Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti ile ilgili bazı faydalı bilgiler

@tuna karahan

Sanıyorum bu işin üstadlarından daha iyi biliyorsunuz.

(link)
 
Scudo
üstad ? yazıyı kim yazmış bilmiyorum. yazan kişi optimum şartlarda (ki optimum şartların gerçek hayatta yakalanması imkansız) kızaklayan bir lastiğin daha erken duracağını iddia etmiş. kızaklayan bir lastik, kızaklama ile dönme arasında maksimum frenlemeyi yapan bir lastikten daha erken duramaz. bisikletinizden örnek alabilirsiniz. kayma başladıktan sonra artık tutunma minimuma inmiştir. kestirilemez bir mesafede durursunuz. zemindeki toza lastikteki yanık miktarına bağlı olarak mesafe uzar gider.
 
şurada test sonuçları ile karşılaştırma yapılmış. (link)

en iyi fren performansı bile genelde 4-5 metre geç duruyor abs den. panik fren de ise metrelerce kayıyor araç. dediğim gibi çok üst düzey bir yarış pilotu değilseniz abs ye yakın performans göstermeniz imkansız.

http://img716.imageshack.us/img716/837/abs28540x633.jpg

http://img209.imageshack.us/img209/8144/abs22540x631.jpg
 
@Cem Özenen

insanların akıllarında bazı şeyler yanlış yer ediyor bunları düzeltmek lazım. bazı yanlışlar kulaktan kulağa yayıldıkça yayılıyor ve başka biri bu yanlışa bakıp "bu kadar kişi yanılıyor olamaz" deyip yanlışa devam ediyor :)

bu arada abs 1993 de formula 1 de yasaklandı. o yıl bu sistemi kullanan williams bütün araçlardan 1 sn daha hızlı tur atıyordu. tabii bunda aktif süspansiyonun da etkisi var. williams a tek cevap verebilen kişi mclaren ı kullanan ayrton senna ydı :) 1994 yılında, önceki williams ı test eden senna ise araç hakkında "bu araç diğerlerinde çok çok hızlı" şeklinde bir demeç vermişti. elektronik sistemler çıkarıldığında ise tam bir felaket olduğunu eklemişti. bir nevi fly by wire.
 
Yanlışları düzeltmek lazım fakat bunu Serbest Kürsü bölümünde tartışmak daha mantıklı olacaktı. :) Konunun yarısı, otomobillerdeki ABS sistemi ile ilgili. Hoş durmuyor kanımca.
 
Faydalı bilgiler.Teşekkürler.
 
Yaklaşık 3 senedir bisiklet kullanmaktayım. MTB ile başladım sonra düz maşa 28 jant tur bisikletine geçtim ama bisikletlerin ikisi de aksesuarlarıyla birlikte 14 kg civarındaydı. Geçtiğimiz Cumartesi günü forumdan tanıştığım İsmail Eren abi'den yol bisikletini aldım. Bu alet 9,5 kg. Hem de sağolsun Yalova'dan getirdi benim için. Kendisine çok çok teşekkür ediyorum.

Önceki bisikletlerden sonra yol bisikleti bana çok daha fazla keyif verdi. Bisiklet buymuş dedim.

Ayrıca bu yazıyı buraya yazmamdaki sebep, beni yol bisikletine sevkeden yazılarından dolayı Gökhan Toros'a çok teşekkür ediyorum. Gökhan dün ayrıca seni Yiğit'le andık :)
Allah kaza bela vermesin.

İnşallah bir gün beraber sürmek de nasip olur.
http://m1311.hizliresim.com/1h/c/ufs3v.jpg
 
@Bilal Demir

Benim sayemde yol bisikletine geçen birilerini görünce seviniyorum gerçekten :)
Güle güle kullanın.

Yiğit'le sanırım dünkü Karaburun turunda konuştunuz sanırım. Bisiklet sezonunu kapattım ben. Şubat ayı gibi görüşürüz sizinle de turlarda :)
 
Evet Karaburun turunda konuştuk. Resim de zaten Karaburun'da çekildi.
Selamlar
 
merhaba arkadaşlar ben bisiklet almak istiyorum yazıları da okudum ama biraz. işe gitmek için bir bisiklet alacam hangi tür bisiklet tavsiye edersiniz
 
@rana Nereden nereye gideceksin? Tekirdağ için soruyorum.
 
Yol bisikleti çok keyifli ve güzel. Özellikle zerafeti ne hayranım
Ancak dikkatli olmakta fayda var. Ben son gezimde arka lastiğin balonladigini sanıyorum. Tahminimce hizli girdiğim derin bir çukur yüzünden oldu. Dün iç lastiği değiştirdim akşam da tekerleği tamamen söküp çıplak jant i inceleyeceğim, inşallah jantta sıkıntı yoktur. Geçen tellerden birini sikmam gerekti zaten olay jannta ise bu akordu da bozan o dur diye düşünüyorum.
Bakalım görecegizfotoğraf0565.jpg fotoğraf0566.jpg
2. Fotoğraf ta tükenmez kalem ile işaretlenmiş yamuk luk görünüyor 1.de ışık yanlış yere vurmuş
 
Merhaba yol bisikletine geçiş yaptığımda en çok sorun yaşadığım konu bu muhtemelen oturuş pozisyonu itibariyle bakışlarım çok yakın oluyor lastiğe boyun ağrısının önüne geçmek için daha yakın mesafeye bakmak zorunda kalıyorum ve bu durumdan ötürü her zaman tedirgindim ve bugün bir sürücü önümde ani fren yaptı bende bakışlarımdan ötürü geç farkettim dolayısyla adama arkadan girdim şimdi sorum ise ben nasıl bu durumun önüne geçerim
yardımlarınızı bekliyorum
 
@UTK~16 Merhaba dostum, sele gereğinden fazla yüksek ya da gidon boğazı olması gerekenden daha alçak olabilir mi?Bu saatte aklıma ilk gelen bunlar oldu :(
 
@OnurÖzdağ maalesef şuan elimde yok fakat yakın zamanda çekebilirim
 
Geri