Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti fren ayarı

269283 dosyayı görüntüle
Abiler bugün sora setli bir bisikletim oldu. Fren kolu çok sert ve bileğimi aşırı ağrıttı. Kendim öğrenmek istediğim için size danışmak istedim. Fren gücünü azaltmadan fren kolunu nasıl yumuşatırım. Yani çok açmadan frenleri
Hayırlı olsun, kazasız belasız kullan. Ben frenleri tüm bisikletlerde şöyle ayarlıyorum, fren telini sıkan vidayı serbest bırakıyorum. Fren bacaklarını elimle janta sıkarak tamamen yapıştırıyorum ve fren kolunun bu pozisyonu almasını istediğim kademeye kadar sıkıyorum ve son olarak bu ayarda teli sıkan vidayı sıkıp bırakıyorum. Kolu bıraktığımda fren bacakları açılıyor ve ayar bitmiş oluyor. İstediğim sertliği bu şekilde ayarlıyorum.
 
Scudo
269283 dosyayı görüntüle
Abiler bugün sora setli bir bisikletim oldu. Fren kolu çok sert ve bileğimi aşırı ağrıttı. Kendim öğrenmek istediğim için size danışmak istedim. Fren gücünü azaltmadan fren kolunu nasıl yumuşatırım. Yani çok açmadan frenleri
Fren tellerinin geçtiği hortumların içini gres ile yağlamak çözüm olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oklüzal Builder
Cevaplarınız için teşekkürler
 
Selamlar, benimde arka frenin yay ayari cok gergin oldugu icin fren yapmak elimi agritiyor uzun vadede ama on tarafta oldugu gibi yay icin ayar yeri yok. 105 chainstay(gizlenmis fren dedigimiz) frenlerden var arkada.
 
Herkese hayırlı forumlar birşey sormak istiyorum. Bende de Shimano sora sti kol var sağ kolu sıktığım zaman bende de sertlik vardı. Aynı zamanda tel kablonun içinde rahat ilerleyemiyormuş gibi bir his vardı. Teli yazılana göre ayarlamaya çalıştım yaptım gibi de. Ama o tuhaf hissiyat devam ediyor sizce bisikleti kullandıkça geçer mi?
Bide unutmadan bu yazdıklarımın hepsini sol koldaki fren hissine göre sağı karşılaştırırak söylüyorum.(Solda öyle bir takılma ya da sertlik yok)
 
Giant SCR var Sora grupset ve bisiklet ustasının iyi olmadığını söylediği promax fren sistemi var. ilk yol bisikletim. ani bişey olunca bisikletten kara murat gibi zıplamak daha mantıklı sanırım çünkü pabuçları baradine düz siyah yapmama rağmen iyi durmuyor..
 
Merhaba,

Fren yumuşaklığı/iyi çalışması konusunda konuya yazılanların hepsine ilaveten bir kritik nokta daha var: Fren kablosunun sonlandığı fren bacağı ayar vidası ve fren kolundaki noktalarda kablonun içindeki çelik spiralin kontrolü. Burada eğer bir çapak, çelik spiralin dış plastik koruyucusundan sıyrılıp yüksük içine ilerlemesi vs olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Sol fren ön olduğu için daha kısa kablo-tel bileşimi vardır ve yol az olunca daha iyi çalışır. Aynı kıvamı arkada yakalamak daha zordur. Burada en önemli nokta fren kablosunun temiz, kırıksız ve iç telin çok az yağlanmış olmasına ve yukarda bahsettiğim, kablonun iki ucunun temiz ve net olmasına ve de kablonun arka fren bacağına doğru yoldan/kıvrımlardan doğru açılarda gitmesine dikkat etmek gerekir. Tabii fren bacağının elle güzel çalıştığını ve yayının da iyi durumda olduğunu varsayıyorum.

Kolay gelsin
 
Merhaba,

Fren yumuşaklığı/iyi çalışması konusunda konuya yazılanların hepsine ilaveten bir kritik nokta daha var: Fren kablosunun sonlandığı fren bacağı ayar vidası ve fren kolundaki noktalarda kablonun içindeki çelik spiralin kontrolü. Burada eğer bir çapak, çelik spiralin dış plastik koruyucusundan sıyrılıp yüksük içine ilerlemesi vs olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Sol fren ön olduğu için daha kısa kablo-tel bileşimi vardır ve yol az olunca daha iyi çalışır. Aynı kıvamı arkada yakalamak daha zordur. Burada en önemli nokta fren kablosunun temiz, kırıksız ve iç telin çok az yağlanmış olmasına ve yukarda bahsettiğim, kablonun iki ucunun temiz ve net olmasına ve de kablonun arka fren bacağına doğru yoldan/kıvrımlardan doğru açılarda gitmesine dikkat etmek gerekir. Tabii fren bacağının elle güzel çalıştığını ve yayının da iyi durumda olduğunu varsayıyorum.

