Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti mi alacaksın? Önce bunları öğren

Değerleri inceledim. Sele yüksekliği hakkında doğru bilgi veriyor. Tam pedaldan düz bir hat çizilerek sele ortasına varan nokta. Onun başka bir hesaplaması da şöyle.
Sele yüksekliği: İç baçak boyu x 0.89 Bu ölçüm Tour de France yarışmacılarında ölçülerek, ortalama alınmış bir değer. Tabi benim söylediğimde aynakol merkezinden sele dikmesi boyunca ortalanarak selenin en üst kısmına denk geliyor.

Ancak kadro boyu hesaplaması yanlış. Çünkü dünyada kadro üreticilerinin belirli standartları yok. Herkes farklı ölçülerde kadro yapıyor. Cyclist dergisinde de bu konuyla ilgili bir yazı vardı. İyiki de farklı yapıyorlar. Çünkü insan bedeninin herkes için standart bir formu yok. Çünkü geometrik bakımdan hep en doğrusu bulunmaya çalışılıyor. Aynı race kategoriden bir örnek vereyim. Cannondale Süpersix ve Giant TCR Advanced SL. Biri traditional, biri de kompakt geometrili. Aynı beden kadroda doğru kadro boyu için aralarında dağlar kadar fark var.
cervelo_geo_road.jpg

Sonuç olarak evet sele yüksekliği iç baçak boyuna göre yapılır ve herkes için yaklaşık aynıdır. Ancak iş doğru kadro boyuna geldiğinde durum markadan markaya değişebildiği gibi modelden modele göre de değişir. Hatta kişiden kişiye göre de değişir. Çünkü herkesin rahat ve en iyi güçte sürüş yapabileceği pozisyon farklıdır. İşte burada da stack ve reach devreye girer. Veya üst boru uzunluğu ile alın borusu uzunluğu.
 
Scudo
Arkadaşlar, Burada paylaştığım formülü şu an Alman ekolü kullanmakta. Kadro boyu hesabına gelince, kadro boyunun küçük çıktığını bende düşündüm. İnatla yeni aldığım lapierre pulsium 300 (55 kadro) bisikletimi satıp tıpkı hesaptaki gibi bisiklet aradım. Ancak hocamızın tavsiyesi ile 2 cm küçük aldım(St 50 Tt 52). Gidin boğazını 12 taktım. Belki buradan yazmak sizi inandırmak için yetmeyecek ama böyle bir çabamda olmayacak. Ben çok büyük farklılık gördüm ve sizlerinde faydasını göreceğinize inancım tam. Şurada şu yazıyor, Burada bu, Şu marka söyle bu marka böyle Vs vs. Önemli olan bunun bir markanın sitesinde paylaşılıp paylaşılmadığı değil, bana göre bunu doğru ağızdan duyduğumdur. Neden uzatıyorsunuz anlamıyorum. Bu hafta yarışlar başlıyor. Ölç kardeşim pratik bir cevap sana. Hala yazıyı dallandırmak ne işe yarayacak. Yorumlarından yazdım zaten vücut ile bacak dengesi uymayan, Yani kısa bacaklı yada uzun bacaklı kişilerde (örnek olarak cavendish yazmıştım) TT ölçüsü uyarlaması için uzun gidon takılıyor diye.

@Berk Karaca @Berk Karaca

TT St açısı buradaki yorumunuzda büyümüş olmuyor mu? TT ne kadar aşağı doğru kayarsa o kadar açı büyür ve ST kısalır. Ancak görselde anlatmak istediğim eşkenar üçgen yapı. Sizin bu iddianız bu teoremi bozuyor. Sprinte en kolay kalkan yapı nedir sizce?

@MehmetAliB. kardeşim yazımda ve sonrasındaki yorumdada söylediğim gibi bu ölçü her bisiklet için geçerli değil. Bu ölçü ikizkenar üçgen yapıya sahip kadrolar için geçerlidir. Uyup uymamak size kalmış.
 
