Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol Bisikleti Narin Değildir!

Su HG 53 zincirde pas yapıyor, bir de, jant telleri paslanmaz alaşım değilse onları etkiliyor... Gerisi sizi ıslatıyor...
Çamurluk olduktan sonra yağmur vız geliyor... Kurutmayı da, süzülmeye bırakıyoruz...
Aslında çok etkilemiyor...
Bulaşan çamurlarda şöyle kuvette :) (Banyoda her tarafı batırarak) güzelce yıkandı mı... Canavar... Yani ben banyoda temizliyorum :)... Başka yer yok... :)
 
Scudo
@Mustafa İçdağ

yol bisikleti nadir değil ama lastikleri malesef narin. Mersin'de toprağa girmenizle patlaması bir olur. bunun için ekonomik bir çözüm göremedim şimdiye kadar. iç lastiğe başka bir iç lastikten kılıf yapmak biraz etkili sadece. başka bir öneriniz var mı?
aslında çok uzun süre dayansın, ekonomik olmasa da olur
 
@Çağatay Ay

Çağatay, avatarın Ankara'da diyor ve sen Mersin'de yol bisikleti ile toprağa giriyorsun, daha sonrada iç lastiğe bir diğer iç lastik ile kılıf yapmayı keşfediyorsun. Muhteşem!
Yahu nerelerdeydin sen..:D
 
@Mustafa İçdağ


avatarda ankara yazıyor diye ankara'da mı duracam hep:)
Mersinin toprağı farklı kaldırımların arasından bile bitkiler fışkırıyor, dikeni bol oluyor. lastiği de ben keşfetmedim alla alla niye dalga geçiyonuz :)
 
@Çağatay Ay

Yol lastigine yeterikadar hava basilmazsa narin olur. Onerim lastigin uzerinde yazilana gore tane tavsiye edilen basincta hava basmak. Genelde 100+psi o da.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağatay Ay
nası girmezmiş, öyle bi giriyoki yol bisikleti o araziye falan :) :)
Yalnız taş fırlatma ciddi problem olabiliyor. Hani yanınızda giden biri varsa , ah uh vah falan diyebiliyor :D çakıl taşları özellikle kurşun gibi fırlayabiliyor :D ben genellikle en sondan gidiyorum arazi vari bi yere gireceğimizde...
 
@Ercan Saygılı

36 telli ve zamanımızın jantlarına göre daha etli jantlar, tellerde 3 lü örüm tabi. Taş gibi evladiyelik jantlar ve çelik kadrolar. Günümüzün çıtkırıldım karbon telli karbon kasnaklı yol bisikletleri ile bu inişin yapılması pek mümkün değil bence, mazallah direksiyon elinizde kalıverir, denemeyin derim:D

Karbon telli jantları zaten hala anlayabilmiş değilim, yol yarışlarında durduk yere kırılıp dağılan sürüsüyle kaza örneği var. Normal jant gibi de değil meretler tek teli kırılsa diğer bütün tellerde tetikleme şekilde peşinden kırılıyor:eek:
 
Lastiklere köpük sıktırmak, lastiklerin kevlar vs olması, lastiklerin içine patlama engelleyici şeritlerden konulması, lastiğin zaten bu şeride sahip olması, iç lastiğin patlamaz olması gibi meseleler ile bu konuda daha bir dayanıklılık elde edilse de, yedek iç lastik her zaman lazım...
 
yol bisikleti sadece kumda gitmez geri kalan her yolda gider ama yavaş asvalt hariç
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Yol bisikletimde yaşadığım 2 sorun oldu şimdiye kadar.

1.si kum ve çamura giremiyoruz. Zaten girmeyi de sevmiyoruz, o yüzden sorun yok :D

2.si de lastik patlamaları. Patlamada sorun yok, lastik dediğin patlar. Yeni iç lastiği takarız, yama yaparız ama devam ederiz yolumuza, 10dk kaybımız olur.
Asıl sorun, lastik patladıktan sonra tekrar doğru basınçta lastiği şişirmek. Kullandığım 2 set lastik var, biri 23C biri 25C
120PSI ve 100PSI basınç istiyorlar. Küçük pompamla o kadar şişiremiyorum lastiğimi. Kullandığımız dandik adaptörler benzincide lastik şişirmemizi mümkün kılmıyor maalesef. Mecburen turu daha az basınçla tamamlıyoruz, hadi güç kaybı sorun değil de. Çukurlarda janta zarar vermek.