Kolay gelsin
Yanıtınız için teşekkür ederim hocam
 
Frenin sert olmasının bir nedenide fren pabuçlarinin tam sıkılarak telin hiç boşluk vermeyecek şekilde sıkılması. 3 4 mm boşluk vererek tel gerginliğini ayarlayın. Fren tutmazsa teli germek için kullanılan vidalardan ayarlamayı yapın. Frenin yumuşadığını ve frenlemenin süper olduğunu göreceksiniz. Sora fren kaliperi ile sertlik arasında yakından uzaktan alaka yok. Ayarsız fren var. Bir çok kullanıcı teli çok gergin ayarladığından habersiz. Diğer gevşeme şeklide aşağı yukarı hareketli bir parça var frende(telin gerginligini etkiliyor o parça). Orayı ve telin gerginlik vidasını kullanarak sertliği düşünebilirsiniz.
 
...Diğer gevşeme şeklide aşağı yukarı hareketli bir parça var frende(telin gerginligini etkiliyor o parça). Orayı ve telin gerginlik vidasını kullanarak sertliği düşünebilirsiniz...

"aşağı yukarı hareketli bir parça var frende(telin gerginligini etkiliyor o parça)" dediğiniz bu resimde işaretlediğim ise, o parça tekerleği sökmek istediğinizde açıp fren bacaklarını serbest bırakmak için. Fren ayarını kapalıyken yapmalı, tekerleği sökeceğinizde açıp tekerleği geri taktığınızda mutlaka kapatmalısınız.

1701932907274.png
 
Aynen doğru parça. İşlevi de aynen dediğiniz gibi. Ama ben fren yumuşatma kullanıyorum. Frenin sert olmasının nedeni genellikle telin çok gergin ayarlanması. Tel sert olunca parmak uçları ile fren kolunu 1cm sıktığınız da jantta pabuç sürter. Freni açık elle parmak ucuyla sıkmaya çalışmak yorucu ve zordur. Fren kolunu serbest bırakmak için telin gerginliğini yeterince serbest bırakmak için şekilde gösterdiğiniz ayar vidasini amacı dışında kullanıyorum. Bana artısıda hiç pense tornavida kullanmadan fren kolunu ayarlıyorum. Doğrusu dediğiniz kullanım. Ben ikimci bir işlev daha yüklemiş oluyorum bu şekilde. Tekeri sökmek gerekirse terse çevirip vidayi gevşemem gerekecek
 
Ama ben fren yumuşatma kullanıyorum. Frenin sert olmasının nedeni genellikle telin çok gergin ayarlanması. Tel sert olunca parmak uçları ile fren kolunu 1cm sıktığınız da jantta pabuç sürter.
"Fren yumuşatma" dediğiniz nedir?
 
Yukarıda bahsedilen, tekeri iskeletten ayırmak için kullanılan kam tam kapalı olmalı. Pabuçlar ile çember arasında bir miktar pay bırakmaya "fren yumuşatma" diye bir isim vermişsiniz. Bu kam ile değil, fren ayarını yaparken pabuç ile çember arasına uygun kalınlıkta bir malzeme koyarak yapılmalı. Aynı mantıkla quick release mandalını maşanın mili sıkma miktarı için kullananlar oluyor. Bu hem kamı çabuk aşındırır, hem de tehlikeli. QR'ın sıkılık ayarı sağ taraftaki somundan yapılır. Her elemanın görevi farklı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
Fren Kolu çok sert diyen birine freni pratik nasıl yumuşatacağini anlatmak için "yumuşatma " dedim . Bahsettiğim mevzu yanınızda ekipman yok vida gevşetip sıkacağınız bir durum yada işin mantığını anlayıp fren sertse sora 105 vs gibi marka bağımsız ayarlaması gayet kolay olabildiğini anlatmak için. Eğer tel gerginliği ayarlanirken kalipere yakin vida tam sıkılı ise ayar şansınız yoktur. Yani 'yumuşatma' yapılamaz. Ayarlama yapılabilmesi için bahsettiğim vidanın 3 5 tur gibi boşluğu olması gerekir. Tabiki fren güvenliğiniz için çok önemlidir. Sert bir fren size güven vermediği gibi kaza yapmanıza neden olur. Güvenliğinizi elden bırakmadan forum parçaları doğru şekilde kullanmanızı imkanınız varsa bu şekilde kullanmanız gerekir.
 