Katkıda bulunmak isterim :)

(link)
Bu abiler de oldukça basit ve doğru bir test önermişler.

cervelo kul..png

◘ Önce diyor,(Fig 2 yazan fotoğraf) bisikletin üzerine çıkın, üst borusu bacak aranızdan ne kadar uzaklıkta ona bakın. Yol bisikleti için önerilen mesafe 5 cm, yani hemen hemen 3-4 parmak demişti zaten bana satıcı satarken (bisiklet cumhuriyeti). Ve ekliyor, eğer üst boru bacak aranıza çok yakın kaldıysa, kadro size büyüktür! İdeal 5 cm diyor.
◘ Eğer, patika yollardan gidebileceğiniz bir cyclocross bisikletten bahsediyorsak, bu mesafe 7.5 cm olmalı diyor.
◘ Eğer off-road(sanırım dağ bisikleti diyor ama cervelo bunu niye diyor anlamadım? dağ bisikletleri yok :D) bisikletten bahsediyorsak bu mesafe en az 10 cm olmalı diyor.

Sonra diyor,(Fig 3 yazan fotoğraf) birinden yardım alarak bisikleti dümdüz tutmasını sağlayın, siz de bisikletin üzerine çıkıp seleye oturun. Ve pedalı en alt konuma getirerek topuğunuz ile pedala basmaya çalışın. Pedal en alttayken, topuğunuzla pedala bastığınızda ayağınız dümdüz olmalı diyor. Seleyi buna göre ayarlayın diyor.
 

Dosyalar

  • Cervelo-owners-manual-2014-d0cd17fc-f8f5-4f77-bdee-47ab1e87d12d-3.pdf
    415,4 KB · Okunma: 7
Şimdi benim boyum 1.73 57 kadro normalde bana büyük ama o kadrodaki rahatlığımı şimdi 52 kadromda göremiyorum 57 kadro olan peugeot klasik 28 jant idi şimdiki bisikletim slr 400 bianchi oda 28 jant drobbar her 2 bisikletimdede omuz hizamda idi yani ne çok dar ne çok geniş sele ayarım gidon ayarım herşey tam bacaklardan yana sıkıntı yok yine 48 kadro yol bisikletim var oda 27 jant ondada rahatım mesela ama peugeot hariç her 2 bisikletimdede ayakta durduğum zaman malum yerlerim kadroya değiyor bu yanlışsa eğer ben ozaman 46 yada 44 kadromu alacağım?
 
@Serkan Mıstınoğlu çok güzel ve yerinde bir paylaşım teşekkür ederim.
Aslında paylaşımının en altındaki kısım bir nevi doğru City bike, cyclocross için. Ancak kilitli pedal ve kallerin araya kattığı bir mesafe var. Bu çeşit bir hesapla ayarlanmış bir bisiklet normal spor ayakkabı ile çok uygun olacaktır, ancak spd pedal ve kalli ayakkabı kullandığımızda bacak alt pedal açısı 15 derecenin üzerine çıkacağından uygun bir hesap olmayacaktır.

@Morningstar kardeşim sen ne yaptın öyle? Bisiklet beleş mi geldi de 57 kadronun kahrını çektin :) Gerçi eski kadroların her kahrı çekilir. Gelelim senin hesaba (vücut dengesini normal olarak farzadiyorum). Bacak ölçünüzle hesaba uyup kadrodaki sıkıntınızı çöze bilirsiniz. Ancak 57 kadro düşündüğümüzde bir yanılgı var gibi. Çünkü 57+25 (aynakol merkezinin yerden tahmini yüksekliği, daha da fazla olabilir) eklediğimizde 82 oluyor. Yani seleyi boşverin boru dahi olmasa o bisikleti sürmek için minimum 82 bacak boyuna sahip olmanız gerekir.

En uygun pedal aktarımında bacak açısının 10-15 derece olması gerektiği biliniyor. Ayrıca gidon üstünden tutulduğunda bu açı kollar içinde geçerli. Önemli olan bu dereceleri yakalamaksa kişinin fiziki yapısına göre hesaplamalar yapılmalı. Kadro boyu hesabında küsürat silinmeli ve alt ölçü alınmalı. Kollardaki 15 derecelik açıya gelince gidon boğazı ile bu oran yakalana bilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Sağlık problemi olan yaşlı bir komşum vermişdi gerçi benmi onun omu benim kahrımı çekdi ozamanlar 100 kiloluk bir adamdım sanıyorum peugeot dile gelse basar kalayı bana
 
@Morningstar Bisiklet candır. Olmadığı yerde tahtadan dahi yapar binerim:koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: C. Tiryaki
Ellerinize sağlık KESİNLİKE takdir edilesi bir yazı. Özellikle ve özellikle kadro boyu kısmı. Şuan yol bisikleti kullanan bir çok kişi uygun kadro boyundan büyük kadro kullanıyor. Çok saçma bir şekilde büyük kadrolar moda oldu.

