yani bu anlamda mesela 6 saatte gideceğim yere 5 saat 40/50 dakikada gitmişim ama kullandığim aero bisiklet safkan bir yol bisikletine göre 1 kg ağır . Bu anlamda saatlerce süren tur icerisinde sadece 10 20 dakika mı kazanmişım der ve ağır olan aero bisiklettense safkan yol bisikleti kullanmam gerektiğini düşünürüm .
Benim için küçük detayların küçük sürelerin önemi yoktur ,genel ortalamanın , genel performansın ,gelen konfor , kalite ve deneyimin önemi vardır .

Bu bağlamda hafif olan safkan yol bisikletini mi seçmek mantıklıdır yoksa en az 1 kg daha fazla ağır olan aero bisikleti seçmek mi daha mantıklıdır ?
Aero nun safkan yol bisikletine karşı sağlayacağı avantaj için ekstra 1 kg ağırlığına göz yumabilir miyiz ?

Yukarıda nasıl bir profil olduğum hakkımda kriterlerimi belirterek kendimi tanıtmiş oldum ki siz de net yanıtlar verebilesiniz :) .

Teşekkür ediyorum , herkese faydalı olmasını diliyorum .
 
Kıymetli forum üyeleri benim yanıtını öğrenmek istediğim sorular var ve bunun yanıtını öğrenmek için okuyorum araştırıyorum ve son olarak bu forumun bu başlıgının 4 sayfasının tamamını okudum lakin verilen yanıtların net , şeffaf ve açıklayıcı olmadığını farkettim . Sizlerden ricam yanıt verir iken buna dikkat edelim çünkü bu kadar okumamın sonucunda yanıtı anlayamadım .

Ben performanslı bir turcu profiliyim . Günde 6 saat üzeri ve 200 km ye kadar varan turlar yapabiliyorum . Bir yarişcı degilim yani bu anlamda mesela 6 saatte gideceğim yere 5 saat 40/50 dakikada gitmişim ama kullandığim aero bisiklet safkan bir yol bisikletine göre 1 kg ağır . Bu anlamda saatlerce süren tur icerisinde sadece 10 20 dakika mı kazanmişım der ve ağır olan aero bisiklettense safkan yol bisikleti kullanmam gerektiğini düşünürüm .
Benim için küçük detayların küçük sürelerin önemi yoktur ,genel ortalamanın , genel performansın ,gelen konfor , kalite ve deneyimin önemi vardır .

Bu bağlamda hafif olan safkan yol bisikletini mi seçmek mantıklıdır yoksa en az 1 kg daha fazla ağır olan aero bisikleti seçmek mi daha mantıklıdır ?
Aero nun safkan yol bisikletine karşı sağlayacağı avantaj için ekstra 1 kg ağırlığına göz yumabilir miyiz ?

Yukarıda nasıl bir profil olduğum hakkımda kriterlerimi belirterek kendimi tanıtmiş oldum ki siz de net yanıtlar verebilesiniz :) .

Teşekkür ediyorum , herkese faydalı olmasını diliyorum .
Bence sizin tam olarak tırmanış / lightweight (safkan yol bisikleti derken bunu kastettiğinizi düşündüm) veya aero bisiklete değil, "endurance" geometrisine sahip bir yol bisikletine ihtiyacınız var. Uzun turlar yapıp, konfor isteyenler için endurance geometri daha uygundur.
Aero bisiklet tırmanış bisikletine göre hafif ağır olabilir, yüksek hızda rüzgar direncini azaltacak detaylara sahip olduğu için avantajlıdır.
Tırmanış bisikleti ise daha hafif olduğu için özellikle yokuşlarda avantajlıdır.
İkisi de uzun yol için rahatlık için tasarlanmış değildir.
Aero bisikletin hafif ağır olsa da tırmanışta daha az rüzgar direnci sayesinde daha avantajlı olacağı teorisi ile rüzgar direncini kırmanın ancak yüksek hızlarda avantaj sağladığı, tırmanma sırasında hızın düşük olmasından dolayı rüzgar direnci avantajından daha çok hafifliğe ihtiyaç duyulması ve bu bağlamda tırmanmada tırmnanış bisikletinin aero bisikletinden daha iyi olduğunu savunan teori hala bilim çerçeveleri tarafından netlik kazanmış değildir.
O nedenle aero bisiklet düz yolda yüksek hızlarda avantajlı uzun sürüşte nispeten konforsuz, tırmanış bisikleti yokuşta daha avantajlı uzun sürüşte nispeten konforsuz, endurance ise uzun yolda daha konforlu tırmanış ve düz yolda yüksek hızda diğerlerinden bir tık geride bir geometriye sahip diye özetleyebiliriz.
 