Bu nedenle hem siz arkadaşlardan bu konuda ne yaptığını öğrenmek istiyorum, hem de diğer arkadaşlardan tavsiye istiyorum :)

Ek olarak, temiz olmayan asfaltta taş fırlatma sorunumuz var.
Geçenlerde tek başıma giderken ufak bir taş fırladı arka lastiğimden. 2 şerit yandaki bankete çarptı ve çıkan sesten ben korktum :D
Arkadan gelen arkadaşlara duyurulur :D
 
Lastik konusunda bir bilinçli olmak lazım.Çukurlara ve keskin cisimlere karşı uyanık davranmak ve ağırlığınızı azaltarak bacakları süspansiyon gibi esnetmek lazım yoksa lastik patlıyor.Bisikleti altınızda rahatça serbest bırakın.Kendinizi kasmadan,sakince kontrol etmeye çalışın.Bu şekilde çok derin çukurları bile lastik patlamadan ve jantlarınızı yormadan geçebilirsiniz.Bir de Maxxis Re-Fuse lastik kullanmayı tavsiye ederim.Tam bizim yolların lastiği.Lastik patlama derdini unutun.
 
Surly nin siyahı bana 2 gün önce geldi.Bisikleti topluyacagım tur için.Yanlız bunlar yarış bisikleti değil.Yarış bisikletine tek benziyen yanları gidonlarının yapısı.Bunun dışında jantları kadrolarının sağlamlıgı çok üst seviyede.Yarış bisikleti jantıyla ben sağa sola girmem her aracın bir kullanım şekli vardır.Ferrariyi çukura sokmak istermisiniz?Bu bisiklet işine gönül vermiş kişiler için en az 3 bisiklet olması şarttır bence.Bir tur bir yarış birde dağ.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs975.snc4/76797_457315342046_681957046_6039443_6728316_n.jpg
Şimdi buralarda yarış bisikletiyle zevk alınırmı?Abartmamak lazım zaten kitapçıklarındada yazıyor nerde kullanılıcakları sonra kırılıyor aldıgınız yerde yapmıyor.Burda örnekleri var.
 
@Gökhan Toros

http://www.lezyne.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/500x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/o/road-drive-colors_1.jpg

Böyle bir pompa kullanırsan rahatlıkla yüksek basınca ulaşabilirsin, hemde hortumu sayesinde subapa zarar vermezsin. Ayrıca hafif. Bu resimdeki 90 gr.
 
@Yollug

Link atabilir misiniz bunlarla ilgili, gerçekten hoşuma gittiler.

Fakat hepsinden önce, benzincilerde şişirebilmek için bir aparat yapmaya çalışacağım. Bakalım, eğer başarabilirsem, gerek kalmaz tekrar pompa almaya.
Benzinciye kadar dikkatli gidip, orada hallederim hemen :)
 
Markası Lezyne bu da sitesi: (link) Ben evanscycle sitesinden pressure drive modelini almıştım. Bi kaç defa kullanma fırsatım oldu, gerçekten çok güzel bir pompa.
 
fixie yada hassar olmayan bir yol bisikleti kullananlar için sınır yok gibi :D Şekil A.1 de görüldüğü üzere

Şekil A.1
(link)
 
Yol bisikleti narin değildir ama arazide ve kötü yol şartlarında çok yazık oluyor.Eskiden Türkiye ye gelen karbon kadrolar muhakkak belli bir süre sonra çatlıyordu bir yerlerinden.Kendi gözlerimle gördüm.Bu dediğim 2000 - 2001 seneleriydi.Tabi şimdi şartlar ve teknoloji çok değişti.
 
@Sertaç EKİCİ

Aslında bende mtb den yol bisikletine terfi ettigimde endişelerim vardı;işte çok narin az bozuk yolda tümsekte zarar görücek jant egilicek gibi ama kulanmaya başlayınca göründügü gibi hassas ve nerin olmadıgını gördüm..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cahit Türk
Geri