Eskiden çocuklara kıyafet alınırken bir beden büyük alınırdı seneye de giysin diye. Millet seneyede binebilmek için bir beden büyük bisiklet mi alıyor bilemedim ki...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Fidancı
Formülü sürekli yanımda bulundurduğum defterime not ettim. Güzel bilgi. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Fidancı
@Ahmet Fidancı Slm. Yazdıklarınıza olumlu olumsuz eleştiriler yazılmış.Konu hakkında fazla bilgim yok ama tecrübenize ve bu konuda onca videolu paylaşım vs olmasına rağmen sizin kadro öneriniz daha ibandırıcı geldi. Nedenini bilmiyorum. Boyum 175 ve ic bacak boyum 79 cm. Sizin hesaba gore 51_52 kadro iyi. Baska hesaplarda 54 kadro çıkıyor. Alırsam 52 kadro alicam. Tek korkum spd denen nalum pedal. Stres yapıyor. Normal pedalla kullanırım olmadı. Yaşım 42. Düşmekten korkuyorum haliyle. Genç degilim artik. Birde sehir bisikleti kullanıyorum ama yarış hep aklımda. Belimi ağrıtmaz işallah. Amaç biraz daha fazla km yapabilmek benim için. Neyse eskiyi elden ç cikarirsam lapier 100 dusundum. Fazlami gelir acaba? Hangi boy kadrosu bana olur? Kullandigim mosso dmv 771 12 kg civarı. Daha ucuz alacak olsam 10kg civarı. Onerilerine açığım. Okudukca karisiyor. Decathlon dan 1300 e triban yeterde artarmi yoksa. Yokusta kalirim diyede korkuyorum. Mosso ile 30 40km yol yapabiliyorum yolda cok inis cikis yoksa. 300 metreden sonra mesafe 20km ye duser:) Bende makine gibi sıraladım. Neyse. Isallah bi cevap yazarsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Fidancı
Spd pedaldan yana korkunuzu Shimano t 420 click'r pedal ile yenebilirsiniz,kullanmış biri olarak söylüyorum bunu.

ASUS_T00I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Duman
@Deniz Duman İyi günler Deniz Bey yokuş korkunuz varsa size önerim 3 lü aynakola sahip Triban olur. Ağırlık konusu biraz sıkıntı ama verebileceğiniz bedele göre bu yelpaze değişiklik gösterir. Bel ağrısı çekmek istemiyorsanız endurance kadrolu bir yol bisikleti alın. Kendi bisikletim diye söylemiyorum ama Fuji Sportif 1.3 (2014) çok memnunum. Hem daha dik oturma pozisyonu hem mekanik disk frenleri keyfime keyif katıyor. Tekerlek kalınlığının 28 mm olması hızdan ödün vermeme sebep olsa da konforlu sürüşe katkısı çok büyük. Bu arada benim de yaşım 36

Mutlaka ve mutlaka bisikletinizi deneyerek alın.
 
@Deniz Duman Üst boru bu şekilde açılıysa endurance sınıfına giriyor bildiğim kadarıyla. Yanlışım varsa bilenler düzeltsin. Bu sayede daha dik kullanım imkanı sunuyor.image.jpeg
 
@Deniz Duman sana en güzel ne yakışır biliyormusun? Ala bildiğin en iyi bisiklet. Kendini sınırlama. Altındaki makina ne kadar güzel olursa o kadar binmek istiyorsun. Dolayısıyla kondisyon ve performansa yansıyor. Bırak btwin vs. Alacağın en iyi sete bak. Ağırlığı 9 ve altında olsun. Ama ne alırsan al boyuna uygun al. Hayırlı olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Duman
Geri