Bence sizin tam olarak tırmanış / lightweight (safkan yol bisikleti derken bunu kastettiğinizi düşündüm) veya aero bisiklete değil, "endurance" geometrisine sahip bir yol bisikletine ihtiyacınız var. Uzun turlar yapıp, konfor isteyenler için endurance geometri daha uygundur.
Aero bisiklet tırmanış bisikletine göre hafif ağır olabilir, yüksek hızda rüzgar direncini azaltacak detaylara sahip olduğu için avantajlıdır.
Tırmanış bisikleti ise daha hafif olduğu için özellikle yokuşlarda avantajlıdır.
İkisi de uzun yol için rahatlık için tasarlanmış değildir.
Aero bisikletin hafif ağır olsa da tırmanışta daha az rüzgar direnci sayesinde daha avantajlı olacağı teorisi ile rüzgar direncini kırmanın ancak yüksek hızlarda avantaj sağladığı, tırmanma sırasında hızın düşük olmasından dolayı rüzgar direnci avantajından daha çok hafifliğe ihtiyaç duyulması ve bu bağlamda tırmanmada tırmnanış bisikletinin aero bisikletinden daha iyi olduğunu savunan teori hala bilim çerçeveleri tarafından netlik kazanmış değildir.
O nedenle aero bisiklet düz yolda yüksek hızlarda avantajlı uzun sürüşte nispeten konforsuz, tırmanış bisikleti yokuşta daha avantajlı uzun sürüşte nispeten konforsuz, endurance ise uzun yolda daha konforlu tırmanış ve düz yolda yüksek hızda diğerlerinden bir tık geride bir geometriye sahip diye özetleyebiliriz.


Yanıtınız için çok teşekkür ederim , ilginiz için çok teşekkür ederim . Lakin sorumun yanıtı tam olarak bu değil .

Endurance sınıfı alınabilinir en iyi aluminyum yol sınıfı denilebilinir çünkü endurance uygun fiyatta bulunan bir sınıf değil .

Bu kıyasta safkan yol bisikletine karşılık aero secmemin sebebi ikisinin de uygun fiyatta bulunmasıdır .

İsterseniz sorumu biraz değiştirerek sorayım

Safkan yol bisikleti 9 kg ye varan hafifliklere sahip , tırmanişta başarılı olan sınıftır .

Aero : safkan yol bisikletinden modeline göre 1 , 1.5 kg daha agır olan , düz yolda ve aşagı egimde daha basarilı olan sınıftır .

