Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

yol bisikleti için 3 lü aynakol ve 36 lık ruble uyumu

harun t

Daimi Üye
Kayıt
23 Mayıs 2014
Mesaj
361
Tepki
97
Şehir
afyon
Bisiklet
Lapierre
yol bisikletinde 3 lü aynakol ve 36lık rublesi olan 2500 -3000 tl civarı 8-9 kg civarında bir bisiklet tavsiye edermisiniz
amacım yol bisikleti almak ve bazen rampalarda rahatlık açısından ve kilolu olduğumdan (115) diz sağlığı açısından boyle bir bisiklet arıyorum
araştırdığım kadarıyla sram ın 12-36 lık 10 lu sistem rublesi mevcut
(link)
3 ayna kollu tiagra 4600 yada 105 5700 10lu sistem bir bisiklet alırsam ve rublesini 36 lık takabilirmiyim
uzun bacaklı arka aktarıcı en fazla 32 lik rubleyi desteklemekte 36 lık rubleyi kullananız var mı
aynakol 30 ruble 36 olursa rampalarda yorulmam sanırım 30/36=0,83
 
Scudo
İstediğiniz özelliklerde bir bisiklet olduğunu sanmıyorum; çünkü yol bisikletleri için Sram (ve Campagnolo) 3'lü aynakol yapmıyor, Shimano ise 30 dişliden büyük ruble. Kendiniz toplamayı deneseniz bile şöyle bir sorun çıkacak: 50/39/30 aynakolun dişlileri arasında 20 fark var, 12-36 rublede ise 24; toplamda 44 ediyor ve yol bisikleti için yapılan hiç bir arka aktarıcının kapasitesi bu kadar fazla değil.

Benim gördüğüm kadarıyla iki seçeneğiniz var: ilki kompakt (50/34) aynakollu ve büyük rubleli bir yol bisikleti. İlk aklıma gelenler:
(link)
(link)
Her ikisinin de rubledeki en büyük dişlisi 32. Yani en düşük vites oranınız 34/32 olacak

Diğer seçenek ise dropbardan vazgeçip yol bisikletine yakın geometrili bir fitness bisikleti almak. Mesela:
(link)
(link)
 
Salcano cyc02 bisiklete direk 32 dişli 10lu set takabiliyorsunuz. Başka hiçbir değişiklik yapmadan kullanabilirsiniz. Diğer hallerde modifiye etseniz dahi shimano yol arka vites değiştiricileri benim bildiğim en fazla 32 dişli çark destekliyorlar.
 
MTB arka aktaricisi kullanabilirsin. Herhangi bir uyum sorunu yasamazsin. Bu sayede 36 dis ruble kullanma sansin olur.

Yani bu durumda, 3lu aynakol kullanan bir bisiklet aldiktan sonra;
Arka aktarici ve ruble degisimi yapacaksin.
Muhtemelen zincir de degistirmek gerekecek, cunku kisa kalacak zincir. Muhtemelen...
 
@Murat B.

ben hesaplamayı 39-30 yada 50-39 olarak yaptım bu durumda
aynakol 1 deyken ruble 1-2-3 kullanabilirim daha fazlasını aktarıcı destekleyemeyebilir
aynakol2 deyken rubleyi 4-5-6 olarak
aynakol 3 te ike ise ruble yi 8-9-10 olarak kullanabilmenin imkanı yok mudur acaba?

@Gökhan Toros

peki yol kadrosu ve mtb donanımı olur mu peki eğer oluyorsa yol kadrosu alıp mtb vites sistemiyle donatabilirim
demek istediğim yol bisikletinin shifteri ile atıyorum deore aktarıcı kullanılabiliyormu
 
@harun tınas

Vites sistemini komple degistirmene gerek yok. Arka aktarici ve ruble yeterli olacaktir. 30 aynakol yeterince kucuk zaten. Daha kucugune ihtiyacin yok kisacasi.
 
