Merhaba,
Fren yumuşaklığı/iyi çalışması konusunda konuya yazılanların hepsine ilaveten bir kritik nokta daha var: Fren kablosunun sonlandığı fren bacağı ayar vidası ve fren kolundaki noktalarda kablonun içindeki çelik spiralin kontrolü. Burada eğer bir çapak, çelik spiralin dış plastik koruyucusundan sıyrılıp yüksük içine ilerlemesi vs olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Sol fren ön olduğu için daha kısa kablo-tel bileşimi vardır ve yol az olunca daha iyi çalışır. Aynı kıvamı arkada yakalamak daha zordur. Burada en önemli nokta fren kablosunun temiz, kırıksız ve iç telin çok az yağlanmış olmasına ve yukarda bahsettiğim, kablonun iki ucunun temiz ve net olmasına ve de kablonun arka fren bacağına doğru yoldan/kıvrımlardan doğru açılarda gitmesine dikkat etmek gerekir. Tabii fren bacağının elle güzel çalıştığını ve yayının da iyi durumda olduğunu varsayıyorum.
Kolay gelsin