Aero bisikletin , safkan yol bisikletine karşın avantajını göz önünde bulundurur isek saatlerce onlarca km sürüş icerisinde ortaya çıkan fark aero bisikletin 1 kg ekstra agırlığını taşımış olmaya değer mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
Rica ederim @Siyahkalem382
Bence bunun cevabı biraz da yaptığınız rotaya, mevcut kondisyonunuza, vücut yapınıza ve ilerideki hedeflerinize bağlı. O yüzden son kararı kendiniz vermelisiniz.
Kendi fikrime göre örnekler vereyim. Mesela uzun yolda tırmanış ağırlıklı ise rotanız, tırmanış bisikleti tercih edin, bagajınız çok oluyorsa yola çıkarken yine hafif bisikleti tercih edin. Böyle yokuşlu bir rotada bir de bagaj varken ekstradan bisikletiniz ağır olmasın.
Aero bisikletlet her zaman demeyeyim ama genel olarak daha fazla yatarak sürmenizi gerektirir, vücudunuz çok esnek değilse mesela bel, sırt, boyun ağrınız oluyorsa aero tercih etmeyin.
Rotanızın çoğunu düz yol oluşturuyorsa, biraz da performansım olsun az daha hızlı gideyim diyorsanız belki aero tercih edebilirsiniz.
Saatlerce sürüş sonrasında aeronun ağırlığına rağmen size sunacağı avantaj, sonuç olarak rotanıza bağlı. Günde 200 km yaptığınızı söylediğiniz için böyle yorum yaptım. Yoksa 30-40 km lik sürüş için bence farkı hissetmezsiniz. Uzun turları da mesela haftada bir gün yapmak var, ayda bir gün yapmak var, arada dinlenecek kadar zamanınız oluyorsa aero ile de sürersiniz. Yani sonuç olarak aero ile uzun yol gidilmez, yokuş çıkılmaz diye bir şey de yok. Vücut yapınıza, esnekliğinize ve bacak gücünüze bakar. Kondisyonunuz iyileştikçe sürüşten aldığınız zevk de vücudunuzun verdiği yanıt da zamanla değişecektir.
Son bir ekleme yapayım: "Aero bisikletin , safkan yol bisikletine karşın avantajını göz önünde bulundurur isek saatlerce onlarca km sürüş icerisinde ortaya çıkan fark aero bisikletin 1 kg ekstra agırlığını taşımış olmaya değer mi ?" demişsiniz, aradaki oluşacak fark 10-20 dakika süre ve pozisyonel vücut tepkisi olacak. Bir önceki mesajınızda da aslında sorunun cevabını vermişsiniz: "Bir yarişcı degilim yani bu anlamda mesela 6 saatte gideceğim yere 5 saat 40/50 dakikada gitmişim ama kullandığim aero bisiklet safkan bir yol bisikletine göre 1 kg ağır . Bu anlamda saatlerce süren tur icerisinde sadece 10 20 dakika mı kazanmişım der ve ağır olan aero bisiklettense safkan yol bisikleti kullanmam gerektiğini düşünürüm ."
Umarım kafa karıştırmak yerine yardımcı olabilmişimdir. Doğru tercihi yapıp, bol pedallı günler geçirmenizi dilerim.
 
Aero bisiklet sizce sadece ağır olduğu için mi aero geometrisi daha çok uzanmayı bisikletin üzerine yatmayı gerektirdiği için mi aero buna nasıl cevap veriyorsanız ona göre seçim yapın derim.
 
Ve artık yeni modeller hem hafif tırmanış İçin hem de aero ikisini bi arada sunuyorlar , yani ayrı ayrı değil ikisini bi arada alabilirsiniz.
Örnek ; canyon aeroad, focus İzalco max, Scott addict rc, ve hatta yeni tarmac da son derece aero
 
Kıymetli forum üyeleri benim yanıtını öğrenmek istediğim sorular var ve bunun yanıtını öğrenmek için okuyorum araştırıyorum ve son olarak bu forumun bu başlıgının 4 sayfasının tamamını okudum lakin verilen yanıtların net , şeffaf ve açıklayıcı olmadığını farkettim . Sizlerden ricam yanıt verir iken buna dikkat edelim çünkü bu kadar okumamın sonucunda yanıtı anlayamadım .

Ben performanslı bir turcu profiliyim . Günde 6 saat üzeri ve 200 km ye kadar varan turlar yapabiliyorum . Bir yarişcı degilim yani bu anlamda mesela 6 saatte gideceğim yere 5 saat 40/50 dakikada gitmişim ama kullandığim aero bisiklet safkan bir yol bisikletine göre 1 kg ağır . Bu anlamda saatlerce süren tur icerisinde sadece 10 20 dakika mı kazanmişım der ve ağır olan aero bisiklettense safkan yol bisikleti kullanmam gerektiğini düşünürüm .
Benim için küçük detayların küçük sürelerin önemi yoktur ,genel ortalamanın , genel performansın ,gelen konfor , kalite ve deneyimin önemi vardır .

Bu bağlamda hafif olan safkan yol bisikletini mi seçmek mantıklıdır yoksa en az 1 kg daha fazla ağır olan aero bisikleti seçmek mi daha mantıklıdır ?
Aero nun safkan yol bisikletine karşı sağlayacağı avantaj için ekstra 1 kg ağırlığına göz yumabilir miyiz ?