@Gökhan Toros
(link)
apex sete 34-50 li aynakol ve 36 rublelik seçenekler bulunmakta tabi bunu yapabilmek için arka aktarıcının ayağının uzun olan modelini seçmek gerekecektir.
soyle bir düşüncem var :salcano xrs 030 apex almayı düşünüyorum malesef aynakol 39 lu .fabrikadan rica edip cyc los apex teki gibi 34 lu aynakol takmalarını rica edicem
sadece ruble yi 36 lık ben kendim temin edip salcano apexi 34 50 li ayanakol ve 12-36 ruble ile kullanmayı düşünüyorum
eğer fabrika kabul etmez ise aynakoluda kendim değiştirceğim
 
@harun tınas

Bu da güzel fikir. Fabrika kabul ederse çok da rahat olur.
 
Red Kit in güzel bir lafı var, neden tabancasında beş kurşun taşıdığını soran hayduta "bir işi beş kurşunla yapamıyorsam altı kurşunla da yapamam" demişti.

Harun bey, 34 aynayla çıkılamayan yokuşu 30 la da çıkamazsınız bence. Belli bir kiloya inmeden yokuşlarla mücadeleniz dizlerinize zarar verecek korkum.
 
@Raşit S

Söz çok güzel. Ama insan vücudu tabanca değil.

Zamanında 39-23'le keçi gibi tırmandığım yokuşlar vardı. Ortalama %8, maksimum %20'lere çıkan eğimler.
Üstünden kaç sene geçti, hala diz problemi yaşıyorum bu oranlar nedeniyle.

Tabii ki arkadaşın kilosunun fazla olması ona sıkıntı çıkaracak. Ama neden 30 aynakolla çıkmak varken, 34'le çıkıp biraz daha fazla zorlasın kendini..
 
Tecrübeli arkadaşlarımızın önerileri daha kıymetli şüphesiz, siz bana aldırmayın.

Ben yokuşu çıkayımda nasıl çıkarsam çıkayım fikrinde değilim çünkü, 18 km/h altına inince ben çıkmış saymıyorum kendimi. İner yürürüm daha iyi. Zaten yüksek kadansla ciddi problemim var.

Şu anda 93-94 kiloyum, ben de obezim. Hedef 80 kg.
 
@Raşit S

En düşük viteste dizler zorlanırsa bende iniyorum bisikletten kasmaya hiç gerek yok
zaten hergün 115 kilo taşıyor yaş 50 lilere gelince dizler gidebilir
benimde hedef 95 ardından sarkan yerler için sıkılaştırma çalışmalarına başlayacağım
 
@harun tınas

Kendinizi yorduğunuz ve yıprandığınız ile kalırsınız. Salcano bu tarz bir işi hayatta yapmaz ki zaten artık bu sene için apex ve tiagra toplamayacaklar
 
@harun tınas

Harun bey, Bilecikte yaşıyorum ve bu bölge coğrafi olarak çok engebeli bir yapıya sahip. Bu nedenle ilk bisikletimi alırken yokuşlarda sıkıntı çekmemek için dağ bisikleti almıştım. Sonra yol bisikletine ilgi duymaya başlayınca en çok tereddüt ettiğim konu yine yokuşlardı. Gözümü karartıp scott speedster s10 modelini aldım. Önde 50-34 ayna dişlileri varken arkada 12-30 ruble dişlileri bulunmakta. Bu kombinasyon ile yokuşlarda çok bir sıkıntı yaşamadım. İlk alışma süreci biraz düşük kadansta(60) kaldım ama çok kısa sürede alışıp ortalamamı 75'e çekebildim. Hatta artık daha düşük dişlilere bile inebiliyorum.
 
Merhabalar;

Ön dişliler 50 / 34, arka rublem 32 li ve rampalarda fazla zorlanmıyorum. Arkada rubleyi değiştirmeniz işinizi görecektir diye umuyorum.
 
@mevlutyuceldinc
sonradan mı değişiklik yaptınız
hangi vites sistemini kullanıyorsunuz
bisikletinizin modeli ve ağırlığı nedir
 
Specialized Allez kullanıyorum 10kg ağırlığında 12-25 ruble vardı ve onu 32 rubleyle değiştirdim. Üzerindeki vites sistemide 2300 STI :)
 
Geri