Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti Jant Tercihi

Eser Sevinç

Eskiden buralar dutluktu
Kayıt
5 Nisan 2011
Mesaj
2.015
Tepki
2.865
Yaş
42
Şehir
Ankara - Eskişehir
İsim
Eser Sevinç
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yol bisikletimin jant setini değiştirmek istiyorum.
Her jant seti bana pek uygun olmuyor, 192cm boyum var ve kilom şuan 95kg, bazı dönemler 100kg olabiliyor en düşük 90kg civarı oluyorum. Fitness sporuyla da ilgilendiğim için kilomu bu seviyelerde tutmaya özen gösteriyorum.

Fulcrum 5 (1645gr) ve Fulcrum Racing Quattro (1725gr) arasında kararsızlık yaşıyorum.
Tırmanışlarda çok iddialı değilim ama boy ve kiloma göre fena sayılmam, Eskişehir civarında genel olarak 100km de 500m yükselen rotalar mevcut.

Yol bisikletinde yeni sayılırım, o yüzden tecrübeli ve bu tarz jantların birisini ya da her ikisini de kullananların fikirlerine ihtiyacım var.
Artıları eksileri neler olur, hangisini tercih etmeliyim.

Alternatiflere de açığım max. bütçem 750tl civarı
 
Scudo
Tavsiyem pek hafif jantları tercih etmemeniz, çünkü yarış malzemelerinde belirli bi sınırdan sonra hafiflik için dayanıklılıktan ödün veriliyor. Tel sayısı fazla olan jantlardan tercih edebilirsiniz. Ancak model konusunda yardımcı olamam fazla jant deneme fırsatım olmadı çünkü :) İyi forumlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç
Sağlamlık konusunda şüphen olmasın.

Ben Racing 5 kullanıyorum. Gayet alçak profil bir jant seti. Oldukça sağlam.
23.06.2014'te almışım, hala akort yaptırmadım :) Eminim Quattro'lar da gayet sağlamdır.

Profil konusunda ise Quattro'lar düz yolda (veya inişte), 5'ler tırmanışta yüz güldürür. Eğer daha çok sprint, düz yol ağırlıklı sürüyorsan Quattro'lar daha mantıklı gibi görünüyor :).

Geç gelen ekleme: Bu arada jant setini aldığımda 110kg'dım, şu an 103 kg'ım. O şekilde düşünmek lazım sağlamlığı :)
 
Ben de Eylül ayından beri Fulcrum Racing Quattro kullanıyorum, bu sürede 3500km'den fazla yol gittim ve hiç bir sorun yaşamadım. Quattro'nun bir üst model olmasına rağmen daha ağır olmasının sebebi, 35mm profilli olması. Bu da hem daha aerodinamik olmasını hem de telleri daha kısa olduğu için birazcık daha az esnemesini sağlıyor. Racing 5'in avantajları ise ucuz olmasına rağmen biraz daha hafif olması ve (2015 model, sonunda "LG" olanını alırsanız) daha geniş olması.
 
Ben yeni bisikletimde cole rollen elite kullaniyorum. Cok jant seti degistirmedim fakat hizlanmasi ve hizi korumasi farkedilir derecede baslangic seviyesiden farkli. Sanirim fiyatlari da fulcrumla yakin. Setin agirligi 1570g. Gerci agir suruculerden birkac sikayet almis ama. Bir alternatif olarak incele derim
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç
Ben de Quattro istiyordum ancak bütçeyi aştığı için Racing 5 aldım. Son derece memnunum ama ikisi arasında Quattro almanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç
eğer shimano-campagnolo kullanma ön yargınız yoksa Campagnolo Scirocco 35 lere bakmanızı da tavsiye ederim.jant seti hem aero profile sahip hem de ortalama bir ağırlıkta(1735 gr).bunun yanında kilonuzdan bahsetmişsiniz.şöyle bir örnek vereyim: 107-110 kg aralığındayken yaklaşık 53 km hızla çok derin bir çukura girdim.o(arabayla girseniz dahi sarsılırsınız öyle bir çukurdu ve neredeyse bisiklet üstünden atıyordu beni.şansa kaldım bisikletin üstünde) sonrasında jantın üstünde gitmeye başladım.lastik yarılmış ve iç lastik zaten paramparça olmuş.jantı kaldırıp baktığımda bırakın ezilme vs yi çizik dahi bulamadım üstünde...
 
@fatihaydın
Fulcrum Quattro ve Campagnolo Scirocco aynı özelliklere sahip jantlar, zaten üretici firma da aynı, tek fark jant tellerinin örümü sanırım.
 
@Eser Sevinç evet,aynı firmadan çıkıyorlar fakat ben yine de campy jantların 1 tık daha önde olduğunu düşünüyorum :)
 
@Eser Sevinç

İkisi de aynı set. Aynı markanın, aynı fabrikada, aynı parçalarla ürettiği setler.
Göbek rulmanları ve freehub'ları da birbiriyle uyumlu bu nedenle.

Campagnolo modelinde tel grupları birbirine biraz daha yakın. Campagnolo bunu G3 olarak satıyor.
Diğer markalar aynı sistemi 2:1 tel oranı olarak satıyorlar. Ruble tarafında, sol tarafa oranla 2 kat fazla tel var.

ekleme:
G3 sisteminin öyle süper bi avantaj getirdiğini düşünmüyorum açıkçası ben. Öyle olsaydı, Hyperion gibi hafif modellerinde de kullanmaya devam ederlerdi. Muhtemelen aradaki geniş boşluklar ince çemberlede fazla zayıf kalıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç
Anlaşılan jantlar beşpara etmez, konuyu açan üye foryma girip, cevap vermediğine gore
 
(link) buradaki yorumlara göre kullananlar memnun birkaç kişi stickerlarının çabuk çıktığından şikayet etmiş ama bayağı olumlu yorum var
 
3000 3200 tl gibi bi butcem var jant seti ne onerirsiniz? karbon pek dusunmuyorum bisikletim tarmac sl2
 
@gokberk88 Evet jantlardan memnunum, sticklerlarında çıkma vs olmadı, akortu hiç bozulmadı.
@Hamit.Ç bildirimi görmemişim muhtemelen
@ercst0rm sorunuzu bence yeni başlık açarak forumda sorabilirsiniz, daha çok kişiye ulaşacaktır.
 
Geri