Şu u freni icat edeni varya, frensiz ve lastikleri 35 inch (daha hızlı daha korkulu) olan bisiklet ile salacaksın yokuş aşağı.
 
"aşağı yukarı hareketli bir parça var frende(telin gerginligini etkiliyor o parça)" dediğiniz bu resimde işaretlediğim ise, o parça tekerleği sökmek istediğinizde açıp fren bacaklarını serbest bırakmak için. Fren ayarını kapalıyken yapmalı, tekerleği sökeceğinizde açıp tekerleği geri taktığınızda mutlaka kapatmalısınız.

312397 dosyayı görüntüle
Yıllardır şu parça bisiklet üzerinde ve daha az önce yazınızı okuyunca fark ettim. Görsellerini ekleyeceğim.

Yeni bir jant setine geçtim özellikle ön jantı taktığımda sağ taraftaki fren jant yüzeyine ya değiyor yada çok milimetrik bir mesafe kalıp sürtüyor. Sol taraftaki gibi bir boşluk oluşmuyor. İnternette fren bacağını ortalama ayarına baktığımda fren bacağının kadroya tek noktada bağlandığı tipteki frenden ayarlama videoları geliyor. Bendeki dual pivot dedikleri oluyor galiba kadroya çift bağlantılı. Daha önceki jant setini taktığımda da yine sağ taraftaki çok yakın duruyor sürtse de dönebiliyor. Ayar yapacağım derken daha da batırdım galiba bisikletçiye gitmek istesem onun içinde sürerek gitmem gerekiyor.

Birde şu tip arka frende ayarı nasıl yapacağız?
Önceki jant seti bisiklet üzerinde gelen kendi ürünü. Yeni jantlar Team Vision 35 jant genişliklerini ölçtüm aynı yada 1mm fark var(kumpas olmadığı için net bilemiyorum)

Edit: Arka freni ayarladım, daha önceleri forumdan birisi anlatmıştı bakınca hatırladım. Ön fren ile mücadelem devam ediyor.
 

Dosyalar

  • IMG_20240724_134003.jpg
    IMG_20240724_134003.jpg
    42,8 KB · Okunma: 21
  • IMG_20240724_134108.jpg
    IMG_20240724_134108.jpg
    60,9 KB · Okunma: 21
  • IMG_20240724_134454.jpg
    IMG_20240724_134454.jpg
    51 KB · Okunma: 19
Son düzenleme:
Yıllardır şu parça bisiklet üzerinde ve daha az önce yazınızı okuyunca fark ettim. Görsellerini ekleyeceğim.

Yeni bir jant setine geçtim özellikle ön jantı taktığımda sağ taraftaki fren jant yüzeyine ya değiyor yada çok milimetrik bir mesafe kalıp sürtüyor. Sol taraftaki gibi bir boşluk oluşmuyor. İnternette fren bacağını ortalama ayarına baktığımda fren bacağının kadroya tek noktada bağlandığı tipteki frenden ayarlama videoları geliyor. Bendeki dual pivot dedikleri oluyor galiba kadroya çift bağlantılı. Daha önceki jant setini taktığımda da yine sağ taraftaki çok yakın duruyor sürtse de dönebiliyor. Ayar yapacağım derken daha da batırdım galiba bisikletçiye gitmek istesem onun içinde sürerek gitmem gerekiyor.

Birde şu tip arka frende ayarı nasıl yapacağız?
Önceki jant seti bisiklet üzerinde gelen kendi ürünü. Yeni jantlar Team Vision 35 jant genişliklerini ölçtüm aynı yada 1mm fark var(kumpas olmadığı için net bilemiyorum)

Edit: Arka freni ayarladım, daha önceleri forumdan birisi anlatmıştı bakınca hatırladım. Ön fren ile mücadelem devam ediyor.

BR-R6800 simetrik dual pivot frende (kadroya bağlantısı tek bunun da) şu vidadan sağ-sol dengesi ayarlanıyor:
1721821584016.png 1721821631644.png

O frenin modeli belli mi?
 

Dosyalar

  • btwin ultra 700 af.JPG
    btwin ultra 700 af.JPG
    78,3 KB · Okunma: 12
Geri