Yukarıda nasıl bir profil olduğum hakkımda kriterlerimi belirterek kendimi tanıtmiş oldum ki siz de net yanıtlar verebilesiniz :) .

Teşekkür ediyorum , herkese faydalı olmasını diliyorum .

Endurance.
 
Aero ile her pazar 200km üzeri sürüşler yapıyorum. Hiçbir sorun yok. Oldukça rahatım üzerinde, performansı sevdiğim için belki de negatif yönlerini görmüyorum. Tırmanışta da gayet başarılı buluyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
Endurance bisikletin alın boruları uzun açıları daha rahattır. Bisikletin üzerinde uzun süre rahat etmeniz için tasarlanır. Kısaca daha dik oturursun.
Aero bisikletlerde alın borusu kısa sele borusu açısı daha dik olur. Sadece bisiklet değil sizde üzerinde daha aero yani eğilmiş olursunuz.
İster performans kaygın olsun yada olmasin. Herzaman Endurance yada tırmanış bisikletleri daha avantajlıdır. Eğer sporcu değilsen 200 km leri devirmeyi seviyorsan aero daha az tercih edilebilir
 
Endurance sınıfı alınabilinir en iyi aluminyum yol sınıfı denilebilinir çünkü endurance uygun fiyatta bulunan bir sınıf değil .

Bu kıyasta safkan yol bisikletine karşılık aero secmemin sebebi ikisinin de uygun fiyatta bulunmasıdır.

Sanırım bir kafa karışıklığı söz konusu. Endurance, tırmanış ya da aero yol bisikletlerinin tamamı alüminyum veya karbondan (hatta bir kısmı çelik ve titanyumdan) üretilir. Aralarındaki temel fark ise fiyatlarından çok kadro geometrilerinde ve sürüş karakteristiğindedir.

Bir sınıfın diğerinden iyi oluşu ise tamamen görecelidir. Sizin ihtiyaçlarınıza uygun olan bisiklet hangisi ise en iyisi o dur. Sadece ucuza buldunuz diye ihtiyacınıza uygun olmayan bir bisikleti alırsanız yanlış yaparsınız.

Yukarıdaki tarifinizden sizin için endurance sınıfının doğru tercih olduğu sonucu çıkar. Forumdaşlar da bu konuda yol göstermeye çalışmışlar. Yok ben illa başka birşey alayım diyorsanız bari gravel bisiklet alın. Arada bikepacking turları falan yaparsınız.
 
Sanırım bir kafa karışıklığı söz konusu. Endurance, tırmanış ya da aero yol bisikletlerinin tamamı alüminyum veya karbondan (hatta bir kısmı çelik ve titanyumdan) üretilir. Aralarındaki temel fark ise fiyatlarından çok kadro geometrilerinde ve sürüş karakteristiğindedir.

Bir sınıfın diğerinden iyi oluşu ise tamamen görecelidir. Sizin ihtiyaçlarınıza uygun olan bisiklet hangisi ise en iyisi o dur. Sadece ucuza buldunuz diye ihtiyacınıza uygun olmayan bir bisikleti alırsanız yanlış yaparsınız.

Yukarıdaki tarifinizden sizin için endurance sınıfının doğru tercih olduğu sonucu çıkar. Forumdaşlar da bu konuda yol göstermeye çalışmışlar. Yok ben illa başka birşey alayım diyorsanız bari gravel bisiklet alın. Arada bikepacking turları falan yaparsınız.


Karbon bisikletler genellikle yarışlara hitab ettiğinden ben karbon endurance bisiklete rastladığımı hatırlamıyorum , belki de vardır .

Gravel bisiklet farklı bir tarz olsa da amacı turdur ve tur bisikletleri ile aynı işi yapar . Renkler zevkler ihtiyaçlara göre tur yapmak isteyen gravel ya da tur alır . Gravel kesinlikle saf bir yol bisikleti değildir sonuç olarak .

Endurance üst seviye bir sınıftır . Her fiyatta bulamazsınız . Ama ülkemiz şartları sebebi ile 5 bin liraya artık makul giriş seviyesi diyebiliriz 5 bin küsür fiyatlarda hem aero hem de safkan yol bisikletini bulabilirsiniz . Benim de endurance sınıfını karıştırmadan sormamın sebebi buydu yani endurance ın pahalı olması aeronun ve safkan yol bisikletinin benzer fiyatlarda satılabilmesi .

yukarıda bi arkadaş demiş ki aero kullanıyorum sorun yok ama şöyle düşünmek gerekiyor safkan yol bisikleti kullansa sonuç nasıl olurdu onu düşünmek gerekiyor . Sonuc olarak aero kullanınca modeline göre 500 700 1000 gr fazla bi ağir bisiklet kullanıyorsunuz .

GÜrkan genç 45 kg bisikleti ile %20 ve üzeri egimleri tırmanabiliyor . Siz aero kullandığınızda safkan yol bisikletine göre 1 kg fazla agir olursunuz diye tabiki de dünyanın sonu değil , sizi hırpamalama noktasına getirmeyecektir . Alti üstü biri 11 kg digeri 10 kg felan ... Ama demek istediğim sonuc olarak aeronun tüm yol boyunca sizi etkileyecek 1 kg fazla agirligi var .

tabi ki de bi aero kullandıgınız için sorun sıkıntı hissetmeyeceksiniz ama önemli olan bence bu soruların yanıtıni kafada netleştirmek .

ne yaparsam daha fazla verimli olur ?
Mesela yukarıda arkadaş dedi ki genelde sürdügünüz rotalar nasılsa ona göre tercih yapılmalı güzel bir fikir .

peki mesela biz genelde günübirlik tur düzenleyen insanlarız . 200 km ye varıyoruz diyorsakta yani ne kadar tırmanmışsak o kadar iniyoruz , ne kadar inmişsek o kadar da tırmanıyoruz . Bu durumda çıkıp tırmanışlar inişlerden fazla gidip safkan yol bisikleti alayım demek mantıklı olmaz çünkü tırmanışların miktarı inişlerin miktarına eşittir . İste burada saf bir karar vermek gerekiyor
Aeronun sağlayacağı avantaja bakılırsa o 1 kg agırlıgina göz yumulabilinir yoksa sırf aero diye 1 kg taşimak gereksiz mi ? Fikirlerinizi buyurun

Herkese ilgisi için teşekkürlerimi sunuyorum , kaliteli bir tartışma ortamı :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: Road_Runner
Karbon bisikletler genellikle yarışlara hitab ettiğinden ben karbon endurance bisiklete rastladığımı hatırlamıyorum , belki de vardır .

Gravel bisiklet farklı bir tarz olsa da amacı turdur ve tur bisikletleri ile aynı işi yapar . Renkler zevkler ihtiyaçlara göre tur yapmak isteyen gravel ya da tur alır . Gravel kesinlikle saf bir yol bisikleti değildir sonuç olarak .

Endurance üst seviye bir sınıftır . Her fiyatta bulamazsınız . Ama ülkemiz şartları sebebi ile 5 bin liraya artık makul giriş seviyesi diyebiliriz 5 bin küsür fiyatlarda hem aero hem de safkan yol bisikletini bulabilirsiniz . Benim de endurance sınıfını karıştırmadan sormamın sebebi buydu yani endurance ın pahalı olması aeronun ve safkan yol bisikletinin benzer fiyatlarda satılabilmesi .

yukarıda bi arkadaş demiş ki aero kullanıyorum sorun yok ama şöyle düşünmek gerekiyor safkan yol bisikleti kullansa sonuç nasıl olurdu onu düşünmek gerekiyor . Sonuc olarak aero kullanınca modeline göre 500 700 1000 gr fazla bi ağir bisiklet kullanıyorsunuz .

GÜrkan genç 45 kg bisikleti ile %20 ve üzeri egimleri tırmanabiliyor . Siz aero kullandığınızda safkan yol bisikletine göre 1 kg fazla agir olursunuz diye tabiki de dünyanın sonu değil , sizi hırpamalama noktasına getirmeyecektir . Alti üstü biri 11 kg digeri 10 kg felan ... Ama demek istediğim sonuc olarak aeronun tüm yol boyunca sizi etkileyecek 1 kg fazla agirligi var .

tabi ki de bi aero kullandıgınız için sorun sıkıntı hissetmeyeceksiniz ama önemli olan bence bu soruların yanıtıni kafada netleştirmek .

ne yaparsam daha fazla verimli olur ?
Mesela yukarıda arkadaş dedi ki genelde sürdügünüz rotalar nasılsa ona göre tercih yapılmalı güzel bir fikir .

peki mesela biz genelde günübirlik tur düzenleyen insanlarız . 200 km ye varıyoruz diyorsakta yani ne kadar tırmanmışsak o kadar iniyoruz , ne kadar inmişsek o kadar da tırmanıyoruz . Bu durumda çıkıp tırmanışlar inişlerden fazla gidip safkan yol bisikleti alayım demek mantıklı olmaz çünkü tırmanışların miktarı inişlerin miktarına eşittir . İste burada saf bir karar vermek gerekiyor
Aeronun sağlayacağı avantaja bakılırsa o 1 kg agırlıgina göz yumulabilinir yoksa sırf aero diye 1 kg taşimak gereksiz mi ? Fikirlerinizi buyurun

Herkese ilgisi için teşekkürlerimi sunuyorum , kaliteli bir tartışma ortamı :)
Burada karışan kavramlardan başlayalım.
Endurance olsun tırmanış olsun yada aero olsun yada tt olsun. Bunların kalite ile kadronun malzemesi ile alakası yok. Alü de olabilir çelikte karbon da.
Bunlar bisikletin açıları ile ilgili .
Ayrıca bisikletin aerodinamiğini bozan tek şey insanın kendisi. Gerekli esnekliğiniz yok gidonu paso yukarıdan tutacaksan bisikletin sürtünmesi 0 da olsa bir işe yaramaz.
Yakın arkadaşım propel almak istemişti onada tcr yada addict alması için tavsiyede bulundum . Bursa da yokuş çıkmayana kız vermezler çünkü. Ve biraz işin estetiğine kaçıp propel aldı. Şimdi tcr istiyor. Çünkü tırmanırken yada keyif sürüşü yaparken istediği rahatlığı sunmuyor aero kadro
 
Karbon bisikletler genellikle yarışlara hitab ettiğinden ben karbon endurance bisiklete rastladığımı hatırlamıyorum , belki de vardır .

Gravel bisiklet farklı bir tarz olsa da amacı turdur ve tur bisikletleri ile aynı işi yapar . Renkler zevkler ihtiyaçlara göre tur yapmak isteyen gravel ya da tur alır . Gravel kesinlikle saf bir yol bisikleti değildir sonuç olarak .

Endurance üst seviye bir sınıftır . Her fiyatta bulamazsınız . Ama ülkemiz şartları sebebi ile 5 bin liraya artık makul giriş seviyesi diyebiliriz 5 bin küsür fiyatlarda hem aero hem de safkan yol bisikletini bulabilirsiniz . Benim de endurance sınıfını karıştırmadan sormamın sebebi buydu yani endurance ın pahalı olması aeronun ve safkan yol bisikletinin benzer fiyatlarda satılabilmesi .

yukarıda bi arkadaş demiş ki aero kullanıyorum sorun yok ama şöyle düşünmek gerekiyor safkan yol bisikleti kullansa sonuç nasıl olurdu onu düşünmek gerekiyor . Sonuc olarak aero kullanınca modeline göre 500 700 1000 gr fazla bi ağir bisiklet kullanıyorsunuz .

GÜrkan genç 45 kg bisikleti ile %20 ve üzeri egimleri tırmanabiliyor . Siz aero kullandığınızda safkan yol bisikletine göre 1 kg fazla agir olursunuz diye tabiki de dünyanın sonu değil , sizi hırpamalama noktasına getirmeyecektir . Alti üstü biri 11 kg digeri 10 kg felan ... Ama demek istediğim sonuc olarak aeronun tüm yol boyunca sizi etkileyecek 1 kg fazla agirligi var .

tabi ki de bi aero kullandıgınız için sorun sıkıntı hissetmeyeceksiniz ama önemli olan bence bu soruların yanıtıni kafada netleştirmek .

ne yaparsam daha fazla verimli olur ?
Mesela yukarıda arkadaş dedi ki genelde sürdügünüz rotalar nasılsa ona göre tercih yapılmalı güzel bir fikir .

peki mesela biz genelde günübirlik tur düzenleyen insanlarız . 200 km ye varıyoruz diyorsakta yani ne kadar tırmanmışsak o kadar iniyoruz , ne kadar inmişsek o kadar da tırmanıyoruz . Bu durumda çıkıp tırmanışlar inişlerden fazla gidip safkan yol bisikleti alayım demek mantıklı olmaz çünkü tırmanışların miktarı inişlerin miktarına eşittir . İste burada saf bir karar vermek gerekiyor
Aeronun sağlayacağı avantaja bakılırsa o 1 kg agırlıgina göz yumulabilinir yoksa sırf aero diye 1 kg taşimak gereksiz mi ? Fikirlerinizi buyurun

Herkese ilgisi için teşekkürlerimi sunuyorum , kaliteli bir tartışma ortamı :)
şu safkan yol bisikleti olayını anlamadım. Benim anladığım safkan bu. Sonrasında zaten 10 tipe bölündü yol bisikletleri. Aero'da ağırlıktan kastınız bence triathlon bisikletlerde olan olaydan bahsediyorsunuz. Hızı korusun diye yanlış hatırlamıyorsam bi tık daha ağır olması olayı. Ama o da eski de kalmışa benziyor. Sworks tarmac sl7 aero yol bisikleti 7.65 yine sworks'un en üst model triathlonu 8 kg. Yol bisikleti yarışlarında gördüğüm kadarıyla etaplara göre aero veya daha normal kadro kullanıyolar. Aero'nun hakkını illa vericem diyosanız bisikletin üstünde hiç bişey taşımamanız lazım ki aero tam olsun ama diyosanız ufacık bi çanta falan takıcam. hiç bişeyin anlamı kalmıyo. Endurance kadro almalısınız bence.

c9d2191b947d3e2cfa5d3f6645c099a8.jpeg
 
Çok teknik bir konu aslında. Tamamen kadro geometrileri ile ilgili.

Sizin biraz kafanız karışmış gibi konu hakkında.

Bir defa endurance kadro sınıfı üst sınıf derken ne anlatmaya çalıştığınızı anlayamadım.

Bisiklet markalarının en prestijli, en üst donanıma sahip bisikletleri %90-%99 aero veya salt road bike diye nitelendirilen bisikletlerdir.

Endurance kadro açılarına sahip bir bisiklette aero kadro yapısı ile üretilebilir.

Trek markasını ele alalım: Trek Madone(aero modeli) ile Trek Emonda(salt yol tırmanış modeli) aynı geometriye sahipler =)(stack ve reach değerleri dahil). Birisi kalın aero kadro yapısına sahip diğeri ise daha geleneksel yuvarlak boru hatlarına sahip.

Yine Trek markasının Domane(endurance modeli) modeli yukaridaki iki bisikletten daha uzun bir alın borusuna(head tube) sahip. Seat ve Head açıları ise biraz daha düşük.

Markalar! en azından bazıları(Trek gibi), sanıyorumki maaliyetten kaçınmak için geometriler ile oynamayı bıraktılar. Veya bahsedilen geometri farkları anlamlı bir fark yaratmıyordu.

Sistemler sürekli değişiyor.
 
Bazı yanlışları tartışılmaz doğru olarak kabul edip size mantıklı öneriler sunmaya çalışan üyelerin söylediklerine karşı çıkıyorsunuz.

Hayır, karbon bisikletler sadece yarışlara hitap etmezler ve evet, hemen hemen her düzgün markanın karbon endurance bisikleti var.

Hayır, endurance bisikletler bahsettiğiniz "safkan" yol bisikletlerine göre üst sınıf bisikletler değildir ve aşağı yukarı aynı fiyat bandındadırlar. Yani aynı üretici tarafından, aynı malzemeden üretilmiş, aynı donanıma sahip iki bisikletten biri endurance geometriye sahip olunca neden daha pahalı olsun, aklınıza yatıyor mu bu?

Sorunuzun cevabı yukarıda defalarca verilmiş. İsteklerinizi karşılayacak en makul bisiklet endurance gibi duruyor.
 
Mesela yukarıda arkadaş dedi ki genelde sürdügünüz rotalar nasılsa ona göre tercih yapılmalı güzel bir fikir .

peki mesela biz genelde günübirlik tur düzenleyen insanlarız . 200 km ye varıyoruz diyorsakta yani ne kadar tırmanmışsak o kadar iniyoruz , ne kadar inmişsek o kadar da tırmanıyoruz . Bu durumda çıkıp tırmanışlar inişlerden fazla gidip safkan yol bisikleti alayım demek mantıklı olmaz çünkü tırmanışların miktarı inişlerin miktarına eşittir .
Bu önermeniz bence doğru değil.
Örnek verelim: 5 km'lik bir yokuş olsun (çıkış ve iniş eğiminin eşit olduğunu varsayalım). 10 km/h ile tırmanırsanız 30 dakika tırmanırsıız. Bu yokuşu inerken 50 km/h ile inerseniz (yol bisikleti ile müsait bir yolda rampa inerken bu hıza rahatlıkla ulaşabilirsiniz) 6 dakikada inersiniz. Şimdi bu ikisi aynı şey mi? Aynı mesafeyi çıkıp indik; ama tırmanış yarım saat sürdü, iniş 6 dakika. (sevmek bir ömür sürer, sevişmek bir dakika şarkısında olduğu gibi :))
Rotada ne kadar tırmanırsak o kadar da iniyoruz mantığı bu nedenle doğru sonuca ulaştırmaz. Mesafe yönünden doğru olsa da süre yönünden doğru olmaz. Yine aynı nedenden dolayı ortalama hız da rampayı çıkarkenki hızınıza daha yakın çıkar; çünkü çıkarken daha çok zaman geçiyor. Ama ortalama hız konusu şu anki meselemiz değil, yeri gelmişken değindim.
Bütün bu saydıklarımdan dolayı rampası bol yollarda tırmanış bisikleti doğru tercihtir bence.
Diğer arkadaşların dediği gibi asıl ihtiyacınız olan endurance. Ama siz endurance seçeneğini düşünmediğiniz için aero ve tırmanış tipi arasında karar verilecek olursa, yolun rampa kısmı, tercihi yukarıda açıkladığım şekilde etkiler.
Düzeltme: Bacağının gücü yeten, kondisyonu yerinde olan hepsiyle basar gider orası ayrı bir konu :)
 
bununla ilgili güncel bir konu bulamadığım için buradan sormak gereği duydum, durumu mazur görün.

tur bisikletinden yol bisikletine geçmeyi düşünüyorum, hem şehir içi kulüplerin etkinliklere katılmak hem de uzun yol yapmak için endurance kadrolu karbon bir yol bisikleti almayı düşünüyorum.

yol bisikletleri konusunda da az bilgili kısmen cahil biriyim. tırmanış, aero gibi değişik türler var gördüğüm kadarıyla. tırmanış ve aero bisikletle uzun yol sanırım çok dar açıyla kullanıldığından biraz eziyet oluyor. o yüzden endurance kadrolu nispeten daha dik oturuşlu bir bisiklet almak bana daha mantıklı geldi.

bisiklet için 15.000-16.000 bütçem var, bu bütçede sıfır km hafif bir karbon bisiklet pek mümkün görünmüyor. o yüzden ikinci ellere bakıyorum. tecrübeli arkadaşlar, marka model tavsiyesi verirse çok memnun olurum.

bir de baktığım bazı modeller 7.5kg iken bazı modeller 10 kg , yarışlarda saliselerin bile çok önemi olduğu için o kısımda tabii ki de ağırlık çok önemli ancak benim gibi spor,hobi amaçlı kullanıcılar için bu tarz küçük ağırlık farklarına takılıp daha fazla para vermek değer mi acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri